Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loop ik hierop (Porsche 944) leeg ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Loop ik hierop (Porsche 944) leeg ?


  • #2
    Waarschijnlijk wel, tenminste, ik bijna.
    Deze ziet er wel gaaf uit, maar alles is serieus duur en gaat ook gewoon stuk.

    Comment


    • #3
      Leuke wagen! Dat vreemde achterspoilertje onderaan hoeft van mij niet zo, en ook valt op dat de achterbank er wat smoezelig uitziet vergeleken met de veel beter ogende voorstoelen. Nieuwer dan de auto wellicht? Wat dan misschien weer iets betekent voor de kilometerstand?
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

      Comment


      • #4
        En nog geen oldtimer...

        Comment


        • #5
          Dat komt vooral door de snoezelige camera is gebruikt. Achterbank van deze is in prima staat. Km stand klopt ook.
          Garantie erop is uniek vind ik! Dus 2 jaar lang loop je geen risico met deze auto. Dit is wel een mooi exemplaar, van liefhebber voor liefhebber. Wit moet je van houden. Achter onderspoiler was standaard (anders had je zo'n enorme 'inkijk') en de turbo is één van de meeste betrouwbare. Die auto's hoefden nooit echt maximaal benut te worden om de rest van de wereld af te troeven. 250 pk was ook maar marginaal (...) ten opzichte van het ware potentieel van dat blok. Kortom, DOEN! En als je twijfelt doe je een aankoopkeuring bij APP in Weesp, of bij Pon Leusden.

          Comment


          • #6
            Gaaf ding idd. Wit is ook mooi voor een 944 Turbo.
            Als je een goede koopt, hoef je er niet op leeg te lopen.
            Een Turbo kopen voor weinig en daar hard mee scheuren gaat geld kosten idd.

            Henk heeft een tijdlang eentje gehad en dat was een mooie en goede. Zie ook zijn website voor aankooptips etc.




            Verder rijden ze erg fijn en gaan ze behoorlijk hard. Niet zo hard als dat de teller aangeeft (die wijkt best wat af namelijk), maar zeker hard genoeg.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Achterbank van deze is in prima staat. Km stand klopt ook.
              Dennis kent de auto omdat hij zo zeker weet dat de kilometerstand klopt?

              Verder zou ik de keuring vooral niet bij Pon Leusden doen. Merendeel daar weet niets (meer) van een 944/968. Dan beter naar een porsche specialist gaan. Advertentie klopt niet vwb vermogen (240pk kan het niet zijn, zal wel 220pk zijn). Ik vind de kilometerstand ook wat hoog voor de prijs. Het is ook een gewone turbo, geen turboS.
              Tja, leeglopen. Van een turbo revisie wordt je niet vrolijk van. Dus sowieso vooraf keuren. En dan nog: je komt altijd dingen tegen, die weer geld kosten. Als je dit als vervanging van je 205GTI wilt kopen, zou ik een gewone 944S of S2 aanraden. Makkelijker techniek, makkelijker rijden dan de turbo (turbogat bestaat nog wel bij de 944turbo), en minstens net zo leuk. En goedkoper (s) of net zo duur (S2). Of koop een 968.
              Er was trouwens toch nog iemand hier met een 944turbo? Scudetto of iemand anders.
              Last edited by ingmar; 08-09-08, 19:04.
              When men were men

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                Als je dit als vervanging van je 205GTI wilt kopen, zou ik een gewone 944S of S2 aanraden. Makkelijker techniek, makkelijker rijden dan de turbo (turbogat bestaat nog wel bij de 944turbo), en minstens net zo leuk.
                Een S of S2 is een 16v toch? Die hadden toch ook zo hun achilleshiel? Of is dat inmiddels achterhaald?

                Comment


                • #9
                  Jawel. Kettingspannerverhaal. Maar die meerkleppen techniek vind ik (mening!) degelijker dan de turbo.
                  Verhaaltje over kettingspanner staat hier

                  Effe gezocht. Turbo mit T wie teuer. :-)

                  Maaruh: teuer zal relatief zijn. Ook een S of S2 kan een bodemloze put zijn, net zo goed als een turbo weinig tot geen kosten kan meebrengen
                  Last edited by ingmar; 08-09-08, 19:25.
                  When men were men

                  Comment


                  • #10
                    Voordat je iets verwacht bij de geboden garantie ook ff bedrijf googlen. Heb ik niet gedaan, maar bij een bedrijf dat 2 jaar garantie aanbiedt op een 944 turbo van 22,5 jaar gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

                    Verder prima auto's. Km stand kan, kan ook makkelijk een ton meer zijn. Hij is al een behoorlijke tijd in NL, dus grote kans dat er meer historie bekend is. Kijk ook eens bij het 944 forum, die zijn vaak goed op de hoogte van de kwaliteit van het aanbod.

                    Voor dat geld mag je een vrij nette auto verwachten vind ik.
                    fka KawaZZtra

                    Comment


                    • #11
                      Dank allen voor jullie input.
                      Ik zit nu bijna een jaar zonder speelgoed, en loop eigenlijk met het idee rond om weer iets leuks te kopen. Dan denk je als Peugeottist aan een 504 Coupé, een 306 Cabriolet of (weer) een GTI.
                      Maar met de bijtelling zoals dat nu voor mij geregeld is, pak ik een 207CC een weekend mee en betaal dan per dag 10E ipv van 2,50 voor de 107 die ik doorgaans in mijn file/stoplicht-ritje heb. Heb ik ruimte nodig, staan er een busje of een 807 in de kelder. Blaffen kan met een 207RC.
                      Met de companycars kan ik echter niet naar het circuit. (Wel naar, maar niet op!)
                      Ook zag ik vandaag een '99-er 306 GTI-6, maar ook dat is een beetje meer van hetzelfde (als mijn oude 205).

                      Daarom iets anders, iets anders dan dat wij in ons gamma hebben, kortom motorfiets of achterwielaandrijver. Heb geen motorrijbewijs, en ik denk dat ik dan snel in de statistieken kom.

                      DUS: voor 4 à 6 duizend euro vind je best fraaie 325/328s, maar al zoekend kwam ik op deze 944.
                      Heb geen haast, maar de spaarcentjes kriebelen wel.

                      Wordt vast (een keer) vervolgd.

                      Comment


                      • #12
                        Ha, die Gummers;

                        Voor die garantie wordt een onduidelijke meerprijs gevraagd. Bovendien wordt er nergens op de site naar de Bovag gewezen, dus ik vraag me af wat deze extra veiligheid waard zal blijken te zijn.
                        Scherven brengen gelul.

                        Comment


                        • #13
                          lelijke 4 cilinder wannabe porsche
                          niet aan beginnen !
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Ha, die Motroos;

                            Topargumenten.

                            NOT!
                            Scherven brengen gelul.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                              Ha, die Motroos;

                              Topargumenten.

                              NOT!
                              ah ok ;-)

                              wat dacht je van deze:

                              een veredelde mazda met porsche embleem en problematische motor
                              Last edited by motroosje; 09-09-08, 04:23.
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                              Comment


                              • #16
                                Soms heeft motroosje gelijk. Soms ook niet blijkt nu maar weer eens. :-)

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Niet die Mazda gaan beledigen, hè!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ha, die Motroos;

                                    "problematische motor"

                                    Waar baseer je dat nou weer op?
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kom op mannen ding is WIT, waar hebben we het over
                                      fka v164

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                        Ha, die Motroos;

                                        "problematische motor"

                                        Waar baseer je dat nou weer op?
                                        op de cilinderkoppenvreter
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tja. Punt van aandacht en preventief onderhoud dus.
                                          Net als de distributieketting bij een 205 GTI. De man van wie ik mijn GTI kocht destijds, verving uit voorzorg bij iedere GTI die hij kocht de distributie. "Dan weet jij wat je hebt"

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                            Tja. Punt van aandacht en preventief onderhoud dus.
                                            Net als de distributieketting bij een 205 GTI. De man van wie ik mijn GTI kocht destijds, verving uit voorzorg bij iedere GTI die hij kocht de distributie. "Dan weet jij wat je hebt"
                                            Dat is inderdaad wel het evrstandigste. Heb ik met mijn 968 gedaan, heeft Martijn met zijn S2 gedaan. Maar ik geloof dat dit het enige zwakke punt van de motor is.
                                            When men were men

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ach Motroosje heeft natuurlijk best wel verstand van diesel aggregaten in onder water varende sigaren. Maar van een mooie, grote 4 cilinder weet hij kennelijk minder. :-)

                                              Kettingspanner moet je gewoon vervangen. <- punt Net als dat je volgens de daarvoor opgegeven onderhoudsintervallen de spanriemen etc laten vervangen. <- punt. Onderhoudsprijzen bij Porsche zijn voor onderdelen niet leuk, arbeidskosten valt mij meestal mee, maar ik ga net als Ingmar naar een van de beste specialisten.

                                              De Turbo vind ik echt een fantastische motor, heel erg indrukwekkend, en geeft een ontzettende schop in de kont als de turbo er bij komt. Daarnaast kan je de Turbo "makkelijker" naar meer vermogen krijgen. De S2 is een soepele motor, je merkt wel dat hoog in de toeren de motor nog meer trekt, maar ook laag in de toeren heb je al aardig wat koppel, zeker ivm de Turbo.


                                              Ik ben nog niet leeggelopen op mijn S2, ik rijd er niet veel in (veel te weinig). Maar een uurtje scheuren op Zandvoort gaat prima, remmen zijn echt heel erg goed. Daarnaast is de wegligging erg goed, het laat een middelmatige rijder er erg goed uit zien :-)

                                              Je moet gewoon niet de goedkoopste kopen, je moet veel proefritten maken zodat je precies weet hoe een goede 944 rijdt en uiteindelijk moet je toch nog een aankoop keuring laten uitvoeren. Dan heb je in elk geval wat zekerheid.
                                              Fährst du quer - Siehst du mehr

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ha, die Ingmar;

                                                Distributie is inderdaad de achilleshiel van elke 944/968 geweest, maar echte problemen komen eigenlijk alleen maar voor bij auto's met achterstalig onderhoud. Sowieso een punt van aandacht dus het risico is eigenlijk erg klein.
                                                Scherven brengen gelul.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Distributie vervangen kost <1000 euro (was destijds in guldens 900 gulden max). Deze auto heeft ruim 2 ton, dus distributie had 20.000 km geleden vervangen dienen te worden. Even checken in de boekjes die erbij zitten (zul je 't vanzelf zien). Deze auto kwam mij dermate bekend voor, dat ik er een goed gevoel bij heb. Ook met die garantie. Maar wellicht dat alarmbellen je behoeden voor het zekere én onzekere. Ik zou gewoon kijken, rijden, iets van prijs aflullen en zelf gaan stoeien met onderhoud of meteen volle mep betalen incl garantie en vooral veel rijden en genieten van die auto.

                                                  Hij is wel wit ja. Daar moet je van houden. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ho, wacht even, ik heb het over het kettingje, welke tussen de nokkenas draait. Dat is iets anders dan de distributieriem. Die laatste moet ook vervangen worden, maar dat vind ik normaal onderhoud. Zie foto's: ketting op de eerste foto, distributieriem op de tweede.
                                                    Dit was bij de aanschaf van mijn auto, ik heb toen meteen (als onderdeel van de aankoop) de boel laten vervangen.
                                                    Attached Files
                                                    When men were men

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Helder. Merci, Ingmar.

                                                      Ik neem het allemaal mee, in de grote afweging tussen financiën, emoties, behoeften en leeftijd.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        kettingspanner vervangen normaal onderhoud?

                                                        niet in mijn beleving

                                                        maar ja als je wilt blijven rijden in die mazda zul je het idd moeten vervangen als je niet wilt dat de boel stuk draait
                                                        jongens geef toch toe dat het een ontwerp fout is in zowel de carrosserie als de motor
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nee, in dit geval geef ik je 100% ongelijk. Prima blok, prima koets. Maar ik ben al lang geleden gebrainwashed door deze modellen van één mijn lievelingsmerken.

                                                          Echt, het enige nadeel van de 924/944/968 reeks is dat je een beperkte camber afstelling kunt realiseren als je op 't circuit echt hard gaat. Maar daar hebben wij allemaal geen last van.

                                                          Ooit in gereden Motroosje? Eerlijk zeggen. Maakt ook niet uit namelijk, maar als je erin hebt gereden en je vond het toen nog 'klote', dan zal 't in jouw beleving wel zo zijn. Heb je er niet in gereden, dan lijkt je opmerking op die van velen en zou ik je willen vragen om eens een keer in een 944/968 te gaan rijden. Langzaam, sneller en op de limiet. Kan geen 911 binnen deze prijsklassen tegenop. Sterker nog, waar de standaard 944's en 968's ophouden beginnen de 911's pas. 911 vind ik overigens ook gaaf, maar een 944/968 vind ik de betere en meer praktische (en betaalbare) auto.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                            Ik neem het allemaal mee, in de grote afweging tussen financiën, emoties, behoeften en leeftijd.
                                                            Ah Joost, kop op joh. Je ziet er voor 63 nog patent uit! :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ha, die Motroos;

                                                              "kettingspanner vervangen normaal onderhoud?
                                                              niet in mijn beleving"


                                                              Dat hoeft natuurlijk ook niet elke 50Kkm, maar het is gewoon een punt van aandacht. Zeker als je rekening houdt met leeftijd en kilometerstand van zelfs de jongste exemplaren.
                                                              Scherven brengen gelul.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Heb maar weinig meer toe te voegen aan wat Martijn, Cav, en anderen al gezegd hebben, lees mijn site (http://www.xs4all.nl/~hhoving), koop het boek van Peter Morgan, en ga eens rijden.

                                                                Weet zeker dat je dan verkocht bent, een 944 (helemaal de Turbo of een SII) is een prachtig staaltje techniek, en rijdt subliem. Ja, er zijn mensen die dit model als een VW-porsche o.i,.d. zien, (Mazda heb IK nog nooit gehoord, maar OK...), maar dat soort uitlatingen schaar ik onder de noemer "onwetenheid", die hebben er ECHT GEEN verstand van.

                                                                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X