Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud en mooi wonen aan het water in Leiden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oud en mooi wonen aan het water in Leiden?

http://www.funda.nl/woningaanbod/koo...opObject&hbx=1

Speciale aanzienlijke (denk in middenklasse auto) Gummenkorting mogelijk.

Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

wow, heel erg gaaf Nico! Het ouderwetse moet je doorheen kijken en dan zie je een prachtig authentiek pand, zowel van binnen als buiten.

Maar eigenlijk alles moet je aanpakken en dan reken ik al snel op 50K. Plus de aankoopprijs plus kosten koper.

Helaas nèt boven budget :-)

Comment

Middenklasse-auto is 60K (gaan we uit van een mooie 5-serie), dan nog 10 K goodwill, dus voor 3 ton gaat ie weg. :)

Da's dus 330 K.

Dan komen er ipv 50 eerder 75 K bij om het mooi te krijgen. Ik zie bijvoorbeeld geen badkamer, maar ik vrees het ergste.

4 ton, ben je helemaal klaar. :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Badkamer moet je er zelf nog inzetten.

Aan de achterzijde bevinden zich 2 slaapkamers, waarvan één aansluitingen heeft voor het maken van een badkamer.

Deze is trouwens ook leuk.

In de koopakte zal de clausule opgenomen worden waarin vermeld staat dat de verkoper de woning de laatste decennia niet heeft bewoond en derhalve niet volledig op de hoogte is van de eventuele gebreken aan de woning.
        Ofwel: niet achteraf gaan zeuren over het asbest-afval dat bij de laatste verbouwing in 1981 snel is weggemoffeld onder de vloer? :-)

Voor de rest leuk huis trouwens. Wel te duur. Maar is veel van te maken.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Leuk huisje en vlakbij het centrum echt ! Jammer dat er geen garage bij zit.
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Zeker niet te duur. Hoe kom je daar nu bij?
            Geen badkamer inderdaad.
            Huis is van mijn Opa en Oma geweest en is nu van mijn moeder sinds mijn Oma in september is overleden.
            Er ligt geen asbest onder de vloer, we kennen de aannemer die de verbouwing in 1978 heeft gedaan.
            Er zit geen stoffen bedrading of loden leidingen meer in het huis, dat is vervangen in 1978.
            60K is geen middenklasser. Oh wacht, wel als je 3 x modaal hebt.

300k is net te weinig voor een huis dat voor de successie al hoger is getaxeerd door de makelaar. En wij maar smeken om zo laag mogelijk te taxeren,.............. dus de prijs is niet te hoog. Verderop in de straat is niet al te lang geleden een vergelijkbaar huis verkocht, na verbouwing, voor 500K, met een kleinere tuin ook nog.

Dus zegt het voort! Voordeel te behalen!
            Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Nogmaals succes met de verkoop Nico. Het zijn spannende tijden, maar als iemand een semi vrijstaand huis met authentieke details en een tuin zoekt in hartje Leiden onder de 4 ton, en 't niet al te erg vindt wat er aan de achterzijde staat (flat, rails etc.), dan is 't een erg leuk huis om op te knappen. Wij hebben ook een paar keer in Leiden gekeken, maar alles viel tegen. Op 't oog is alles leuk, maar iedere locatie heeft wel hardnekkige minpunten, of er moet vaak teveel aan gedaan worden. Even 'ergens' doorheen kijken is er dan snel niet meer bij.

Het is dat de markt wat tegen zit, maar dit is een huis wat je best leuk kunt maken. Het voordeel is dat je niet betaalt voor iemands keuken of badkamer wat net 3 jaar geleden met één of andere wansmaak is verbouwd, maar wat ze dus wel terug willen zien in de verkoop. Dat is namelijk ons grootste struikelblok geweest. In dit geval zou je lekker alles kunnen strippen. Als verkoper zoek je ook zulke mensen. Qua prijs kom je er dan wel uit.

Ik zou 't dak een stukje liften, zodat je een extra verdieping creeert. Geen idee of dat daar mag, maar je voorgevel blijft gelijk en je dak en aanzicht wordt een stuk mooier. Kost wat, heb je ook wat. Past wel bij dit pand vind ik. De voorgevel is naar verhouding nu te hoog, net of 't geveltje ooit is bewaard en erachter iets nieuws is opgebouwd.
              Last edited by Dennis Cavallino; 31-03-09, 16:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NICO! Bekijk bericht
                Zeker niet te duur. Hoe kom je daar nu bij?
                Nouja, even objectief kijken... Het is crisis hè. Ik ken huizen (jaren dertig) in hartje 't Gooi, helemaal perfecte staat, direct op te leveren en er hoeft helemaal niets meer aan te gebeuren. Zijn groter dan dit pand en hebben net zo veel tuin. Die huizen gaan voor 280K *niet* weg.

Echt. Geen hond die nog wat koopt. En al helemaal geen opknappers.

Ik weet ook dat makelaars en taxateurs anders roepen (en inschatten). Maar als je dit huis voor 300K kwijt kunt, heb je een héle goede deal gedaan. Die ik je overigens volledig gun hoor.

Maar goed, ik ben natuurlijk geen kenner.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

schop.
                  Nico

Comment

Nu in de aanbieding, korting bijna zo hoog als de "kosten koper"!!!!!
                    Nico

Comment

Verkocht voor de vraagprijs.
                      Nico

Comment

In een maand verkocht dus?
                        Dat is lekker vlot!
                        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                          In een maand verkocht dus?
                          Dat is lekker vlot!
                          Totaal heeft het huis sinds oktober 2008 te koop gestaan.
                          Nico

Comment

Valt nog wel mee, gezien de markt. Gefeliciteerd met de verkoop.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Overdracht heeft plaatsgevonden.

Beetje treurig, het einde van het familiebezit sinds 1933.
                              Nico

Comment

Working...
                              X