Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

205 generation 1.4 - 500 euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 205 generation 1.4 - 500 euro

Te koop el-cheapo vervoersmiddel.

Peugeot 205 1.4 generation, rood, met trekhaak en open dakje, kenteken PX-PZ-53.

Staat op circa 202k km, afgifte kenteken 10 januari 1997 . APK loopt 15 januari 2009 af.

Distributie riem dient bij 210kkm te worden vervangen. Verder heeft de auto her en der wat lichte parkeerdeukjes, wat inbraakschade (sloten) en op plekjes laat de blanke laklaag los. Geen roest en alles werkt maar helemaal strak is ie niet. Met dank aan Amsterdam en omgeving.

Onderhoudshistorie vanaf februari 1999 volledig aanwezig, inclusief rekeningen, bonnen en originele aankoopnota + anwb keuring van februari 1999 bij officiele Peugeot dealer. Heeft elk jaar gewoon normaal z'n onderhoud gehad, laatste beurt is 8/1/08 geweest en was een grote beurt met olie, oliefilter, benzine filter, luchtfilter, v-snaar en bougies. Koppeling is onlangs (12/8/08) vervangen, achterbanden/remmen zijn onlangs vervangen, voorbanden zijn nog 50% en rest van de techniek (uitlaat, motor, bak, etc.) is ook prima.

Achtergrond:
    Auto is van mijn schoonvader geweest (sinds februari 1999). Die heeft zojuist particulier een andere auto gekocht en m'n neefje van 18 jaar die bovenbeschreven Peugeot 205 kon krijgen haakte ineens af. M'n schoonvader in de paniek want "hij heeft geen geld voor twee auto's op z'n naam en in de verzekering". Wilde dus de auto naar de sloop brengen om de kosten (en zorgen) van 2 auto's te vermijden :'(

Naar de sloop brengen vind ik belachelijk. Auto is prima op genoemde punten na. Kortom vanaf vandaag staat de auto op mijn naam, schoonvader blij en alles wat ik voor de auto vang vloeit weer terug naar hem.

Prima goedkope auto voor erbij of voor dochter/zoon van 18. Als indicatie: wegenbelasting is iets van 18 euro per maand en WA verzekering kost MIJ 9 euro per maand. Baal ervan dat mijn dochter nog maar 15 is anders had ik 'em zelf laten staan.

Richtprijs zoals ie nu is 500 euro.

Na januari krijgt ie een oliebeurtje + APK en op termijn mogelijk een nieuwe distributieriem. Prijs met APK en oliebeurtje wordt circa 600 euro en met nieuwe distributieriem erbij 750.

Mark
    (PS: New account markk2 (ipv markk) aangemaakt. Inloggen met oude account lukte niet en oude e-mail adres klopt ook al niet meer. Excuses hiervoor)
    Last edited by markk2; 24-12-08, 17:39. Reden: foto's toegevoegd

Gewassen, gepolijst, gepoetst en foto's toegevoegd...

Comment

Ha, die Markk2;

Geef NoTVR eens een PB'tje; het is wel geen 106 GTI, maar hier kan hij zich toch geen buil aan vallen....
      Scherven brengen gelul.

Comment

Ik zit er serieus over te denken inderdaad. Probleem is de timeline.

Ik weet nu nog niks, maar ik heb wel een idee hoe het afloopt
        Ik heb in principe vanaf week 2 een auto nodig
        De auto moet verse APK hebben, want ik heb er geen zin in gelijk al afspraken met garages te gaan maken; geintje heeft me al genoeg tijd gekost.

Wat Mark eraan wil doen in de loop van januari, zou dus 2 januari of zo gebeurd moeten zijn.
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Heb nu twee geinteresseerden.

Spullen voor oliebeurtje (42 euro) heb ik liggen en kan ik doen. Doe ik misschien vanmiddag wel even. Apk/distributie moet ik uitbesteden en zal denk ik MEDIO januari worden. 2 jan. is wat ambitieus. Heb ook een pleurishekel aan regelen, moet ook weer werken en heeft niet echt haast.

Distributie is wel nodig. Laatste keer was bij 89kkm en in 2002...

En oh ja er zit sinds gisteren een plekje met alleen grondlak op de achterklep. Was heftig machinaal aan het polijsten en toen zag ik wit ipv rood :-)

Mark

Comment

Volgens mij is deze wagen ook 100 keer beter dan die brakke Uno van SS. 500 euro is geen geld...
            Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
            Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Als ie nou niet verkocht wordt, dan weet ik het niet meer
              You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                Als ie nou niet verkocht wordt, dan weet ik het niet meer
                Niets voor jou? :-)
                Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Nee. 100 keer beter dan huidige is ver boven mijn stand.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Ik heb een optie op een Ax 1.0 met APK tot juli voor 250Euro; daarover weet ik morgen meer. 205 hebben we twee jaar gehad, en daar is best een maandje of wat mee te leven.
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Hmmm. Net even wat leuker rijden dan een AX 1.0 imho. Wat zeg ik, een stuk leuker. Is de slibbe auto bij uitstek, eigenlijk nog wat meer dan de 205 GTI 1.9 die ik ooit had. Want meer bodemvrijheid, langere veerwegen en toch pittig zat. En ik heb natuurlijk een setje GTI wielen achter gehouden. Dus.

Maarrrrrrr...

Het is net even een paar maanden te vroeg voor mij. Zo april, mei, iets dergelijks, zou ik bijna direct voor tekenen. Really :)
                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Hmm, zonde zeg.

[slow mode]Heej, slibbe2 is slibbe geworden! Uhhm, Harry, John, staat me vaag wat van bij... ik neem aan dat ik hierom gevraagd heb? En dat het al weer een maand of drie operationeel is?
                        Mein Gott, dat verklaart wel waarom ik van de week niet kon inloggen met slibbe2 :S[/slow mode]

Damn, ik begin echt oud te worden.
                        Last edited by slibbe; 23-12-08, 20:29.
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

verkocht !

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎