Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

330ci met een waslijst aan upgrades

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 330ci met een waslijst aan upgrades

Heb er een tijdje over zitten dubben, maar mijn andere hobby (zeilen) heeft wat budget nodig (ivm hele mooie boot kunnen kopen :) ). Jammer, want dit is niet zo maar een e46 330ci.
    Zoals in het auto topic te vinden is, is er echt van alles en nog wat aan gebeurd. Taxatie waarde is 20.000 euro (taxatie Augustus 2020).

Een kleine greep van wat er in 2020 aan is gebeurd:
    - drijfstanglagers
    - vanos
    - 6 bak
    - lichtgewicht vliegwiel + sport koppeling
    - kuipstoel (originele leren bestuurdersstoel zit er bij)
    - koplampglazen
    - sportstuurnaaf + sportstuur (incl audio bediening + cruisecontrol)
    - volledige achteras revisie + doorlassen bodem etc (twv 1800 euro): alles staat in de stijve bussen
    - wielophangingsverbeteringen (inbals in langsdraagarmen, centraal te verstellen lichtgewicht camberarmen etc
    - zgan banden (UHP: F1 Eagle Super sport)
    - Eisenmann uitlaat demper + middenpijp
    - carbon nieren, CSL spoiler (echt carbon, geen plastic)
    - angeleyes (HL automotive)
    - led achterlichten
    - schroefset BC racing (incl camber + caster verstelling)
    - etc.

Bouwkosten van deze auto waren 25K euro. Zijn nu 2 dingen vanaf die wel in de 20K taxatie zitten: sper diff en PB voorremmen (twv ongeveer 4500 euro).

Vraag er 10.950 euro voor! (wordt dan nog meegeleverd: speciale oliepomp + kettingspanner twv 400 euro, en de originele leren stoel, taxatie rapport etc.)

AB-330ci-Zwitserland3-klein.jpg
    AB-330ci-Zwitserland26-klein.jpg
    AB-330ci-Zwitserland51-klein1440.jpg

Heb nog veel meer foto's, maar er staan er ook een heleboel in het ombouw topic in 'projecten': https://www.gummen.org/forum/auto-s/.../1037333-330ci
    Last edited by S6R; 04-01-21, 17:31.

Nette prijs voor die auto, lijkt me!

Oh, een jaartal en kilometerstand zou nog wel handig zijn. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Je hebt in ieder geval je best gedaan om een mooie fotolocatie te vinden :-)

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
      1984 Saab 900 Turbo T8
      1981 Mercedes RMB 207D
      1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Dat is wel een goede ja: juni 2000 is de auto van; geen schade gehad (carfax nagekeken)
        KM stand 239K

@Woes: da's best aardig gelukt toch? Voor de koper: de originele (high res) krijg je er ook bij :)

Comment

Goede deal als je zo'n auto zoekt, succes! Hoop dat je er in ieder geval van genoten hebt - aan de fotos te zien wel

Kunnen we inzetten op het volgende project en de datum dat die boot te koop komt? ;)
          "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Weer een dag waarvan je wist dat die zou komen;)
            Succes met de verkoop. Er is vast wel een liefhebber te vinden voor zoiets moois .
            Een kleine opmerking: nar mijn weten heeft BC racing set wel camber maar geen caster verstelling, iig die van mij niet.

Comment

Adverteer je hem ook bij de buren? Die zijn nogal BMW-minded, to say the least.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
              1984 Saab 900 Turbo T8
              1981 Mercedes RMB 207D
              1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Agan Bekijk bericht
                Weer een dag waarvan je wist dat die zou komen;)
                Succes met de verkoop. Er is vast wel een liefhebber te vinden voor zoiets moois .
                Een kleine opmerking: nar mijn weten heeft BC racing set wel camber maar geen caster verstelling, iig die van mij niet.
                Deze BC set heeft de duurdere (is upgrade die je kunt kopen bij bestelling) versie van de topmounts, die wel caster + camber hebben. Er staat M3 camber nu op de auto, waardoor ze veel beter stuurt dan een standaard e46 :) (uitlijning op aangepast uiteraard)

@Woes: welke buren?
                Last edited by S6R; 04-01-21, 19:36.

Comment

Oeh Miel, net te snel geweest met de Einser kaufen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S6R Bekijk bericht
                    Heb er een tijdje over zitten dubben, maar mijn andere hobby (zeilen) heeft wat budget nodig (ivm hele mooie boot kunnen kopen :) )
                    Vertel vertel :-)
                    ________/)____

fka v164

Comment

Succes met de verkoop.

Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht
                      Oeh Miel, net te snel geweest met de Einser kaufen....
                      Ondanks dat dit een hele mooie E46 is, past de Einser meer in mijn straatje ;)
                      Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Working...
                      X