Zoals ik al in een ander draadje aangaf, heb ik onlangs de afweging lease-auto versus privé auto moeten maken. Gezien mijn flink aantal zakelijke kilometers en de magere kilometervergoeding is de keuze in het voordeel van de leaseauto gemaakt. Omdat ik 3 auto’s teveel vind, en ik mijn E30 318i cabrio zeker niet kwijt wil, moet ik (helaas) mijn E34 525i Automaat te koop aanbieden.
De auto verkeert in uitstekende staat: geen roest en geen deukjes of krasjes. De kilometerstand bedraagt nu 158.000. Ik heb de auto gekocht in augustus 2007 (in Duitsland) met een kilometerstand van 134.500. Ik heb de auto daar gekocht, omdat ik in Nederland op dat moment geen auto kon vinden in deze staat en met soortgelijke specificaties. De motor is het 2.5 liter M50 blok met 24 kleppen en VANOS (192pk/250Nm). Het verbruik ligt bij veel snelweggebruik gemiddeld tussen de 1:10 en 1:11.
Naast het reguliere onderhoud zijn de volgende onderdelen vervangen gedurende de tijd dat ik de auto in bezit heb:
- nieuwe remschijven en -blokken rondom (bij 135.000);
- nieuwe achterbanden (bij 153.000km);
- nieuwe waterpomp (de oude waterpomp had de reputatie relatief vaak stuk te gaan; ik heb deze preventief laten vervangen door de verbeterde versie);
- nieuwe draagarmrubbers (bij 153.000km).
De auto is gedurende mijn bezit in onderhoud geweest bij BMW-specialisten. Alle facturen e.d. zijn natuurlijk ter inzage.
De auto is voorzien van de volgende opties, vanzelfsprekend allemaal origineel BMW:
- Metallic lak (Orientblau);
- 5-traps automaat met winter- en sportstand;
- (handmatige) airconditioning;
- Elektrisch schuif/kanteldak;
- Lederen bekleding (zwart);
- Middenarmsteunen;
- Stoelverwarming;
- Elektrisch zonnescherm achter;
- Leeslampjes voor en achter;
- Uitgebreide boordcomputer inclusief bediening aan het stuur;
- Cruise control;
- Parkeerhulp (PDC) achter;
- 15” lichtmetalen velgen in kruisspaakdesign;
- M-Sportstuur met airbag;
- Airbag passagier;
- Automatische stabiliteitscontrole (ASC);
- Mistlampen voor.
Daarnaast heb ik als enige niet-origineel BMW optie toegevoegd de afstandbediening voor centrale deurvergrendeling.
De nieuwprijs van in 1994 zou in Nederland ongeveer EUR 55.000,- geweest zijn. Alles functioneert aan de auto zoals het zou moeten, en volgende week krijgt de auto nog een onderhoudsbeurt en nieuwe APK. Natuurlijk zijn alle keuringen toegestaan.
Mijn vraagprijs is EUR 5.750,-. Ik weet dat er veel E34’s voor veel minder te koop zijn, maar een auto van dezelfde kwaliteit, met deze kilometerstand en uitrusting is (in ieder geval in Nederland) niet makkelijk te vinden. Voor plaatjes verwijs ik nog maar even naar dit draadje:
Nogmaals, niet het ‘koopje van de week’, wel een auto van een liefhebber die weer een liefhebber verdient!
De auto verkeert in uitstekende staat: geen roest en geen deukjes of krasjes. De kilometerstand bedraagt nu 158.000. Ik heb de auto gekocht in augustus 2007 (in Duitsland) met een kilometerstand van 134.500. Ik heb de auto daar gekocht, omdat ik in Nederland op dat moment geen auto kon vinden in deze staat en met soortgelijke specificaties. De motor is het 2.5 liter M50 blok met 24 kleppen en VANOS (192pk/250Nm). Het verbruik ligt bij veel snelweggebruik gemiddeld tussen de 1:10 en 1:11.
Naast het reguliere onderhoud zijn de volgende onderdelen vervangen gedurende de tijd dat ik de auto in bezit heb:
- nieuwe remschijven en -blokken rondom (bij 135.000);
- nieuwe achterbanden (bij 153.000km);
- nieuwe waterpomp (de oude waterpomp had de reputatie relatief vaak stuk te gaan; ik heb deze preventief laten vervangen door de verbeterde versie);
- nieuwe draagarmrubbers (bij 153.000km).
De auto is gedurende mijn bezit in onderhoud geweest bij BMW-specialisten. Alle facturen e.d. zijn natuurlijk ter inzage.
De auto is voorzien van de volgende opties, vanzelfsprekend allemaal origineel BMW:
- Metallic lak (Orientblau);
- 5-traps automaat met winter- en sportstand;
- (handmatige) airconditioning;
- Elektrisch schuif/kanteldak;
- Lederen bekleding (zwart);
- Middenarmsteunen;
- Stoelverwarming;
- Elektrisch zonnescherm achter;
- Leeslampjes voor en achter;
- Uitgebreide boordcomputer inclusief bediening aan het stuur;
- Cruise control;
- Parkeerhulp (PDC) achter;
- 15” lichtmetalen velgen in kruisspaakdesign;
- M-Sportstuur met airbag;
- Airbag passagier;
- Automatische stabiliteitscontrole (ASC);
- Mistlampen voor.
Daarnaast heb ik als enige niet-origineel BMW optie toegevoegd de afstandbediening voor centrale deurvergrendeling.
De nieuwprijs van in 1994 zou in Nederland ongeveer EUR 55.000,- geweest zijn. Alles functioneert aan de auto zoals het zou moeten, en volgende week krijgt de auto nog een onderhoudsbeurt en nieuwe APK. Natuurlijk zijn alle keuringen toegestaan.
Mijn vraagprijs is EUR 5.750,-. Ik weet dat er veel E34’s voor veel minder te koop zijn, maar een auto van dezelfde kwaliteit, met deze kilometerstand en uitrusting is (in ieder geval in Nederland) niet makkelijk te vinden. Voor plaatjes verwijs ik nog maar even naar dit draadje:
Nogmaals, niet het ‘koopje van de week’, wel een auto van een liefhebber die weer een liefhebber verdient!
Comment