Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor bezoek Italie/Toscane?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor bezoek Italie/Toscane?

Over 2 weken ga ik een toertochtje maken richting Zwitserland en Italie. Het einddoel is Florence, waar ik me uiteraard aan de plaatselijke architectonische en artistieke meesterwerken zal gaan vergapen.

Maar op de tocht erheen wil ik toch ook een paar leuke auto-gerelateerde bestemmingen aandoen. De route voert langs Modena, dus... wat is daar een must-see? Ferrari-museum of zelfs de fabriek? Maserati? Autosportmusea of ander leuks?
    Op het groene forum stonden de nodige evaringen van Gummers dacht ik, maar goed daar kan ik even niet bij.

Tips voor fantastische wegen zijn ook welkom. Ik probeer als het even kan de Stelvio mee te pakken.

Florence is echt gaaf, vind ik.
    Daar kun je je wel een paar dagen vermaken!

Galleria Ferrari is natuurlijk leuk. Fabriek kom je niet in, kan echt alleen als je een Ferrari op je naam hebt staan. Maar dan kan het wel redelijk simpel.

Wel even bij de zij ingang v/d fabriek gaan kijken en een stukje verderop bij het circuit natuurlijk!
    En "Toni auto" schuin tegenover de fabriek is ook interessant.

Lamborghini-museum is ook wel leuk, maar een beetje uit de buurt misschien.
    Maserati is (nog?) niets te zien en te doen en zit op een lastige plek in Modena. Staan wel 4 auto's in de foyer oid, maar niet de moeite waard.
    Je kunt dan beter naar dat Panini-museum gaan!
    Maserati,MASERATI,maserati,Maser,maser,Tridente,Casa del Tridente,Classic,Barchetta,barchetta,racing, Racing,Biturbo,biturbo,Italy,Italia,Modena,Candini,Italian car,Spider,Maserati Club,bi-turbo, Bi-turbo,twin turbo,Ghibli,Ghibli GT,ghibli gt,Ghibli Cup,ghibli cup,Ghibli Coupe,ghibli coupe, Ghibli II,ghibli II,ghibli,Shamal,shamal,425,V6 twin turbo,Turbo,turbo,wastegate,intercooler,erika

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

" kan echt alleen als je een Ferrari op je naam hebt staan. Maar dan kan het wel redelijk simpel. "

Ja, maar wordt een beetje lastig op binnen nu en 2 weken nog even een Ferrari op m'n naam te laten zetten. (vakantie he.. ;-) )

Dat Maserati-museum ziet er goed uit. Thanks Har!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
        Het einddoel is Florence
        Dan uiteraard vanuit Bologna niet de snelweg nemen, maar de oude weg langs de Futa en de Raticosa. Kortom, de voormalige Mille Miglia-route.

Ook mooi in de omgeving van Modena: Parma, Ferrara en Ravenna. Allemaal prachtige binnensteden en Ravenna is uiteraard beroemd als latere hoofdstad van het West-Romeinse Rijk.

In de buurt van Florence: de abdij van Vallombrosa en de bosrijke omgeving eromheen, met mooie stuurmanswegen.

Auto(sport)bestemmingen? Ehm, Museo Tazio Nuvolari in Mantova?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ferrara is ook gaaf idd en verder de typische Italiaanse dorpjes zoals San Gimigniano en Volterra. Zijn ook mooie routes om naartoe te rijden vond ik!

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie tips Harry en Duts! Nog meer graag, vanaf volgende week zit ik ook 3 weken in Italia en ik heb al een dagje op de planning mogen reserveren voor Maranello en omgeving :)
            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Wat je zeker ook moet doen is een dagtripje (minstens) naar Sienna, een uur onder Florence. Schitterende stad.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

En het Alfa Romeo museum in Arese (net buiten Milaan) is ook een aanrader, staat veel mooi spul!
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Alfa-museum is dicht tot medio 2009!
                  Niet doen dus. :-)

Pagani fabriek is meestal ook wel mogelijk. Gasten willen overal positief in beeld komen, dus die laten heel veel mensen binnen en in een Pagani zitten.

In Modena zit ook een gaaf Stanguelini museum. Was helaas dicht toen wij er waren.
                  Online Italian Automobile Magazine covering Ferrari, Maserati, Abarth, Lancia, Alfa Romeo, OSCA, Zagato, Ghia, Pininfarina and F1 Racing.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Wat je zeker ook moet doen is een dagtripje (minstens) naar Sienna, een uur onder Florence.
                    Het is wel duidelijk wat Jasper in z'n hoofd had toen hij dat schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat je daar een dag mee zoet bent, terwijl je met een uurtje onder Florence wel klaar bent. :)
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Toegegeven, er zijn minder omslachtige manieren om mensen op een schrijffoutje te wijzen. ;)

Comment

Dutch, heb je het nummer van Sienna? ;-)

Weet je wat, ik doe gewoon hier aan mee:

Site kan wel een update gebruiken, hehe

Ik krijg er in ieder geval al zin in! (niet alleen in Sien(n)a)
                        Last edited by Taeke; 04-08-08, 20:36.

Comment

Denk dat ik een vinkje ga zetten achter de Galleria Ferrari en het Lamgorghini Museum icm een Productionline Visit. Iets dat in Sant'agata Bolognese wel kan itt in Maranello helaas.
                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
                          X