Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: betrouwbare auto voor max. € 2500,-

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: betrouwbare auto voor max. € 2500,-

Voor een vriend (en zijn vriendin) van me ben ik op zoek naar een betrouwbare auto voor maximaal 2500,- euri's. Ze hebben niks met auto's dus hij moet het gewoon doen, dat is het belangrijkste. Ik zit dus vooral naar de Jappen te kijken en bijvoorbeeld een Mazda 323 lijkt me geen slechte keuze.

Maar goed, heeft er hier iemand toevallig nog iets betrouwbaars staan dat voor zo'n prijsje weg mag? :) Je het het tenslotte nooit!

Tips zijn overigens ook meer dan welkom. Ik vind dat helpen met het zoeken van een auto eigenlijk nog best lastig...
    Aprilia RSV Mille '01

Jaja, het is altijd hetzelfde hier......voor een oom, neef, tante, vriend, collega, buurman, enz. enz.
    Zeg nou maar gewoon dat je zelf op zoek bent naar ouwe meuk :-)

Helaas kan ik je niet helpen.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ik heb nog een starlet voor minder dan de helft :-)

Comment

Rossi, collega van me die monteur is en compleet Honda-gek, heeft geloof ik nog wel iets staan. Moet ik even navragen wat?
        Je kan er vanuit gaan, dat wat hij heeft staan meer dan 100% in orde is.
        Helpen met zoeken is altijd lastig, vooral als het om een auto gaat die het gewoon moet doen en voor mensen bestemd is die niets om auto's geven.
        Gewoon een jap zoeken dus.

Comment

Zeker zo'n Civic met roestende wielkasten? Nee, een starlet moet je hebben!

:-)

Comment

Dat zijn toch van die rampenbakjes met roestende benzinetanks? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
              Rossi, collega van me die monteur is en compleet Honda-gek, heeft geloof ik nog wel iets staan. Moet ik even navragen wat?
              Je kan er vanuit gaan, dat wat hij heeft staan meer dan 100% in orde is.
              Helpen met zoeken is altijd lastig, vooral als het om een auto gaat die het gewoon moet doen en voor mensen bestemd is die niets om auto's geven.
              Gewoon een jap zoeken dus.
              Oh als je wilt navragen wat er staat graag! Ik regel het liever zo dan via allerlei vage Markplaats figuren.

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              Jaja, het is altijd hetzelfde hier......voor een oom, neef, tante, vriend, collega, buurman, enz. enz.
              Zeg nou maar gewoon dat je zelf op zoek bent naar ouwe meuk :-)
              Zeg ouwe, je hebt wel praatjes gekregen zeg ;-) Maar nee John, ik beweeg me liever voort op m'n 2 snelle wielen :)
              Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                Zeg ouwe, je hebt wel praatjes gekregen zeg ;-) Maar nee John, ik beweeg me liever voort op m'n 2 snelle wielen :)
                Oh ja, met 4 wielen is nog steeds te moeilijk voor jou he :-)
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oh ja, met 4 wielen is nog steeds te moeilijk voor jou he :-)
                  Precies John, jij snapt 't... ;-)

Ga je trouwens ook gezellig mee karten Johnny? Wij proppen je met alle liefde in zo'n karretje hoor :)
                  Aprilia RSV Mille '01

Comment

Man, wil je me dood hebben, pas ik met die dikke pens echt niet in:-)
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Echt wel....
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja hoor, daar is ie weer :-)
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja hoor, daar is ie weer :-)
                          Ik ben nooit ver weg John.

Ik ben eigenlijk nooit weg..... en ik dreig ook nooit met weggaan.
                          ;-)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                            Ik zit dus vooral naar de Jappen te kijken en bijvoorbeeld een Mazda 323 lijkt me geen slechte keuze.
                            Ik heb vorig jaar een 323F BA model gescoord voor mn vriendin, dit type dus:

Oogt en rijdt erg goed (sportief zelfs met het juiste schoeisel) voor een jaren 90 middenklasser, voor 2500 heb je zeker een net exemplaar en de latere versies zijn er ook nog met airco. Staan erom bekend zonder teveel gedoe de 3 ton te halen. Wij hebben een 1.8-je, maar de 1.5 schijnt ook best goed/pittig te zijn. Voor de liefhebbers is er ook nog een 2.0 v6, familie van het mini V6-je uit de MX3.

Comment

Vriend van mij heeft een jaar of 4 rondgereden in zo'n auto en er zo'n 70.000km mee gemaakt. Was er erg tevreden mee, redelijk sportief karretje en met de 1.5 nog aardig vlot. Heeft er geen gekke dingen mee gehad, gewoon normaal onderhoud en wat slijtage dingen als een uitlaatdeel en fuseekogel.

Heeft hem een maand of 2 geleden verkocht met ik dacht 220k op de klok voor zo'n 1750 euro inclusief gereden schade op r.a. scherm. Dit was een 97'er.

Comment

tis tegenwoordig alleen lastig 323f-jes te vinden die niet verkracht zijn als deze:

:)

Dan te bedenken dat het model destijds slecht verkocht omdat de gewone mazda klanten het uiterlijk veel te wild vonden, de opvolger was ook bewust zo saai mogelijk gemaakt:

En nu lopen de kids er allemaal mee weg, check je lokale Mac maar ;) Ik vind echter vooral de 5-deurs (mits niet te erg verbouwd) een heel geslaagd model. Interieur is ook best geinig.

Als je echt leuk wil doen, veel van die getunede exemplaren zijn uitgerust met een 2.5V6 KLZE blok (schijnt makkelijk in te bouwen te zijn) en aftermarket leren bekleding. Als je het ergste plastic eraf sloopt heb je zo een hele aparte wagen voor wenagh :)
                                Last edited by RC; 02-10-09, 13:12.

Comment

Die 323F was mij al opgevallen. Leuk ding hoor! Maar zo'n saaie mag het ook best worden, maakt hen toch geen zier uit :)

Maar goed om te horen dat ze dus iig betrouwbaar lijken te zijn!
                                  Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ik heb vorig jaar een 323F BA model gescoord voor mn vriendin, dit type dus:
                                    Is je vriendin een negerin? Indien nee, zal ze ongeveer de enige blanke zijn die in zo'n 323F BA rondrijdt :-).

Nog zoiets aparts: je kon die dingen in tientallen kleuren krijgen, maar ze zijn ALTIJD metallic groen of metallic paars/rood. :-)

Een tijdje terug reed ik van Groningen naar Nijmegen en vertelde toen tegen mijn GF bovenstaand verhaal. Even later halen we 2 exact dezelfde metallic groene 323F's in, met beiden een neger achter het stuur. Humor was dat :-)).

On-Topic: die Honda's van mijn collega liggen helaas in een wat hogere prijsklasse..

Comment

@Lenny:

Nope, mijn GF is van de langblondhaar/arische schnit. Vooroordelen over de auto zijn me bekend, maar in de tuning/mazdaclub scene zijn het juist eerder de jonge autochtonen die met de wagen weglopen. Overigens hele aardige mensen, had me destijds op het forum aangemeld voor wat vragen.

Donkere mensen zie je juist veel meer in de oudere types civic die hierboven genoemd worden. An sich is het natuurlijk gezond verstand van die mensen om in oude jappen te rijden.

Als je echt een (negatief)prototype 323f (BA/BG) rijder wilt aanwijzen, is het juist een lelieblanke tokkie-zoon met petje :) Het zijn gewoon leuk/sportief ogende auto's die ook nog zeer degelijk en betrouwbaar blijken te zijn, logisch verhaal dus. Ik heb verdere discussies op het forum ook wel bewust vermeden, ik zocht nette 16inch velgen en prompt werden me ranzige 18inch chroom wielen aangeboden...

De wagen van Gf is overigens geheel stock, muv de niet-mazda lichtmetalen wielen met dunlop sp sports eronder. Stukje verlagen is overigens wel een must wat mij betreft, maar zij is daar nogal fel tegen zeg maar :)

Comment

Advertentie van 323f forum:

Te koop,

Mazda 323F BA. bj 08-1995. sparkly green.
                                        APK 11-2009. 150000km.

HEI MODificatie.
                                        Airconditioning
                                        Centrale deurvergrendeling
                                        Contactslotlicht
                                        Deelbare achterbank (ongelijke delen)
                                        Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
                                        Hoofdsteunen achter
                                        In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
                                        Leeslampjes voor
                                        Lichtmetalen wielen
                                        Middenarmsteun achter
                                        Radio/cd
                                        Stuurbekrachtiging
                                        Stuur in hoogte verstelbaar
                                        15inch velgen met goede banden
                                        trekhaak.

Auto is en rijd top.

kleine beurt gehad incl automatenbak olie ververst.
                                        Niewe bougieskabel + HEI MOD.

€1950, euro

moet weg ivm aanschaf andere auto (5 serie)

Comment

Zie ik daar nu een 6 cilinder in zitten? Is dat die motor van die dwergenreclame? Lijkt me geen onaardig ding voor dat geld, ongeacht huidskleur :-).
                                          Ennuh, geen toeval hè, die kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Zie ik daar nu een 6 cilinder in zitten? Is dat die motor van die dwergenreclame? Lijkt me geen onaardig ding voor dat geld, ongeacht huidskleur :-).
                                            Ennuh, geen toeval hè, die kleur.
                                            Ow, sorry.. motortype stond alleen in de topic titel van de orginele posting inderdaad, tis een 2.0 V6, klopt. En die kleur heeft onze 1.8 ook inderdaad :)

Maar voor <2k natuurlijk een hele leuke wagen, V6, airco etc. Zeker als je kijkt hoe een golf/astra etc. uit die tijd eruit ziet, saaie treurnis.nl

Dwergenreclame was overigens van de 1,8 v6 in de mx3, die motoren familie loopt via deze 2.0 naar de 2.5, die de 323f fanaten zoals ik al zei ook nog regelmatig in het neusje van een 323f weten te proppen.
                                            Last edited by RC; 05-10-09, 15:28.

Comment

Lijkt me objectief gezien een fijn ding zo met zo'n V6 en ziet er ook keurig uit.

Comment

Zo een 323f is ongelofelijk betrouwbaar.

Vrijwel NIKS gaat er aan kapot. Mijn oom heeft eentje gehad met 350k op de teller (gekocht met 170k), daarvan was een klep verbrand maar die reed op LPG en warmrijden had ie nooit van gehoord. Dat ding was gewoon een werkpaard en er ging altijd Aldi/Lidl olie in van 10 euro per 5 liter...

Zonder LPG moet zo een ding dus moeiteloos wel 5-6 ton halen. Was een 1.5i 16v DOHC met 88 pk trouwens. Reed 190 op de teller ofzo.

Comment

Moeiteloos 5 a 6 ton in een mazda 323?

Zou me al veel moeite kosten in een A8 4.2

Comment

Hangt er vanaf hoeveel jaar je daarover mag doen. Goede stoelen is het belangrijkst als je veel wilt rijden, de rest is bijzaak.

Comment

Working...
                                                    X