Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa 155 TI Z Zagato

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa 155 TI Z Zagato

Kenden we deze al? Tot ongeveer anderhalve maand terug had ik nooit geweten van het bestaan van deze in mijn ogen prachtige 155 :)

Zijn alleen voor de japanse markt gelevert destijds en onderscheiden zich door het bredere bodywork (ala 155 GTA) máár hebben het stuur wel gewoon op links :)

Deze gele hieronder hebben mijn pa en ik een paar weekjes serieus over nagedacht om te importeren, puur voor de heb en eventueel voor de handel. Mijn pa wou niet meer als 10.000 uitgeven, dat leek hem wel reel. Heb een offerte gedaan bij een maat van mij die over het algemeen Skyline's en dat soort dingen importeert uit Japan en wij kwamen in totaal uit op 25000 euro en een beetje, dan had je de auto hier en op kenteken, dat viel dus weer even tegen... Maar mischien is het wel interessant voor iemand anders :) Want zeg nou zelf, dit is toch harstikke mooi en uniek!

http://kakaku.com/kuruma/used/SC_UCM...=26/1_1094998/
    Last edited by Nero Serpente; 25-03-10, 21:52.

Uiteraard bekend, maar nog nooit gezien IRL

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gepimpt. Echt iets voor jou, NS

:-)

Comment

Goed bezig de laatste tijd hier Peter.
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ik kende de auto niet, en vind het een erg gaaf ding! 22k is serieus veel geld voor een 155. In Japan is Alfa toch ook een enorm fan merk?
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Hoe bedoel je John? :)

Ohja zal zo ff de offerte uploaden dan kunnen jullie zien wat er aan kosten bij komt om zo'n ding hier heen te halen en op kenteken te zetten :)

-edit-
            De offerte

-edit-

Ohja ombouwen en op kenteken zetten zat er dus niet bij, was ook de bedoeling dat we dat zelf gingen doen namelijk... :)
            Last edited by Nero Serpente; 25-03-10, 21:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nero Serpente Bekijk bericht
              Hoe bedoel je John? :)
              Nee deze keer serieus joh, gewoon lekker veel posten, prima en ga zo door...jij komt er wel :-)
              2 x ouwe premium meuk

Comment

haha :) Danku, ja na al die jaren moet ik dat ook maar weer is wat meer gaan doen he haha er zijn eigenlijk weinig forums meer waar ik wat post en gummen blijft toch "men oude huis" :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nero Serpente Bekijk bericht
                  gummen blijft toch "men oude huis" :)
                  Kijk dat bedoel ik dus, 't voelt gewoon aan als thuiskomen hier:-)
                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Idd, dat is gewoon een feit :) 10jaar al! haha

Comment

Ik kende 'm ook al, blijft gaaf. Zo had de Q4 er moeten uitzien.

Hmm, 7,5 K aan kosten buiten de auto zelf. Ik heb wel eens geïnformeerd naar Delta's, die zijn relatief goedkoop in Japan. Wist niet dat er nog zoveel kosten bijkwamen.

Comment

< kijkt naar homepage>

Dacht dat ik per ongeluk op een COC site terecht was gekomen. Is toch echt Gummen hier.

:-)

Comment

Idd daar schrokken wij ook een beetje van om eerlijk te zijn, al zal het op kenteken zetten e.d. nog wel mee vallen want koplampen kun je gewoon van een europese uitvoering overzetten en je zult denk ik even de achterlichten van een europese uitvoering erin moeten zetten aangezien ze in Japan geen mistlampen hebben (tenminste bij japanse merken is dat zo) BPM zal de moeite ook niet meer zijn denk ik...
                          Als hij nou net 10.000 euro minder had gekost dan hadden we hem hier heen gehaalt, maar dit is niet rendabel of je moet er dan een gek voor kunnen vinden die er zeg maar 32.000 euro voor wil geven, mja 32k voor een 155 is erg véél geld, en dan is die gele ook nog een normale 2.0, dus geen Q4, maar wél met 4wd, dat snap ik dan weer niet...

Comment

Die gele vind ik het ook net niet. Mist de Zagato wielen en eigenlijk hoort dit ding gewoon Alfa-rosso te zijn. En idd, te duur. Voor dat geld kan je beter een SZ gaan scoren...

Comment

Nero, die gele is geen 4wd.
                              Net zo min als dat er een airbag in het stuur zit.

Er moet een o achter staan als het aanwezig is, een streepje betekend dat het er niet inzit.
                              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Verder is het natuurlijk leuk om zagato op een alfa te hebben staan.

Schijnt verder dat er uniballs in de ophanging zitten, maar nog nooit een foto van gezien.

Motorblokken hetzelfde als in de 155 hier, dus de Q4 is de gaafste. ;-)

Comment

Ik kende hem niet maar zal morgen mijn alfa zwager even vragen.
                                  Dit is wel de 155 zoals elke 155 eruit had moeten zien vind ik :-)
                                  E
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Die rode is prachtig.
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                      Verder is het natuurlijk leuk om zagato op een alfa te hebben staan.

Schijnt verder dat er uniballs in de ophanging zitten, maar nog nooit een foto van gezien.

Motorblokken hetzelfde als in de 155 hier, dus de Q4 is de gaafste. ;-)
                                      Ah kijk, dat wist ik dan weer niet (meer). Ik dacht dat er een "gewone" 2.5 V6 in zat, waarom weet ik niet.

Mooi stukje van Italiaspeed:

http://www.italiaspeed.info/index.ph...&mode=threaded

Comment

De V6 kan er ook in zitten.

Hier een overzicht op een mij vagelijk bekende site ;-) :

http://www.alfa155club.nl/drupal/nl/node/39

Dit is het oorsprongkelijke register:

http://www.geocities.jp/esse_quattro/

In het Japans.

Comment

Working...
                                        X