Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 320IS (Italo M3) 6.495,- Euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E30 320IS (Italo M3) 6.495,- Euro

VERKOCHT
    ----------------------------------------------
    Beste forumleden,

Via gummen.org een auto verkopen lijkt soms een onmogelijke zaak maar ik wil hem jullie niet onthouden...

Ik moet helaas wat speeltjes verkopen, of in ieder geval een deel.. Een 8m grachtenboot/schuit/sloep in Amsterdam, oldtimer Fiat 500 en de BMW. Jullie zijn waarschijnlijk het meest ge´nteresseerd in 320 IS.

Geen (!) roest, technisch helemaal super, geen olieverbruik. S14 blok 192pk, dogleg quick ratio gearbox, platensper, geweldig onderstel. 139.000km

nieuwe bougies (xtc5)
    nieuwe bougiekabelset (beru, 285euro ex btw!)
    e36 m3 kettingspanner
    nieuwe dynamo ophangbussen
    verse olie, castrol edge 10w60 (speciale M-motoren olie)
    H&R veren
    Koni yellow adjustable shocks
    Alu subframebussen achter
    nieuwe hoofdkoppelingscylinder
    nieuwe dikke elboogslang naar inlaatspruitstuk zeg maar
    Hartge 16 inch Et25 velgen
    14" winterbanden bridgestone op staal
    APK december 2009

info en voorbeeldfilmpje 320is:

http://www.cs-zone.com/model/Art.%20...elastingen.htm

http://www.bmwe21.net/320is/

http://www.youtube.com/watch?v=CHIlVLmgB2I

Foto`s

Daniel van der Woude
    06-24112448
    Last edited by danielvanderwoude; 26-06-09, 13:38. Reden: auto is niet meer te koop
    http://www.retrorides.nl

ik wil alledrie die speeltjes wel, ze zien allemaal supercool, rijden/varen fantastisch, waarvoor nogmaals dank!

Comment

Typisch dat hier nog geen (positieve) reactie op is gekomen.

Deze 320is is supermooi, rijdt fantastisch en is retesnel. Een E30 M3 en 325i hebben allebei hun voor- en nadelen (M3 = prijs, 325i is gewicht in de neus) die deze 320is opheft door voor een prikkie M3 power te krijgen, met alle pluspunten van beide auto's. Cheap ass running costs icm betrouwbaarheid/degelijkheid en 'exotische' prestaties, zeer sportieve rijeigenschappen, maken dit ÚÚn van de leukste auto's van BMW onder de 10 mille. Echt een auto voor een gummer, denk ik dan. Die Fiat 500 en die oude pieperboot moet je er eigenlijk voor de lol bij nemen als je toch 3 keer modaal vangt. :)

Comment

Volgens mij durft sinds HTT-gate niemand meer een 320i op Gummen te kopen. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Gelukkig is dit geen 320i. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielvanderwoude Bekijk bericht
            Beste forumleden,

Via gummen.org een auto verkopen lijkt soms een onmogelijke zaak maar ik wil hem jullie niet onthouden...
            Mwoa, dat LIJKT inderdaad zo want ik heb zowel mijn M3 als mijn 325i verkocht via gummen.

Het blijft een ambitieuze prijsstelling voor een verder volgens mij meer dan prima exemplaar. Ik zou 't Mtech2 setje op z'n minst compleet maken. Monteren is nog beter, als het even kan, in ieder geval voor. Dan 'klopt' hij meer en spreek je dus makkelijker de liefhebbersmarkt aan waar je het van moet hebben. Overigens gaan 320iS'en sowieso wat moeilijk over de buhne in Nederland, want de markt is klein. Maar ik zag dat je de 'Duitse liefhebber' ook al had benaderd.

Veel succes en kom op gummers: kopen dat hok. Ik schaar me achter Dennis. Rijdt bijna net zo mooi als een M3 maar kost amper de helft. In dat licht is 't wÚl een koopje :-)
            Hubraum statt Spoiler

Comment

Idd qua rijden een gaaf ding, maar het gaat niet kriebelen of zo. Daarnaast is het gewoon (sorry) een witte sedan. Maakt geen 'hebbe hebbe' gevoel in me los. Ja Dennis, ik voelde me even aangesproken.

Qua rijden moet dit idd ontzettend gaaf zijn. Meer power als in een 325i, en het belangrijkste zoals al gezegd: minder gewicht in de neus. Daarnaast kan het uiterlijk ook een voordeel zijn: dit kun je gewoon overal neerzetten. En er zit ook nog eens een leuk (import) verhaal bij deze auto. En de prijs is netjes voor een Is. Succes met de verkoop!
              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik moest inderdaad een beetje aan jou denken Jeroen, als 't gaat om de beeldvorming van de doelgroep binnen gummen voor dit soort auto's.

E30-minded, sedan voorkeur, misschien toe aan iets 'nieuws' na jarenlang 325 te hebben gereden.

De prijs vind ik zelf heel schappelijk. Ik heb afgelopen jaren een aantal IS-en te koop zien staan tussen de 5000 en 9500 euro. Die van 5k was afgeragd en had ruim 2 ton op de teller. Die van 9500 had 80.000 km gereden, was silvermetallic, 2 deurs, origineel etc. Ergens tussen 6500 en 7500 euro zit deze qua marktwaarde. Dus vind ik 'm niet slecht geprijsd. Ook in NL zijn er liefhebbers/connaisseurs, maar hij zal wel naar 't buitenland gaan. Zonde van al die importmoeite. Het zou zo mooi zijn als 'ie gewoon op gele platen bleef rondrijden. Jammer dat ik zelf niet in de markt ben voor zoiets. Ik vind 'm (2-deurs, in 't zwart), samen met de Skyline R32 GTS/t, nog steeds een auto die ik in 't segment RWD +-200pk daily + trackdaygeschikt voor minder dan 7k nog steeds een model dat ik zou willen hebben.

Comment

leuke auto zo'n 320 is! Mijn schoonvader heeft er 1 in de garage staan. Wolf in schaapskleren met normale kroonkurkjes (15"). Bougie is afgebroken en staat al 2 jaar stil. heb er ooit in gereden en dat ding ing gewoon tot 8000 rpm (gekieteld in D).

dus voor de liefhebbert zijn dit leuke auto's.
                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Wat zitten er nu voor 'n velgen onder die van je schoonva? 15" kruisspaken of 14" kroonkurkjes? 15" kroonkurkjes bestaan niet (OEM) :-)

Enne, 8000 rpm is ERG leuk met een S14 blokje, maar pas op je drijfstanglagertjes... Die krijgen 't dan zwaar. Maar ja, je hebt er 32% minder nodig als je ze wisselt dan in een S50/S54, dus het valt ook wel weer mee ergens :-)
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                      Wat zitten er nu voor 'n velgen onder die van je schoonva? 15" kruisspaken of 14" kroonkurkjes? 15" kroonkurkjes bestaan niet (OEM) :-)

Enne, 8000 rpm is ERG leuk met een S14 blokje, maar pas op je drijfstanglagertjes... Die krijgen 't dan zwaar. Maar ja, je hebt er 32% minder nodig als je ze wisselt dan in een S50/S54, dus het valt ook wel weer mee ergens :-)

dit is em
                      Attached Files
                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

14 inch kroontjes dus. Sleeeeeper! :-)

Da's ook nog 'n optie op die van Daniel. Achter ook 'n zwart plastiek bumpertje erop schroeven. Van die MT2 spullen gaat hij toch niet harder ofzo. En dan kloppen the looks rondom ook weer.
                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                          14 inch kroontjes dus. Sleeeeeper! :-)

Da's ook nog 'n optie op die van Daniel. Achter ook 'n zwart plastiek bumpertje erop schroeven. Van die MT2 spullen gaat hij toch niet harder ofzo. En dan kloppen the looks rondom ook weer.
                          jaaaa want die mtech bumper ziet er niet uit zo. ik ben sowieso niet zo`n van van mtech2 (mtech1 weer wel). mooiste is wit meegespoten bumpers met zwarte stootlijsten en ook de zijstootlijsten op de deuren vervangen door zwarte exemplaren.

desgewenst kan ik hem afleveren op de 14inch staal ;-)

@FreudeamFahren, wat bedoel je met ' de duitse liefhebber ' ? Ik ben idd redelijk ver in het verkoopproces met een duitser maar kan me niet voorstellen dat jij dat ergens gelezen hebt??

Comment

Ik denk dat FAF doelt op jouw advertentie op Mobile.de.

Comment

Vandaag is de auto opgehaald. De nieuwe eigenaar is een engineer bij Porsche, dus de auto gaat naar Duitsland. Hij was al een jaar op zoek naar een 320is in deze prijsklasse, sterker nog ik was hem voor met het kopen van deze auto in november..

Sorry voor de gummer-ge´nteresseerde (ik ben je naam vergeten), je was net te laat, ik had de aanbetaling al binnen. Succes met zoeken verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielvanderwoude Bekijk bericht
                                Sorry voor de gummer-ge´nteresseerde (ik ben je naam vergeten), je was net te laat, ik had de aanbetaling al binnen....
                                Geelhoed, maar da's niet erg..
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Geelhoed? Dat is toch geen Gummer, maar een verdwaalde Autoweker?
                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

It is I.
                                    ---------------------------
                                    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
                                    X