Hij is ook al te configureren op alfaromeo.it - man, wat een kek gebakje zeg.
Ik zou het nog serieus overwegen ook, een fully loaded Mito i.p.v. een kale pak-hem-beet 3-serie of zo. Maar dat gaat zo te zien toch niet gebeuren aangezien ik op de optielijst één groot hiaat zie: geen automaat leverbaar...
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
als het goed is staan ze bij de dealer! Gisteren vanaf de Nürburging zijn ze teruggereden. Al iemand gesproken die de 155 pk versie heeft gereden en die was er zeer goed over te spreken.
De Mito is in de Autovisie tegen de Mini gezet, de 1.4 TB vs Cooper S.
Conclusie: er is ruimte voor een Mito GTA want de 1.4 TB zit qua onderstel tussen een Cooper en een Cooper S in.
Afwerking niet op Mini niveau, echter prijstechnisch zeer interessant. In vergelijkbare motorische uitvoering (1.4 120 pk vs Cooper) is de Alfa zo'n 3k goedkoper, echter veel rijker uitgerust.
Logischerwijs (want even groot) heb ik ook de neiging om de Mito te vergelijken met m'n 145:
- Geen inspirerend motorgeluid - Twin Spark huil
- 45 liter tank - 61 liter tank
- 270 liter bageruimte, achterbank niet geschikt voor personen> 1,8 m - 320 liter, prima vertoeven voor personen> 1,9 m
- Even dood onder de 3000 toeren/min
En met een schroefset breng je het onderstel naar een vergelijkbaar niveau.
Ik heb in Italië ook al wat Mito's zien rijden. 1 witte met dat zwarte kunststof onderaan de achterbumper ook meegespoten + dikke wielen. Die zag er echt goed uit, terwijl ik een witte op eerdere foto's verschrikkelijk vond. De chromen randjes waren in dit geval zwart, dat is dan ook beter.
edit: zo dus:
Last edited by Scudetto; 01-09-08, 12:46.
Reden: plaatjes
Ik was afgelopen vrijdag bij de Saab/Alfa dealer en ik ben ook om de MiTo heengelopen. Maar wát een stoer karretje!
De demo stond nog in de showroom, rood, 18" licht metaal en dezelfde voorbumper als de witte op de foto van Scudetto. Absoluut een blikvangertje!
Alleen het interieur vind ik wat minder. Sportstoelen zaten redelijk, alleen het dashboard is gewoon keihard carbonlook plastic, niet mooi.
Verder zat ie redelijk in de spulletjes, climate control, cruise control een audiosysteem.
Maar de grootste verrassing vond ik de prijs, 25k zoals ie daar stond!
Vriend van me heeft afgelopen week een Mito besteld. Precies zoals de foto's hierboven (wit, met zwarte lichtlijsten) Maar nu al een leverdatum begin februari. Dat kan nog wel een probleem worden. Italië gaat voor blijkbaar.
De Mito neigt een beetje naar de Fiat 500 imo, alleen iets groter. Maar goed het is een kek boodschappenkarretje voor de stoere huisman of vrouw hoor
:-)
Het moet heel vreemd lopen wil Alfa Romeo niet zijn topmodel van de MiTo-range op de Autosalon van Genève presenteren. "De wagen is klaar," zo bevestigt de woordvoerder van het merk aan De Telegraaf. "We hebben echter geen bevestiging gekregen dat de auto daar daadwerkelijk voorgesteld wordt."
De importeur zit bovenop het nieuws. Want als de MiTo GTA daadwerkelijk in maart op de autoshow in Genève staat, is er een grote kans dat de hatchback óók op de AutoRAI 2009 kan worden gepresenteerd. Bij Alfa Romeo Nederland zien ze dat helemaal zitten.
De GTA krijgt een kersverse viercilindermotor onder de kap met een voor Alfa Romeo historische cilinderinhoud van 1.750 cc. Door de aanwezigheid van een turbo komt de krachtbron tot 230 pk. De krachtbron wordt verpakt in een dik aangekleed driedeurs koetswerk met het nodige spoilerwerk op en naast de auto. Een verlaagd onderstel en grote wielen kunnen we sowieso rekenen tot de standaardingrediënten.
Comment