Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Karting 2Takt 100cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Karting 2Takt 100cc

Eerst even verhaaltje, kunnen vaders van leren :) :)
    In mijn enthousiasme een kart gekocht voor mijn beide zoons (11 en 14).
    Op de indoorbaan gingen beiden als een speer en waren quasi "unschlagbar".
    Tijd voor iets snellers dus. Via via kreeg ik een kart aangeboden.
    Een Kombikart met defect aan. Leuk sleutel-project, beide juniors hebben veel geleerd ondertussen. Maar goed, zoals zo vaak werd ik nog enthousiaster en kocht nog zo'n ding erbij. Beide machines volledig onder handen genomen, netjes gemaakt en matige/slechte delen vervangen, nieuwe of nagenoeg nieuwe banden, nieuwe remmen al dan niet met schijf enz. . Van beiden de 100cc motoren professioneel laten reviseren -- voor dat geld kun je er zelf niet aan beginnen.
    Eerst de mannen wat voorzichtig laten rondrijden op een groot leeg parkeerterrein, motortjes moest nog inlopen, en om te zien hoe en wat.
    Die 100cc gaan eigenlijk gewoon giga hard, en zelfs ik hield mijn hart vast als mijn jongste reed. Maar goed, alles went zeg ik dan maar.
    Afgelopen paasmaandag was het zo ver, ze mochten beiden vrijrijden op de kartbaan in Genk. Het ging geweldig (hard), veel te hard, moeder stond met tranen in de ogen. In de eerste ronde stond de 11-jarige al 3x naast de baan.
    Bij navraag bleek dat betreffende karts standaard gewoon rond 27 pk zaten.
    Voor mijn 11-jarige veel te snel, de 14-jarige kan het enigszins controleren en leert het nog wel. Vandaar zetten we 1 of allebei de karts dus nu te koop, om er iets tragers voor in de plaats te kopen, een MiniMax of een 15 pk 4 takt of zo.
    Te koop;
    1x KombiKart met Rotax 100cc motor - vers gereviseerd ca. 30 minuten (in)gelopen - remmen gereviseerd, nieuwe blokken, goede banden, volledige onderhoudsbeurt gehad. Recht, geen platte buizen en krom frame. Gummengroen met grijze kappen. Opstappen en rijden, mag weg voor 750 Euro of goed bod van Gummer !
    1x Kosmic kart met Rotax 100cc motor - vers gereviseerd ca. 45 minuten gelopen, idem voor remmen en banden (Vega Y), recent vervangen achteras -hol-, achteraslagers, remschijf en support. In zeer nette staat, met nieuwer type spoilers en kappen van Kosmic bj. 2007. Recht, niet krom, geen platte buizen. Snelste en tevens jongste kart van beiden, volgens de reviseur goed voor 29 pk.
    Kosmic paars met grijs. Opstappen wegrijden voor 1200 euro of goed bod van Gummer.
    NIET geschikt VOOR KINDEREN !!
    Rijden kan op diverse plaatsen in BelgiŽ, Genk, Francochampes, Amay, Antwerpen, en kost tussen de 30 en 40 euro inschrijving voor een hele dag recreatie.
    Zoals gezegd ook ruilen tegen trager kart, want beide juniors hebben de smaak te pakken, en mam geeft alleen nog toestemming indien er iets tragers komt voor de "kleine" :)
    Last edited by axirally; 14-04-09, 12:18.

Een paar foto's van het materiaal doen het altijd goed bij de verkoop. :)
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
      Een paar foto's van het materiaal doen het altijd goed bij de verkoop. :)
      Komen eraan, de hoffotograaf komt zo....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
        NIET geschikt VOOR KINDEREN !!
        <schrapt "kart" van de verlanglijst van jr (10 jr) af>
        :-)

Comment

Prachtig verhaal dit, wel jammer van de pegels natuurlijk.
          Dit zou mij ook kunnen overkomen, super enthousiast alleen iets te.
          Zon 100 cctje gaat als de brandweer :-)

Comment

Haha, mooi verhaal!

Succes met de verkoop.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

2Ruud; Gewoon doen !! Maar dan een zgn. Mini kopen, 60cc, goed controleerbaar, kost niet veel...
              [series mode off]
              Of zo'n 6pk 4takt, soort van indoor kart voor op de buitenbaan, gaat niet vooruit, maar je hebt wel een kart :):):)
              [serieus mode on]
              2ErwinGTA; Pegels valt wel mee, beide karts zijn goed in orde en best verkoopbaar. Is gewoon goedkoop fun, als je jezelf onder controle houdt ;)
              Zo'n 100cc gaat echt, mijn oudste passeert gewoon 125cc schakels op het rechte stuk !

Heb nu al spijt van de eventuele verkoop, kon ikzelf heel wat uren fun van hebben. Maar dat zou niet eerlijk zijn tov de jongens

een paar fotos, meer op aanvraag per mail.....
              Met Ibea L2 carburateur, naar het schijnt het beste dat je kan hebben op zo'n kart.
              De Kosmic;

KombiKart

Comment

Prijswijziging; 700 euro voor de groene, 1150 euro voor de paarse.
                Staan nu op marktplaats en andere verkoopsites.
                Heb iets heel leuks gezien vandaag; Swissauto250 4 takt met 40 pk !!
                Gaat als de brandweer, en is heel goed in te stellen op bijv.20 pk. Ideaal, kan papa hem af en toe afstellen :), en hun langzaam voorbereiden op meer snelheid..

Comment

Ja hoor, beiden verkocht !
                  Pa blij, kinderen niet.
                  Maar er komt iets vervangends....

Comment

Working...
                  X