Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 16T turbo (Volvo 850/V70)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe 16T turbo (Volvo 850/V70)

Een nieuwe Mitsubishi 16T turbo, met rechte flens.
    Past onder andere op diverse T-5(R) motoren van Volvo 850/V70/S70. Daarnaast nog op wat andere merken en modellen, maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Prijs: € 600,00
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Is dat plug-and-play?

Wat is de nieuwprijs van zoiets?
    De Turbo van m'n ouders draait z'n rondjes nu al bijna 5 ton en enig vermogensverlies is wel te merken.

Comment

Hangt er een beetje vanaf wat voor turbo er nu op zit.
      Montage op het blok gaat altijd wel. Soms heb je een andere downpipe nodig. Er zijn -uit mijn hoofd- drie manieren waarop de turbo aan kan sluiten op de downpipe.

Wat voor Volvo hebben je ouders?
      Bij de Volvo dealer kost een turbo je ongeveer € 900,00. Het varieert wat per dealer.
      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oké, dank voor de info.
        Het gaat om een 850 T-5 Estate (225 pk) uit '95.

Comment

Aha, daar zal een 15G turbo in zitten. Dan past een 16T op zich prima. Da's precies wat ik ook gedaan heb.
          Verschil in prestatie tussen een 15G en een 16T is vrij klein. Kan je gewoon met de normale ECU blijven rijden.

Enige wat we nog even moeten uitzoeken is of die 15G een rechte flens heeft voor de downpipe.
          De meeste T-5's uit 94 en 95 hebben nog de 15G met de oude conische aansluiting.
          Als je ouders Volvo die ook heeft zou je dan dus ook de downpipe moeten vervangen of aan laten passen.

Conische flens:

Rechte flens:
          Last edited by KMvrtr; 16-03-10, 21:03.

Comment

PM terug.

En wat betreft het verschil tussen een 15G en een 16T turbo?

Comment

16T spoelt iets later op, en blijft iets langer op druk. Maar verschil met de 15G is heel beperkt eigenlijk.
              Anders zou je ook niet met dezelfde ECU kunnen blijven rijden.

Ga je meer veranderen, bijv. van 2,5 naar 3" downpipe, racekat of helemaal geen kat, dan is het wel verstandiger om ook de ECU aan te passen. A.k.a. chiptuning.
              Maar ook dat hangt af van hoe je de auto gebruikt. Zelf heb ik nu een 16 T + 3"dp zonder kat, en ik rij vooralsnog met de standaard ECU rond. Maar ik trap hem dan ook niet zwaar op zijn staart uiteraard. Ik ga zeker nog een remap laten doen, maar soms loopt het leven anders dan je verwacht. En dan blijven dit soort grappen langer op de to-do list staan dan bedoeld. :-)

Comment

In welk model(len) werden de 15G-turbo's dan standaard gemonteerd?
                Eerst maar eens de noodzaak uitvogelen. Van turbovervanging uiteraard, niet van chiptuning....:)

Comment

De 15G zat in de 850 T-5 (225pk) en T-5R (240pk).
                  Vanaf de 850R (1996, 250 pk) en de V70 T-5 (240/250pk) daarna werd de 16T gebruikt.
                  De grotere 18T zat van '97 t/m '99 in de S/V70R (250pk)
                  De 19T in de V70R (265pk) van 2000.

De laatste twee zijn echt een maatje groter.

Comment

Als je nu een 19T had.....

Jammer.
                    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Working...
                    X