Mooi dat ze weer terug komen. Wel zonde dat er turbo's op komen, zal het oorspronkelijke karakter van de V6 toch wat teniet doen. En ook het motorgeluid wat dempen.
door het CO2 uitstoot gepruts zit je voor een veel vermogend blok al snel vast aan turbo techniek. Het zullen geen rotblokken zijn, (understatement) maar de atmoferische alfa V6-en zijn echt heerlijke motoren inderdaad.
Goed nieuws! Al ben ik toch ook blij met die ouwerwetse twaalfkleppert hoor. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
door het CO2 uitstoot gepruts zit je voor een veel vermogend blok al snel vast aan turbo techniek. Het zullen geen rotblokken zijn, (understatement) maar de atmoferische alfa V6-en zijn echt heerlijke motoren inderdaad.
Psies, jij snapt het. Hoe geweldig die turbo-blokken gaan zijn, er gaat toch niets boven een atmoferische motor a la de oude Alfa V6.
Mooi dat ze weer terug komen. Wel zonde dat er turbo's op komen, zal het oorspronkelijke karakter van de V6 toch wat teniet doen. En ook het motorgeluid wat dempen.
Ben zelf ook niet zo'n fan van turbo's en compressors. En ben ookv an mening dat in een Alfa een hoogtoerig atmosferisch blok moet liggen. Maar het is niets nieuws voor Alfa, zo'n turbo:
Ja, net als de terugkomst van RWD. Alleen duurt dat wel een beetje erg lang. :-)
Moa, niet helemaal hetzelfde wat mij betreft. Alfa heeft zéér goed sturende FWD's auto gemaakt (volgens mij was de Sud al een regelrecht hit). Die GM V6 was vanaf dag 1 al een tegenvaller. En zie, verder dan een 3-tal auto's komt ie ook niet. 2005 geďntroduceerd en nu al wordt van opvolging gesproken.
Comment