Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 4C GTA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 4C GTA

vanuit het Giulia draadje een eigen draadje, want dit is natuurlijk veel leuker nieuws dan een nieuwe 159 ;)

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
    Overigens vind ik dat bericht over een 4C GTA een stuk leuker: http://www.autoedizione.nl/2011/02/0...-de-fabrikant/ :)
    Nu meer nieuws:
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/...c-gta-roadster

en een duidelijk met de computer gemaakt filmpje helaas:
    http://www.autojunk.nl/2011/02/alfa-romeo-4c-gta-spyvid

Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk wat van op Geneve zal staan, want het klinkt allemaal wel erg goed.
    Forza!

Lijkt op een soort van mini-TZ3.
    Maar het filmpje lijkt me wat nep.
    Klint mischien vreemd maar de "manier van inzoomen" en om de auto draaien loopt zó gelijkmatig dat het een op de pc gemaakte animatie lijkt. Echt gefilmde beelden zijn meestal wat schokkeriger.

Of het is een promo-vid die is gelekt....
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Als ik nou eens inlog als "Bolognaise" met een stuk menukaart van de lokale pizzeria als onderschrift en een roestig logo als avatar neem en het hele internet af ga struinen naar 'informatie' hierover en al die linkjes hier neer plemp en honderd keer herhaal hoe gaaf het zou zijn als Alfa eens wat anders zou maken dan een opel met een Alfa logo, is dat wat? :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Ik zag deze foto ook nog ergens, maar lijkt me ook een beetje nep:

Giulia 1600 Super '65

Comment

Quattro stagioni!!!

Comment

850kg. Wedden dat ze dat uiteindelijk niet gaan halen?

Comment

"bolognaise" is Frans, Schnitzel, dus dan zit je in het verkeerde forum te spammen. ;)

Een lichtgewicht roadster met een leuk turboblok zou Alfa wel goed doen. De laatste spider ging nergens over met z'n 1600+ kg.
              Last edited by Scudetto; 11-02-11, 12:44.
              Forza!

Comment

Het woord "Bolognaise" mag dan Frans zijn, Bologna ligt nog steeds in Italie hoor. :)

Tja, ik ben wel een beetje afwachtend als het om Alfa-nieuws gaat. De geruchtenmolen gelovende hadden we nu allemaal allang een tweedehands 169 op kunnen halen met een QP-onderstel, V8, en RWD/AWD. Toch staan die 169's niet op gaspedaal.nl, heel gek. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Bolognese...

Comment

Met rundertofu. :)

Comment

Ijzersterke grap weer, QuornStephan!

Comment

Maar daar gaat het niet om. Wordt weer niks dit. Ze houden het wel lang vol op een erfenis van inmiddels erg lang geleden, die Italianen, dat moet je het merk wel nageven.

Comment

Het is gewoon een aankondiging van een nieuw roadstertje die er wellicht komt. Dat is toch niet leuren met je fantastische verleden? (is het überhaupt een bericht van Alfa (fiat) zelf?)
                          Forza!

Comment

Nee. Op de df-redactie hadden Snipe en ik het er ook al over. Het komt over als een 1 april grap.
                            Toch is het idee super. Maar Abarth gaat roadsters ed bouwen, dus waarom een KTM als basis nemen? Dat het kan, is wel duidelijk, maar of het zover komt wordt betwijfeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                              850kg. Wedden dat ze dat uiteindelijk niet gaan halen?
                              Wedden van wel, ruimschoots zelfs?

:P
                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gijs Bekijk bericht
                                wedden van wel, ruimschoots zelfs?

:p
                                lol
                                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Deze quote kwam ik ook nog tegen, d.d. 30/12/2009:

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                  Als Alfa met een rwd Alfatje komt die betaalbaar, snel, opzwepend en Giuli(ett)a heet, vind ik het perfect. Ruil ik direct de BMW op in. Of het nou retro is of niet.
                                  Belofte maakt schuld, Sees? ;-)
                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Pas maar op met zulke stalkfiles, voor je 't weet pakt 'ie zijn X-bow.

Comment

Maar wel mooi om te zien dat iets meer dan een jaar geleden niemand nog de verwachting had dat er een betaalbare RWD-Alfa zou komen. (hoewel dat al 15 jaar wordt beloofd)
                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Ik heb die verwachting nog steeds niet... :-)

Comment

De 166 opvolger wordt een Chrysler 300 met Lancia badge. Over een Alfa-logo op die auto wordt niet meer gerept, maar of we daar als (semi- en ex-)Alfisten rouwig om moeten zijn?

Overigens, als zo'n 4C GTAprilgrap wel de waarheid wordt, dan wordt 'ie alles behalve betaalbaar hoor. Zo'n KTM X-Bow kost ook meer dan de meeste gummers per jaar verdienen. :))

Comment

Ik moet ´t ook nog maar zien. Ik hoop zo van harte dat ze met een soort lichtgewicht bochtenridder komen, de reactie van Sees is denk ik ook precies wat heel veel mensen denken en willen. Daarom denk ik dat er ook zeker en markt voor zo´n soort Alfa is.
                                            Maar vrees van de andere kant ook dat dit net als de Mito GTA, 159 GTA, Brera GTA, 8C GTA en 169 (mét rwd!) een vroege dood zal sterven omdat ze bang zijn er te weinig van te verkopen en op zeker willen spelen.
                                            Toch wel opvallend, want de 8C Competizione is echt een imago-booster van jewelste geweest.
                                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Ja, ik keek laatst de prijzen voor zo´n X-bow eens na, maar die dingen zijn al niet echt cheap. (75K ofzo) Met een Alfa-jasje er omheen zal er nog wel wat bij komen.

De hoop op een 166-opvolger is al lang vervlogen. Zeker nu ik de nieuwe Thema heb gezien. Als de nieuwe 166 zo moet worden, laat dan maar lekker zitten.
                                              Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                Toch wel opvallend, want de 8C Competizione is echt een imago-booster van jewelste geweest.
                                                Ja, maar met alleen imago-boosters redt Alfa het niet. Er moet ook een keer geld verdiend gaan worden. Zijn die 500 8C Spiders al allemaal verkocht inmiddels? Een 4C op basis van X-bow ga je ook niet mee binnen lopen. Als Fiat nou eens zelf een leuk RWD-concept in elkaar zet. Meer MX-5/350Z dan X-bow. Coupé (Targa?) met 1.4 Multi Air voor Abarth, Spider met 1750 TBi voor Alfa.

Comment

ma 28 feb 2011, 13:56
                                                  Alfa 4C in productie AMSTERDAM - Alfa Romeo's klapstuk op Genève zou geïnspireerd zijn op de legendarische 33 Stradale.

Eind 2012 gaat de Alfa Romeo 4C in productie, zo bericht Automotive News. Morgen wordt hij officieel onthuld op de show van Genève. We krijgen dan een Alfa Romeo te zien die sterk is geïnspireerd op de 33 Stadale. Alfa Romeo is van plan om tussen de 15.000 en 20.000 stuks te bouwen in vijf jaar tijd. Dat zou moeten gebeuren in de Mirafiori-faciliteit in Turijn. Dankzij het gebruik van veel aluminium en carbon is het gewicht van de 4C beperkt tot slechts 850 kg. Aangedreven door een 250 pk sterke 1.8 viercilinder komt de pk/gewichtsverhouding uit op 3,5 kg/pk.
                                                  bron: autovisie

En hier nog een verhaaltje met impressie:http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...302289946/1494

met een bijbehordene impressie van Quattroruote:
                                                  This computer-enhanced image previews the 4C, a concept that hints at a rear-engine, rear-wheel-drive Alfa Romeo coupe to debut Tuesday at the Geneva show. Fiat's struggling sporty brand is to start production of the 4C in late 2012.

Photo credit: Image courtesy of Quattroruote, Italy

Man, de Tipo 33 Stradale is toch echt wel een van de coolste auto's aller tijden. En die impressie is duidelijk erg nep, maar wel heel erg gaaf. Mogen ze zo bij me voor de deur zetten!
                                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Een kleine 8C, wat gaaf man!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voila...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...e-lichtgewicht

De 4C Concept, die in Genève staat, is een tweezits coupé. De aandrijving wordt verzorgd door de 1,75-liter TBi benzinemotor. Deze stuurt z’n 250 pk naar de achterwielen. De 4C Concept heeft een TCT-transmissie met dubbele, droge koppeling. De sprint naar 100 km/h kost vijf seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Ook de DNA-knop ontbreekt niet.
                                                      De Alfa Romeo 4C Concept is net als z’n grote broer 8C opgetrokken uit aluminium en koolstofvezel. Het gewicht is zeer laag: minder dan 850 kilogram.
                                                      Het mooiste komt nog: Alfa Romeo heeft de 4C in de productieplanning opgenomen. In 2012 komt de sportieveling al op de markt. Wellicht niet met een dure koolstofvezelconstructie, maar nog steeds met een laag gewicht. De prijs zonder belastingen wordt 45.000 euro.
                                                      Toch vind ik het jammer dat het een middenmotor coupe is geworden. Een klassieke layout had meer bij een kleine Alfa-coupe gepast.
                                                      Last edited by Elentinos; 01-03-11, 10:23.

Comment

Ik vind dit vet hoor!
                                                        Soort van Exige van Alfa Romeo!
                                                        200/250pk bij 850kg??

45K ex bpm/btw, dus listprice van 85K ongeveer?
                                                        Wel pittig, maar als hij mooi genoeg wordt, wel een kanshebber in die klasse ondanks de concurrentie van o.a. Porsche Cayman en Lotus.

Edit : als hij 250pk heeft, dan vind ik 0-100 in 5 sec niet echt rap.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ze hebben t al aangepast naar 200 pk.

Ik ben echt verrast.

Comment

LOL, na jaren van prachtige concepts zoals de stradale en die sublieme cabrio concept...en wat gaat er uiteindelijk in productie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Edit : als hij 250pk heeft, dan vind ik 0-100 in 5 sec niet echt rap.
                                                              Ik denk ook niet dat hij straks echt 850kg gaat wegen. Dat wegen de airbags al. Het zou me niet verbazen als die auto straks gewoon 1000kg (of meer?) gaat doen. Wel een leuk ding verder natuurlijk!

Comment

Dit is zeker wel vet met deze specificaties! Echter weet ik niet of deze rode kleur zo gelukkig gekozen is op deze auto. Het ontwerp is wel cool, alleen iets te veel 8C. Daar moeten ze nu wel eens mee kappen, met het uitmelken van dat design.

En nu maar zien wat er van de pruductieversie overblijft, hopelijk wordt ´t niet zo´n laf aftreksel zoals ze bij de Brera hebben gedaan. :-s
                                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                                                                X