Lache man; ik heb jaren geleden (zegge: twintig jaar geleden) de Suzuki TS250ER gehad - zegmaar zo goed als 't zelfde ding.
Ik heb verder geen interesse (heb een Duc M750ie), maar toch even een vraagje: is dik 2k voor zo'n motor niet gruwelijk veel geld, ondanks de kosten die jij er aan gehad heb? of zijn deze 2-tacten inmiddels echte collectorsitems?
Ik heb de mijne indertijd voor hooguit 1000-1500 GULDEN gekocht en voor iets minder een jaartje later weer verkocht, kan ik me herinneren.
Die 'U' heeft Nas bewust gedaan; je weet maar nooit wie er interesse heeft.
loool
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Het is inderdaad nogal wat geld voor een bijna 30 jaar oude luchtgekoelde 2-takter.
Vooropgesteld : ik heb meer -veel- geld in dit ding zitten als wat nu de vraagprijs is.
Maar door het zeer beperkte aantal exemplaren in nette staat, gecombineerd met de onderdelenprijzen om zoiets een beetje terug in nette staat te brengen betekent dat nette exemplaren echt duurder zijn geworden.
Oude 2 takten zijn sowieso duurder aan het worden. Alles van een nette FS1 tot TZR250/NSR250s stijgen al een tijdje gestaag in waarde.
Te koop : Yamaha DT 250 MX uit 1981 met 12.000 mijl op de teller.
Verkeerd in zeer goede staat.
In November 2009 is door Resa Racing (Yamaha MX dealer in Hengelo) een complete motorrevisie uitgevoerd.
Revisie:
- Cylinder uitgeboord (hierna kan er nog 1 overbore uitgevoerd worden)
- Nieuwe gesmede Wiseco zuiger
- Carter voorzien van nieuwe schotten
- Alle pakkingen , ringen & rubbers in het blok en uitlaat vervangen
Sinds de revisie is er ongeveer 250km mee gereden.
De motor is grotendeels standaard. Grootste verandering is het eerste gedeelte van de uitlaat, die is vervangen voor een model dat wat meer koppel geeft.
Er zijn ook nog wat onderdelen bij de motor beschikbaar:
- 1 extra velg met band.
- 1 extra band.
- Een extra cylinder.
- Een extra maximale overbore zuiger origineel van Yamaha (nieuw in doos)
- Een Haynes werkplaatshandboek.
Deze onderdelen krijgt U erbij als de motor verkocht wordt voor de vraagprijs.
Minpunten:
Omdat de motor nu ruim 10 maanden heeft stilgestaan, moet de carberateur opnieuw afgesteld worden. De motor loopt wel, maar niet perfect.
Comment