Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 599 FXX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferrari 599 FXX

    Man, man, man wat een bak:

    http://www.autocar.co.uk/VideosWallp...AR=247481&CT=V

    Wel handig van Ferrari; laat gewoon klanten een deel van je ontwikkelingskosten betalen.

  • #2
    Tja, bruut enzo (haha, woordgrapje...) maar het is natuurlijk pure marketing. Wel briljante marketing, overigens.

    En Ferrari maakt nog steeds de best klinkende motoren ter wereld.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      Het is trouwens een 599 XX i.p.v. FXX, maar goed detail.

      Trouwens, die ventilatoren die voor meer downforce zorgen zijn dacht ik een vinding van een Nederlands bedrijfje.
      Last edited by Deltona; 22-02-10, 12:10.

      Comment


      • #4
        Gaat vast voor goede verkopen van de 599GTO zorgen.
        En Ferrari's klinken idd super!!

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Inderdaad, dacht 't al een keer gelezen te hebben, Actiflow:

          http://www.fd.nl/artikel/11237486/ne...-harder-rijden

          Comment


          • #6
            Uit die link;
            "Dit gebeurt via een pomp die door de poreuze plaat lucht aanzuigt of wegblaast. Hierdoor kleeft de wagen niet alleen beter op het asfalt. Het systeem zorgt ook voor minder luchtweerstand.

            Eerste teleurstelling
            De jonge ondernemers zagen aanvankelijk vooral kansen in de Formule 1. Een halfjaar lang trokken ze zich terug om hun idee rijklaar te maken voor de volbloeden van de autowereld. Daarna klopten ze vol goede moed aan bij McLaren, Williams en andere raceteams. Die hadden een trieste mededeling: het Actiflow-systeem was erg interessant maar volgens de wedstrijdreglementen verboden. Een droom spatte uiteen. "

            Okee, als je pas 28 bent kan je niet weten dat de 'sucker-car' 32 jaar geleden al verboden werd :-)

            Maar goed, toch mooi voor die gasten.

            Comment


            • #7
              Inderdaad, nou je 't zegt, al eens van gehoord:

              de Brabham-Alfa BT46B:

              http://www.forix.com/8w/fancar.html

              Comment


              • #8
                Modderfok he wat klinkt zo'n ding goed, zeker bij het terugschakelen!
                http://www.youtube.com/watch?v=SXfaVT03IJQ

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                  Modderfok he wat klinkt zo'n ding goed, zeker bij het terugschakelen!
                  http://www.youtube.com/watch?v=SXfaVT03IJQ
                  Klinkt zeker goed, al vind ik het geluid niet erg aanwezig. Ik stond afgelopen zomer exact op diezelfde plaats, destijds reed een Ferrari F1 2002 z'n rondjes en die was een heel stuk luider, trommelvlies pijnigend luid zelfs.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                    Klinkt zeker goed, al vind ik het geluid niet erg aanwezig. Ik stond afgelopen zomer exact op diezelfde plaats, destijds reed een Ferrari F1 2002 z'n rondjes en die was een heel stuk luider, trommelvlies pijnigend luid zelfs.
                    Bekend stekkie inderdaad. En Ferrari maar volhouden dat ze gedurende het seizoen niet testen :)
                    Ben dan benieuwd wat onder het bodywork van een verouderde F1-auto schuil gaat.

                    Comment


                    • #11
                      lotus heeft volgens mij 1 jaar lang met active flow icm extreme schorten aan de zijkanten van de body gereden, inclusief rookgordijnen in de vorm van telkens weer haastig afdekken van cardan en versn bak na de race :-)

                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                        Bekend stekkie inderdaad. En Ferrari maar volhouden dat ze gedurende het seizoen niet testen :)
                        Ben dan benieuwd wat onder het bodywork van een verouderde F1-auto schuil gaat.
                        Goeie opmerking, nog niet eens aan gedacht.

                        Ik zat destijds zelf te denken aan een of andere sjeik die z'n centjes kwam stukslaan op een oude F1. Ook door de manier van rijden, ik had niet de indruk dat diegene achter het stuur er vol voor ging, danwel bij machte was er vol voor te gaan. De bochten bijvoorbeeld werden met enige reserves genomen.

                        Comment

                        Working...
                        X