Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ferrari SP12 EPC (Eric Clapton)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ferrari SP12 EPC (Eric Clapton)

De gedachte er achter vind ik wel cool. Hij wilde gewoon een moderne 365/512 BB.
    Alleen erg jammer dat het met die V12 niet gelukt is, en er maar "gewoon" een 458-blok achterin hangt.
    Maar qua ontwerp zie je wel veel herkenningspunten met het oude BB-ontwerp.
    Zal niet ieders smaak zijn, maar wel gaaf dat iemand gewoon een paar miljoen neer legt om zijn eigen Ferrari te laten bouwen.

http://www.autoblog.nl/ferrari-sp12-...-fotos-en-info

Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Wel aardig idd, maar ik zou een originele Boxer kopen als ik slow hand had geheten. Ik ben wel groot fan van dat Boxer kleurenschema, dwz de onderkant matzwart. Ik vind het ook op een 3x8 prachtig staan.

Comment

Ben ik het zeker mee eens. BB op carbs, geweldig man. Op de foto vind ik zo'n 365/512 nooit echt mooi overkomen, maar IRL is 't best wel een indrukwekkend auto. De monteur die altijd aan mijn Juul sleutelt en de motorrevisie ook heeft gedaan, heeft ook een 512BB staan. Een zilvergrijze met (uiteraard) zwarte onderkant. Auto is van een vriend van hem (die bij AMG werkt) en hij is die helemaal aan het aanpakken. Wat een gave auto! Auto is ook als nieuw.
      Jaar of 2 (toch?) geleden ben ik met Maarten/TvD gaan kijken bij de Ferrari-meeting in Limburg waar Harry ook meereed (met de SZ) Daar deed ook een 512BB mee, met gigantisch brede achterbanden. Wat een apparaat!
      Last edited by Veloce; 22-03-12, 19:44.
      Giulia 1600 Super '65

Comment

Dit is toch wel gaaf: Voor 150K op te halen.

http://www.anamera.com/en/detail/car...cache=1&ret=63
        Giulia 1600 Super '65

Comment

En dan te bedenken dat Slowhand nooit officieel z'n rijbewijs gehaald heeft :-)
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oef, die gele is echt extreem mooi...

Comment

Mooi man die Clapton!
              Gewoon je droom laten bouwen, deed hij eerder met de Sharknose replica!
              Kan dat ernstig waarderen.

Ik ben niet echt een voorstander van het Boxer geluid van een 512BB.
              Herinner me nog dat ik als menneke van 12 op de Nurburgring was en er een Countach aankwam
              (geweldig geluid) en direct daarachter reed de BB, man het leuk echt een koektrommel qua geluid
              vergeleken met de Lambo.
              Nee doe mij maar een lekkere 250 of 330 of ..... etc V12 qua geluid!
              Vind het wel mooie auto's overigens.

edit: idd. die gele is smullen zeg!

Comment

Ha, die ErwinGTA;

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                ....Gewoon je droom laten bouwen, deed hij eerder met de Sharknose replica!
                Kan dat ernstig waarderen....
                Clapton ook al? Van Chris Rea wist ik het; die heeft (een) Sharknosereplica('s) laten bouwen voor zijn film La Passione.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Die retrobak doet me niet zo heel veel. Die gele 365......

Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Ha, die ErwinGTA;

Clapton ook al? Van Chris Rea wist ik het; die heeft (een) Sharknosereplica('s) laten bouwen voor zijn film La Passione.
                    U heeft heeeeelmaal gelijk mijnheer Hans!
                    Rent zich schamend uit dit draadje..........................

Comment

Ik vind die van slowhand eigenlijk niet zo goed gelukt.
                      Gaaf dat ie er het geld voor neertelt. Maar overtuigend vindt ik deze niet.

Lijkt een 458 met enzo lampies en wat zwarte verf.
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Die gele is subzero cool. Die retro-mobiel haalt het noch bij het origineel, noch bij een standaard Italia. Maar wel gaaf dat je als je geld genoeg hebt zoiets kunt laten bouwen bij Ferrari zelf.

Comment

Wel cool zoiets speciaals, maar ik vind hem ook minder cool dan een 365/512BB.
                          Wel beter bruikbaar uiteraard.

Als dit ding echt een paar mln kost, dan had ik 1000 miljoen miljard keer liever zoiets :

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                          X