Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuurvondst! Alfa 33 type 1 1984 met kenteken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schuurvondst! Alfa 33 type 1 1984 met kenteken

Gevonden in een schuur! Dus een echte schuurvondst!
    Stond al zeker 15 tot 20 jaar stil.
    De vorige eigenaar is ongeveer 15/20 jaar terug begonnen met de auto om er een snellere motor in te bouwen.
    De oude motor is eruit gehaald (deze heb ik er overigens wel bij, 1.5TI met dubbele dellorto's) maar door drukte en andere projecten is de auto in de hoek gedrukt waarna er eigenlijk nooit meer naar om gekeken is.

Dat de auto zo laag achter hangt komt omdat de veren en dempers eronder weg zijn en hij dus alleen op de achteras leunt. Deze zijn er overigens ook gewoon bij!

Origineel Hollands geleverde 33 type 1 van 1984 met kenteken.
    Op wat enkele onderdelen na helemaal compleet!
    Auto is kwa bodem vrij hard op wat enkele plekken na.
    Goed plaatwerk zoals roestvrije deuren zijn aanwezig!

Aangeboden voor restauratie of voor onderdelen!

Last edited by PeterTI; 26-03-18, 10:41.

Dat is met recht een schuurvondst!
    Of er een rendabel project van te maken is vraag ik me af. Maar is vast een liefhebber voor te vinden.
    privť-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Pareltje

Comment

Idd.
        Sopje en niks meer aan doen.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Is die spontaan door zijn achterste veertorens heen gezakt? Bekende zwakke plek... en die roest rond de tankdop doet ook een hoop werk vermoeden.

Ik maak graag kennis met de held die eraan begint! En ben benieuwd naar het verhaal erachter... leuke tijdcapsule. Paar guldens in het centenbakje? Tankpasje uit 1995 achter de zonneklep? Komop vertel eens wat meer...

Comment

En wat staat daar links nog onder het kleed in het groen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stof Bekijk bericht
              En wat staat daar links nog onder het kleed in het groen?
              ik doe een gokje: BMW 5 serie (e12 of e28)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                Idd.
                Sopje en niks meer aan doen.
                Ik zou hem persoonlijk verre van enige vorm van water houden. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

@ stof, er liggen inderdaad guldens in het dashboard kastje haha :-)
                  De man is 20 jaar terug begonnen met de auto om er een 16V motor in te bouwen. De oude motor is eruit gehaald (deze heb ik er overigens wel bij) maar door drukte en andere projecten is de auto in de hoek gedrukt waarna er eigenlijk nooit meer naar om gekeken is. Dat de auto zo laag achter hangt komt omdat de veren en dempers eronder weg zijn en hij dus alleen op de achteras leunt.
                  Morgen ga ik de auto leeg halen en kijken wat ik nog meer vind :-) IIg van een playboy van 2001 haha

@ Jasper, hij staat nu weer mooi in de loods, maar zit nog te twijfelen of de auto moet gaan wassen of zo laten onder de stof en "patina" :-)

In de hoek staat een E21 320-6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTI Bekijk bericht
                    Morgen ga ik de auto leeg halen en kijken wat ik nog meer vind :-) IIg van een playboy van 2001 haha
                    Dus hij is rond 1998 een hoek ingedrukt en in 2001 heeft er nog iemand in zitten fappen? Ja nee dat is een verkoopargument ;-)

Tja. Sommige dingen die in 1998 in een schuur zijn gezet, zijn nu heel veel geld waard.

Andere dingen die in 1998 in een schuur zijn gezet, hebben geen grille en geen spiegels en geen richtingaanwijzers en geen motor en geen veren en geen dempers, maar wel drie verschillende velgen, een enorme bult roest en een Playboy met Tatjana Simic* op de cover.

Ik bied een tientje. ;-)

*met een baal shag op de u-weet-wel
                    Last edited by brun; 25-03-18, 21:36.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Rofllolt hier van de bank

* Aan Tatjana moet denken, geen Alfa 33 maar een CitroŽn CX.

Comment

Auto is nog vrij hard op wat enkele plekken na.
                        Zit ik naar de verkeerde foto's te kijken?

Comment

De kift, dat is het. We zijn allemaal jaloers op de unieke schuurvondst van Peter.
                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

@ brun, lol :-)
                            Alle onderdelen zijn aanwezig.Evenals goede roestvrije deuren. De man had in de loop der jaren heel wat spullen verzameld. :-)

@ JeroenT, de bodem is vrij goed! Meestal zijn ze helemaal verrot. Goede deuren heb ik er bij evenals een goed achterscherm zonder roest.
                            Heb nu 5 van die knapen in de loods staan dus genoeg donor delen om hem weer op te bouwen :-)
                            Heb ook nog een sportwagon staan met slechts 10.000km op de klok, stond ook al 15 jaar buiten, gewoon zonde, want nu is die helemaal verrot.

Comment

Lol, Alfa 33 rukbunker editie. Schat, ik ga even aan de Alfa klussen he!

*geluid van rits*

​​​​​​*geluid van hol dicht slaande Alfa deur*

*geluid van roestschurft die op de grond dwarrelt*

*fapgeluiden gelardeerd met drentse vloeken over grote knoepers*

:)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

[email protected]

Anyway. Gewoonlijk zijn ze rondom goed, maar de bodem is verrot. Deze is omgekeerd! Rondom rot, maar de bodem is goed!

Nouja, op die ene plek bij 't voeteneind na dan, waar 17 jaar aan zilte Drentse dromen over dezelfde Tatjana-foto toch intussen hun sporen hebben nagelaten. ;-)

(Wat dat betreft blijkt het drukwerk van Playboy aardig beter bestand tegen de fap des tijds, euhm, tand des tijds dus dan het metaal van een Alfa...)
                                Last edited by brun; 26-03-18, 16:47.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Als Alfa novice: wie begint aan zoiets? Of is zo'n 33 the holy grail? (dus toch de verkeerde gekocht?)

Comment

Die 33 was de 1 serie van de jaren 80.
                                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Ehm ??
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Die zilte drentse dromen hangen waarschijnlijk ook gelijk stalactieten aan de hemel bekleding. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                          Die 33 was de 1 serie van de jaren 80.
                                          Dank je wel. Nu kan ik ook geen 1-serie meer zien rijden zonder aan dit draadje te denken.
                                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Ja en niet alleen dat. De Citroen 2CV was de Tesla van de jaren vijftig!

Serieus nu. Bij deze 33 krijg ik het gevoel dat ik ook heb als ik over de Beverwijkse markt loop en een VHS-videorecorder uit 1986 zie liggen met een bordje 'ZGAN, alleen afstandsbediening ontbreekt'.

Comment

Zo werden ze toch afgeleverd? Die dingen roestte al in de folder.

Comment

In goede staat zijn die 33's al amper te slijten, laat staan zoiets.
                                                Ik vind het wel leuk als ik ze zie rijden hoor, maar ik zou deze nog niet gratis willen hebben :-)
                                                Die Playboy is waarschijnlijk meer waard (als Tatjana erin staat dan).

Succes dus!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Jasper zei tieten!

Comment

Ik zag tijdens mijn zoektocht naar een geinige daily eind vorig jaar een 33 van de 1e eigenaar, in top staat, met weinig km's. Maar het was gewoon een saaie uitvoering en weliswaar 2e serie, maar toch. Kostte 4 mille. En dat vond ik geen gekke prijs, maar toch koop je zoiets never nooit niet. Te mooi en saai tegelijk als daily, te weinig bijzonder als hobbyauto. Stuurt wel leuk, weet ik nog van toen de allerlaatsten nog uit de lease kwamen en ik net mijn rijbewijs had als hiker.

Comment

Upje

Comment

Kweenie, als je wat overbodige woorden uit de advertentie weglaat is het wel wat:

...Gevonden in een schuur! Dus een echte schuurvondst!.....

...snellere motor...

...1.5TI met dubbele dellorto's...

....drukte en andere projecten....

.....de auto .... laag achter....

......Origineel Hollands....

.....met kenteken....

....Op wat enkele onderdelen na helemaal compleet!........

.....Auto is ..... vrij hard......

...Goed plaatwerk zoals roestvrije deuren zijn aanwezig!.....
                                                        Het zullen de foto's wel zijn dan. Of zo.

Overigens had ik in '86 of zo een 1.5 in AR 130 die precies in 1 retourtje wintersport van een waar pareltje veranderde in de grootste doffe ellende die je ooit hebt gezien. Maar dat is slechts een irrelevante anekdote.

Peter jongen, foto's weglaten en opnieuw aanbieden. Doe maar gelijk voor een flinke prijs, dan weten ze waar ze aan toe zijn ;-)
                                                        Groeten,
                                                        Bats

wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Working...
                                                        X