Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 327i M-Tech 1, super mooie auto!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW E30 327i M-Tech 1, super mooie auto!

    Te koop aangeboden super mooie E30 type 1 met 2.7 blok met 2.5 kop. Hele nette auto en compleet M-tech uitgevoert vanaf fabriek.

    Zie de mp advertentie voor meer info en foto's:
    http://link.marktplaats.nl/241221590

  • #2
    je hebt pm
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

    Comment


    • #3
      U ook :)

      Comment


      • #4
        Niet om de verkoper of het verkoopobject af te zeiken, maar hoe kom je aan 220 pk uit een 2.7? Doorgaans levert een 2.7 echt niet meer dan +- 185/190pk.
        ''Thank God for the internet experts''

        Comment


        • #5
          Ik zie een open luchtfilter, vette velgen en een hoedenplank vol speakers.

          Dat moet wel goed zijn voor een 20 a 30 pk winst :-)
          Fährst du quer - Siehst du mehr

          Comment


          • #6
            Rollenbank uitdraai aanwezig ;) En ding gaat echt als een speer.

            Comment


            • #7
              Die velgen zijn echt BAH...
              Verder wel een gaaf ding.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                Niet om de verkoper of het verkoopobject af te zeiken, maar hoe kom je aan 220 pk uit een 2.7? Doorgaans levert een 2.7 echt niet meer dan +- 185/190pk.
                De 185/190pk versies zijn de huis, tuin en keuken ombouwers (een 2.5 heeft standaard al 185 pk als ik de rollenbank van de ZAC mag geloven). De 2.7 waarmee ik ooit reed had ook zo'n 220 pk en dat merkte je echt ten opzichte van mijn, snelle, 325.

                Comment


                • #9
                  onderdelen gezocht voor een BMW E30

                  Hallo,

                  Ik heb een originele midden console en een deksel voor mijn handschoenen kasje voor mijn BMW E30 bwjaar 1983 nodig.
                  Wie kan mij hiervoor helpen?

                  m.v.g

                  Bert
                  0653164005

                  Comment


                  • #10
                    Die heb ik wel voor je (meerdere zelfs)

                    Comment


                    • #11
                      Dennis, een E30 325i heeft standaard dus 185 pk? Breng mij een dozijn van dat soort auto's a.u.b. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat kroegpraat is, het std. vermogen is 172pk, en sommigen gaan daar inderdaad overheen, met als riante uitzondering een enkele 325i die (na 20 jaar) inderdaad 180+ pk heeft.

                      Dan zou je ook geen 2.7 hoeven te bouwen toch? Juist....Tot slot is 220 pk in een 2.7 wel mogelijk, maar dan moeten er echt een aantal rigoreuze aanpassingen worden gedaan. Hier een linkje van een 2.7 inclusief een hete nokkenstok (!) http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...634/f00634.htm
                      ''Thank God for the internet experts''

                      Comment


                      • #12
                        Die van mij is laatst op de bank geweest en trok 177pk uit een standaard (ix) blok. Niet verkeerd voor oud beestje.

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan me ook een rollenbankmeting van de 325i challenge herinneren, met andere cijfers van de verschillende deelnemers, en volgens mij ook van jou, Sjef ;-)
                          ''Thank God for the internet experts''

                          Comment


                          • #14
                            Wie trekt even die Autoweek (dacht ik) uit de la, waar men een flink aantal oudere auto's op de rollenbank testte en waar verliezen tov fabrieksopgave van 20 tot 40pk voorkwamen ?
                            Last edited by Joshua; 06-05-09, 17:07. Reden: typootje

                            Comment


                            • #15
                              Ja, maar ik heb/had nog ergens een test, waarbij 4 BMW's met 100k op de teller op de rollenbank werden gezet.

                              Ze zaten stuk voor stuk heel ruim (20% of zo) boven de BMW-spec. Een 316 leverde al doodleuk 120pk.
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                Wie trekt even die Autoweek (dacht ik) uit de la, waar men een flink aantal oudere auto's op de rollenbank testte en waar verliezen tov fabrieksopgave van 20 tot 40pk voorkwamen ?
                                Dat was een Nissan 200SX vs een VW Corrado G60 volgens mij. Vooral die platte Golf kwam niet in de buurt van de fabrieksopgave.

                                Comment


                                • #17
                                  Dat klopt idd dat artikel heb ik hier ook nog wel ergens liggen :)
                                  Maar wat betrekking tot de 220pk die in de advertentie staat, er is een rollenbank uitdraai aanwezig toen de motor nog in de vorige auto zat dus dan zal het vast wel kloppen. de motor is zowiezo helemaal gereviseert en is dus geen oud ding meer van +/- 20 jaar oud. Ik vind hem in ieder geval behoorlijk snel :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    Dat was een Nissan 200SX vs een VW Corrado G60 volgens mij. Vooral die platte Golf kwam niet in de buurt van de fabrieksopgave.
                                    Niet even geleden was er wederom een test met verschillende auto's uit verschillende jaren. Topper was een porsche 911 uit 1989 geloof ik, waar later uit bleek dat de motor naar ongeveer 3 ton nog steeds de 218pk's eruit perste. Stond zelfs een fout in het kopje en gingen ze van een ouder type uit, waardoor ze dachte dat de motor 231pk had en dus wel wat slijtage had opgelopen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Peter, het ging ook niet om de 220 pk van jullie 2.7, het ging me meer om wat een std. 325i hoort te leveren. En dat na 20 jaar ook nog eens. Mijn E30 doet het zoals ie het hoort te doen, maar als er 170 pk (nu nog) uitkomt, is dat super. :-)
                                      ''Thank God for the internet experts''

                                      Comment


                                      • #20
                                        jeroen, vooral de nog bredere powerband van een 2.7 maakt ze interessant icm 210-225 pk tov de std 325. Scheelt ook in rondetijd (zie e30-M in zac). En je voelt en ziet t verschil, net of je een 3.5 liter hebt en dan vergelijk ik t met mijn 2.5 die echt snel is, maar veel langzamer dan de 2.7 die ik reed.
                                        Wat voor cijfers zag je in die challenge jeroen? In de e30 cup tolereren ze 185 pk, want velen halen dat standaard. In de kroeg drinken ze bier.
                                        Last edited by Dennis Cavallino; 07-05-09, 00:01.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                          jeroen, vooral de nog bredere powerband van een 2.7 maakt ze interessant icm 210-225 pk tov de std 325. Scheelt ook in rondetijd (zie e30-M in zac). En je voelt en ziet t verschil, net of je een 3.5 liter hebt en dan vergelijk ik t met mijn 2.5 die echt snel is, maar veel langzamer dan de 2.7 die ik reed.
                                          Wat voor cijfers zag je in die challenge jeroen? In de e30 cup tolereren ze 185 pk, want velen halen dat standaard. In de kroeg drinken ze bier.
                                          Klopt idd kwa power kun je het een beetje vergelijken met een 3.5 blok en icm met het 320 diff gaat het ding als een raket :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Das veel geld...

                                            Mijn broer kocht een nette E36 328i voor 2,5 K euro.
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                            Comment


                                            • #23
                                              @CM: E36 ja ;) De E30 is duurder aan het worden dan de E36.

                                              Gr Jeroen
                                              Alle Baur's in de Baurnhof

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                jeroen, vooral de nog bredere powerband van een 2.7 maakt ze interessant icm 210-225 pk tov de std 325. Scheelt ook in rondetijd (zie e30-M in zac). En je voelt en ziet t verschil, net of je een 3.5 liter hebt en dan vergelijk ik t met mijn 2.5 die echt snel is, maar veel langzamer dan de 2.7 die ik reed.
                                                Wat voor cijfers zag je in die challenge jeroen? In de e30 cup tolereren ze 185 pk, want velen halen dat standaard. In de kroeg drinken ze bier.
                                                Jeroen: vorig jaar trok ie 156 pk met lekke uitlaat en kapotte benzinedrukregelaar en andere motronic. Nu had ik de motronic behorende bij de motor, nieuw gelaste uitlaat op maat en goede regelaar: 177pk. (zelfde combo met oude motronic 167pk) Zit nog steeds op het gemiddelde, er zijn erbij met 180pk+ iig.

                                                Dennis: op papier staat max 175pk krukas. Hier zit een tolerantie op met gewicht/pk verhouding maar uiteindelijk gaat het gemiddelde hier overheen. Niemand heeft extra gewicht in de auto ook dit jaar namelijk. Onze auto weegt relatief licht en had een goede verhouding.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  @Sjeft, je haalt de challenge en E30 cup door elkaar? Ik had 't puur over de ZAC. :) De rollenbanktests van de challenge ken ik niet, maar de pk's zullen 't zelfde zijn, alleen door de reglementen en homologaties zijn de rallyauto's zwaarder denk ik (en ze hebben 2 stoelen, lol). Het ging mij in mijn posts vooral om 't verschil tussen een goede 325 en 327 aan te tonen, dat is groter dan Jeroen dacht.

                                                  Wat weegt jouw rally E30?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Met volle tank, volle ruitenwisservloeistof etc 1175kg

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zou toch best willen kijken, maar ligt wel een beetje uit de richting.
                                                      ---------------------------
                                                      Lullen gaat beter dan rijden.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ligt er aan waar je naar op weg bent.
                                                        fka v164

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Morgen eens bellen en beluisteren of het de rit(ten) waard is voor een circuitbak.
                                                          ---------------------------
                                                          Lullen gaat beter dan rijden.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X