Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa JTD 8v distributieriem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa JTD 8v distributieriem

    Hoe zit het met de distributieriem van de 8 kleps 1.9 JTD's (105, 110 en 115pk) : om de hoeveel km moet die vervangen worden? D'r staat mij bij officieel om de 120dkm, maar op advies iedere 100dkm? Iemand die dit zeker weet?
    Oliestoken voor het goede doel

  • #2
    gijs, ik zou het even posten op het 156 forum. die zullen het wel weten. Of bel een alfaspecialist.
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

    Comment


    • #3
      Mja, op de 156 club website vond ik een onderhoudsschema waarin staat dat de riem iedere 100dkm moet. Voor de 16v TS'en staat dan een uitzonderinig vermeld: die moeten op aanraden iedere 60dkm, zoals mij wel bekend. Dacht dat er voor de JTD's ook zo'n afwijkend advies was.
      Oliestoken voor het goede doel

      Comment


      • #4
        bel ff frank van de www.alfaexpert.nl. dan weet je het binnen 1 minuut.
        Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

        Comment


        • #5
          volgens mij moet m'n 16v jtdm binnenkort voor het eerst (120k km)

          Comment


          • #6
            De huidige jtdm's (zowel 8v als 16v) moeten om de 150.000 km of 5 jaar !

            (net even opgezocht)

            aandrijfriem voor overige zaken om de 120k km

            Comment


            • #7
              150dkm of 5 jaar? Da's een lange interval zeg voor Alfa begrippen. Onlangs in het instructieboekje van een 105pk 8v gezien dat de riem bij 80dkm vervangen was.
              Oliestoken voor het goede doel

              Comment


              • #8
                Nog een bella erbij Gijs?

                In de 145/6 met 105 pk JTD idd elke 120k km of 3 jaar.
                Maar gewoon even het adres van 6bakkie bellen voor zekerheid.

                Comment


                • #9
                  Voor alfa begrippen is de 159 sowieso een buitenbeentje.

                  Zo'n beetje niks gaat kapot aan dat ding en rammeltjes zijn hem ook vreemd.

                  Ik hoef de garage maar om de 30.000 km te zien.

                  Om toch een beetje contact te houden ga ik er ook heen voor elk flesje ruitensproeiervloeistof en de nodige lampjes (1 keer koplamp kapot, 1 keer kentekenverlichting en 3 keer een standslichtje)

                  Zelfs de olie hoef je niet elke 30.000 km te vervangen, de auto geeft het zelf aan wanneer het nodig is (iig veel later dan 30.000 km) en hij verbruikt ook niets van het spul (ok, bijna niets...een koffiebekertje vol na 25.000 km, dat is een kwart van het gebied tussen min en max op de peilstok)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                    Voor alfa begrippen is de 159 sowieso een buitenbeentje.

                    Zo'n beetje niks gaat kapot aan dat ding en rammeltjes zijn hem ook vreemd.

                    Ik hoef de garage maar om de 30.000 km te zien.

                    Om toch een beetje contact te houden ga ik er ook heen voor elk flesje ruitensproeiervloeistof en de nodige lampjes (1 keer koplamp kapot, 1 keer kentekenverlichting en 3 keer een standslichtje)

                    Zelfs de olie hoef je niet elke 30.000 km te vervangen, de auto geeft het zelf aan wanneer het nodig is (iig veel later dan 30.000 km) en hij verbruikt ook niets van het spul (ok, bijna niets...een koffiebekertje vol na 25.000 km, dat is een kwart van het gebied tussen min en max op de peilstok)



                    't Zijn de Alfa's van vroeger ook niet meer, zeg.....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                      't Zijn de Alfa's van vroeger ook niet meer, zeg.....

                      net wat ik dacht. Het is alles behalve het design een opel........;-)
                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                      Comment


                      • #12
                        heyyy...die diesels zijn 100% italiaans he!

                        Comment

                        Working...
                        X