Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 defects thread

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 147 defects thread

    Ja, laten we er geen doekjes om winden, statistieken zijn er om hoog gehouden te worden :)

    Storing in het management systeem. Na uitlezen bleek dat veroorzaakt te worden door het gaspedaal (drive-by-wire). Gelukkig gewoon 6 maanden no bullshit garantie, dat dan weer wel. Nadat mijn vriendin vandaag belde dat de storing weer op het display stond direct gebeld en de reparatie-afspraak naar voren gehaald: komende maandag nieuw gaspedaal erin.
    Oliestoken voor het goede doel

  • #2
    Symptomen? Of alleen een lampje?
    Lijkt me dat er een sensor niet helemaal oké is of krijg je echt een nieuw gaspedaal?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
      Symptomen? Of alleen een lampje?
      Lijkt me dat er een sensor niet helemaal oké is of krijg je echt een nieuw gaspedaal?
      Foutmelding op het display: Storing Management Systeem. Uitlezen bij de lokale dealer gaf het volgende:

      - Fout P0220: Potentiometer gaspedaal, signaal ongeldig, Intermitterend.
      - Fout P1221: Potent. gaspedaal baan 1, Signaal ongeldig, Intermitterend.

      Gaspedaal/potmeter combinatie is 1 module, die wordt vervangen.
      Oliestoken voor het goede doel

      Comment


      • #4
        Een uurtje werk en ik kon weer gaan.

        Op Shell V-pauper loopt ie trouwens 1 op 13 gemiddeld. Valt me niet tegen voor een hoogtoerige motor eigenlijk.
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Mooi zo.

          En TS'jes vinden V-power best lekker, mijne loopt er merkbaar zuiniger op. Opamodus 1 op 15 (veel snelweg), tunnelrunmodus 1 op 12 (ook veel snelweg).

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
            Mooi zo.

            En TS'jes vinden V-power best lekker, mijne loopt er merkbaar zuiniger op. Opamodus 1 op 15 (veel snelweg), tunnelrunmodus 1 op 12 (ook veel snelweg).
            1 op 15? Dus wij moeten beter kunnen dan 1 op 13 :) Ik kan overigens nog niet zeggen of ie V-power (of: hoog octaan in het algemeen) lekkerder vindt. Dat ga ik nog wel uitvinden.
            Oliestoken voor het goede doel

            Comment


            • #7
              Ja, 1 op 15. Je leest het goed...;) Maar zoals gezegd is dat opamodus (max. 110 km/h op de teller) op de snelweg. Veel snelweg, eigenlijk alleen maar snelweg op een stukje bebouwde kom bij vertrek en aankomst na. Als ik dat stuk een paar keer rijd ben ik 900 km verder en moet ik tanken...:)

              Maar 1 op 12 is veel realistischer. Ook dan moet je je aan de max. snelheden + 10 km/h houden maar worden de hoge toeren zo nu en dan niet geschuwd en is er minder snelweg.

              In DE een paar keer V-power 100 en Aral Ultmate 100 getankt en voor m'n gevoel liep -ie daar echt zuiniger op. Omstandigheden zijn dan natuurlijk anders (je kan daar immers doorrijden) maar had ik hetzelfde gereden met andere benzine dan had ik de 1 op 11 echt niet gehaald...

              BP vindt ze niet lekker trouwens...:)

              Comment


              • #8
                Voor de statistieken:

                Bijna 4000km gereden en nog geen kwart liter olie verbruikt volgens de peilstok. Rond ik dat even af naar een kwart liter per 4000km, dan zitten we op een hele liter per 16dkm. En dat voor een hoogtoerige Twinspark. Volgens mij is dat heel netjes.
                Oliestoken voor het goede doel

                Comment


                • #9
                  Zo Gijs, lekker bezig, 4k km in 23 dagen tijd! Had je niet beter een JTD kunnen kopen....? ;)

                  Je olieverbruik is netjes, zoals het hoort. En geen lampjes meer gezien? Want dat hoort nl. niet....;)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                    Zo Gijs, lekker bezig, 4k km in 23 dagen tijd! Had je niet beter een JTD kunnen kopen....? ;)
                    :) LOL ja, je zou het bijna denken. Nieuwigheid he, even uitproberen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                    Je olieverbruik is netjes, zoals het hoort. En geen lampjes meer gezien? Want dat hoort nl. niet....;)
                    Geen andere dan het reservelampje van de benzinevoorraad ;)
                    Oliestoken voor het goede doel

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                      :) LOL ja, je zou het bijna denken. Nieuwigheid he, even uitproberen.
                      Dat is dus het foute antwoord Gijs. Hoeveel km je ook maakt in een Alfa, benzine moet het zijn...;-P

                      Comment


                      • #12
                        Tuurlijk, ik heb ook weer een Alfa. Net een maand, net als de 156, en wat zien we dan?
                        Attached Files
                        Oliestoken voor het goede doel

                        Comment


                        • #13
                          Het is [email protected]%^!&# NIET te geloven. Die kras is zó diep, ongekend.
                          Oliestoken voor het goede doel

                          Comment


                          • #14
                            Deze hoort niet in het defects draadje thuis natuurlijk, maar wat een ellende zeg :-(.

                            Is het vandalisme denk je, of kan het nog iets van een scootmobiel zijn geweest?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                              Is het vandalisme denk je, of kan het nog iets van een scootmobiel zijn geweest?
                              Nee, dit is een 100% gevalletje vanalisme. M'n vriendin ging er even naast staan en hield haar arm langs haar lichaam naar beneden en stak een sleutel uit: perfecte hoogte om een schuine streep te trekken. En hij is zó diep, een scootmobiel zou er van in onbalans geraakt en omgevallen zijn.

                              [edit] Hier maar verder dan over deze fijne constaTERING: http://www.gummen.org/forum/showthre...102#post206102
                              Last edited by Gijs; 07-06-10, 19:51.
                              Oliestoken voor het goede doel

                              Comment


                              • #16
                                Vanmorgen de sleutel in het contact, alle lampjes keurig aan en de metertjes die de juiste waarde opzoeken. Sleutel doordraaien: alle lampjes uit en een zwakke klik. Wtf? Sleutel terugdraaien en nogmaals proberen: zelfde resultaat. Accu leeg.

                                Raar. Alle deuren zaten dicht, want anders wil de auto niet op slot, dus de binnenverlichting heeft niet aangestaan. (Buiten-)Verlichting gaat uit samen met het contact, evenals de radio. Dus dat was het ook niet.

                                Een bewoner aangesproken of ie wilde helpen met overstarten middels kabels. Dat lukte. Wel moeizaam, de startmotor ging net rond. Maar vooruit, hij liep.

                                Op weg naar de start van de weekendrit van de oldtimerclub om de startende auto's op de foto te zetten. Daar aangekomen (+/- 20 minuten gereden) de motor uitgezet en direct weer geprobeerd te starten. Nul. Nada. Dus die accu was in die 20 minuten rijden niets sterker geworden. Auto aan laten duwen en de motor laten draaien tijdens het foto's nemen.

                                Nadien direct door naar ATU in Hengelo en de accu laten doormeten. Wel 12,5 volt, maar geen vermogen. Voor de zekerheid de motor gestart met een booster om de dynamo ook even te controleren. Die deed netjes z'n werk: 14,4 volt. Conclusie: accu overleden.

                                Wel apart dat dat zonder vooraankondiging (langzaamaan steeds moeizaam gaan starten bijvoorbeeld) in één keer over kan zijn. Nieuwe batterij erin bij ATU en het is weer *tik*, *vroem*. Wel 87 euro lichter.
                                Last edited by Gijs; 19-06-10, 17:26. Reden: typo
                                Oliestoken voor het goede doel

                                Comment


                                • #17
                                  Gijs,
                                  bij mijn A3 was het precies hetzelfde, daar gaf de accu ook zomaar de geest zonder vooraankondiging, slechter starten etc. Ook nog na een koude winter, ipv in de winter.
                                  Fährst du quer - Siehst du mehr

                                  Comment


                                  • #18
                                    same here met de 147. Ging even boodschappen doen, zonder problemen gestart en erheen gereden. Kom ik terug op het parkeerterrein en wil starten *klik* niets meer. Ook accu dood. Irritant is dat inderdaad, je hoort/weet niets van tevoren.
                                    Forza!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mja, apart. Als het nou gaande weg slechter wordt, dan weet je dat het er aan zit te komen en dat de eerst volgende winter een probleem gaat zijn. Maar op deze manier is het een nasty surprise. Hier kun je niet op anticiperen en dat kan erg lastig zijn.
                                      Oliestoken voor het goede doel

                                      Comment


                                      • #20
                                        Exact hetzelfde meegemaakt met de 145, 2 maanden geleden. Nul voortekenen, in één keer dood.
                                        Ook na een week wintersport 3 maanden geleden.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Even de oliestatistieken bijwerken. Het beeld schommelt een beetje. We hebben nu ongeveer 8000km gereden en het peil staat onder het midden, maar nog boven het laatste kwart.

                                          Rond ik dit naar beneden af, naar nog 1 kwart resterend, dan hebben we 3/4 liter verbruikt op 8dkm, is 1 liter op 10666km. Ik blijf het netjes vinden.

                                          Preventief gaat er nu wel een halve liter bij trouwens.
                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            Altijd boven het midden houden, nooit over de top, althans dat vertellen de experts me. :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                              en het peil staat onder het midden, maar nog boven het laatste kwart.
                                              Een derde wordt dat dan ook wel genoemd :-).

                                              Prima waarden lijkt me. Niets mis met dat motortje.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Zo, geen defect, wel arbeid: lederen bekleding heeft zo nu en dan aandacht nodig. Van een goede kennis onderstaand "lederzeep" (auf Deutsch: Lederreinigugsseife) geleend. Kent iemand dit spul? Het resultaat valt me niks tegen namelijk. En even flink aan het boenen geweest. Hier onder de resultaten tot nu toe. Foto 0: de zeep, foto 1 en foto 2 (detail): de stoel zoals hij was, foto 3 en foto 4 (detail): de stoel halverwege het reinigen. Bestuurdersstoel in dit geval. Heb inmiddels de bijrijdersstoel ook gedaan en de bestuurdersstoel nog een tweede keer. Het leer is nu aan het drogen. Straks uitwrijven en dan met ledervet nabewerken. Zal ik ook wat plaatjes van maken.
                                                Attached Files
                                                Oliestoken voor het goede doel

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Het is inmiddels te schemerig om zonder kunstlicht nog een foto te maken. Maar na het aanbrengen en uitpoetsen van het vet (wax on, wax off, old fashioned boenen :) is het verschil toch echt wel aanzienlijk met hoe het begon tegen half acht vanavond.
                                                  Oliestoken voor het goede doel

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Cool is dat!
                                                    Het leer ziet er nog netjes uit verder. Geen beschadigingen?

                                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)



                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nee eigenlijk niet. Een licht kras in een van de twee wangen het rug-gedeelte van de bestuurdersstoel, maar het mag na 140dkm eigenlijk geen naam hebben.

                                                      Vooral de middenarmsteun is ook zo'n dankbaar object: mooi glad, zonder lastige plooien. Zo'n ding wordt echt super schoon.

                                                      Vanavond of komend weekend de achterbank nog even doen. Die heeft de afgelopen jaren echt het minste te lijden gehad, dat kun je wel zien. Het is zeker dankbaar werk trouwens: het water waarin ik het zeepsponsje af en toe uitspoelde was echt zwart toen ik het weggooide, leek wel of ik de velgen had schoongemaakt :)
                                                      Oliestoken voor het goede doel

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Goed werk Gijs!

                                                        Ik heb het 3 weken geleden ook gedaan en het resultaat is echt geweldig.
                                                        Waar je eerst in de leerrimpels af en toe wat zwart/viezigheid zag is dat met goed poetsen (nagelborsteltje) allemaal eraf gegaan. Daarna de conditioner erover en het leer ruikt weer super, is niet glimmend en wel lekker stroef.

                                                        http://www.liquidleather.com van Glipstone, aanrader en niet duur. Binnenkort even een stukje leer naar UK opsturen om wat leerverf op kleur te verkrijgen en dan die paar lichte plekjes weer weg te werken.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          JK, welk goedje van die website heb je?
                                                          Oliestoken voor het goede doel

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            GT11 en GT12 en binnenkort de Scuffmaster dus...

                                                            Met die laatste doe je dus dit:
                                                            - http://www.911uk.com/viewtopic.php?t=36068
                                                            - http://www.detailingworld.co.uk/foru...d.php?p=898656

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              ^tik

                                                              Woehoe! Yes, let's keep up the statistics!

                                                              We hebben een storing! M'n vriendin belde net "er brandt een lampje op het dashbaord". Mijn eerste vraag was "rood of oranje". "Rood" was het antwoord, een poppetje met een gordel en zo'n bolletje ervoor.

                                                              Ah:



                                                              Het befaamde airbaglampje :)

                                                              Volgende week even uitlezen en laten resetten. Wel scherp dat ze a) opmerkte dat er een lampje brandde en me b) kon omschrijven hoe het eruit zag. Dat is haar dan wel weer toe te vertrouwen, gelukkig.
                                                              Oliestoken voor het goede doel

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                                Mijn eerste vraag was "rood of oranje".
                                                                LOL, erg belangrijk verschil natuurlijk. Oranje is sowieso doorrijden :-).
                                                                Lennart
                                                                Senior Member
                                                                Last edited by Lennart; 21-08-10, 15:15.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X