Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm x-t20 systeemcamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fujifilm x-t20 systeemcamera

Gummen is natuurlijk DE plek om iets te verkopen (marktplaats is er niks bij), dus vandaar dat ik hier maar eens weer iets in de verkoop gooi :-)

Wegens aanschaf van een andere camera (Fuji x-h1) mag deze in de verkoop. Ik had deze er vanwege het compacte formaat en lage gewicht eigenlijk naast willen houden, maar merkte afgelopen vakantie dat ik deze in de praktijk eigenlijk gewoon niet gebruik. Dan kan het ik geld beter gebruik om een extra lens aan te schaffen. Het is echt een heerlijke camera die geweldige foto's maakt. In standaard vorm niet zo prettig voor grotere handen, maar met de bijgevoegde grip ligt hij prima in de hand!

Het betreft een 24mp systeemcamera met APS-C sensor en gebruikt de X-mount lenzen van Fujifilm.

Het volgende zit er bij:
    - Fujifilm x-t20 body
    - XC16-50mm lens F3.5-F5.6 lens
    - 2 extra batterijen (niet origineel fuji) plus natuurlijk de originele batterij
    - metalen grip zodat de camera wat fijner in de hand ligt
    - Originele doos en alles wat er in hoort te zitten (handleiding, oplader, draagriem, etc)

Staat van de camera is uitstekend, afgezien van een heel klein krasje op het scherm zit er echt geen beschadiging op de camera. De camera is net iets meer dan 2 jaar geleden bij een Nederlandse fotowinkel aangeschaft. De lens is zelfs vrijwel niet gebruikt. Dit is de kitlens namelijk, maar heb er vrij snel een XF18-55 lens bijgekocht. Overigens is de 16-50mm lens nauwelijks minder goed en heeft als voordeel natuurlijk het 16mm (24mm in 35mm formaat) groothoek bereik. Aantal clicks is volgens mij minder dan 5000, maar het exacte aantal kan ik wel nakijken indien gewenst.

Vraagprijs is 450 euro.

Voor hele uitgebreide info over de camera is het wellicht handig om deze review even door te lezen:
    https://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-t20-review

Attached Files

Dit is een plaatje dat met deze camera en lens geschoten is:

Almelo Nordhorn kanaal by jurgen slender, on Flickr

Comment

Leuk ding!

Ik ben en blijf zelf van Sony (ivm accu's en gewenning), maar dit is ook leuk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wel aan dit soort camera’s zit te denken om erbij aan te schaffen. Even iets lichter en handzamer dan een DLSR. Makkelijker mee te nemen op vakantie, of voor dagelijks...

bekende plek trouwens onlangs ook nog foto’s gemaakt!

https://drive.google.com/drive/folde...9B?usp=sharing
        http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
        Citroen 2CV 1982
        Saab 9-3 2.0T 2002
        Citroen C1 2014
        Solex 3800

Comment

Ah leuk, daar zitten erg mooie plaatjes bij! Het is nogal een verschil met een flinke DSLR ja, camera body weegt zo uit m'n hoofd maar 384 gram en ook de lenzen zijn niet bijzonder zwaar.

Comment

Working...
          X