Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 599 GTO - Snelste serie-Ferrari ooit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferrari 599 GTO - Snelste serie-Ferrari ooit

    Bruut!



    De Ferrari 599 GTB Fiorano is met zín 620 pk al geen stakker, maar voor de echte die-hards komt het Italiaanse merk nu met iets nog veel heftigers. Deze 599 GTO is volgens Ferrari de snelste straatauto die het merk ooit heeft gebouwd.
    Feitelijk is de 599 GTO (Gran Turismo Omologata) de straatversie van de 599 XX, de peperdure circuitauto waarmee een select groepje gefortuneerde klanten mag racen. De racetechnologie werpt zín vruchten af, want de 599 GTO is met zín rondetijd van 1:24 minuten op Fiorano de snelste straat-Ferrari ooit.

    Onder de kap ligt een 6,0-liter V12 met een vermogen van 670 pk. Het maximumkoppel is 620 Nm. De 599 GTO weegt 1.495 kilogram en door deze gunstige pk-/gewichtsverhouding sprint de auto in 3,4 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt boven de 335 km/h.



    De invloed van het XX-raceprogramma blijkt uit een keramisch remsysteem van de laatste generatie, dat de 599 GTO bij een snelheid van 100 km/h een remweg van 32,5 meter geeft. De GTO profiteert van de toepassing van aerodynamische innovaties, die zorgen voor een downforce van 144 kg bij een snelheid van 200 km/h. Supersport banden van Michelin zorgen voor extra grip.

    De transmissie komt uit de 599 XX en heeft een schakeltijd van 60 ms. De nieuwste generatie magnetische dempers werkt samen met de VDC en de F1-Trac Traction Control. De auto heeft wielen met een diameter van 20 inch.
    De Ferrari 599 GTO beleeft zín debuut op 14 april op de Military Academy in Modena. Zín debuut voor het grote publiek zal echter eind april plaatsvinden, als de auto acte de prťsence geeft op de Beijing Auto Show. De prijs is nog niet bekend, maar reken maar dat die met al deze racetechnologie flink hoger ligt dan die van de 599 GTB Fiorano.



    Bron..
    2019 Volvo V60 T6

  • #2
    Kanonne nog an toe.

    Comment


    • #3
      670 pk, maximumkoppel van 620 Nm, die geile sleuven in de motorkap. Man man man, wat een porno.

      Ferrari is toch wel erg goed bezig met de 458 Italia en dit apparaat.

      Comment


      • #4
        Sneller dan een Enzo dus? (of is dat geen 'serie') Die heeft ongeveer dezelfde pk/gewichtsverhouding. En deze GTO is zomaar even 200 kg lichter dan een standaard Fiorano!

        Comment


        • #5
          Vind hem wel wat overgestyleerd. Maar ja, dat was een 288 GTO ook. En daar was ik in 1984 verliefd op, en nu nog steeds.

          Probleem is ook wel dat zelfs de schraapmodellen bij Ferrari tegenwoordig rondjes rijden om de supercars van de jaren '80 uit Maranello. En dat je in een instap-Ferrari uit 1983 zoek wordt gereden door een gechipte TDI uit 2009.

          Dat gecombineerd met de drukker wordende wegen: zo'n hyperuitvoering van een toch al onaards rappe 599, da's dus alleen toegevoegde waarde op een circuit. Verder 100% pats.

          Maar goed, misschien is Ferrari ueberhaupt wel 100% pats. Geen idee. Heb er nooit een gehad. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Jasper, dit is gewoon de tracktool als je verder al 20 autos hebt. Dan koop je geen 325i of 75 TS met rolkooi, maar neem je deze.

            En dat een oudere ferrari zoek wordt gereden is duidelijk. Ik heb met een 155Q4 die niet eens lekker liep zo'n magnum ding ooit ontzettend op zijn nummer gezet. Koste hem nog 1 liter motorolie ook te zien aan de walm aan de achterkant. ;-)

            Maar vergelijken met een TD-rode-I vind ik net te ver. Dan moet zo'n deisel wel heel veel sneller worden, wil het net zo leuk zijn. Lijkt me echt geweldig om zo'n paardjes auto te piloten.

            Sec gezien is zo'n auto natuurlijk overkill, een "gewone" 599 maakt gehakt van bijna alles. En om naar de disco te rijden zit er echt geen verschil in. Maar met het hart koop je zoiets wel als je bankrekening toch onmetelijk is.
            http://www.ebbropremium.nl

            Politics is the entertainment branch of industry.

            Comment


            • #7
              Er komen 4 naar NL begreep ik.
              Configurator is wel grappig, kun je met kleurtjes en strepen spelen. :-)
              Toch vind ik zo'n 250 GTO kleurstelling niet kunnen op deze auto.

              De "Alfa SZ"-look (rood met zwart dak) vind ik wel gaaf. :-)

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Volume op hoog! Wat een sound...

                http://www.youtube.com/watch?v=cV-O4...layer_embedded

                Alleen bij Ferrari hoor je dat elektronische systemen de auto sneller maken. Bij andere merken ben je zonder ingeschakelde systemen gewoon sneller.

                Comment


                • #9
                  Dit is gdvrdme toch een gaaf apparaat, man!

                  Geluidje doet me in de verte wel iets denken aan de aloude F1 V12's van Ferrari
                  Giulia 1600 Super '65
                  Abarth 595 Competizione '15

                  Comment


                  • #10
                    Hier nog 2 officiŽle filmpjes van Ferrari zelf, vooral de 2e is goed:
                    http://www.autoblog.nl/archive/2010/...gto-op-mugello
                    Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                    Lancia Thema 8.32 1988
                    Bimota SB6 1995
                    Suzuki GSX-R750 1985
                    Suzuki GSX-R750 1985
                    Suzuki GSX-R50 1987

                    Comment


                    • #11
                      http://www.autogespot.nl/ferrari-599-gto-1/2015/07/06

                      ferrari-599-gto-c571506072015124804_2.jpg

                      1931.gif
                      Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

                      Comment


                      • #12
                        Op de een of andere manier zie ik vaker een GTO dan een standaard 599. Of eigenlijk: ik zie nooit een standaard 599 en heel soms een GTO.

                        Overigens zij ze bij Ferrari op dit moment blijkbaar met de GTO-achtige van de F12 bezig. Gaat waarschijnlijk (en gelukkig) anders heten. Ik ben benieuwd hoeveel PK dat ding heeft. Ik hoor wel eens dat de PK-race over is, maar ik merk daar nog weinig van. Of ze hebben die memo in Italia gemist.

                        Comment

                        Working...
                        X