Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RENAULT 10 met kooi en 5 Alpine motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • RENAULT 10 met kooi en 5 Alpine motor

    Te koop aangeboden, van een kennis;
    Renault R10 van 05-09-1967.
    Volledig van polyester behalve de deuren en motorkap (de mallen worden meegeleverd).
    Nieuw gereviseerde renault R5 alpine motor met 2 dubbele solexen (1000km).
    Magnesium 13 duim velgen van het merk MAD'N.
    Vooraan grotere remklauwen en rode Koni's.
    Inox dashbord.
    2 Sparco zetels met rolbare Schroth gordels.
    Schroefbare rolkooi die verbonden is met de voorpoten.
    Belgisch oldtimer kenteken.
    Prijs 5000 euro.

    Voor info en meer foto's mail de eigenaar;
    Andre Hendrikx [[email protected]]


  • #2

    Comment


    • #3
      Ruig ding zeg!

      Gr Jeroen
      Alle Baur's in de Baurnhof

      Comment


      • #4
        lol, die vleugel kan echt niet hoor. :-)

        Waar worden zulke auto's voor gebruikt??

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
          Ruig ding zeg!

          Gr Jeroen
          Staat dichtbij ons in de buurt, vlakbij As in België

          Comment


          • #6


            niet duur, ik schat dat de motor en de wielen het alleen al gekost hebben.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              lol, die vleugel kan echt niet hoor. :-)

              Waar worden zulke auto's voor gebruikt??

              André is een specialist in het produceren van delen in polyester.
              Hij maakt zulke auto's voor zijn plezier, en om te laten zien wat hij allemaal kan.
              Alle delen die ik gezien heb, hebben een perfecte pasvorm en afwerking.

              Comment


              • #8
                Krijg je zoiets wel door de keuring bij het RDW (voor NL-kenteken)?
                All you need to remember is the number '70' .

                Comment


                • #9
                  Ja, waarom niet?

                  Dit is idd een auto die minstens het dubbele moet hebben gekost om hem zo te krijgen. Leuk voor heuvelklims met glad asfalt. Die motor is heerlijk!

                  Comment


                  • #10
                    Als de motor niet op kenteken staat en de RDW meneer die de auto keurt checkt het motornummer, dan ga je nat. Tenminste, als de beste man in staat is de motor als niet origineel te herkennen. Soms gaat het goed, soms niet. Voorbeeldje van hoe het "goed" kan gaan:

                    Op kenteken staat het gewone SC blok, terwijl dat er toch al lang niet meer in zit. Vervolgens zit je met een auto waarvan de motor niet op kenteken staat... Heb je dat weer. Geluidstest, rijgedragtest, weer € 1000 verder...
                    Hubraum statt Spoiler

                    Comment


                    • #11
                      Eigenlijk jammer dat het een R10 is en geen R8.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                        André is een specialist in het produceren van delen in polyester.
                        Hij maakt zulke auto's voor zijn plezier, en om te laten zien wat hij allemaal kan.
                        Alle delen die ik gezien heb, hebben een perfecte pasvorm en afwerking.
                        Dat kan ik bevestigen. Tijdens de beurs in Genk heb ik deze R10 gezien en ook een aantal carrosseriedelen die André heeft gemaakt. Onder andere een complete deur van een (Leon help eens even) Fiat of Autobianchi?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                          Als de motor niet op kenteken staat en de RDW meneer die de auto keurt checkt het motornummer, dan ga je nat. Tenminste, als de beste man in staat is de motor als niet origineel te herkennen. Soms gaat het goed, soms niet. Voorbeeldje van hoe het "goed" kan gaan:

                          Op kenteken staat het gewone SC blok, terwijl dat er toch al lang niet meer in zit. Vervolgens zit je met een auto waarvan de motor niet op kenteken staat... Heb je dat weer. Geluidstest, rijgedragtest, weer € 1000 verder...

                          Op een kenteken staat geen motornummer. Alleen de brandstofsoort en het aantal cilinders. Als er wel een motornummer op zou staan zou je al een probleem hebben als je een ruilblok inbouwt

                          Comment


                          • #14
                            Voor toelating van een auto van voor 1/10/1973 gelden andere (lees lichtere) eisen.
                            Zie hier:

                            Comment


                            • #15
                              Heftig ding.

                              Comment


                              • #16
                                Nog meer info

                                Zoek je een woning te koop of te huur in België? Ontdek het grootste aanbod huizen, appartementen, gronden en commerciële panden op Zimmo, immosite voor slimmeriken.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                  Dat kan ik bevestigen. Tijdens de beurs in Genk heb ik deze R10 gezien en ook een aantal carrosseriedelen die André heeft gemaakt. Onder andere een complete deur van een (Leon help eens even) Fiat of Autobianchi?
                                  Autobianchi A112...
                                  Een hele nette uitgebouwde A112 en een NSU heeft André ook nog.

                                  Wat betreft RDW keuring; Ruud zegt het al, voor een auto van 1967 zijn er andere eisen. Kenteken krijgen moet geen probleem zijn, na enkele kleine aanpassingen.
                                  En wat die motor betreft, dat loopt wel los.
                                  Hoeveel Kadett C 1.2 rijden er niet rond met een 1.9, 2.0 of zelf nog dikkere motor. Om van de rest maar te zwijgen. NL is zo slecht nog niet tov de omringende landen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Cool ding!
                                    (die vleugel moet er wel af)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                    Comment


                                    • #19
                                      *fiets*computer boven het stuur?

                                      Wel een erg stoer ding!
                                      http://www.ebbropremium.nl

                                      Politics is the entertainment branch of industry.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik was het pré '73 verhaal vergeten. Geen punt dan idd.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                        Op een kenteken staat geen motornummer. Alleen de brandstofsoort en het aantal cilinders. Als er wel een motornummer op zou staan zou je al een probleem hebben als je een ruilblok inbouwt
                                        Klopt. Maar via de typegoedkeuring die bij een auto hoort is wel te achterhalen of het blok dat erin erin hoort. Zo niet, dan voldoet de auto niet aan de typegoedkeuring en kan bij een RDW keuring de auto afgekeurd worden of bij een politie controle de auto van de weg gehaald worden. Er zijn genoeg verhalen van petjes in A Corsa's die nooit aankwamen bij het Automaxx Event omdat de plisie ze bij een grote controle van de weg plukte en een 2,0 blok ontdekten. Afgelopen weekend zat er in Wegmisbruikers een Golf II CL met 16 kleps GTi blok, dat niet op kenteken stond. Bad news. Auto in beslag genomen. Nog los van eventuele verzekeringsperikelen.

                                        Maar goed. Dat gaat hier allemaal niet op :-) Knap ding met een dubieuze spoiler.
                                        Hubraum statt Spoiler

                                        Comment


                                        • #21
                                          Fietscomputer wordt veel gebruikt bij toer-rallyes, omdat ze nauwkeurig zijn en simpel de gemiddelde snelheid laten zien.

                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)



                                          Comment


                                          • #22
                                            Vandaar dat ik ook netjes een 2.4 op kenteken heb. Is even wat gedoe met RDW en het hele circus in Lelystad, maar dan heb je wel alles netjes geregeld.

                                            Vraag me trouwens af hoeveel Ascona B 2.4 OP KENTEKEN er zijn in nederland ;-) (iemand hier die toevallig toegang heeft tot die gegevens?)

                                            grt,
                                            paulvh

                                            Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                              Fietscomputer wordt veel gebruikt bij toer-rallyes, omdat ze nauwkeurig zijn en simpel de gemiddelde snelheid laten zien.
                                              Hij viel alleen op, dat is alles.
                                              http://www.ebbropremium.nl

                                              Politics is the entertainment branch of industry.

                                              Comment


                                              • #24
                                                he leon,

                                                heb jij die mooie bak van mijn polyesterboer op het net gezet. Ik vind die auto echt super. als ik het geld momenteel had liggen zou ik dat ding kopen.
                                                Loopt als een speer, R8 zou inderdaad leuker zijn geweest maar dit is ook echt wel apart. Geluidje is ook super.

                                                En RDW!! Als ik in een goggomobil al een 1300 motor met 45 webers, spagetti en weet ik wat allemaal niet meer gekeurd krijg, dan moet dit toch echt geen probleem zijn.

                                                Kopen jongens, doe andre en jezelf een plezier!

                                                groetjes
                                                arno
                                                (die net nieuwe polyester vleugeldeuren van andre heeft gekregen, die er zo ingeschroefd kunnen worden zonder enige aanpassingen)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  (@arnoTT, die verder onbevooroordeeld is)
                                                  ---------------------------
                                                  Lullen gaat beter dan rijden.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    :-)
                                                    zou echter geen auto aanprijzen hier waarvan ik niet zeker wist dat de evt koper er zeer tevreden mee zou zijn.
                                                    Hij is nog te koop, vind het toch wel vreemd dat er geen echte interesse voor die wagen is.

                                                    arno

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door paulvh Bekijk bericht
                                                      Vandaar dat ik ook netjes een 2.4 op kenteken heb. Is even wat gedoe met RDW en het hele circus in Lelystad, maar dan heb je wel alles netjes geregeld.

                                                      Vraag me trouwens af hoeveel Ascona B 2.4 OP KENTEKEN er zijn in nederland ;-) (iemand hier die toevallig toegang heeft tot die gegevens?)

                                                      grt,
                                                      Joshua toch?
                                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door arnoTT Bekijk bericht
                                                        :-)
                                                        zou echter geen auto aanprijzen hier waarvan ik niet zeker wist dat de evt koper er zeer tevreden mee zou zijn.
                                                        Hij is nog te koop, vind het toch wel vreemd dat er geen echte interesse voor die wagen is.

                                                        arno
                                                        Hier wel interesse (binnen vriendenclub), maar geen knaken. Aan de auto ligt t niet. Heb geduld, die raak je wel kwijt. Adverteer op de betere oldtimer sites en magazines.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Iemand enig idee van de hoeveelheid pk's en het gewicht van dit karretje?
                                                          Ik ben helemaal geen renault fan, maar dit is wel erg bruut.
                                                          http://www.ebbropremium.nl

                                                          Politics is the entertainment branch of industry.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                                            Iemand enig idee van de hoeveelheid pk's en het gewicht van dit karretje?
                                                            Ik ben helemaal geen renault fan, maar dit is wel erg bruut.

                                                            Kilometerstand 5000
                                                            Bouwjaar 1967
                                                            Bouwjaar maand 07
                                                            Cilinderinhoud 1400
                                                            Vermogen 96 PK
                                                            Brandstof Benzine
                                                            Transmissie Manueel
                                                            Aandrijving Achterwielaandrijving
                                                            Kleur Groen
                                                            Aantal zitplaatsen 4
                                                            Aantal deuren 4

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              gewicht zal nu rond de 700 liggen, icm met die heerlijke motor erg sportief te noemen!

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                auto was op de rollenbank 4 weken geleden, 95 PK op de achterwielen!!
                                                                Dus echte bruikbare PKs, en niet die PK orgie getallen die je bij vele oldies leest. Al die NSUtjes die er rondrijden met 140 PK bijvoorbeeld ...........zzzzzzzzzzzz
                                                                Heeft inderdaad rond de 700kg. en kan nog een stuk lichter als de deuren ook gemaakt zijn uit polyester. (mallen zijn erbij, verkoper zal zeker geneigd zijn hier nog een setje van te trekken, is zijn hobby!)
                                                                bij interesse gewoon andre eens even bellen. Auto staat in As, vlak bij Genk

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X