Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: 205GTI velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: 205GTI velgen

Ofwel de 15" speedlines van de 1.9 of de 14" van de 1.6.

Ze zijn niet bedoeld voor de functie als wel voor het mooi, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus niet bestaand uit 20% aluminiumoxide ;-)
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Hmmm, ik heb nog een stapeltje liggen.
    Wil ik er vanaf?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Dacht ik al gelezen te hebben. Ze staan wel te koop op Marktplaats en Speurders, alleen er is geen peil op te trekken wat ze op gaan brengen.

De 14" vind ik trouwens wel iets mooier.

Comment

Mijn stapeltje is 15", want ex GTI 1.9. Ik houd ze nog want ik verwacht ergens dit jaar wel weer een PSA auto uit die tijd aan te schaffen. En dan is een extra setje wel zo handig :)
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Okee, zeg eerst even: wat heb je gekocht?? 205GTI?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
            De 14" vind ik trouwens wel iets mooier.
            Echt? Ik vind de 15" 1.9 velgen tot de mooiste velgen ooit ontworpen behoren.

Maar idd, wat heb je gekocht?
            Auto's: veel...

Comment

Zie ander draadje, maar het is gewoon een groene Generation 1.4. De 14" velgen zijn wat leuker, want de banden ervoor zijn goedkoper, en ze staan iets beter op een 'hoge' 205.
              Woensdag pas een gesprek met de verzekering, maar met de aankomende pekelzooi had ik geen keus dan zeer snel te beslissen.

Comment

Ik kan me nog herinneren dat GTI velgen niet zomaar op een normale 205 passen. Iets met andere vorm van de veerpoten van een GTI ofzo...

Comment

Nou, da's dan een mooie verliespost...

Vast wel iets over te vinden. Heb wel 106-jes met die 15" 205GTI velgen zien rijden.

Ok... ik vond iets over 195 banden die aanlopen tegen de langsdragers, achter. Ik wil er echter 175/65/14 bandjes op zetten. Zou dan wel moeten gaan.

Heb ze gekocht voor 80 Euro, dus de last is te overzien denk ik...
                  Last edited by NoTVR; 04-01-09, 18:52.

Comment

Ik zou er 175/60/14 bandjes opzetten...dan heb je een iets lagere wang, en hou je de zelfde afrol als orgineel.
                    Mijn vrouw heeft ook een 205 Generation, en daar zitten ook die 1.6GTI velgen onder..alleen dan met 185/55/14

Ohja, nog een tip
                    Als je goedkope goede remblokjes zoekt, moet je bij autosportcompany OMP road/sportblokjes halen.(Bendix als ik me niet vergis)
                    Heb ik ook al 2 sets van gehaald voor de Generation...kosten net iets meer als 25,- euro set, en remmen stukken beter als orgineel!

gr.
                    Marvin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                      Nou, da's dan een mooie verliespost...

Vast wel iets over te vinden. Heb wel 106-jes met die 15" 205GTI velgen zien rijden.
                      Apart. Op een AX met vier-gats past het ook.

Comment

Ha, die NoTVR';

Eens met Marvin; uitgaande van 165/70-13 als standaardmaat is 175/60-14 de meest logische keuze op een 5,5J-14 velg. Keus genoeg ook voâh wènâg in die maat; zit ook onder de 106XS (die qua maten, motorisering & gewicht zo ongeveer gelijk is aan de 205) en vormt daarmee een prima combinatie. Vind ik overigens ook altijd wel leuk subtiel staan, 14" GTI-velgen onder een reguliere 205.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

@Slibbe

Het past wel, maar ik meen dat je met die 15" velgen op (duurdere) 175/50/15 bandjes moet gaan rijden...op 195/50/15 wijkt de afrol te veel af, en loopt het aan bij inveren.
                          Bij een 205GTI/rallye zijn de wielkasten anders als bij een normale 205.

gr.
                          Marvin

Comment

Ha, die Marvin;

175/50-15 zijn volgens mij een gevalletje kippentandjes. 185/50-15 bestaat dacht ik wel en dat zou misschien net kunnen passen. Of anders 195/45-15, maar die zijn weer een stuk duurder.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Kumho, en Hankook maken die 175/50/15 bandjes...kosten iets van 65,- euro st op autobandenmarkt.nl
                              185/50/15 bestaat idd ook, maar hadden ze geen prijzen van.

195/45/15 is denk ik weer te breed...loopt misschien weer aan

Comment

_____________ %____RPM

165 70 13 280.6 3000
                                175 65 13 278.9 -0.62 3018
                                175 65 14 291.6 3.90 2887
                                175 60 14 282.8 0.78 2976
                                185 60 14 288.8 2.92 2914
                                185 55 14 279.6 -0.37 3011

185/60/14 verlaagt het toerental dus flink.

? Dan haal je de spaties toch gewoon weg?!
                                Last edited by NoTVR; 05-01-09, 18:20.

Comment

Ik geloof niet dat NoTVR op Hankooks gaat rijden. Mijn moeder voelt het verschil zelfs nog tussen die zooi en een echte band (en dan onder een Seat Marbella).

Comment

Wordt dan waarschijnlijk de P4. Besparen op banden is het laatste wat ik doe. Dan liever besparen op de rest van de auto ;-)
                                    Last edited by NoTVR; 05-01-09, 18:20.

Comment

Ha, die NoTVR;

Onder de 106 zitten 175/60-14 Pirelli's P6000. Geen ultieme regenband, maar op droog een fijne allrounder.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

@V4

Hehehe...kan je zien dat ervaringen verschillen.
                                        Onder die Generation van mevr. zaten dus ook Hankook's Ventus(185/55/14), en die voldeden gewoon goed!....dingen kwamen op autobandentest ook goed uit de test.(soms beter als bekende A merken!)
                                        Goedkope meuk was het ook niet, want ik heb er toen iets van 65,- euro per band voor afgetikt.

Heb wel wat ervaring met verschillende banden onder div. 205jes(Generation, Rallye, GTI), maar die Hankook's waren ècht niet de slechtste....dat waren de Pirelli P5000 Drago's van mijn 205 1.9GTI, wat waren die dingen in de regen om te huilen zeg!

gr.
                                        Marvin
                                        Last edited by Marvin 328i; 06-01-09, 12:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin 328i Bekijk bericht
                                          dat waren de Pirelli P5000 Drago's van mijn 205 1.9GTI, wat waren die dingen in de regen om te huilen zeg!
                                          Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik Hansv z'n post las over de Pirelli's. Ik heb bij mijn 205 GTI ook ooit de achterbanden laten wisselen van Michelins naar P5000 Drago's en de wegligging was meteen merkbaar minder.
                                          Auto's: veel...

Comment

Kumho KH17 is ook erg goed getest trouwens.

P5000 was rampzalig onder een E30 BMW. Heb ze van voor naar achter, en weer naar voor gewisseld, maar het lag toch echt aan de banden. Het leek wel of er 3cm speling op de lagers zat.

Comment

Working...
                                            X
                                            😀
                                            🥰
                                            🤢
                                            😎
                                            😡
                                            👍
                                            👎