Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E30 320i 24v ombouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E30 320i 24v ombouw

Lachen, mijn avator is te koop aangeboden :-)

http://www.speurders.nl/overzicht/32...q=E30+320i+24v

Een lekkere soepele 150pk (die tjip tjoening vergeet ik maar even) in een E30 lijkt me niet gek.
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Rare ombouw, die je nooit tegenkomt, want als je zo'n projekt start, bouw je toch meteen een 325i/328i blok in? Ikke niet helemaal snap....
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Een 2 liter 24 kleppertje kost geen knoop. Een 2,5 liter meer, en een 2,8 nog meer. Ik snap 'm dus wel ;-) In Germanië zie je de ombouw overigens wel vaker. En het resultaat zoals Gijs zegt kon wel eens super rijden. Last but not least: for some it's the journey, not the destination. Misschien vond ie schroeven leuker dan rijden.
        Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik ga zaterdag kijken. Lijkt me wel een leuk circuitbakkie.
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Kijk vooral naar de afwerking en werking van de electriek. Daar herken je een goede ombouw aan. Geen kroonsteentjes zeg maar... Daarnaast graag een werkende verwarming en dito verbruiksmeter. Voorts kritisch zijn voor wat betreft water- en oliegebruik en -lekkage. Succes!
            Hubraum statt Spoiler

Comment

Het eerste waar ik me bij zo'n ombouw zorgen over zou maken is nou juist niet de verwarming, maar de koeling. De visco-fan is als ik het goed kan zien verwijderd en dus moet er een elektrische voor in de plaats gekomen zijn. Dat hebben ze vast gedaan, maar slaat die op de juiste temperatuur aan en levert die genoeg koeling bij 'goed gebruik'?

Verder is het (wat mij betreft)jammer dat het een type I is. Ik vind de II over het algemeen mooier, behalve bij cabrio's. Qua motor is een 2.0 M50 toch een behoorlijke vooruitgang t.o.v. een 2.0 M20, met bijkomend(groot) voordeel dat je niet aan de RDW rijtest hoeft(grens ligt rond de 170pk). Sowieso is de M50 in mijn ogen een fijnere motor(het enige pluspunt van een E36 :-))))) ), en zou ik hem ook in 2.0 uitvoering misschien ook nog wel prefereren t.o.v. mijn M20 2.5.
              Every second of your life is a part of your song

Comment

Een goed werkende Spal fan met juiste thermoschakelaar is prima zelf in te (laten) bouwen. Een eindeloze serie electro problemen vanwege een matige ombouw is veel vervelender, een kapotte verwarming kostenintensiever. Al heb je gelijk: een slecht gekoelde motor kan schade opgelopen hebben.

Nog zo'n indicator van 'n nette ombouw: een werkende checkcontrol, ook vwb het oliepeil. Niet zaligmakend, maar als het werkt is hij aangesloten. Niet complex, maar wel even werk. Zegt iets over de aandacht waarmee de ombouw gedaan is.
                Hubraum statt Spoiler

Comment

Even inhakend op dit topic.
                  Ik zie hier wat slorige puntjes welke van toepassing zijn op mijn E30 M52B28.

- Een werkende verbruiksmeter mist bij mij.
                  Hoe krijg ik deze aan de praat?
                  - Een goede koeling mist bij mij. De fan zit nu voor de radiateur, maar ik betwijfel of ie optijd aanslaat. Het zou wel wat vroeger mogen.
                  Hoe check ik op welke temp hij aanslaat en of dit correct is?
                  - Oliepeil van de checkcontrol doet het ook al niet.
                  Hoe krijg ik deze ook aan de praat?

Daarnaast vroeg ik me zomaar even af of Dusss belang heeft bij verkoop van deze nette E30?
                  Of dat ik eventueel een alternatief kan plaatsen in dit topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                    Daarnaast vroeg ik me zomaar even af of Dusss belang heeft bij verkoop van deze nette E30?
                    Ga er maar van uit dat hij de verkoper is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                      Ga er maar van uit dat hij de verkoper is.
                      Volgens mij is hij niet de verkoper.
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                        Volgens mij is hij niet de verkoper.
                        eenmalige posting in de verkoopsectie ==> ongeveer 100 % kans dat hij de verkoper is

Edit: zelfs de enige post op het hele forum...
                        Last edited by Ruud; 16-06-09, 15:31.

Comment

Ahh, ok, dan zal ik mij gedragen en geen alternatief plaatsen. :-)

Wellicht wil Dusss zich nog wel even netjes voorstellen?

Comment

Pffftt

Alternatief ??

Laat maar komen.

Eendagsvliegje, het is hier geen Marktplaats.. ;-)
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Helaas, ik zie net dat het alternatief vanavond alweer verkocht is.

Comment

Dank voor alle tips. Als behoorlijke n00b kan ik alle hulp gebruiken. ;-) Misschien dat er gummers zijn die willen helpen met banden trappen?

Comment

Helaas, ik ga zaterdag met een andere gummer een andere BMW ophalen. Moet ook gebeuren ;-)

Belangrijke vraag is ook of de motor ook in de Fahrzeugbrief eingetragen is. Als dat niet zo is kan ik me voorstellen dat bij een RDW keuring bij invoer toch nog problemen ontstaan, ook als je bij de RDW alleen voor een identiteits onderzoek gaat. Immers: er ligt geen fabrieks M20je in.

De regel die hierboven staat (max 40% meer vermogen) geldt voor auto's die al een Nederlands kenteken hebben. Misschien is dit blok helemaal geen punt hoor en let de RDW daar helemaal niet op, maar het is wel iets om te controleren of navragen.
                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

Jammer FaF. Suc6 met die andere bezichtiging.

Comment

Vanochtend wezen kijken. De auto ziet er wel goed uit. Behalve dat een achterlicht vervangen moet worden en wat krasjes her en der. Maar de hamvraag is de volgende: Hoe moeilijk zou het zijn deze auto op NL kenteken te krijgen? Volgens een vriend kun je het met zo'n omgebouwde auto wel vergeten.

Comment

Weet je of de motor op de Fahrzeugbrief is "eingetragen"? Met die informatie naar het RDW station waar je hem wil invoeren en dan overleggen. Dan weet je het zo.
                                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Is er een kans dat ding wordt verkocht omdat de eigenaar em zelf ook niet op NL kenteken gezet krijgt ? Laten we eerlijk zijn ; zo'n auto met een mooi geel kenteken verkoopt 20 x sneller. En de paar centen voor invoeren/keuren maken op die vraagprijs ook niet zoveel uit.

Weet waar je aan begint. Liever misschien gewoon zelf in duitsland gaan shoppen, je bent technisch precies 't zelfde aan 't doen ; of die auto nu al in nederland staat of niet ; je mag er in NL ook niet mee rijden met dat kenteken, zeg ik dat goed ? (ivm verzekeren enzo). De afstand is dichterbij zou je zeggen, dat scheelt al, maar qua risiko is het niet minder. En geld geven aan een duitser of nederlander boeit ook niet.

Comment

Alfisto, niet moeilijk doen.
                                            Er is zat van die meuk op MP. Staan zat E36 325 Baarsjes-Editions op tussen de 1500-3000€. Knappe vierdeurs voor praktisch HTK-gebruik en extra stijfheid, schroefsetje erop en gaan.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Tuurlijk Paco, met een schroefsetje is een e36 meteen circuitgebruik klaar.

@ Alfisto, als deukjes en krasjes je storen is *klik* dit misschien wel een alternatief? Véél geld voor een iSje, maar wel een ERG fris ding. En als je wil leren sturen kun je met een 318iS een hééééle poos vooruit. Papenburg gaat ook prima. Op droog rokend de Tarzan door gaat dan weer minder.
                                              Hubraum statt Spoiler

Comment

@ Alfisto: geen idee wat "Rini" ervoor wil hebben, maar *klik* hij oogt wel aardig. Die ranzige wielen en lampen zijn prima kwijt te raken, eventueel het leren interieurtje ook. Hij is al 10 jaar bij deze baas: da's op zich positief, niet? Ben wel benieuwd of er echt een long range benzinetank in zit: het tellertje van een long range zit er iig wel in. En niet originele electrische ruiten ook, of in ieder geval niet originele schakelaars.
                                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik heb die man van die omgebouwde 320 vanmiddag inderdaad maar gebeld dat ik er van af zie. Ik heb geen zin in eindeloos geneuzel (en kosten) met de RDW. Het zou wel aardig zijn geweest als je kon navragen of de auto al eens eerder aangeboden is voor keuring bij de RDW.

@FaF: Wanneer gaan we kijken? ;-)
                                                  Last edited by Alfisto; 20-06-09, 23:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                                    Tuurlijk Paco, met een schroefsetje is een e36 meteen circuitgebruik klaar.
                                                    Jij hebt Alfisto nog nooit zien rijden, begrijp ik ;-)))
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                                      @ Alfisto: geen idee wat "Rini" ervoor wil hebben, maar *klik* hij oogt wel aardig. Die ranzige wielen en lampen zijn prima kwijt te raken, eventueel het leren interieurtje ook. Hij is al 10 jaar bij deze baas: da's op zich positief, niet? Ben wel benieuwd of er echt een long range benzinetank in zit: het tellertje van een long range zit er iig wel in. En niet originele electrische ruiten ook, of in ieder geval niet originele schakelaars.
                                                      Ziet er leuk uit. Als je met Firefox met rechtermuis op de fotos klikt kun je 'view image' doen dan komen ze op ware grote (tikje groter) tevoorschijn (irritante popup gewoon wegklikken) en zien de fotos er mooi crispy uit.

Comment

Working...
                                                      X