Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht Audi 80 cabrio met een leuke motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gezocht Audi 80 cabrio met een leuke motor

    Gezocht een Audi 80 Cabriolet met een leuke motor (V6)
    Voor de bouwvakker in de sleutelclub, mag niet te veel
    kosten, mag wel iets aan gesleuteld moeten worden :-)
    Waar vind je zoiets?
    fka v164

  • #2
    Ik denk Germani voor de mooiere versies
    priv-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

    Comment


    • #3
      5 cilinder nemen!
      Maar die dingen zijn me een partij overprijsd! Man, wat een geld vragen ze nog voor die dingen. En het rijdt ook nog eens niet bijzonder.
      Waarom wil hij perse zo'n Audi 80 Cabrio?

      Comment


      • #4
        Hij is een bouwvakker, duh :-)
        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

        Comment


        • #5
          Vind die dingen ook niet lekker rijden. Onderstuur in de gloria en een saai uiterlijk.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #6
            Ik vind ze wel tof, voor wat ik ervan weet degelijke kilometervreters. Lekker Retro en simpel. Een harde dieselversie tegen het lijf zou lopen zou ik niet lang twijfelen.
            Good. Bad. I'm the guy with the gun.

            Comment


            • #7
              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...lp=2&scopeId=C

              Wat is het budget?
              2019 Volvo V60 T6

              Comment


              • #8
                Ik vind ze wel mooi, zeker op de juiste, niet te grote, wielen.
                Oliestoken voor het goede doel

                Comment


                • #9
                  Ik vind ze ook nog steeds mooi. Tijdloze auto. Klopt gewoon.

                  Zou 'em wel liever hebben met een S2-motor erin dan die slome V6.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                  Comment


                  • #10
                    S2-motor erin is wel aardig ja. Maar het schijnt allemaal maar zo-zo te rijden, omdat de cabrio-carrosserie flink tordeert en je ook nog eens alle pk's op de voorwielen hebt.

                    Wat betreft de prestaties van de standaarduitvoeringen (de 2.8E V6 heeft iets van 176 pk, meen ik): die zijn nog steeds niet zooo super. Die auto's wegen meer dan 1300 kg namelijk, maar hebben een vrij lange overbrenging, zodat 't allemaal niet echt sprinterig is.

                    Audi cabrio's zijn flaneerauto's zonder gumfactor. Het spijt me. :-) Pas echt leuk wordt het als je serieus gaat knutselen. Dus quattro eronder, *forse* verstevigingen van de carrosserie, opgefokt S2-blokje erin.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Torderende cabrio van 1350 kg. met bijna 200 PK op de voorwielen??? Je lijkt wel gek. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        Ja, en die V6'en zuipen ook nog eens als een gek (1 op 8 is bij een beetje doorrijden heel normaal). :-)
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • #13
                          De S2 Coup is trouwens nog steeds n van mijn favoriete Audi's. Prachtig ding vind ik dat.
                          Helemaal de conversies die naar RS2-specs gebouwd zijn (vroeger stonden die weleens op Mobile).
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                          Comment


                          • #14
                            Ik vond de uiterst zeldzame vierdeurs-RS2 altijd de ber-Audi.

                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Ik vind ze wel mooi, toegegeven, tijdloos inderdaad, maar het rijdt niet.

                              Comment


                              • #16
                                waar blijft die ouwe Audi Fapper uit Zeeland?
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                Comment


                                • #17
                                  Tja, al die i5 kneuzen hier. V6 is natuurlijk de cruise motor die bij een cabrio hoort. In mijn 1400kg+ wegende C4 een heerlijk blok, sneller en soepeler dan een 2.3 hoor, ook de 2.6 versie.

                                  over de bakverhhoudingen in de carbio weet ik weinig, zu kunnen. Verder zijn het leuke, tijdloze auto's, zeker in een modern kleurtje.

                                  *slikt opmerking over oranje knippers in*

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                    Ik vond de uiterst zeldzame vierdeurs-RS2 altijd de ber-Audi.

                                    Is er vanuit de Porschefabriek een RS2 in sedanvorm uitgebracht? Ik dacht ze tot en met de RS4 alleen avants bouwde.
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                    Comment


                                    • #19
                                      306 sedans: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_80#S2
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment


                                      • #20
                                        *kan eindelijk weer eens wat kennis etaleren*

                                        Nee nee, die 306 exemplaren zijn sedanversies van de S2, dus de gewone Audi-versie met de 220 pk-twintigklepper.

                                        De RS2 Avant is de auto die Porsche voor Audi doorontwikkelde, met 311 pk.

                                        Van die RS2 bestaan vier sedan-prototypes. Eentje heeft een Audi-ingenieur voor zichzelf gebouwd - dat gebeurt nog wel eens bij Audi, dat hoge medewerkers een eigen auto mogen ontwikkelen. Die auto is nu in het bezit van de fabriek en staat hierboven op de foto. Twee andere RS2-sedans zijn op verzoek van sjeiks gebouwd en naar het Midden-Oosten gegaan. En van de vierde is niet bekend wie hem kocht en wie hem nu heeft.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja, die RS2 Avant's, veel gaver wordt het niet. Een tijdje terug een licht blauwe zijn rijden, je gedachten gaan dan echt van ".. hey, een licht blauwe Audi 80 Avant, apart, met grote wielen, en die spiegels, euhm, ja Cupspiegels ja.. en dat geluid... Man! Da's een RS2! Vet!"

                                          :)

                                          [edit] Zo dus:

                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            De 80 cabrio vind ik ook een tijdloos ontwerp. In de Saab 900 cabrio klasse zeg maar..,
                                            Zo'n sedan is niks,
                                            Over het rijden met open Audi's gesproken: hoe doet een A4 het? Gaat dat leuk de hoek om?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              *kan eindelijk weer eens wat kennis etaleren*

                                              Nee nee, die 306 exemplaren zijn sedanversies van de S2, dus de gewone Audi-versie met de 220 pk-twintigklepper.

                                              De RS2 Avant is de auto die Porsche voor Audi doorontwikkelde, met 311 pk.

                                              Van die RS2 bestaan vier sedan-prototypes. Eentje heeft een Audi-ingenieur voor zichzelf gebouwd - dat gebeurt nog wel eens bij Audi, dat hoge medewerkers een eigen auto mogen ontwikkelen. Die auto is nu in het bezit van de fabriek en staat hierboven op de foto. Twee andere RS2-sedans zijn op verzoek van sjeiks gebouwd en naar het Midden-Oosten gegaan. En van de vierde is niet bekend wie hem kocht en wie hem nu heeft.
                                              Ah, speciale projectjes en one-offs dus. Geen reguliere af-fabriekbouw voor de markt.

                                              Ja, ik ben ook niet gek ;)
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vriend van mij heeft n van de eerste gehad, een vijfpitter, een jaar later gevolgd door een V6. Wat brun ook al schrijft, die hokken torderen verschrikkelijk. Daarnaast verga je bovcen de 140 van de herrie en het dreunen wanneer de kap dicht is.

                                                Mooie auto om te zien, maar daar is het dan wel mee gezegd.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                  S2-motor erin is wel aardig ja. Maar het schijnt allemaal maar zo-zo te rijden, omdat de cabrio-carrosserie flink tordeert en je ook nog eens alle pk's op de voorwielen hebt.

                                                  Wat betreft de prestaties van de standaarduitvoeringen (de 2.8E V6 heeft iets van 176 pk, meen ik): die zijn nog steeds niet zooo super. Die auto's wegen meer dan 1300 kg namelijk, maar hebben een vrij lange overbrenging, zodat 't allemaal niet echt sprinterig is.

                                                  Audi cabrio's zijn flaneerauto's zonder gumfactor. Het spijt me. :-) Pas echt leuk wordt het als je serieus gaat knutselen. Dus quattro eronder, *forse* verstevigingen van de carrosserie, opgefokt S2-blokje erin.
                                                  Die 2.8e is toch gewoon een VR6 motor?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nee.
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Inderdaad: nee.

                                                      De 2.6 en 2.8 zijn de eerste generatie V6-motoren van Audi. In de lengte geplaatst, dus niet zoals de VR6 van Volkswagen dwarsgeplaatst.

                                                      Het zijn behoorlijk goede blokken hoor, met alleen de koppakking eigenlijk als zwakke plek. Ze zijn ook lekker kort, zodat de typische Audi-voor-de-koplampen-plaatsing van de motor best meevalt. Sterker nog: ze hangen nauwelijks verder vr de vooras dan BMW-zesinlijns.

                                                      Helaas voel je dat voordeel alleen in de quattro-versies, en dan nog beperkt, omdat het onderstel altijd een ondersturend karakter hield. Dat was trouwens bewust gedaan: er waren veel Audi-kopers in die jaren die dat zware neusgevoel prettig vonden op de Autobahn (serieus).

                                                      Gelukkig kun je daar met wat aanpassingen als andere veren en dempers heel veel aan corrigeren.
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sterker nog: ze hangen nauwelijks verder vr de vooras dan BMW-zesinlijns.
                                                        Knap hoor,


                                                        met een blok dat iets maar half zo lang(plus een beetje) hoeft te zijn. ;-P
                                                        Every second of your life is a part of your song

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Gf, die RS2 sedan. Nooit geweten dat die er was. Is ook geen schande met slechts 4 exemplaren.
                                                          ''Thank God for the internet experts''

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                            Dat is zo'n beetje het budget
                                                            fka v164

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ha, die Gummers;

                                                              Puntje van aandacht bij die vroege Audi V6'en schijnt dan weer wel de distributieriem te zijn; niet de interval op zich, maar het feit dat vervanging nogal een dure operatie schijnt te zijn, waarbij zo ongeveer de halve neus eraf zou gaan.
                                                              Scherven brengen gelul.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                *kan zich hier niets van herinneren*

                                                                Gold wellicht alleen voor de kleine audi's? 80/90/coupe/cabrio

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X