Hoe zit het met de distributieriem van de 8 kleps 1.9 JTD's (105, 110 en 115pk) : om de hoeveel km moet die vervangen worden? D'r staat mij bij officieel om de 120dkm, maar op advies iedere 100dkm? Iemand die dit zeker weet?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Alfa JTD 8v distributieriem
Collapse
X
-
Mja, op de 156 club website vond ik een onderhoudsschema waarin staat dat de riem iedere 100dkm moet. Voor de 16v TS'en staat dan een uitzonderinig vermeld: die moeten op aanraden iedere 60dkm, zoals mij wel bekend. Dacht dat er voor de JTD's ook zo'n afwijkend advies was.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
-
bel ff frank van de www.alfaexpert.nl. dan weet je het binnen 1 minuut.Bmw f11 525d e46 330 cabrio
Comment
-
-
Voor alfa begrippen is de 159 sowieso een buitenbeentje.
Zo'n beetje niks gaat kapot aan dat ding en rammeltjes zijn hem ook vreemd.
Ik hoef de garage maar om de 30.000 km te zien.
Om toch een beetje contact te houden ga ik er ook heen voor elk flesje ruitensproeiervloeistof en de nodige lampjes (1 keer koplamp kapot, 1 keer kentekenverlichting en 3 keer een standslichtje)
Zelfs de olie hoef je niet elke 30.000 km te vervangen, de auto geeft het zelf aan wanneer het nodig is (iig veel later dan 30.000 km) en hij verbruikt ook niets van het spul (ok, bijna niets...een koffiebekertje vol na 25.000 km, dat is een kwart van het gebied tussen min en max op de peilstok)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk berichtVoor alfa begrippen is de 159 sowieso een buitenbeentje.
Zo'n beetje niks gaat kapot aan dat ding en rammeltjes zijn hem ook vreemd.
Ik hoef de garage maar om de 30.000 km te zien.
Om toch een beetje contact te houden ga ik er ook heen voor elk flesje ruitensproeiervloeistof en de nodige lampjes (1 keer koplamp kapot, 1 keer kentekenverlichting en 3 keer een standslichtje)
Zelfs de olie hoef je niet elke 30.000 km te vervangen, de auto geeft het zelf aan wanneer het nodig is (iig veel later dan 30.000 km) en hij verbruikt ook niets van het spul (ok, bijna niets...een koffiebekertje vol na 25.000 km, dat is een kwart van het gebied tussen min en max op de peilstok)
't Zijn de Alfa's van vroeger ook niet meer, zeg.....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht't Zijn de Alfa's van vroeger ook niet meer, zeg.....
net wat ik dacht. Het is alles behalve het design een opel........;-)Bmw f11 525d e46 330 cabrio
Comment
-
Comment