Soms moet je keuzes maken en dus moet de Giulia helaas plaatsmaken voor iets anders, dus bij deze bied ik te koop aan mijn
74’er Alfa Romeo Nuova Giulia 1300.
In 1974 in Italië aan de eerste eigenaar geleverd, is deze auto in 2000 naar Nederland gekomen. Het opgroeien van deze auto onder de Italiaanse zon heeft haar goed gedaan: de veelal geplaagde bodem en dorpels zijn keihard. Er is nog nooit aan gelast. Datzelfde geldt voor de reservewielbak en de keienvanger onder de gril. De auto is voorzien van elektronische (condensator) ontsteking, een brulpijp, 185mm Pirelli’s en typerende gele Carello’s. Voor de rest, voor zover ik kan inschatten, origineel.
In 2007 kwam de auto in mijn bezit en sindsdien is er op onderhoud niet bezuinigd. Een auto die gebruikt wordt slijt en dus is onderhoud en vervanging van onderdelen op z’n tijd onvermijdelijk. Omdat een auto gemaakt is om te rijden is in mijn bezit o.a. het volgende noemenswaardige vervangen/gereviseerd, alles uiteraard gedocumenteerd en van rekeningen voorzien:
- Versnellingsbak: 5 synchromeshringen, keerringen en silent bus vervangen bij de 105Workshop, bak gevuld met volsynthetische 75w90;
- Druklager van de koppeling;
- Motorsteunen;
- Carburateurrubbers. En omdat daarvoor toch het inlaatspruitstuk los moet, zijn álle pakkingen in het gehele inlaattraject eveneens vernieuwd. Ook zijn de beide Solex’en gedemonteerd, gereinigd en zijn alle O-ringen, afdichtingen en pakkingen vervangen;
- Alle ontstekingsdelen: bobine, kabelset, verdelerkap, rotor, condensator, contactpunten en bougies;
- Remslangen voorzijde, remblokken achterzijde (systeem gevuld met DOT 5.1);
- Koppelinghulpcilinder (slave) en slang (systeem gevuld met DOT 5.1);
- Cardanas-tussenlager, -steun en kruisstukken;
- Accu begin 2008.
Omdat de lijst van vervangen onderdelen nog veel langer is (twee kantjes A4, voorzien van datum en kilometerstand) laat ik het hierbij. De auto is momenteel verzekerd tegen een taxatiewaarde (rapport van mei 2008) van € 8500,-.
Zoals het hoort start en loopt de auto altijd, heeft ie keurig oliedruk, staat de accu ’s winters netjes aan de druppellader, zit er fatsoenlijke motorolie in het carter (20w50), is de versnellingsbak natuurlijk kraakvrij en loopt het 1300 Nord motortje super. Zeker als het lichtmetalen blok helemaal netjes warm is, is het zeker niet toerenschuw. Andere zaken als verlichting, achterruitverwarming, ruitenwissers, aanjager etc functioneren gewoon zoals het hoort. Natuurlijk is er géén gat geboord in het dashboard voor een radio… Wel heeft de auto een geldige APK tot 1-11-2010.
Helemaal geen minpuntjes? Natuurlijk. Zoals ik al zei, een gebruiksvoorwerp slijt. Zo zit er een haal in het zitvlak van de bestuurdersstoel en vertoont de lak op de motorkap en het kofferdeksel craquelé vorming. Mag het, na bijna 40 jaar?




Voor meer foto’s zie: http://gijskluppels.jalbum.net/Alfa%...Nuova%20Super/
Vraagprijs € 5950,-
Contact graag per email (g.kluppels at home.nl) of PB. Van 17 t/m 21 september ben ik afwezig ivm een bezoek aan Goodwood, mét de Giulia.
74’er Alfa Romeo Nuova Giulia 1300.
In 1974 in Italië aan de eerste eigenaar geleverd, is deze auto in 2000 naar Nederland gekomen. Het opgroeien van deze auto onder de Italiaanse zon heeft haar goed gedaan: de veelal geplaagde bodem en dorpels zijn keihard. Er is nog nooit aan gelast. Datzelfde geldt voor de reservewielbak en de keienvanger onder de gril. De auto is voorzien van elektronische (condensator) ontsteking, een brulpijp, 185mm Pirelli’s en typerende gele Carello’s. Voor de rest, voor zover ik kan inschatten, origineel.
In 2007 kwam de auto in mijn bezit en sindsdien is er op onderhoud niet bezuinigd. Een auto die gebruikt wordt slijt en dus is onderhoud en vervanging van onderdelen op z’n tijd onvermijdelijk. Omdat een auto gemaakt is om te rijden is in mijn bezit o.a. het volgende noemenswaardige vervangen/gereviseerd, alles uiteraard gedocumenteerd en van rekeningen voorzien:
- Versnellingsbak: 5 synchromeshringen, keerringen en silent bus vervangen bij de 105Workshop, bak gevuld met volsynthetische 75w90;
- Druklager van de koppeling;
- Motorsteunen;
- Carburateurrubbers. En omdat daarvoor toch het inlaatspruitstuk los moet, zijn álle pakkingen in het gehele inlaattraject eveneens vernieuwd. Ook zijn de beide Solex’en gedemonteerd, gereinigd en zijn alle O-ringen, afdichtingen en pakkingen vervangen;
- Alle ontstekingsdelen: bobine, kabelset, verdelerkap, rotor, condensator, contactpunten en bougies;
- Remslangen voorzijde, remblokken achterzijde (systeem gevuld met DOT 5.1);
- Koppelinghulpcilinder (slave) en slang (systeem gevuld met DOT 5.1);
- Cardanas-tussenlager, -steun en kruisstukken;
- Accu begin 2008.
Omdat de lijst van vervangen onderdelen nog veel langer is (twee kantjes A4, voorzien van datum en kilometerstand) laat ik het hierbij. De auto is momenteel verzekerd tegen een taxatiewaarde (rapport van mei 2008) van € 8500,-.
Zoals het hoort start en loopt de auto altijd, heeft ie keurig oliedruk, staat de accu ’s winters netjes aan de druppellader, zit er fatsoenlijke motorolie in het carter (20w50), is de versnellingsbak natuurlijk kraakvrij en loopt het 1300 Nord motortje super. Zeker als het lichtmetalen blok helemaal netjes warm is, is het zeker niet toerenschuw. Andere zaken als verlichting, achterruitverwarming, ruitenwissers, aanjager etc functioneren gewoon zoals het hoort. Natuurlijk is er géén gat geboord in het dashboard voor een radio… Wel heeft de auto een geldige APK tot 1-11-2010.
Helemaal geen minpuntjes? Natuurlijk. Zoals ik al zei, een gebruiksvoorwerp slijt. Zo zit er een haal in het zitvlak van de bestuurdersstoel en vertoont de lak op de motorkap en het kofferdeksel craquelé vorming. Mag het, na bijna 40 jaar?
Voor meer foto’s zie: http://gijskluppels.jalbum.net/Alfa%...Nuova%20Super/
Vraagprijs € 5950,-
Contact graag per email (g.kluppels at home.nl) of PB. Van 17 t/m 21 september ben ik afwezig ivm een bezoek aan Goodwood, mét de Giulia.
Comment