Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Setje Pioneer TS-H687 speakers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Setje Pioneer TS-H687 speakers

http://www.pioneer.nl/nl/products/25...687/index.html

Deze dingen dus. Had ik nog liggen uit een Mondeo die ik een grijze maandag heb gereden. Zelf nieuw gekocht een half jaar geleden ongeveer, dus nog met garantie. Ze gaan goed hard (50w nominaal, 240w piek) en klinken net en helder.

In perfecte staat, maar kunnen toch niet ingebouwd worden in de 205, dus nutteloos voor mij.

Te koop voor 50 euro (nieuwprijs was/is ongeveer 80~90) of ruilen voor 1 of 2 setjes (naargelang de geboden kwaliteit) 13cm 2weg speakers die wl in de Peugeot passen :-)
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Ben voorzien, maar waarom plak/schroef je niet een plaat triplex onder je 205hoedenplank en monteer je de Pioneers daarin. wel daarna even de gehele hoedenplank overtrekken met speakerdoek.

Comment

Heb ik ook aan gedacht, maar ik wil de auto netjes houden. Ik heb de hoedenplank juist vervangen voor eentje zonder gaten...

Comment

Kunt bij mij zo zo'n hoedenplank komen halen. Staat wel in Maastricht...
        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Er zitten achterin de auto 2 speakergaten op standaard maat verborgen achter 2 roostertjes (zo'n 13cm is dat, dacht ik dus) waar dezelfde maat speakers in lijkt te gaan als de voordeuren.

Als ik daar gewoon 2 goeie in hang, en voorin de Kenwoods vervang voor iets zwaarders, dacht ik dat ik wel goed geluid zou krijgen.

Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Anders moet ik misschien inderdaad maar overwegen die dingen in een plank te hangen. Mijn overweging was de auto net houden en praktisch, zodat de hoedenplank er snel uit kan indien nodig voor grote troep, maar ik moet wel een beetje leuk geluid houden, is toch 100 kilometer elke dag.

Comment

Ja dat klopt allemaal. Enige nadeel van die roostertjes; ze trillen wanneer je een redelijke hoeveelheid bass in je muziek hebt. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zit ook continu m'n schroeven van de deurbakken aan te draaien, die trillen ook los door de bass...

Verder; check even dat die speakers ZEKER passen in je C-stijl. De Pioneers die ik er nu in heb zitten passen eigenlijk net niet helemaal lekker.
            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ik kreeg net de tip van een audiofiele ex-collega dat ik vooraleer de speakers gemonteerd worden (zowel in deur als c-stijl) de ruimte daarachter moet vullen met dempingswol, dat zou het geluid vele malen verbeteren.

Schroeven deurbakken zitten bij mij netjes vast. Hoop ik zo te houden :)

Als merktip kreeg ik Axton, dat zou voor een schappelijk bedrag hele goede kwaliteit leveren. Ik heb de Pioneers waarschijnlijk verkocht en nog wat andere computertroep, dat budget gaat nu in een paar Axton speakers. Die monteer ik dan voorin plaats van de Kenwoods, en als dat bevalt achterin ook nog een paar. Ik check de Kenwoods vanavond eerst even of die nog voldoen, anders haal ik morgen 2 paar Axtons + die dempingswol.

Die roosters kan ik eventueel weglaten tot ik een manier vind om ze goed vast te zetten. Toch bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht :)

Comment

Zou bij een 205 de ruimtes achter de speaker niet vullen met dempingswol.
                De deurruimtes worden nat in de regen, en dan krijg je een grote bende.
                Beter is het om je deur aan de binnenzijde helemaal te bekleden met bitumen...dat zorgt ervoor dat je plaatwerk minder gaat resoneren met als gevolg een strakker geluid!

gr.
                Marvin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marvin 328i Bekijk bericht
                  Zou bij een 205 de ruimtes achter de speaker niet vullen met dempingswol.
                  De deurruimtes worden nat in de regen, en dan krijg je een grote bende.
                  Beter is het om je deur aan de binnenzijde helemaal te bekleden met bitumen...dat zorgt ervoor dat je plaatwerk minder gaat resoneren met als gevolg een strakker geluid!

gr.
                  Marvin
                  Het gaat hier om ruimtes in de C-stijl, niet in de deuren. Mag voor HTT hopen dat z'n 205 toch wel zodanig waterdicht is dat de C-stijl vanbinnen droog blijft :D

Comment

Dat dus :P De bas mag vooral van achter komen, daar zit toch de meeste ruimte. In de deur verwacht ik niet veel te winnen, die zijn zo dun dat je er met een bic waarschijnlijk al doorheen steekt.

Comment

Working...
                    X