Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 530iA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E34 530iA

Op 26 januari 1993 bestelde de toen 69 jarige Herrn Walter H. M bij BMW dealer Adolf Werner GmbH een nieuwe BMW E34 530i Automaat. En na een betaling van 82.986,00Mark is de 530i op 19 april van 1993 in Hamburg toegelaten met kenteken HH-WM-1548. Hij heeft deze auto in zijn bezit gehad tot halverwege 2009. Op 85 jarige leeftijd vond hij het tijd op zijn rijbewijs in te leveren en de 530i door te reiken naar een volgende eigenaar. In de tussenligende 16 jaar heeft hij er ruim 111.000kilometer mee gereden. De auto is echt vertroeteld tot en met. Heeft altijd binnen gestaan. Het interieur ziet eruit alsof er nog nooit iemand in gezeten heeft. Herrn M heeft de auto zeer vaak in de wasserete van de BMW garage laten wassen. Dat heeft natuurlijk de nodige krasjes op de lak achter gelaten. Verder is de koets geheel roestvrij. Geen roest op de deuren, niet bij de tankklep of bij de wielkasten en ook niet onder de achterlichten en op het kofferdeksel. In het verleden is het kofferdeksel een keer overgespoten. De V8 motor snort tevreden en de automatische bak schakelt prachtig. Deze E34 rijdt echt als een nieuwe. Uit voorzorg heb ik de oliepomp bouten gecontroleert en met locktite goed vastgezet. Verder alle vloeistoffen gecontroleert en motor voorzien van 7,5Liter verse olie.

Gegevens:
    BMW E34 5301A M60 Limousine
    Motor: 3.0L V8 218pk
    Versnellingsbak: 5traps automaat
    Kleur: 263 dunkelblau
    Bekleding: 0406 Stoff antrazit
    Huidige kilometerstand: 111.800km, komen er nog wel wat bij want rij er dagelijks mee.

Opties:
    660 Radio BMW Bavaria C Reverse RDS
    686 Antennediversity
    704 M-Technik Sportonderstel met verlaging
    401 Schuifkanteldak elektrisch bediend
    553 Boardcomputer IV
    438 Hoogglans wortelnoten hout
    423 Velours voetmatten voor en achter
    564 Binnenverlichtingspakket
    472 Armsteunen aan beide voorstoelen
    494 Stoelverwarming bestuurders, en bijrijdersstoel
    529 Mikrofilter
    415 Rolgordijn achterruit mechanisch
    492 Aflegvak in middenarmsteun achter
    240 Airbag bestuurderskant met lederenstuurwiel
    302 Antidiefstal alarm installatie met afstandsbediening

Voordeel:
    - Prachtige volledig originele E34 met heel weinig aantoonbare kilometers aan de hand van facturen.

Nadeel:
    - Zeer lichte gebruikssporen aan de koets
    - Voor sommigen het ontbreken van airconditioning

Vraagprijs 6250Euro.
    www.movit-nederland.nl
    www.driftdagen.nl

foto's?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Leuke opbouw, Dick. Kan de doorsnee Marktplaats auteur nog een punt aan zuigen. (Nee,CM!)

Comment

Kan hier toch geen plaatjes plaatsen? Systeem vraagt om url of wat dan ook.
        www.movit-nederland.nl
        www.driftdagen.nl

Comment

Als je wil Dick, mag je mij de plaatjes emailen. Dan plaats ik ze hier en bij de buren wel even.
          Hubraum statt Spoiler

Comment

Voor de visueel ingestelde gummer...

Hubraum statt Spoiler

Comment

Kan iemand mij 6000 euro lenen?
              Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Mooi ding! mooi origineel. het enige wat mist is de airco en de hoofdsteunen achter.

die ben je zo kwijt.
                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Wow, wat een beauty!! Ideale daily driver, luxe voor (relatief) weinig. Airco zou een pre zijn, daarentegen, zo "nieuw" zie je zelden.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Tja,

Wat moet ik nog zeggen?

Comment

Strakke bak, jammer van de witte knippers voor (wat natuurlijk zo te fixen is) en de airco, verder vrijwel perfect.
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Prachtige auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                          Kan iemand mij 6000 euro lenen?
                          doe maar het dubbele voor de benzine

mooie wagen trouwens
                          Last edited by motroosje; 17-08-09, 07:10.
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Man, man, wat een tijdloos mooie auto blijft die E34 toch. Ik zei toevallig dit weekend nog tegen mevrouw Iep dat ik toch wel met gemengde gevoelens terugkijk op de verkoop van mijn exemplaar. Ik hou ‘voor de lol’ de bekende Duitse en Nederlandse occasionsites nog een beetje in de gaten, en ik kom erachter dat het aanbod van frisse exemplaren in combinatie met een leuke motor inmiddels toch wel behoorlijk dun begint te worden. Ook handelaren als Autohan lijken inmiddels hun focus volledig verlegd te hebben naar de E39. Had ik maar een hele grote schuur bij mijn huis staan… ;-). Succes met de verkoop, hopelijk tref je iemand die ‘m niet gelijk wil gaan ‘individualiseren’ met lelijke velgen en andere aftermarket rotzooi.

Comment

Als je een automaat wilt, dan is dit een betere optie dan de 535iA volgens mij. Zeer nette auto, niet helemaal mijn smaak, maar wel erg netjes. Succes met 't vinden van een goed baasje.

@Iep: E34's die 5000 - 10000 euro moeten opbrengen zijn super om te zien, maar volgens mij is 't voor de handelaren zoals Autohan niet zo interessant, omdat niemand 't er voor over heeft. Als ik de reacties tel op mijn E34 destijds, dan kom ik niet verder dan 1, dus daar heb ik hem toen maar aan verkocht. En dan vroeg ik heel wat minder dan Autohan, maar dat was logisch gezien de km-stand en toch iets gebruiktere staat.
                              Last edited by Dennis Cavallino; 17-08-09, 10:26.

Comment

Ik heb geen zicht op het gemak waarmee Autohan zijn E34's verkocht (verkoopprijs versus vraagprijs), maar ik had over het algemeen toch niet de indruk dat ze er heel lang bleven staan. Op 500e.nl stond laatst nog een 520i touring te koop voor rond de 8-9k, en die was ook snel weg.

Dat de prijsklasse tussen de 5-10k wel een lastige is voor deze auto's, heb ik zelf ook ervaren: veel mensen die de auto wel erg mooi vinden (en 'm 'an sich' het geld ook wel waard vinden), maar de prijs er toch niet voor kunnen of willen betalen. Maar ach, je hebt uiteindelijk maar 1 liefhebber met het vereiste budget nodig, en die liefhebbers zijn er zeker.

Comment

Ik heb 'm van de week door een prof laten poetsen. Het resultaat is echt ongelooflijk. Alle, maar dan ook echt alle wasserete krasjes zijn verdwenen! Auto rijdt niet alleen als een nieuwe, ziet er nu ook nog eens zo uit:-)
                                  www.movit-nederland.nl
                                  www.driftdagen.nl

Comment

En hij is niet langer meer te koop!
                                    www.movit-nederland.nl
                                    www.driftdagen.nl

Comment

Als in verkocht, of je hebt een lichtere caravan gehaald? :-)
                                      Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
                                        En hij is niet langer meer te koop!
                                        Snelle verkoop. Doe je goed ! Dat poetsen betaalt zich blijkbaar uit ?

Comment

Nee, naar aanleiding van de ervaringen van de afgelopen weken hebben besloten de 530 zelf te houden. Deze is zo goed dat het gekkenwerk is om er iemand anders blij mee te maken. Dichter bij een nieuwe kom je niet meer. Ben nu op zoek naar een tectileerbedrijf.
                                          www.movit-nederland.nl
                                          www.driftdagen.nl

Comment

Ah, ja zo kan 't ook ! Eerst half nederland gek maken met de fotos en dan em gewoon lekker zelf houden ;)

Comment

Heel begrijpelijk. Deze auto is meer waard dan je ervoor zult krijgen.
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Nee, naar aanleiding van de ervaringen van de afgelopen weken hebben besloten de 530 zelf te houden. Deze is zo goed dat het gekkenwerk is om er iemand anders blij mee te maken. Dichter bij een nieuwe kom je niet meer. Ben nu op zoek naar een tectileerbedrijf.
                                                velgen laten zitten he? zijn erg netjes
                                                een paar te grote glimmende proleten hoepels veranderen die wagen meteen in een kwartjespooier mobiel van een loverboy die zn waar uit het bejaardenhuis heeft ;-)

Comment

Hij blijft geheel origineel. Heb zelfs nog een setje oranje knippers liggen...
                                                  www.movit-nederland.nl
                                                  www.driftdagen.nl

Comment

Hij blijft geheel origineel. Heb zelfs nog een setje oranje knippers liggen...
                                                    netjes staat mooi bij donkerblauw
                                                    veel plezier ermee (naast de benzinerekening:))

Comment

...voor degenen die nu heel erg balen dat Dick zijn 530i uit de verkoop heeft gehaald (en airco toch wel fijn vinden ;-)):

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...ne&tabNumber=1

Comment

Ondertussen hebben we de 530i een tijdje in gebruik en zijn nog net zo enthousiast als bij de eerst proefrit. Afgelopen vrijdagavond ben ik nog even naar Freudenstad onder Stuttgart gereden en kwam heel fris aan. Zaterdag weer terug en aan het eind van de rit een verbruik van 9.4L/100km. Vrij hoog want meestal verbruikt ze om en na de 8.5L/100km. Zal wel met de files te maken hebben.

In december is ze verwent met een professionele tectil behandeling. Deze week krijgt ze nieuwe schijven en blokken, nieuwe onderstel rubbers en omdat er een heel klein gaatje in de uitlaat zit vervang ik die ook gelijk door een rvs exemplaar. Eind mei een afspraak bij ZF om de automaat te laten spoelen. Zo is ze weer klaar voor vele plezierige kilometers.
                                                        www.movit-nederland.nl
                                                        www.driftdagen.nl

Comment

Ik ben nu helemaal gek van het touring model trouwens...

Comment

Working...
                                                          X