Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 156 sportwagon 2.4jtd 2002

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Romeo 156 sportwagon 2.4jtd 2002

Veel auto voor relatief weinig geld. Heerlijke 5 cilinder, presteert super en springt zuinig met de dieselolie om.

Prijs op MP is vraagprijs. Gummenprijs 3200.

http://link.marktplaats.nl/306823598
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

lekker veel reacties hier :p

maar gelukkig hoefde ik niet alleen op het gummen-paard te wedden.
    Gisteren verkocht!

Comment

heb je 'm verkocht inclusief de GTA wielen?
      Forza!

Comment

die wilde de beste man er graag bij hebben idd.
        Staan de auto ook erg mooi ;)

Gelukkig heb ik bij mn nieuwe ook weer een set.

Comment

is dat de Alfa die het meest lawaai produceert op de Alfa 145 2.0 TD na?
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

voor zover ik weet staat ie daar zeker niet om bekend.

En heb er na 100.000km ook nog geen gehoorbeschadiging aan over gehouden, dus het lijkt mee te vallen :p

Comment

heb daar ook eens een daggie mee gestuurd, fluisterstil is anders maar zeker NIET luidruchtiger dan een pompverstuiver VAG-tdi

Comment

dit is dan zeker de 150 pk. Die 136 pk hoor je op een kilometer ver al aankomen.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

het vreemde met die 5-pitters jtd is, dat ze van binnen erg mooi klinken, behoorlijk sportief voor een diesel.

Van buiten klinken ze vrij log en loom. Maar deze (idd 150pk versie) maakt zeker geen brok herrie. En idd veeeel stiller dan een VAG-pompverstuivertje.

Comment

In de 166 vond ik 't het meest ideale blok wat ik in dat model heb gereden. Klonk voor een Diesel best lekker, maar herrie heb ik 't nooit gevonden. Heerlijke reisauto.

Comment

@ dennis:
                      de 3.2v6 in de 166 (en daarvoor de 3.0) is imo nog een tandje lekkerder. Maarrrr, dat verbruik is voor een normaal mens niet bij elkaar te verdienen :P

Comment

Met geld had het niets te maken, maar de 2.4jtd beviel gewoon beter (ik was chauffeur in dat ding en de actieradius maakten het gewoon tot een ideale reisgenoot).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                          dit is dan zeker de 150 pk. Die 136 pk hoor je op een kilometer ver al aankomen.
                          Ben jij niet in de war met de 2.5TD afkomstig van VM die in de 164 lag? Dat was namelijk nog een old-skool wervelkamer-diesel. Alle JTD's zijn commonrail diesels, en dat zijn over het algemeen redelijk stille diesels. Zo heel bijzonder zijn de verschillen tussen de 136, 140 en 150pk 2.4 JTD's niet namelijk.
                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                            Ben jij niet in de war met de 2.5TD afkomstig van VM die in de 164 lag? Dat was namelijk nog een old-skool wervelkamer-diesel. Alle JTD's zijn commonrail diesels, en dat zijn over het algemeen redelijk stille diesels. Zo heel bijzonder zijn de verschillen tussen de 136, 140 en 150pk 2.4 JTD's niet namelijk.
                            daar heb je een punt Gijs, dat moet m haast wel zijn.
                            Af en toe hoor je nog zo'n afgetrapte Voyager met die motor langs brommen.

Het gros was binnen 2 ton stuk gelopen, maar de goeie motoren halen zonder veel gezeur 4 of 5 ton.

Comment

Ik zat voor de lol effe te kijken naar de specs van de nieuwste 20v 2.4 JTD's en die krengen leveren gewoon 210 pk en 400 nm...

Damn zeg, die nieuwe diesels worden gekker en gekker zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                Ik zat voor de lol effe te kijken naar de specs van de nieuwste 20v 2.4 JTD's en die krengen leveren gewoon 210 pk en 400 nm...

Damn zeg, die nieuwe diesels worden gekker en gekker zeg.
                                en dan valt het bij de 2.4 jtd's nog aardig mee.
                                De nieuwste 1.9 biturbo-jtd levert 190 pk en ook 400Nm.

Maar ja, dan heb je geen 5-cil-roffel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                  en dan valt het bij de 2.4 jtd's nog aardig mee.
                                  De nieuwste 1.9 biturbo-jtd levert 190 pk en ook 400Nm.

Maar ja, dan heb je geen 5-cil-roffel...
                                  Die roffel heb je ook niet bij de VM diesel die in de 155 en 164 zat, want dat is ook een 4 pitter. Cilinderkop was een zakker punt van die motoren. Ze hadden meen ik 4 losse koppen.

Comment

Working...
                                  X