Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alfa 75 amerika. 2.5I V6. 1986

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• alfa 75 amerika. 2.5I V6. 1986

Voor een kennis van me.
    Zilvergrijs.
    Geen apk.
    Een tijdje gebruikt voor vrij rijden.

Bodem en kofferbak niet geheel roestvrij...................................

Misschien interessant aangezien het kenteken nog net belastingvrij
    gaat worden....

Zeldzame auto, alleen de bijnaam 'Amerika' is volgens mij alleen gevoerd op de 3.0 V6 en de 2de serie 1.8 Turbo.

Ennuh, ik stel me altijd even voor, voordat ik handel aanbied ;-):

http://www.gummen.org/forum/forumdisplay.php?f=4

Comment

Lenny, jij HEBT toch een 75 America??

@Marcello, graag even een prijs vermelden, en foto's helpen ook in de verkoop.
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Dat klopt, (je hebt de handtekeningen uitgezet begrijp ik?) en nog te koop ook, één van de mooiste in NL:

Comment

De 2.5 had ook de America-aanduiding.

Comment

Nou volgens mij niet. Volgens mij is een 2.5 een Milano en de 3.0 een America, die later QV werd, toen o.a. de Jetronic vervangen werd door een Motronic en het vermogen van 185pk naar 192 ging.
            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Milano, dat was het.
              In de US had je alleen de V6 en de turbo en die heetten daar allebei Milano.

I stand corrected, Gijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                Nou volgens mij niet. Volgens mij is een 2.5 een Milano en de 3.0 een America, die later QV werd, toen o.a. de Jetronic vervangen werd door een Motronic en het vermogen van 185pk naar 192 ging.
                Nu we toch aan het mierenneuken zijn: de Alfa 75 3.0V6 America had in eerste instantie 188pk. Dat ging later met de katalysator naar 185pk en via de QV inderdaad naar 192. Deze laatste heeft meen ik ook andere nokkenassen en mist het lekkere koppel onderin van de eerste Amerika.
                Last edited by Lennart; 18-10-09, 10:49. Reden: inderdaat?!?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                  Nu we toch aan het mierenneuken zijn: de Alfa 75 3.0V6 America had in eerste instantie 188pk. Dat ging later met de katalysator naar 185pk en via de QV inderdaat naar 192.
                  Klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                    Milano, dat was het.
                    In de US had je alleen de V6 en de turbo en die heetten daar allebei Milano.

I stand corrected, Gijs.
                    You're welcome :)

Comment

Nu we toch aan het mierenneuken zijn: de Alfa 75 3.0V6 America had in eerste instantie 188pk. Dat ging later met de katalysator naar 185pk en via de QV inderdaat naar 192. Deze laatste heeft meen ik ook andere nokkenassen en mist het lekkere koppel onderin van de eerste Amerika.
                      En die 192 pk motor werd dan weer de "Potenziato" genoemd.

Comment

Dat klopt, (je hebt de handtekeningen uitgezet begrijp ik?) en nog te koop ook, één van de mooiste in NL:

Hey, gaan we weer 75 V6 patsen? ;-) Blijft toch een erg fraai exemplaar, Lennart! Het is dat ik al een nette V6 heb...
                        Auto's: veel...

Comment

en nog te koop ook, één van de mooiste in NL:
                          1250 euro geboden

Comment

Lenny, ken honderd knaken aan mankeren maar 1250 is geboden !!!

Comment

LOL
                              Gewoon naar toe rijden en met die keiharde cash onder zijn neus zwaaien, dan hapt ie wel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                Lenny, ken honderd knaken aan mankeren maar 1250 is geboden !!!
                                Deal, daar mag je die 17" AZEV velgjes wel voor overnemen Beamer! :-)

Comment

Deal, daar mag je die 17" AZEV velgjes wel voor overnemen Beamer! :-)
                                  Is dat het enige wat er nog goed aan is ?!?!?!?!
                                  Jammer, wel een mooi hok :-)

S.

Comment

Klopt, dat is het enig niet Alfa onderdeel van de auto, dus een betere uitgangspositie voor overleven dan de rest.
                                    De rest is verroest, heeft kortsluiting, is afgebroken, losgetrild, uitgewoond, vergaan, you name it, en toch denk ik dat 4000 euro een nette prijs is. Ik bedoel, jij zou hem voor 7000 neerzetten :-).

Comment

4000 ?!??!?!
                                      Daar had je ook een 944 Turbo voor kennen kopen, of 40 Megane Coupe's uit 2001.
                                      Kolere, maar als ik hem voor 7k zou kennen verkopen dan moet 4k voor jou een makkie zijn.
                                      Jij bent volgens mij ook besneden tot aan je teennagels ;-))

ff back on-topic !!
                                      Foto's en wat meer info van die 2.5 V6, op Marktplaats staat ook nog een 3.0 Amerika die voor het circuit gebruikt is.

Comment

Weinig reactie van Marcello...
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

en dus is dit eigenlijk ook gewoon spam...

Comment

Klopt, dat is het enig niet Alfa onderdeel van de auto, dus een betere uitgangspositie voor overleven dan de rest.
                                            De rest is verroest, heeft kortsluiting, is afgebroken, losgetrild, uitgewoond, vergaan, you name it, en toch denk ik dat 4000 euro een nette prijs is. Ik bedoel, jij zou hem voor 7000 neerzetten :-).
                                            Maar 4000 euro?? Dat lijkt me serieus weinig voor deze auto. Het is nog een origineel Nederlander ook.
                                            Auto's: veel...

Comment

Beamer, kijk maar eens wat de Alfa adresjes ervoor vragen en ga jij verder maar lekker van die Bratwursten verhandelen dan :-).
                                              Serieus, 4000 euro voor een 944 Turbo, dan koop je echt een bak ellende. Been there, done that.. :-(
                                              Reken op minimaal nog zo'n bedrag aan achterstallig onderhoud. Minimaal. Echt alles is duur aan zo'n Porsche en ze gaan net zoals Alfa's, ook gewoon stuk, alleen is het dan gewoon een stuk duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                en dus is dit eigenlijk ook gewoon spam...
                                                Dat is het altijd als iemand in z'n eerste post iets aanbied.

Comment

Nou daar is Marcel weer, na toch wel bijna 24 uur.....
                                                  Maar ik ben blij dat ik zo gemist ben...

Sorry voor de late reactie, maar Marcel heeft buiten gummen om
                                                  wel een sociaal en normaal leven.....;-)

Ik ben jaren geleden onder een andere naam hier al voorgesteld,
                                                  maar lees hier voornamelijk.
                                                  Inloggen lukte niet meer, dus maar even een andere naam.
                                                  Maar ik zal me nog wel een keer voorstellen, ben met een
                                                  oude chevrolet pickup bezig. Misschien interessant.

Maar ik heb net foto's gemaakt van de alfa. Maar waar kan ik ze heen
                                                  sturen zodat iemand ze misschien bij de advertentie wil plaatsen.
                                                  Prijs hoor ik nog, ik krijg de eigenaar van de auto (nog) niet te pakken.

Enne... op het kenteken staat echt 2.5I amerika

Comment

Foto's kan je zelf in de advertentie plakken, edit-functie gebruiken en dan de foto's vanaf je pc uploaden.

Of een nieuwe post maken met hehe, eindelijk de foto's.... ;-)
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

2.5 hoeft dus niet een Milano te zijn.

Deze 2.5 uit '86 is denk ik gewoon anders een 2.5 QV. Een US-markt Milano kan dus ook, maar is hier anders wel een stuk zeldzamer.

Wel cool hoor zo'n originele 2.5QV. Huilende 2.5 uit de GTV6 en dan het uiterlijk van een hele vroege 75 met platte lijsten en zonder spoilerwerk.
                                                      Giulia 1600 Super '65
                                                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wel leuk zo'n thread starten zonder fotos en prijs :-)

Comment

Krijg de eigenaar nog niet te pakken.
                                                          Dus nog geen uiterste prijs boven water, maar in wat
                                                          voor koers zou ik moeten denken.
                                                          Er moet gewoon veel aan gebeuren....

Comment

Dit is jouw verkoopdraadje.
                                                            En Beamer heeft 1250 euri's geboden.
                                                            Ik zou daar maar snel op toehappen!

;-)
                                                            Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

En volgens Lenny is die 4000 waard dus ik ging even met hem praten.
                                                              Wellicht in één deal met de rest van die Alfa handel ;-)

Comment

Daar is ie weer...

Prijs is 750 euro.
                                                                Incl. originele wielen en uitlaat.......;-)
                                                                En de foto's erop krijgen..... ik krijg het niet voor elkaar.

Comment

Working...
                                                                X