Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daf 66 Coupé Super Luxe 1400

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Daf 66 Coupé Super Luxe 1400

Daf 66 Coupé Super Luxe met 1400cc b14.0 Solex te koop (goed en zuinig blok). De auto verkoop ik inclusief zeer goede extra motor: b14.4 + weber om 'm sneller te maken. Nieuwe vario + riemen, rode koni's, bak onderdelen incl startmotoren, rubbers, sierstrips, stuur, nieuwe einddemper, originele Daf 66 wieldoppen, nieuwe remtrommels in doos, nieuwe oliefilters, olie, koelvloeistof (mocht ik volgend weekend tijd hebben dan krijgt de auto een grote beurt) etc.

Super Luxe = rembekrachtiger, achterruitverwarming, grote remtrommels achter.

Datum eerste toelating 28-02-1975
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-10-2007
    Datum eerste afgifte Nederland 28-02-1975

Vervaldatum APK 07-02-2010
    Gewicht: 799 kilo

Harde koets, maar roest aan 1 deur ivm slecht raamrubber. Zelf was ik van plan om de auto opnieuw te spuiten wegens wat plekjes rondom.

Alles in 1 koop. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
    APK is nog een jaar geldig.

Ik heb de auto dagelijks gebruikt en wilde hem komende winter opbouwen voor historische rallysport, maar dat zei ik vorig jaar ook al voor de winter. Eventueel heb ik dingen zoals navigator leeslampje, speciaal digitaal autokompas v100 en/of v700 (met verlichting en windroos), verstralers, schuimblusser, schakelaars, sportstuur, extra metertjes etc. erbij mocht iemand dezelfde plannen hebben. Ik heb er komend jaar geen tijd voor denk ik, maar als 'ie niet weg gaat, dan hoop ik dat 't alsnog gaat gebeuren zoals ik 't wil. Maar goed, hij is dus te koop. Mocht je interesse hebben, of iemand weten, bel me gerust: 0646097220.

Foto van na de restauratie in '87/'88

Alles origineel, incl. philips radio

Last edited by Dennis Cavallino; 27-03-09, 09:48.

Jeuk
    fka v164

Comment

Dennis, mail me eens wat 'anti jeuk'
      fka v164

Comment

kom van t weekend een bakkie doen. Er komt misschien ook iemand uit duitsland mn opa's fiets inruilen :)

Comment

<Schop>

Afgelopen zondag ben ik met de Daf op de trailer naar Brabant gereden naar iemand die de Daf wilde kopen, ongezien. Ter plekke had 'ie verwacht een Daf in concours staat te zien ofzo, ik weet 't niet, maar de foto's en uitleg spreken boekdelen in concours staat is 'ie niet anders zou ik hem niet ooit voor de mooi over willen spuiten. In ieder geval wilde hij nóg meer van de prijs aflullen. Misschien kwam 't omdat de Daf niet wilde starten... hehehe, zul je altijd zien! De DAF wilde kennelijk niet naar die man. Ik ben lekker terug naar huis gegaan, want zo wanhopig ben ik niet en ik heb nog een (te) hoog bod op speurders achter de hand. Die heeft alleen geen tijd om te komen kijken komende 2 weken.

Komende dagen ga ik met behulp van een vriend van me de Vario + riemen vervangen, en tevens komen er nieuwe olien in de primair en secundair. Morgenavond vervang ik de motorolie + filter, koelvloeistof. Bougies + kabels, verdelerkap etc. Remblokken en remvloeistof vervang ik ook. Daar had ik nu mee gewacht ivm het lage bod wat ik van die man had gekregen.

De auto mag dan weg voor een vaste prijs van 1100 euro, met 2 bakken bruikbare reserveonderdelen, maar zonder alle rally goodies, zonder 't extra 1400 blok + weber.

Wordt 'ie niet verkocht, dan krijgt de auto nog een anti roest behandeling, wordt de linker deur gelast en gespoten en her en der werk ik wat plekjes bij en dan ga ik er in 't voorjaar weer lekker mee rijden. :)

Comment

Vorige week zat er een DAF coupe achter me op de A12 met zeker 120 km/h op de teller, ik wist niet dat die dingen zo hard liepen. Harder dan een 2CV in ieder geval!
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

2cv is 2 cylinder met net iets meer pk dan een scooter! Niet te vergelijken man. En ook met een 2cv heb ik bijna 120 gereden, bergaf wind mee en met een kramp in mijn rechter voet.

Daf is een 4 cylinder, in mijn geval met een redelijke pk gewichtsverhouding, 120 haalt 'ie makkelijk, 140 is een prima kruissnelheid en 170 op de teller aantikken zou moeten lukken, harder misschien ook wel maar dan met 't andere blok. Het duurt alleen eeuwen tot je zo hard rijdt.... de lol zit 'm tussen de 0 - 80 km/u vind ik.

Comment

met elke DAF???
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  Daf is een 4 cylinder
                  ***oh ja? klik dan hier maar eens***
                  :-)

Comment

Uit dat linkje:

' Maximum snelheid: 105 km/h (tevens kruissnelheid)'

Kruissnelheid betekent in dit geval zeker de snelheid waarbij je in je broek pist? :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ja zo kan ik t ook lennart! de 66 coupe had ook eens de 3.5 v8. Google maar

Comment

de daf rijdt weer na t vervangen van bougiekabels en verdelerkap. Dat viel dus mee. Vario vervangen wordt volgend weekend, dan kan een maatje me daarmee helpen. Ik wil wel een brug, want met een dikke jas aan is t krap onder een auto op assteuntjes.

Comment

Comment

Skup: de auto is nog steeds te koop. Vraagprijs is 1000 euro.

Secundair/differentieel moet ik nog vervangen (ben druk bezig met de Saab, dus niet met de Daf...). De auto rijdt verder prima en is dagelijks inzetbaar (als het diff is vervangen).

Comment

Dennis, je speurders-ad doet het niet meer.

Mensen, dit is een leuk gebakje. Variomatics zijn zelfsperrend dus het kistje kan prima skeef. :-)
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Tom, ik weet 't, ik heb hem laten verlopen door 't aantal 'zeurders via speurders'. Ik heb zoiets van: what you see is what you get. En de foto's + omschrijving zijn helder. Een leuk rijdbaar auto'tje voor een paar knaken, maar mensen verwachten voor dit geld een Pebble Beach winnaar zo lijkt 't... Ik heb tot nu toe 2 kijkers gehad. De eerste daar bracht ik de auto naar toe (100 km, 100 km terug). Die bood ter plekke nog eens onder de vraagprijs (900 euro was zijn bod), dus toen heb ik de auto weer opgeladen en ben naar huis gereden. Ik had een Landrover + de humbaur geregeld, ben een paar uur bezig geweest en dan kom je daar, start 'ie niet. Voor 't eerst door de stilstand van afgelopen maanden. Intussen heb ik de bougies e.d. gewisseld en nu start 'ie direct.

De 2e kwam en heeft vervolgens niets meer van zich laten horen. Was wel een beetje klote, want ze kwamen een half uur te vroeg en de auto stond onverwachts volledig ingebouwd door mijn ex-huurder die nog wat landrover rommel in de weg had gezet.

Zelfsperrend is niet waar, dat is alleen op de 55. De 66 heeft een open diffje. En ik heb er 2, dus je kunt er één dichtlassen.
                                Last edited by Dennis Cavallino; 04-02-09, 12:14.

Comment

Ik heb dus nog een derde kijker nodig voor het scheepsrecht.

Comment

.. mijn advertentie op dafclub.nl maar weer eens nieuw leven in geblazen: http://dafclub.nl/advertenties/viewad.php?adid=5046
                                    Jammer dat je daar nog steeds geen prijzen mag plaatsen. 1000 euro incl alle onderdelen... als ik er een prijs bij had mogen zetten was 'ie daar allang verkocht.

Comment

Zeg je toch dat de prijs onder de cilinderinhoud ligt.
                                      ---------------------------
                                      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Of onder het gewicht, dan schiet het helemaal op :-).

Comment

Jaaa daag slimmerd, ding weegt 799 kilo! :)

Comment

Wees creatief Cav! : "Prijs is lager dan het gewicht van de auto inclusief de huidige bestuurder erin."
                                            Zit je precies aan die 1000 euro. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

<pakt vergrootglas om naar de lak van de SZ van Harry te kijken tijdens deze zonnige middag... oeps sorry voor de smeltplekken!>

Comment

Auto moet nu snel weg ivm ruimtegebrek.
                                                Ik heb geen ruimte, maar wel geldgebrek -> gewoon hier op de stoep zetten, sleutels kun je door de brievenbus duwen ;)

Gr Jeroen
                                                Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                  <pakt vergrootglas om naar de lak van de SZ van Harry te kijken tijdens deze zonnige middag... oeps sorry voor de smeltplekken!>
                                                  Omgesmolten hoop vuilniszakken op wielen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                                    Ik heb geen ruimte, maar wel geldgebrek -> gewoon hier op de stoep zetten, sleutels kun je door de brievenbus duwen ;)

Gr Jeroen
                                                    <Zet de Daf in Limburg ergens door een voordeur naar binnen en gaat op de stoep zitten kijken en genieten met een mooie Gulpener in de hand totdat Jeroen thuis komt en vraagt dan: 'is dit wat je bedoelde? Ennuh, doe de groeten aan je schoonvader'> :)

Comment

Die Hollanders toch...begrijpend lezen is moeilijk ;)

Over SP; zal weer eens wat neerpienzelen in het SP-momenten-draadje ;)

Gr Jeroen
                                                      Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Of houd 't bij in een blog :)

Kan 'ie het terug-googlen (staat dit al in de dikke van Dale?)

Comment

Ivm mogelijke aanschaf nieuw huis en het creeren van ruimte in de stalling, mag de Daf nu weg voor 850 euro. Dat is dus onder het bod wat ik afgewezen heb (stom stom stom).

De 3 mensen die verder langs zijn geweest hebben geen van allen iets van zich laten horen, terwijl ze geen 'nee ik doe het niet' hebben gezegd. Geen mailtje, of telefoontje.

Ben er inmiddels wel klaar mee om heel de tijd heen en weer te rijden voor bezichtigingen en vervolgens niets meer te horen. Nota bene werd keer op keer gezegd dat de vraagprijs van 1000 euro acceptabel was. Ik snap 't niet.

Comment

Dennis, stelregel 1: Nooit naar iemand toerijden om jouw auto te laten zien.
                                                            Jij biedt iets aan, en als iemand geinteresseerd is, zal diegene de moeite moeten nemen om even langs te komen. Willen ze dat niet, zijn ze ook niet geinteresseerd.

Dinsdag had ik kijkers voor de Volvo. Vriendelijke lui, kort en zakelijk. 5 minuten kijken, 5 minuten rijden, complimenten over de staat van de auto en eerlijk over hun plannen. Ze hadden er 6 bekeken en woensdag belden ze mij netjes op om door te geven, dat ik nummer 2 was geworden, maar dat het een close-case was. Jammer natuurlijk, maar keurig netjes vond ik.

Neem je die DAF mee morgen Dennis naar de meeting? Ik wil hem wel een keer zien. (spreek mezelf nu natuurlijk wel tegen met de alinea hierboven :-) )

Comment

Nee, want de secundair moet nog steeds vervangen worden. Ik kan er wel mee rijden, maar het is echt een takkegeluid. Ik kom dus met één van de Saabs. Ik geloof dat GF nog even naar het open huis gaat, van het huis waar we op hebben geboden, dus 't zal wel de zwarte worden. Misschien moet ik die nog even poetsen voor morgen... nog niet gedaan. :)

Comment

Verkocht

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎