Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 525i Automaat (E34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW 525i Automaat (E34)

    Zoals ik al in een ander draadje aangaf, heb ik onlangs de afweging lease-auto versus privé auto moeten maken. Gezien mijn flink aantal zakelijke kilometers en de magere kilometervergoeding is de keuze in het voordeel van de leaseauto gemaakt. Omdat ik 3 auto’s teveel vind, en ik mijn E30 318i cabrio zeker niet kwijt wil, moet ik (helaas) mijn E34 525i Automaat te koop aanbieden.

    De auto verkeert in uitstekende staat: geen roest en geen deukjes of krasjes. De kilometerstand bedraagt nu 158.000. Ik heb de auto gekocht in augustus 2007 (in Duitsland) met een kilometerstand van 134.500. Ik heb de auto daar gekocht, omdat ik in Nederland op dat moment geen auto kon vinden in deze staat en met soortgelijke specificaties. De motor is het 2.5 liter M50 blok met 24 kleppen en VANOS (192pk/250Nm). Het verbruik ligt bij veel snelweggebruik gemiddeld tussen de 1:10 en 1:11.

    Naast het reguliere onderhoud zijn de volgende onderdelen vervangen gedurende de tijd dat ik de auto in bezit heb:
    - nieuwe remschijven en -blokken rondom (bij 135.000);
    - nieuwe achterbanden (bij 153.000km);
    - nieuwe waterpomp (de oude waterpomp had de reputatie relatief vaak stuk te gaan; ik heb deze preventief laten vervangen door de verbeterde versie);
    - nieuwe draagarmrubbers (bij 153.000km).

    De auto is gedurende mijn bezit in onderhoud geweest bij BMW-specialisten. Alle facturen e.d. zijn natuurlijk ter inzage.

    De auto is voorzien van de volgende opties, vanzelfsprekend allemaal origineel BMW:
    - Metallic lak (Orientblau);
    - 5-traps automaat met winter- en sportstand;
    - (handmatige) airconditioning;
    - Elektrisch schuif/kanteldak;
    - Lederen bekleding (zwart);
    - Middenarmsteunen;
    - Stoelverwarming;
    - Elektrisch zonnescherm achter;
    - Leeslampjes voor en achter;
    - Uitgebreide boordcomputer inclusief bediening aan het stuur;
    - Cruise control;
    - Parkeerhulp (PDC) achter;
    - 15” lichtmetalen velgen in kruisspaakdesign;
    - M-Sportstuur met airbag;
    - Airbag passagier;
    - Automatische stabiliteitscontrole (ASC);
    - Mistlampen voor.

    Daarnaast heb ik als enige niet-origineel BMW optie toegevoegd de afstandbediening voor centrale deurvergrendeling.

    De nieuwprijs van in 1994 zou in Nederland ongeveer EUR 55.000,- geweest zijn. Alles functioneert aan de auto zoals het zou moeten, en volgende week krijgt de auto nog een onderhoudsbeurt en nieuwe APK. Natuurlijk zijn alle keuringen toegestaan.

    Mijn vraagprijs is EUR 5.750,-. Ik weet dat er veel E34’s voor veel minder te koop zijn, maar een auto van dezelfde kwaliteit, met deze kilometerstand en uitrusting is (in ieder geval in Nederland) niet makkelijk te vinden. Voor plaatjes verwijs ik nog maar even naar dit draadje:



    Nogmaals, niet het ‘koopje van de week’, wel een auto van een liefhebber die weer een liefhebber verdient!
    Last edited by Iep; 06-08-08, 09:00.

  • #2
    Erg gaaf exemplaar!! Maar wat een prijs zeg. Hoop dat je een liefhebber vindt die dit bedrag er voor over heeft.....

    Comment


    • #3
      Tja, de prijs is een vraagprijs he? Daarbij wil ik nog even vermelden dat ik in het afgelopen jaar (inclusief aanschaf) best veel geinvesteerd heb in deze auto (even los van het reguliere onderhoud), dus dit wordt, zelfs met deze prijs, voor mij bepaald geen 'winstpakker'.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
        dus dit wordt, zelfs met deze prijs, voor mij bepaald geen 'winstpakker'.
        Welke 'gewone' auto is dat nog wel? ;)
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Ja, eens. Deze auto valt een beetje in de categorie 'wat de gek ervoor geeft' (met alle respect voor de toekomstige koper natuurlijk ;)). Ik wil alleen maar aangeven dat ik niet de auto heel voordelig in Duitsland gekocht heb, en nu voor hetzelfde geld (of meer) weer probeer te verkopen. Import van zulke auto's is financieel sowieso niet heel interessant, omdat het restbedrag aan af te dragen BPM (in mijn geval zo'n 1400,-) relatief zwaar op de aanschafprijs drukt.

          Ik ben bereid geweest om een relatief hoge prijs voor de auto te betalen (omdat ie op dat moment precies aan mijn wensen voldeed), en er daarna nog eea (technisch en optisch) te verbeteren, zonder dat ik daarbij de illusie had dat hier de auto veel meer waard van zou worden. Echter, de uitgaven vond ik verantwoord in de veronderstelling dat ik nog behoorlijk lang de auto zou gaan gebruiken. Dat laatste heeft nu iets anders uitgepakt....

          Comment


          • #6
            Dat lijkt me een goeie onderbouwing. Een die door een potiele koper en liefhebber ook wel gewaardeerd zal worden, denk ik. Blijft een mooie auto.
            Oliestoken voor het goede doel

            Comment


            • #7
              Rest BPM is na 9 jaar (ofzo) toch niks meer???
              BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Knot Bekijk bericht
                Rest BPM is na 9 jaar (ofzo) toch niks meer???
                Was dat maar waar......
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Totdat de auto 25 jaar oud is, blijft er een restbedrag van 10% van het oorspronkelijke BPM bedrag over (althans, dat was vorig jaar zo).

                  Comment


                  • #10
                    Oke, dan is het logisch.

                    Dacht eraan omdat ik keek voor een 1999 E46 waar voor mijn gevoel nog weinig van de BPM over was (13% ofzo).
                    BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                      Totdat de auto 25 jaar oud is, blijft er een restbedrag van 10% van het oorspronkelijke BPM bedrag over (althans, dat was vorig jaar zo).
                      Auto's tot juni 1989 zijn BPM vrij.... ( volgens de verschillende rekenmodules)
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Auto's ouder dan 19 jaar en 6 maanden zijn BPM vrij te importeren. Die peildatum schuift dus elke maand een stukje op. Voor M50 gemotoriseerde e34s is het nog lang niet aan de orde.

                        De prijs is stevig, maar onderhandelbaar en het verduidelijkt wel dat de eigenaar vindt dat de auto zowel optisch als technisch erg mooi is. Er is publiek voor dit soort plaatjes, maar groot is de doelgroep niet.
                        Hubraum statt Spoiler

                        Comment


                        • #13
                          Die auto zou zo in het aanbod van AutoHan kunnen passen.
                          Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                          Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

                          Comment


                          • #14
                            Dank voor het compliment, Floris! Ik denk alleen dat Autohan de kilometerstand iets te hoog vindt. Er is gelukkig wel wat serieuze belangstelling, maar de geinteresseerden hikken wel een beetje tegen de prijs aan....maar goed, daar valt natuurlijk over te praten. En ik heb eerlijk gezegd ook niet verschrikkelijk veel haast om 'm te verkopen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                              Totdat de auto 25 jaar oud is, blijft er een restbedrag van 10% van het oorspronkelijke BPM bedrag over (althans, dat was vorig jaar zo).
                              Da's niet waar...
                              Na 19 jaar en 6 maanden vervalt ook de 10% rest BPM. Op internet zie je tegenstrijdige informatie, maar dat komt gewoon omdat veel sites erg matig onderhouden worden qua content. Daarom gewoon even de douane gebeld en die gaven het juiste antwoord.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                Dank voor het compliment, Floris! Ik denk alleen dat Autohan de kilometerstand iets te hoog vindt. Er is gelukkig wel wat serieuze belangstelling, maar de geinteresseerden hikken wel een beetje tegen de prijs aan....maar goed, daar valt natuurlijk over te praten. En ik heb eerlijk gezegd ook niet verschrikkelijk veel haast om 'm te verkopen.
                                Ach, ze hebben een E34 M5 met 163k en een E34 535i met 125k op de teller staan. Die laatste moet nog 7500 euro opleveren (en die is uit 1990). Dus zo gek is jouw prijs denk ik niet.
                                Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

                                Comment


                                • #17
                                  Verkocht, topic kan op slot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gefeliciteerd!

                                    Jammer dat mensen (en websites) 2007 en 2008 met elkaar verwarren als het gaat om BPM berekeningen. Vorig jaar was alles anders.

                                    Maar goed, deze E34 was mooi en inderdaad Autohan waardig, ik hoop dat 'ie zo blijft. Ik zat gisteravond naar mijn foto's van onze Ex-E34 te kijken, echt zonde dat 'ie weg is, ongeacht alle financiele voordelen die dat met zich meebracht.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja, dat komt wel goed! De nieuwe eigenaars rijden al een E34, maar deze is weer wat nieuwer en luxer. Ze zijn zeker niet van plan om 'm te gaan pimpen oid, dus hij blijft mooi origineel.

                                      ...Ik hoop dat ik geen spijt van de verkoop ga krijgen, een ander exemplaar van deze kwaliteit zal niet zo heel makkelijk te vinden zijn. Nou ja, deze week geniet ik er nog maar even van.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                        Nou ja, deze week geniet ik er nog maar even van.
                                        Gefeliciteerd.


                                        Maar eh, ik zou de auto wegzetten tot de nieuwe eigenaar voor de deur staat....

                                        Ik heb met dezelfde gedachte ooit een Nissan 300 ZX Turbo op de laatste dag eigenaarschap platgereden.

                                        En dan ook echt total-loss.
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja, aan het risico van schade moest ik ook denken, maar ik heb de auto toch nog echt even nodig voor een aantal ritten deze week. Nou ja, extra voorzichtig rijden dan maar...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Gefeliciteerd! En gewoon rijden met dat ding, als je je auto inruilt, vraagt de garage ook niet of je hem stilzet. Het is natuurlijk nóg veiliger, maar s'ochtends je helm opzetten als je de trap afloopt is dat ook. ;-)
                                            ''Thank God for the internet experts''

                                            Comment


                                            • #23
                                              *legt helm weer onderaan de trap*

                                              Als ik 'm nu in de prak rij (door mijn schuld) sta ik sowieso met lege handen, mét of zonder koper. Het enige verschil is dat er nu, behalve ikzelf, nog iemand teleurgesteld zou zijn als dit zou gebeuren....

                                              Comment

                                              Working...
                                              X
                                              😀
                                              🥰
                                              🤢
                                              😎
                                              😡
                                              👍
                                              👎