De auto is zogoed als verkocht.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
BMW M5 tekoop
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk berichtNutteloze bijdrage: da's niet duur. Als hij technisch goed is, kan iemand daar een leuke auto aan hebben.
Waarom doet de verkoper dit niet? Verder:
Om welke reden verlaat de verkoper het land? Mij lijkt dit geen impulsaankoop.
Is er historie aanwezig?
Aandachtspunten volgende APK?
Hoe zijn de banden?
Begrijp me niet verkeerd, dit is (samen met de E24 635i) mijn droomauto... maar mij lijkt het (te) weinig geld.
- edit -
Ok, heb de verkoper even gebeld.
De auto is enkele jaren geleden gekocht voor 2000 euro bij Domeinen, is gebruikt voor drugssmokkel. De auto werd deels in dozen geleverd, o.a. de deuren en wielen lagen eraf. Hij heeft de auto overgenomen van die vriend die hem daar gekocht heeft, ook zonder historie of wat dan ook. Hij werkt zelf voor KLM, en gaat op Heathrow werken, en daarom moet de auto nu weg, ten faveure van een Evo die hij gaat opknappen, hij prefereert deze boven de M5 (gek genoeg). De M5 had bij aanschaf problemen aan de versnellingsbak welke hij heeft verholpen. Bij rustig rijden haalt hij er op lange stukken 1 op 8 mee, wat mij ook vrij haalbaar lijkt.
Prijs is voor onderhandeling vatbaar zegt hij. Auto is door hemzelf onderhouden dit laatste jaar, er zijn wat zaken vervangen en datgene wat nu nog moet gebeuren zal vandaag/morgen af zijn.Last edited by htt-thalan; 16-03-09, 11:01.Good. Bad. I'm the guy with the gun.
Comment
-
Toch is er wel wat historie bekend, op de marktplaats advertentie staat bijv. dat de auto 9 eigenaren heeft gehad.
Ik vind de prijs voor iemand die eerdaags naar het buitenland verhuist wel ok. Het blijven dure auto's die M5's. De aanschaf is meestal het probleem niet.
Het is in ieder geval voor 't geld wel de moeite waard om de auto weer origineel te maken met mooie originele velgen, oranje knippers etc. Dat kost je niet de wereld, want de verkoop van die 18 duims velgen levert je genoeg op om bijvoorbeeld schoepenvelgen te scoren (ik heb ze ooit gehad, maar verkocht). Of de bekende (goedkopere) 5 spaaks M5 velgen.
Je moet alleen niet verwachten dat dit exemplaar je 'winst' oplevert. Je moet hem puur kopen om er zelf van te genieten.
Als 'ie diamant zwart was geweest, had ik misschien ook wel iets 'stoms' gedaan. :)
Comment
-
Ja, 9 eigenaren, waarvan 2 á 3 bekend zijn, en de kilometerstand is volgens de NAP ook correct.
Die velgen vind ik zo lelijk nog niet, maar de banden zullen ook onnodig duur zijn, dus jouw velgenplan is nog niet zo'n slecht idee. Ik zou hem ook nooit voor de winst kopen (als ik het geld had) maar een stevige aankoopkeuring bij de lokale Renova o.i.d. lijkt me wel op zijn plaats.
Als ik hem zou hebben moest ik nog steeds elke dag met de trein reizen, niet omdat de auto niet rijdt, maar omdat hij de oren van je kop zuipt :)
Onderhoud zelf doen is voor mij dan al helemaal niet te doen, al ken ik wel genoeg mensen die het wel kunnen. Op het moment rijdt de 320i 1 op 6, dus ik zou er niet op achteruit gaan, maar de belasting word dan 2x zo hoog vrees ik.Last edited by htt-thalan; 16-03-09, 11:30.Good. Bad. I'm the guy with the gun.
Comment
-
"De auto is enkele jaren geleden gekocht voor 2000 euro bij Domeinen, is gebruikt voor drugssmokkel. "
lekker low profile om in zon auto 10 jaar geleden drugs te gaan smokkelen
darwin had het al opgelost
"De auto werd deels in dozen geleverd, o.a. de deuren en wielen lagen eraf. ""ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
Hij ziet er nogal 'geleefd' uit.
Nog eens nagedacht, als dit zijn 'daily driver' is zoals de verkoper zelf verklaarde, en zijn 'bijzondere' auto een Evo is, opgeteld met de stoeprandschade aan de velgen, beschadigingen, roestplekjes, en het simpele feit dat hij een monsterblok/superauto gebruikt voor het boodschappenwerk en werkverkeer, maakt dat ik de indruk krijg dat de auto voor hem niet zo bijzonder is als een M5 zou moeten zijn.
Dit soort auto's moeten worden gereden door liefhebbers die bij elke vlek met of kras direct klaarstaan met commandant en een poetsdoek. Liefhebbers die elke ratel opmerken en binnen de halve dag hun garage of gereedschapskist erbij hebben om te achterhalen wat er mis is met hun geliefde vierwieler. Ik overdrijf het nu een beetje, maar je snapt waar ik heen wil. Deze auto voelt voor mij verwaarloosd aan, en dat is zonde, zeker voor dit type. Als de buitenkant er al zo uitziet, zal de binnenkant (en dan doel ik op de techniek, niet de stoelen) er al niet veel beter uitzien.Last edited by htt-thalan; 17-03-09, 10:29.Good. Bad. I'm the guy with the gun.
Comment
-
Daar is de prijs ook naar! :-S
Als je een M5 wilt voor weinig, dan moet je niet zeuren.
Een goede M5 is letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar. Een goedkope is een gok. Als ik jou zo hoor dan denk ik dat je voorlopig helemaal geen M5 moet kopen en al helemaal geen spotgoedkope. Het zijn gewoon dure auto's als je ze helemaal netjes wilt maken en houden, vooral als je er ook nog eens dagelijks mee gaat rijden. Je zit dan aan een prijs per kilometer, wat je ook voor de bijzondere sportwagens betaalt, alleen je aanschaf is lager.
Zo'n M5 als deze wordt eerst nog een tijdje op straat gebruikt en zal uiteindelijk op 't circuit belanden, of ergens in een schuur waar 'ie voor onderdelen wordt gebruikt.
Maar zoals gezegd: daar is de prijs ook naar!
Comment
-
Ik ben 't met Jeroen eens dat zo'n auto heel snel weer in nette staat is gebracht. Een goede poetsbeurt, nieuwe deuren, lakschade herstellen, andere velgen eronder + oranje knippers (maar dat is persoonlijk), geven een totaal andere indruk.
Een gereedschapsetje kun je scoren op ebay.de of een één of ander forum. De enorme woofer in de middenarm steun moet eruit. En zo zul je vast een enorme lijst maken.
Maar, ik heb aan de hand van de advertentie het idee dat 'ie technisch juist wel redelijk tot goed kan zijn, omdat 'ie is gebruikt als daily en die jongen zelf veel heeft gedaan. Voor hem moest de auto vooral rijden zo te lezen. En dat is ook wat je met een M5 moet doen.
Ik vind dat 'ie keurig te koop wordt aangeboden met al deze foto's erbij in tegenstelling tot 99 van de 100 E34's die worden aangeboden alszijnde perfect, maar die irl altijd tegenvallen! En met de melding dat 'ie open staat voor biedingen kom je wellicht nog een heel end. Wie weet neem je hem voor 2500 euro wel mee. Voor 4k is ie zeker al een heel end in een nette richting gebracht. Best een leuk project en de moeite waard om deze te redden van mijn bovenstaande geschetste scenario. Wheeler dealeren is leuk, zeg ik met mijn 2 linker handen en 0 euro budget. :)Last edited by Dennis Cavallino; 17-03-09, 10:59.
Comment
-
Eens met de laatste post van Dennis.
Het is een auto met werk. Eerlijk gezegd wel meer werk dan ik zelf dacht. Ik wist van de zijschade af. Maar heb de auto zeker een half jaar al niet gezien.
De foto's geven hier een hoop duidelijkheid bij, vandaar dat ik ze er ook bijplaats. Het blijft naar mijn idee nog altijd een koopje.
Jason heeft de auto met deze schade overgenomen van de eigenaar ervoor(volgens mij een vriend van hem).
Dat deze M5 "maar" een daily voor hem is, dat is eenvoudig.
Zijn EVO is nogal extreem qua onderstel en motor.
Verder mag Htt er natuurlijk geen goed gevoel bij hebben. Ieder z'n eigen keuze.
Had ik de ruimte gehad, had ik 'm zelf gekocht en ws gestript. :-)
Comment
-
Oh, ik ben de auto niet aan het afzeiken, de E34 M5 is zo ongeveer mijn droomauto (gedeelde eerste plaats met de 635csi) en ik zou een moord doen om er eentje te bezitten, maar ik heb nogal pech met auto's en momenteel ook weer een 320i met 'werk' voor de deur staan.
Zie het als deels 'leren' kritisch kijken en deels mezelf tegenhouden van niet naar Nieuw Vennep treinen en dit ding overnemen, omdat ik mezelf weer lekker zit te maken.
Stiekem hoop ik ooit nog eens een auto van dit kaliber tegen te komen in de (verwarmde) schuur van een oude man, die automonteur van beroep was, hem voor een habbekrats wegdoet, volledige historie heeft en liefst nog familie is ;-)Good. Bad. I'm the guy with the gun.
Comment
-
Volgens mij zit de achterdeur op kinderslot... Er zit nog een passagier in die ze vergeten zijn (foto 3) :-)...
Het lijkt mij een aardige bodemloze put. Misschien voor een handige harrie om de onderdelen los te verkopen en het blok in een E30 te leggen...BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18
Comment
-
Voor alle e34 m5 dromers, begin niet aan zo'n auto als je echt liefhebber bent zoals ik zelf, en de auto helemaal perfect wilt maken, en geen geld achter de hand hebt.
Hij zuigt je helemaal leeg, en dan wel de bankrekening.
99% van wat er aangeboden wordt is al verwaardeloosd, vandaar de lage prijzen.
Heb zelf een mooie m5 gekocht bij Autohan, voor een mooie prijs, maar als iets perfect moet zoals het hoort bij een e34 m5 dan loop je tegen vanalles aan. En vindt maar eens iemand die ervaring heeft met sleutelen aan het s38 blok. En dan bedoel ik niet de mensen die menen dat ze het allemaal kunnen, omdat ze vroeger misschien een paar m5's gesloopt hebben.
Ik was ook gewaarschuwd maar had het er voor over want de e34 m5 is echt super, ik klaag ook niet, maar waarschuw alleen nog een keer.
De m5 had 162.000 gedraaid, maar staat nu wel voor volledige revisie.
De injectoren waren niet goed meer, 3 verbrande zuigers.
In de bak heb ik ook al het een en ander beleeft, dus na de aanscaf ben ik zometeen zeker 5000,- euro verder.
Dan staat er wel een compleet gereviseerde m5 met nieuwe kopppeling drukgroep en gereviseerde bak en strak uiterlijk met turbine velgen.
Maar als je dus niet wat eurootjes achter de hand hebt, moet je niet beginnen aan dit soort auto's.
Comment
-
Hoi Jeroen,
ik heb het hierboven al even genoemd.
Er zijn weinig mensen die verstand hebben van de s38.
Degene die mijn wagen als eerst in onderhoud heeft gehad, heeft het compleet fout gedaan.
Het feit dat mijn zuigers verbrand zijn, ligt aan de injectoren, niet aan de vorige eigenaren of aan het onderhoud.
Deze zouden nagekeken worden op goed functioneren, bij de e34 m5 specialist.
Dit is dus niet goed gebeurd waardoor ik nu met de problemen zit.
Het verhaal met de bak en de drukgroep plus krukas keering is ook helemaal verkeerd gerepareerd door hetzelfde bedrijf dat zich e34 m5 specialist noemd.
Moest ik 3 of 4 keer voor terug.
Al met al een drama verhaal dat klopt, als ik gelijk naar de goeie mensen was gegaan had alles voorkomen kunnen worden.
Dat bij de aankoop de krukas keering lek was en de koppeling bijna af was, was mij gewoon bekend en is verrekekend in de aankoop prijs.
Dat mijn m5 zijn hele leven binnen heeft gestaan, en dat er met veel zorg mee om gegaan is door een liefhebber is goed te zien.
Achterstallig onderhoud ben ik ook niet tegen gekomen.
De revisie is uit eindelijk de fout van iemand anders die zijn werk gewoon helemaal niet kan uitvoeren, daar het gereedschap en de kennis niet voor heeft. Maar ja, daar moet je eerst achter komen.
Straks is mijn m5 zgan en qua kosten blijf ik beneden het bedrag waar de auto op getaxeerd is. Dus het valt nog enigsinds mee
Strekking van mijn eerste betoog blijft gewoon, koop geen m5 als je geen centjes achter de hand hebt.
Hier nog een plaatje van hoe mooi het kan lijken in het begin.
Comment
-
Het verhaal van je bak had ik idd gevolgd.
Dat van de injectoren is inderdaad dikke pech.
Absoluut geen drama bak dus, maar een beetje een drama verhaal door die specialist. Spijtig.
Maar straks is je aandrijflijn zogoed als nieuw.
Nog even je diff+sper opfrissen en ziedaar een nieuwe E34 M5! :-)
Comment
Comment