Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst Fiat...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dat is een flinke aanname. Kan je onderbouwen?
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
      Ai, lijkt meer zo'n vieze Scout of XC versie dan een extra sportief pakketje...
      Hij doet me inderdaad hier wel aan denken :-)

Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
        Dat is een flinke aanname. Kan je onderbouwen?
        Voorbeelden genoeg dat er geen enkele lijn in zit.
        Het eindeloos uitmelken van de 500. Ze zeggen nu dat er volgend jaar een opvolger komt, een electrische zelfs, alsook een nieuwe Panda, na 17 jaar (want de huidige uit 2011 is in werkelijkheid slechts een facelift), dat is goed nieuws maar ja, zoals altijd bij FCA eerst zien dan geloven.
        De Giulietta is er ook al 10 jaar, geen opvolging in zicht.
        De laatste Tipo, wat een totaal onzichtbare auto is. Met slechte labels waardoor het ding niet of nauwelijks geleased kan worden. Resteren particuliere prijskopers die op aanbiedingen af komen.
        Geen vervolg meer op de 124 Spider.
        Geen kleinere motoren in de Giulia waardoor de aantallen veel te laag blijven.

Maar de grootste misser is dat er geen opvolger klaarstond voor de Punto, die nu al een jaar van de markt is. Ongelofelijk, want daar zitten volumes voor Fiat. Hiermee ook geen opvolging voor de Mito, en ook niet voor de Ypsilon die juist in ItaliŽ beter verkoopt als alle Alfa's bij elkaar.

Kom op man, je kan het gewoon niet verzinnen zo slecht.

Comment

Ik verbaas me ook al vele jaren over de modellenpolicy van FCA. Volgens mij is dat in gang gezet door wijlen CEO Marchionne.
          Ze lijken vaak gewoon te vergeten om opvolgers te ontwikkelen. De Alfa 75 ging wel mooi over in de 155,156, en 159. Heel verschillende auto's allemaal, maar goed ze volgden elkaar tijdig op. Toen was er vele jaren geen D-segmenter en na eindeloos uitstel dan de Giulia, die goed gelukt is. Maar geen commercieel succes.

De Fiat Punto was 15 jaar terug de best verkochte auto van Europa meen ik. Maar inderdaad...geen opvolger. Hoe kun je dat nou weggooien? En ja de 500 was een schot in de roos, maar hoe lang blijf je dat nog uitmelken?
          Zelfde met Lancia. De Thema? prima auto. De Kappa? Mooi ding. De Thesis? eh.. ja erg bijzonder. Maar voor zo'n kleine niche.. En toen de Chrysler Thema.. ROFL.

En EVs zijn al helemaal niet in zicht, m.u.v de.... 500. Die Marchionne eigenlijk helemaal niet wilde verkopen. En ook nu weer: er gloort niets aan de horizon. Het is jammer , ooit liepen ze voorop met mooie techniek die nog goed verkocht ook, zoals de volledig verzinkte 155 (wat nou roesten) en de welhaast revolutionaire JTD -motoren.
          Last edited by Taeke; 07-10-19, 21:33.

Comment

Dat je als fabrikant van kleine auto's weigert om voor opvolgers te zorgen, en dan honderden miljoenen aan Tesla overmaakt om de nog hogere EU CO2 boetes te ontlopen. Dat bedenk je toch niet?

Comment

Goed uiteengezet, en helaas helemaal waar. Maar waarom zou het moedwillig zijn? Wat voor belang heb je erbij om om een complete autofabrikant met meerdere merken de afgrond in te storten?
              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                Dat je als fabrikant van kleine auto's weigert om voor opvolgers te zorgen, en dan honderden miljoenen aan Tesla overmaakt om de nog hogere EU CO2 boetes te ontlopen. Dat bedenk je toch niet?
                Aan een nieuwe Punto zou niets verdiend worden, aldus Marchione. Dat wil ik op zich nog wel geloven (VW verdiend aan een UP iets van 100 euro schijnt), maar om dan het ontwikkelingsbudget dan maar aan Tesla over te maken is weer het andere uiterste inderdaad. Daarnaast worden er voor de Braziliaanse markt wel kleine auto's ontwikkeld, dus maak er dan ook een Europese Fiat-variant en een Lancia en Abarth variant van waar je wel wat marge op pakt (zoals bij de 500 t.o.v. de Panda) denk ik dan.

Nu ben je als fabrikant van kleine auto's in de EU sowieso de zak omdat je vanaf volgend jaar een gemiddelde uitstoot moet hebben van 95 g/km. Maar als je zware auto's maakt, dan mag dat meer zijn. En in die grote zware auto's kun je nog wel dure PHEV-techniek in stoppen zodat hij in ieder geval op papier aan die norm voldoet. Dus moedwillig de vernieling in geloof ik niet, wel dat ze werkelijk geen idee hebben hoe ze de bende op moeten knappen.

Comment

Toeval of niet, sinds vandaag is de configurator van de Fiat Centoventi (honderd winden??) online.
                  Wat hij precies vervangt weet ik niet, maar lijkt beetje tusen de Panda en de Punto in te zitten qua formaat?

https://www.fiat.nl/fiat-concept-centoventi

Giulia 1600 Super '65

Comment

Dat is gewoon een (oude) conceptcar die ze ter ere van hun 120e (vandaar de naam) verjaardag gepresenteerd hebben aan het begin van het jaar. Die site bestaat ook al een tijdje, misschien niet in een NL-variant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht

Voorbeelden genoeg dat er geen enkele lijn in zit.
                      Het eindeloos uitmelken van de 500. Ze zeggen nu dat er volgend jaar een opvolger komt, een electrische zelfs, alsook een nieuwe Panda, na 17 jaar (want de huidige uit 2011 is in werkelijkheid slechts een facelift), dat is goed nieuws maar ja, zoals altijd bij FCA eerst zien dan geloven.
                      De Giulietta is er ook al 10 jaar, geen opvolging in zicht.
                      De laatste Tipo, wat een totaal onzichtbare auto is. Met slechte labels waardoor het ding niet of nauwelijks geleased kan worden. Resteren particuliere prijskopers die op aanbiedingen af komen.
                      Geen vervolg meer op de 124 Spider.
                      Geen kleinere motoren in de Giulia waardoor de aantallen veel te laag blijven.

Maar de grootste misser is dat er geen opvolger klaarstond voor de Punto, die nu al een jaar van de markt is. Ongelofelijk, want daar zitten volumes voor Fiat. Hiermee ook geen opvolging voor de Mito, en ook niet voor de Ypsilon die juist in ItaliŽ beter verkoopt als alle Alfa's bij elkaar.

Kom op man, je kan het gewoon niet verzinnen zo slecht.
                      Van de Tipo zijn er dan wel weer meer dan een half miljoen geproduceerd las ik. Zo slecht is dat niet.
                      8.2 met supercharger?

Comment

In NL verkoopt dat ding voor geen meter, maar in ItaliŽ, Turkijke, of eigenlijk heel Zuid- en Oost-Europa loopt dat ding als een tiet.
                        Hierzo is hij gewoon te duur vanwege de BPM waardoor betere concurrenten goedkoper zijn.
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                        X