Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TK: Garagebox in Buitenveldert.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• TK: Garagebox in Buitenveldert.

(probeer het gewoon nog een keer...., dit is mijn andere box)
    Last edited by Kleintje; 02-09-09, 23:11.

Is zo'n parkeerplaats/box te financieren door het in onderpand te geven bij de bank (en daarmee een lagere rente te bedingen), of gaat dit alleen via een PLetje? (waarbij die laatste markt ietwat is weggevallen, maar goed ;-))
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ha, dat Boertje;

Is onroerend goed, dus een hyptheek moet toch mogelijk zijn lijkt me.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Lijkt mij ook, maar het lijkt in ieder geval geen standaardproduct te zijn..
        '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Ha, dat Boerke;

Misschien kan er iets worden gedaan in combinatie met een eventueel reeds bestaande hypotheek?
          Scherven brengen gelul.

Comment

Eh.....je had me ook kunnen bellen :-)

Comment

Hypotheek voor een garage is geen probleem doorgaans.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Stom toevallig hierover met Kleintje al gebabbeld naar aanleiding van de koop van zo'n hok in een andere plaats: je kan hem op hypotheek kopen, edoch, aftrekbaar is het niet. Daardoor is een hypotheek best wel een prijzige vorm van financiering (maar nog altijd goedkoper dan een pl of fl constructie). Als je het geld cash hebt, altijd dat gebruiken.
                When men were men

Comment

Die redenatie volg ik niet. Je hebt cash, gedeeltelijk cash of geen cash.
                  Als je niet het geld hebt om een box cash te betalen, moet je dus financieren en dan is via hypotheek toch gewoon de voordeligste manier? Nee, geen belastingvoordeel, maar dat heb je ook niet als je cash koopt, sterker nog, dan moet je belasting betalen over de waarde van je bezitting en met een hypotheek heb je nog ergens schuld...

Vraag is dus feitelijk als je cash hebt, of het beter is om die box te cash kopen of toch te financieren en het cashgeld te beleggen? De belegging moet dan wel meer opbrengen, dan je aan rente voor de hypotheek voor de box betaalt.

Comment

Ha, die Gummers;

Dat de hypotheekrente over een garagebox niet aftrekbaar is verbaast me op zich niet, maar is eigenlijk wel een beetje krom als je bedenkt dat bij een garage aan het huis dit deel gewoon meegaat in de grote hyptheek en dus wel kan worden afgetrokken.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Dan hoort het gewoon bij het huis natuurlijk en zal het in het kadaster ook één object staan.
                      Het kan natuurlijk lucratief zijn om gewoon veel boxen te kopen, te financieren en onderwijl lekker voor teveel per maand verhuren. Daarom geen aftrek, maar een box aan het huis leent zich niet voor dat soort exploitatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Dan hoort het gewoon bij het huis natuurlijk en zal het in het kadaster ook één object staan.
                        Het kan natuurlijk lucratief zijn om gewoon veel boxen te kopen, te financieren en onderwijl lekker voor teveel per maand verhuren. Daarom geen aftrek, maar een box aan het huis leent zich niet voor dat soort exploitatie.
                        Dat leek mij ook wel een leuke business, vandaar ook mijn vraag :-) (hypothecair financieren zonder aftrek is nog steeds vrij lucratief, zeker als je de plek zelf kan gebruiken bij eventuele huuruitval).
                        Last edited by Boertje; 20-10-09, 17:39.
                        '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Working...
                        X