Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeilboot Draijer 570

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zeilboot Draijer 570

Wegens beëindiging hobby biedt ik mijn zeilscheepje aan. Lengte 5m70, breedte 2m, diepgang 1m. 2 slaapplaatsen en een keukentje voor een weekendje weg.
    Zeer sportief, snel zeilend bootje met nieuw grootzeil, stormfok en spinaker. Fok en Genua redelijk. Yamaha BB met 5 hele peekaa's. Ideaal voor de Friese meren, maar schuwt ook het serieuze werk niet (Ik voer ermee op IJsselmeer en waddenzee). Scheepje ligt in Kampen.

Draijer 570 vooraanzicht
    Draijer 570 Achteraanzicht

De foto's laten al zien waarom ik hem weg doe: zo'n bootje vergt ieder jaar onderhoud en wanneer je per jaar meer tijd aan onderhoud bezig bent dan het zeilen (en dat ligt niet aan de boot), wordt het tijd hem weg te doen. Ik heb te veel andere hobbies...

**** VERKOCHT *****
    Last edited by Elentinos; 17-10-09, 12:00. Reden: Verkocht

leuk bootje, scherpe prijs, ziet er goed uit, succes met verkoop!

Comment

BMW Motorsport striping, misschien moet je hem op DF plaatsen?! ;)

Leuk ding, ik zou wel meer willen zeilen, maar 't komt er toch bijna niet van. Af en toe een bootje huren, ideaal.

Comment

@Cav : het is geen hybride hoor. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

ondanks dat ik beschikking heb over een 5 a 10 leuke bootjes (spankers, BM), gratis te gebruiken, zeil ik nog veel te weinig. Dus eigen bootje zit er zeker niet in.
          Ben vaker af en toe aan het loeren naar een leuk 'visbootje' (trailerbaar, 10-20pk bb motor, kuipje of klein kajuitje om droog te zitten, metertje of 5, zeewaardig, 2 kielen (om op strand te kunnen neerleggen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            ik zou wel meer willen zeilen, maar 't komt er toch bijna niet van. Af en toe een bootje huren, ideaal.
            De reden dus voor mij om hem weg te doen. O ja, voor het geval iedereen nu denkt dat je je doodwerkt aan zo'n bootje: Vorig jaar 1 middag gezeild en 1 volle dag onderhoud gepleegd (incl uit en in het water heisen). Het is een volledig polyester bootje, alleen de helmstok en het luikje zijn van hout.

Comment

Ziet er heel netjes uit, zijn ook leuke bootjes om te zien.
              En inderdaad met zulke bootjes kun je ook prima het ijselmeer en wad op

Afgelopen week nog de hele week over het IJsselmeer rond gezeild met ons zeilbootje van vergelijkbare lengte ( zie ook http://boot.stiensnet.nl ) , echt een aanrader voor iedereen die eens rust zoekt ... ff lekker weg van alle idioten en lekker je eigen gang gaan ...

Wij hebben een identieke buitenboordmotor, doet uitstekend z'n werk, en is lekker licht van gewicht, de prijs is zeer netjes, hoop dat je snel iemand blij maakt met dit scheepje ...

gr
              JPD
              VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Hee een Jouet Sheriff!! Een maat van me had zo'n schip. Ik heb daar ook regelmatig mee op het IJsselmeer gezeild. Prima zeiler met veel ruimte voor die afmetingen...

Hier nog wat fotootjes van de Draijer in de jachthaven van Sneek vorige week... Sneekweek is een feest.

Draijer Sneek 1
                Draijer Sneek 2
                Draijer Sneek 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                  Sneekweek is een feest.
                  Vandaag ook :-)
                  fka v164

Comment

Mooi jachtje, die Draijer, en een snelle zeiler inderdaad. Lang, lang geleden (1976 ongeveer) deed een kennis van mijn ouders zijn Draijertje weg en kocht een nieuwe Kelt 620. Die was toen net nieuw uit. Die man keek behoorlijk op zijn neus toen hij er vervolgens door zijn oude boot met nieuwe eigenaar uitgezeild werd :-)

Jouet Sheriff is ook leuk, van dezelfde ontwerper als van de Tequila Sport (24 ft.), die we sinds enkele maanden hebben. Ja, gaat ten koste van de tijd die in de auto's gaat... Onderhoudsgevoeligheid moeten we afwachten, maar dit soort jachtjes zijn dus onder de ouwe Franse meuk te rangschikken, en ik vrees dat ik het met 1 dag deze winter niet ga redden :-)

Comment

Philippe Harle dus ... top ontwerper, heeft veel leuke bootjes getekend, toeval wil dat mijn zusje ook een bootje heeft van deze ontwerper ( Feeling 416di )

Jouetje doet het prima, redelijk rap ook nog voor z'n lengte ( rompsnelheid rond de 5.4 knopen ).

Die ouwe Franse meuk is superdegelijk, dik sterk polyester en geen osmose. Veel lol per euro ...
                      VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

IZGS is ook een relatief begrip :-)
                        fka v164

Comment

Pffff, wat een zomp zeg....

Comment

Op zich wel een leuke zeilboot, ik heb 'vroeger' de vissen bvs wel eens langs de ramen zien zwemmen omdat de Orion door, plat maar niet om ging
                            fka v164

Comment

Eens met Elentinos. Zo'n Orion was destijds toch een beetje de Atoz onder de zeiljachtjes :-).
                              Dat zo'n ding niet om ging heb ik eerder gehoord (kennissen hadden ooit zo'n ding), en met maar 80 kilo ballast in het kieltje is dat haast een wonder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                IZGS is ook een relatief begrip :-)
                                http://link.marktplaats.nl/185903533
                                Met gratis fietsslot!

Comment

Wel geinig, maar houd hem nog maar niet vast voor mij. Heb nog wel een jaartje voldoende werk aan studie en "nieuwe" huis en tuin.
                                  ---------------------------
                                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Eigenlijk zouden we een deel van dit draadje naar de Tweede Kamer moeten verplaatsen ipv Erwin's advertentie te misbruiken, want er blijken hier dus wel wat liefhebbers van dit soort kleine jachtjes te zitten. Voor zover ik weet heeft Wielie een E-boat, heel leuk 22-voets semi-racertje, en wellicht zijn er zo meer.

Comment

Draijer

Dag Elentinos,

Ik heb je gister een pb gestuurd.

Groet Matthijs

Comment

Oeps, ik zie nu idd dat je een bericht hebt gestuurd. Ik zal je mailen.

Comment

draijer

ik ben op zoek naar een draijer dus zou graag contact met je hebben.

mijn telnr 0655738768

groet,

rene

Comment

Oeps, helemaal vergeten dat mijn Draijer hier nog te koop stond...
                                            Rene, het schip is afgelopen voorjaar verkocht. de nieuwe eigenaar heeft er al een seizoen opzitten...
                                            Succes met je zoektocht en ik kan je alleen maar vertellen dat het scheepje de zoektocht meer dan waard is...

Comment

Working...
                                            X
                                            😀
                                            🥰
                                            🤢
                                            😎
                                            😡
                                            👍
                                            👎