Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te koop: Alfa Nuova Giulia Super 1300

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• te koop: Alfa Nuova Giulia Super 1300

Soms moet je keuzes maken en dus moet de Giulia helaas plaatsmaken voor iets anders, dus bij deze bied ik te koop aan mijn

74’er Alfa Romeo Nuova Giulia 1300.

In 1974 in Italië aan de eerste eigenaar geleverd, is deze auto in 2000 naar Nederland gekomen. Het opgroeien van deze auto onder de Italiaanse zon heeft haar goed gedaan: de veelal geplaagde bodem en dorpels zijn keihard. Er is nog nooit aan gelast. Datzelfde geldt voor de reservewielbak en de keienvanger onder de gril. De auto is voorzien van elektronische (condensator) ontsteking, een brulpijp, 185mm Pirelli’s en typerende gele Carello’s. Voor de rest, voor zover ik kan inschatten, origineel.
    In 2007 kwam de auto in mijn bezit en sindsdien is er op onderhoud niet bezuinigd. Een auto die gebruikt wordt slijt en dus is onderhoud en vervanging van onderdelen op z’n tijd onvermijdelijk. Omdat een auto gemaakt is om te rijden is in mijn bezit o.a. het volgende noemenswaardige vervangen/gereviseerd, alles uiteraard gedocumenteerd en van rekeningen voorzien:

- Versnellingsbak: 5 synchromeshringen, keerringen en silent bus vervangen bij de 105Workshop, bak gevuld met volsynthetische 75w90;
    - Druklager van de koppeling;
    - Motorsteunen;
    - Carburateurrubbers. En omdat daarvoor toch het inlaatspruitstuk los moet, zijn álle pakkingen in het gehele inlaattraject eveneens vernieuwd. Ook zijn de beide Solex’en gedemonteerd, gereinigd en zijn alle O-ringen, afdichtingen en pakkingen vervangen;
    - Alle ontstekingsdelen: bobine, kabelset, verdelerkap, rotor, condensator, contactpunten en bougies;
    - Remslangen voorzijde, remblokken achterzijde (systeem gevuld met DOT 5.1);
    - Koppelinghulpcilinder (slave) en slang (systeem gevuld met DOT 5.1);
    - Cardanas-tussenlager, -steun en kruisstukken;
    - Accu begin 2008.

Omdat de lijst van vervangen onderdelen nog veel langer is (twee kantjes A4, voorzien van datum en kilometerstand) laat ik het hierbij. De auto is momenteel verzekerd tegen een taxatiewaarde (rapport van mei 2008) van € 8500,-.

Zoals het hoort start en loopt de auto altijd, heeft ie keurig oliedruk, staat de accu ’s winters netjes aan de druppellader, zit er fatsoenlijke motorolie in het carter (20w50), is de versnellingsbak natuurlijk kraakvrij en loopt het 1300 Nord motortje super. Zeker als het lichtmetalen blok helemaal netjes warm is, is het zeker niet toerenschuw. Andere zaken als verlichting, achterruitverwarming, ruitenwissers, aanjager etc functioneren gewoon zoals het hoort. Natuurlijk is er géén gat geboord in het dashboard voor een radio… Wel heeft de auto een geldige APK tot 1-11-2010.

Helemaal geen minpuntjes? Natuurlijk. Zoals ik al zei, een gebruiksvoorwerp slijt. Zo zit er een haal in het zitvlak van de bestuurdersstoel en vertoont de lak op de motorkap en het kofferdeksel craquelé vorming. Mag het, na bijna 40 jaar?

Voor meer foto’s zie: http://gijskluppels.jalbum.net/Alfa%...Nuova%20Super/

Vraagprijs € 5950,-

Contact graag per email (g.kluppels at home.nl) of PB. Van 17 t/m 21 september ben ik afwezig ivm een bezoek aan Goodwood, mét de Giulia.
    Last edited by Gijs; 20-11-09, 13:59.
    Oliestoken voor het goede doel

5950 euro?

Kan je em net zo goed gratis weggeven.

;-)
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Als je dan toch afscheid moet nemen Gijs, dan maar zo. Geweldige advertentie tekst en dito foto's! Succes met de verkoop.
      Hubraum statt Spoiler

Comment

lol @ martijn!

Tja, wie de bal kaatst...

:)

@ faf: dank voor de succes-wensen.

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3362

Hou die auto gewoon man!

Comment

Zonde Gijs! Komt er wel iets leuks voor terug?

Comment

Ik vind dit één van de leukste Nuova's die ik ooit heb gezien. Ideaal voor iemand die de auto af en toe, of dagelijks in de zomer, wil gebruiken en/of af en toe een klassiekerrally gebruikt om te genieten van dit soort auto's op mooie weggetjes.

Goede advertentie, succes met de eerste de beste liefhebber die zich zal melden. Dan ben je hem denk ik direct kwijt.

Comment

^tik^

Recentelijk carburateurs écht synchroon gesteld, op de ouderwetse manier dmv 4 kwikkolommen bij GR Autotechniek. Zo goed als nu heeft de motor nog niet eerder gelopen.

Comment

Die taxatie is toch op verkoopwaarde of mis ik nu iets?

Het verschil tussen de taxatie en de vraagprijs lijkt nogal fors.

Prachtige auto overigens.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht

Vervangingswaarde.
                    En een dergelijke verhouding tussen taxatiewaarde en vraagprijs is niet ongebruikelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht

Wat Ruud al zegt: taxatie is een vereiste voor de verzekering en kun je dus zien als verzekerings-/vervangingswaarde. Dat de vraagprijs daar onder zit is veelal gebruikelijk.

Dank voor het compliment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                        Dank voor het compliment.
                        Dat is die auto zeker waard.

Gelukkig is ie van een voor historische rallies minder interessant bouwjaar, want dat zou m.i. zonde zijn.

Comment

Zowaar al twee biedingen (beledigingen?) op Marktplaats.. woehoe! :)

Comment

de helft van de vraagprijs bieden is toch normaal op MP?
                            (niet dat ik dat normaal vind)

Comment

Handel zit momenteel moervast. 6k voor een nuova vangen is niet gemakkelijk, ook al is hij perfect, ook al heb je er veel aan gedaan.
                              Zoals ik al eerder zei, ik zou die auto gewoon lekker houden, want in de huidige markt is het al lastig om 4k te vangen vrees ik. Je kan die auto voor een paar tientjes per jaar in de running houden en gewoon wachten op betere tijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                de helft van de vraagprijs bieden is toch normaal op MP?
                                (niet dat ik dat normaal vind)
                                Het dubbele vragen is anders ook niet ongewoon, de helft bieden kan zo maar betekenen dat je 'm / 't mag komen ophalen
                                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                  Het dubbele vragen is anders ook niet ongewoon, de helft bieden kan zo maar betekenen dat je 'm / 't mag komen ophalen
                                  Ja dat is een kip-ei-discussie.

Comment

Het feit dat je een 74er bijna 40 jaar oud noemt raakt misschien ook wel een gevoelige snaar voor deze of gene.

Echt een mooi ding. Zou best nog wel een klassieker willen zelf. Lotus Elan of BMW 2002 of zoiets, maar dit is ook mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      ...6k voor een nuova vangen is niet gemakkelijk, ook al is hij perfect, ook al heb je er veel aan gedaan...
                                      Dat ik de vraagprijs niet ga krijgen snap ik ook wel ;)

Comment

Goed, maar er zit natuurlijk iets tussen 6k en de beledigende biedingen en de handel is gewoon ruk nu :-(.

Comment

Tja, je hebt het weer niet mee op dit moment. Er zijn maar weinig mensen op zoek naar een hobby-autootje. De markt bestaat nu vooral uit koopjesjagers en aasgieren, maar dat heb je al gemerkt, zie ik... Wachten op betere tijden is verstandig, maar ja...

Comment

^tik^

Even weer onder de aandacht brengen.

Comment

Misschien kan dit weblog van Bas van Putten de potentiële koper nog wat enthousiasmeren: http://www.autoweek.nl/weblog/1894/Alfas-eeuwfeest

"Mijn echte favoriet is de Giulia. Als ik een donkergroene of donkerblauwe tref, met dat hoekige gedrongen koetsje en die rechte ramen, voel ik een golf van vurigheid als kokend lood van onderbuik naar schedeldak stromen."

Comment

Onder voorbehoud verkocht.

Comment

okay, beetje goede prijs?

Comment

Mja, vind ik wel.

Comment

en gijs, wat komt er voor terug?
                                                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                        en gijs, wat komt er voor terug?
                                                        Ik twijfel tussen een Spider (duetto of Coda Tronca) of een 911 Targa (3.0 of 3.2).

Maar voorlopig even niets :)

Comment

Draadjes op slot kunnen hier niet echt he? Nouja, mocht het lukken, hij kan definitief dicht. De Giulia is zojuist opgehaald, ik heb de verzekering laten beëindigen en de garage is leeg.

Case closed.

Comment

Jammer!

En natuurlijk kunnen draadjes op slot.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Egnie. :)
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                                en de garage is leeg.
                                                                Dat neem je wel erg letterlijk in je avatar, hè?
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                X