Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citroen BX 1.4 Deauville te koop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Citroen BX 1.4 Deauville te koop

Wegens aanschaf Volvo 850 is de BX van GF overtallig geworden.

Kleur: wit
    APK tot 31-12-2010
    200.000 km gelopen

BX rijdt gewoon goed, start altijd en heeft geen roest. Interieur is netjes, buitenkant heeft hier en daar wat 'stadspatina'.
    De accu is er vorig jaar nieuw ingekomen, einddemper en middendemper zijn nieuw, 2 banden zijn vervangen, wat remslangen en er is niet zo lang geleden nog nieuwe motorolie in gekomen met filters. Veerbollen/-systeem en wielophanging zijn in orde.

Het aardige van de BX is dat hij maar 927kg weegt en dus erg goedkoop is wegenbelasting (23 euro/maand) en verzekering, maar vanwege het veersysteem kun je er toch prima met 4 personen mee reizen zonder dat de auto gaat doorzakken. Bagageruimte is ook nog aardig groot.

Hij gaat straks Marktplaats op voor 499 euro, de gummenprijs is 400 euro.

Da's niet veel geld zeg. Succes met de verkoop.

Enneh, uiteraard heeft zo'n BX geen roest. Wat zou d'r motten roesten dan?? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Er zit wel wat metaal aan hoor :-).

Is weinig geld, ik vraag me zelfs af of ik niet meer moet vragen, want als het erg goedkoop is gaan mensen ook weer denken 'dan zal er wel iets mis mee zijn' wat niet het geval is.

Comment

Check ook het Citroenforum, dan krijg je een beeld van gangbare prijzen, en wellicht kun je 'm daar ook makkelijk kwijt.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/6/
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Thanx! Ik had al even op marktplaats gekeken natuurlijk en volgens mij is mijn vraagprijs redelijk.
          Onder de 500 euro wordt het meestal zelf nog even dit of dat fixen. Deze is gewoon instappen en rijden.

Comment

99% zeker verkocht, voor een euro meer dan de vraagprijs :-).

Comment

Voor 99%?

Hoezo, mag je 1 wiel zelf houden ofzo? ;-)
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Goeie handel zo'n ouwe BX... :-)

Comment

99% meer als in 'hij moet nog worden opgehaald'.

Goed autootje geweest verder en veel goedkoper rijden kun je niet, maar toch is het stiekem altijd veel geld:

28 maanden en 45.000km mee gereden.

Onkosten:
                  - afschrijving: 150 euro
                  - APK 2009: 220 euro
                  - APK 2010: 215 euro
                  - kleine beurt: 150 euro
                  - nieuwe accu: 90 euro
                  - nieuwe band: 75 euro
                  - nieuwe band: 35 euro
                  Totaal: 935 euro

Brandstof: 45.000/12*1,35 = 5062,50 euro

Lasten per maand:
                  -MRB: 23 euro
                  -Verzekering: 25 euro
                  -Onkosten: 33,40 euro
                  -Brandstof: 180,80 euro
                  Totaal: 262,20 euro

In euro's/km
                  - MRB: 0,014 euro
                  - Verzekering: 0,016 euro
                  - Onkosten: 0,021 euro
                  - Brandstof: 0,113 euro
                  - Totaal: 16 ct/km

De auto heeft dus 262,20 per maand gekost en de kilometerprijs was 16 cent. In totaal heeft de BX 7341,50 euro gekost. LOL!! :-)
                  Had het goedkoper gekund? In theorie wel, want je ziet dat de brandstof verreweg de hoogste kostenpost is. LPG had geloond, G3 helemaal, maar dan heb je wel wat meer risico op onkosten met onderhoud. Van te voren had GF ook verwacht minder km's te rijden. Moet je nagaan wat 'echte' auto's kosten!

En die leaserijders maar klagen dat de bijtelling zo hoog is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    En die leaserijders maar klagen dat de bijtelling zo hoog is....
                    LOL! We weten toch al sinds jaar en dag dat een leaser de beste prijs/prestatie-deal is die je kunt krijgen?
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                      LOL! We weten toch al sinds jaar en dag dat een leaser de beste prijs/prestatie-deal is die je kunt krijgen?
                      Je wil niet weten hoeveel mensen werkelijk geen idee hebben van wat een auto werkelijk kost..

Comment

Klopt de vergelijking wel? Want als ze een deel van de kilometers voor d'r werk reed en daarvoor vergoeding kreeg, kan het hele plaatje er anders uit zien.

Comment

Die snap ik niet helemaal. GF rijdt enkel privé met de auto. Dit waren de kosten voor haar daarvan.
                          Bijtelling betaal je als je een auto van de zaak ook privé rijdt. De vergelijking is dus precies juist.

Als je met je privé auto zakelijk kilometers rijdt en tegen 19ct kan declareren, kun je ook nog wat verdienen met zo'n BX :-).

Comment

Ik bedoel het anders.
                            Stel ze reed 10.000km per jaar zakelijk of woon-werk tegen 19ct, dan had de auto 1900 eur per jaar minder gekost, en per saldo per maand dus een stuk minder.
                            Dan is die leaser ineens wel een stuk duurder (dat het een nieuwe is, of je dat wil, is een persoonlijke afweging en dus is dat niet per definite een voordeel).

Comment

Dat is niet waar V4. Die kilometers komen er dan gewoon bij en voor die 1900 euro inkomsten zou ze dan 1600 euro onkosten moeten maken. Ze zou dan dus 300 euro minder van de 7341,50 privékosten hebben.

Comment

Ja, hee, dat kon ik toch niet weten, dat die 45.000km alleen prive gereden waren :-)
                                Ik wilde hiermee slechts aangeven dat die vergelijking niet zo zwart-wit ligt.

Comment

Dat is natuurlijk zo, maar ik heb heel vaak leaserijders aan de lijn gehad die beweerde dat ze voor het bedrag aan bijtelling zelf een auto konden rijden en dat is dus niet zo.
                                  De gemiddelde automobilist die geen auto van de zaak ter beschikking heeft, rijdt zo'n 15000km per jaar. Daar rijden ze privé mee en naar het werk. Je moet echt geluk hebben en een goedkoop hok aanschaffen, wil je dat voor minder dan de bijtelling kunnen doen. Vergelijkbare auto is helemaal ondenkbaar.
                                  Mensen die een auto van de zaak privé mogen gebruiken, rijden vaak meer dan 15000km woon/werk en privé. Het maakt namelijk niet uit, want hoeveel je ook rijdt, de maandelijkse kosten worden niet meer.

Comment

Groeten vanuit onze BX! GF is vanavond de Bob want ik ben morgen vrij ;)

suc6 met de verkoop. Die van ons staat op 198000 km en kan nog wel ff mee, maar voor 400 euro zou ik haast een 2e erbij kopen....
                                    Last edited by Dennis Cavallino; 25-04-10, 23:36.

Comment

Working...
                                    X