Hopelijk doet de link het.
Even kort en bondig: m'n vader heeft een nieuwe dacia mcv (oid) besteld, krijgt die al over 2 weken geleverd.
Afspraken met dealer gemaakt over inruil van z'n huidige auto, bovenstaande Renault Kangoo 1.5dci (meest sterke versie) in grand-comfort uitvoering (meest luxe) met als extra's airco (!) en metalik lak.
Even met deur in huis en geen flauwe verkoperspraatjes. Hij kan bij die dealer bijna 5000 euro terug krijgen voor de kangoo. Dit is gewoon marktwaarde. Meer zijn die dingen niet meer waard. Deze uiteraard wel, m'n vader is beroepschauffeur en van het type dat er erg zuinig op is, nooit bekeuringen krijgt, weet hoe die moet rijden om het spul maximaal heel te houden. Dit was z'n eerste nieuwe auto, dus je kan je voorstellen hoe goed deze is. Durf bijna te zeggen dat er geen betere te koop is.
Zegt natuurlijk ook een hele hoop dat er nu een dacia komt:)
Om verhaal even af te maken, ding is niet gebruikt om zware lasten te vervoeren, trekhaak zit er ook niet op. Puur prive woon-werk verkeer. Erg lage km stand. Pas grote beurt gehad. Al het onderhoud keurig bij dealer uitgevoerd. etc etc etc. Rest staat wel in marktplaats link.
Ik verwacht nu niet dat er binnen die 2 weken iemand komt die meer bied dan 5000 euro (minder heeft ook totaal geen zin, dan ruilt die hem gewoon in bij de dealer), maar je weet maar nooit. Gaat natuurlijk niet om die paar 100 euro, maar gaat mij er meer om dat ik liever een gummer, die er een nodig heeft, blij maak met een goede dan dat ik volgende maand hoor dat een 'bekende' een vergelijkbare auto in 'het circuit' heeft gekocht voor een beetje minder maar met een hoop ellende. Dan had die beter deze kunnen zien.
Minimum prijs is bij deze dus ook bekend, kijk je op marktplaats dan zie je dat die prijs scherp is, terwijl ik van die andere marktplaats kangoo's niet kan garanderen dat ze zo goed zijn als deze.
*einde verkoperspraatje*
Interesse, meer vragen, proefrit, whatever: let even op de datum van posten (over dik 2 weken is ie sowieso weg) en dan even PM naar mij sturen.
Comment