Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ex-Schumacher EB110 SS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ex-Schumacher EB110 SS

http://www.jameslist.com/advert/1198...bugatti-eb-110

30 keel modaal, etcetela
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Ho, 20x modaal, hè.

Maar waarom doet hij zo'n auto weg? Het is niet alsof hij het geld nodig heeft. En er nooit in gereden??
    Word je met zoveel geld en F1-wagens rijden dan zo blasé?

Hoe dan ook, een machtig apparaat. Ik zou hem wel over laten spuiten.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Hoeveel is zon Bugatti nou goedkoper als een normaal exemplaar?
      Maw. een exemplaar die niet in het bezit is geweest van die pral? :-)

Comment

Schumacher heeft er volgens mij meerdere. Toen Bugatti stopte met deze wagen (voor het VW tijdperk ?) heeft hij er 1 of 2 bij gekocht. Volgens mij heeft hij. als hij deze verkoopt, er nog 1 of 2 over.

Comment

@Erwin, onder deze advertentie staan nog 2 EB 110's te koop, 230K en 350K. Trek zelf je conclusies maar :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SweetRyan Bekijk bericht
            Schumacher heeft er volgens mij meerdere. Toen Bugatti stopte met deze wagen (voor het VW tijdperk ?) heeft hij er 1 of 2 bij gekocht. Volgens mij heeft hij. als hij deze verkoopt, er nog 1 of 2 over.
            Is de EB110 niet op het laatst door een ander bedrijfje gebouwd? Of zelfs helemaal niet door Bugatti?
            Kan me zo'n verhaal herinneren.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

In feite is de Veyron natuurlijk ook niet door Bugatti gebouwd, maar door een bedrijf dat het merkenrecht heeft gekocht.
              Volgens mij was er ten tijde van de EB110 op kleinere schaal zo'n beetje hetzelfde aan de hand.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Ja, dat bedoel ik. Ik meen iets van twee gasten die de rechten van de erven Bugatti hadden gekocht en wat mallen/ontwerp die al in een eerder stadium gemaakt waren.

Zo liggen er nog legio historische rechten/namen te wachten om overgenomen te worden (of zijn reeds overgenomen en wachten nu op een nieuw model). Zou wel een interessant nieuw draadje kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                  Is de EB110 niet op het laatst door een ander bedrijfje gebouwd? Of zelfs helemaal niet door Bugatti?
                  Kan me zo'n verhaal herinneren.
                  Ik zal morgen even even het complete verhaal opzoeken maar de EB110 is gewoon door het toenmalige Bugatti gemaakt. Helaas ging het failliet (door miss-management en veel te ambitieuze doelen). Dauer (van de dikke Le Mans Porsches) heeft toen o.a. een aantal overgebleven chassis (en vast ook een hoop andere dingen) gekocht en deze afgebouwd. Groot verschil was dat de Dauer EB110 carbon plaatwerk kreeg.
                  Aprilia RSV Mille '01

Comment

http://yo.spc.free.fr/EB110_Registry.htm

However, in the early to mid 90's, the world economy collapsed, taking the supercar market with it. Sales of the EB110 were unsufficient to pay back investments and all Bugatti's banks refused to extend lines of credit and foreclosed all existing loans.

The last EB110 to be built on the Bugatti production line rolled out in september 1995. The bankrupt was officialy declared in 1996. The Campogalliano's Bugatti era was concluded. Nowadays, EB110 production number is still quite difficult to know : from 126 to 150 cars.

In 1997, unfinished chassis, parts, machines...etc.. were sold in public auctions. Dauer (a german car artisan well known for their road legal Porsche 962) has bought up the EB110 parts stocks (and the EB110 logo). Gildo Pastor got back EB112's chassis and parts (and some prototype and competition cars) and Volkswagen bought the Bugatti name and associated trademarks.

Dauer has assembled 6 EB110 models with chassis left. Dauer's EB110 are based on North american EB 110 Supersport version, with technical upgrades and luxury equipments. However, Dauer has stopped its activity in 2006 and has sold the equipments. More, JM Borel and Paolo Stanzani are designing a new supercar, the B-Engineering Edonis, an EB110 of the 21st century, based on an evolution of the chassis and engine of the Campogalliano's supercar.
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Volgens mij komt dat ding niet direct bij MS vandaan, maar uit 'n (particuliere) collectie die 'm van MS toen heeft gekocht.

?
                      "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                      Mattheüs 7:3-5
                      "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                      "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                      "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Wat Robin zegt, heeft ooit op naam van Schumi gestaan en is daarna snel doorverkocht naar een liefhebber, of meer ordinair een belegger, die de tijd nu rijp acht om wat geld te verdienen.

Verder een erg gaaf hok die EB110, maar dan vooral in deze kleur.
                        Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

OK Marty:)

Ja in 't blauw was dat heel wat zo'n ding. Ergens in 1991 ofzo dat die EB 110's 't levenslicht zagen toch? Had toen ook zo'n 1:18 Bburago model weet ik nog.
                          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Robin,
                            OMG... Bburago inderdaad, wachten is op Henk en Harry die ook zo'n collectie van die dingen had. Gedenkwaardige modellen, soms kom je ze nu nog wel eens tegen en dan denk je onwillekeurig terug aan je jeugd :-)

Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

die staat hier in de kast! Bburago EB110!
                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ja die. Volgens mij ligt dat ding met de wielen eraf ergens op zolder, heb 'm waarschijnlijk eens als skateboard gebruikt:)

Comment

Die blauwe is idd. veel gaver.
                                  Zo'n ding is toch tig x gaver als een Veyron?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                    Die blauwe is idd. veel gaver.
                                    Zo'n ding is toch tig x gaver als een Veyron?
                                    Mee eens, maar een 288GTO/F40 of Macca F1 vind ik dan weer 'tig' keer gaver dan deze eerlijk gezegd.

Comment

Ha mooi man die Bburago! Ik had vroeger ook de blauwe, maar waar dat ding gebleven is.. Zoonlief heeft sinds een paar maanden een zilvergrijze van Bburago.

Comment

Working...
                                      X