Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Subaru Impreza Plus GT Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Subaru Impreza Plus GT Turbo

    PRICE UPDATE, scroll down..

    Nu een unieke kans om deze unieke uitvoering van de impreza te kopen!

    Een auto met 218 pk, 0-100 in 6 sec, top van 240 en altijd grip met de 4wd.
    De auto heeft diverse opties als:

    ramen en spiegels elektrisch
    short-shift
    alu big radiator
    van voor naar achter open uitlaat RVS van Greddy
    andere downpipe
    andere uppipe
    H&R veren
    veerpootbrug voorzijde
    17inch wrx velgen met zgan bridgestone potenza re-050
    orginele wielenset ook aanwezig (16inch met bridgestone)
    4 pots remklauwen voor
    stalen goodrigde brake lines
    dumpvalve
    bagage rolhoes
    dakrails
    en last but not least; Airco!

    Eur. 7.950,-

    Niet de prijs van een RS4, wel de snelheid, aandrijving en super praktisch! Bel of mail gerust voor meer info

    Daniel van der Woude
    [email protected]
    06-24112448
    070-7856021



    kijk op www.picturetrail.com/danielvanderwoude voor meer foto`s.
    Last edited by danielvanderwoude; 01-10-08, 10:47. Reden: nieuwe foto`s
    http://www.retrorides.nl

  • #2
    Compleet ander uitlaatsysteem en geen vermogenswinst?
    Vreemd dat je dat wel doet maar geen ecutek.

    Hoe dan ook, succes met de verkoop.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      Hoi Paco, ik heb de auto met dit uitlaatsysteem gekocht, maar er zal zeker vermogenswinst zijn door dit uitlaatsysteem. De vermelde 218 pk is de standaard waarde. Heb geen dyno uitdraai dus ga niet pk`s gokken. Ecutec ken ik niet, weet wel dat ene Mark Verhoeven heel goed de auto elektronisch kan afstellen en optimaliseren, bij mij niet van gekomen.

      oja de auto heeft H&R veren, zal het aanpassen in het lijstje

      Daniel
      http://www.retrorides.nl

      Comment


      • #4
        Meestal gaat een aangepast uitlaat- en koelingssysteem op een Scooby gepaard met een chiptuningkuurtje. Heb je er zo 40-50pk bij.

        Dus misschien heb je al die tijd met meer power rondgereden dan je dacht of denk je dat chiptuning ongunstig is als verkoopargument ;-)
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

        Comment


        • #5
          Tot modeljaar 2000 standaard geleverd met 211pk. Vanaf 2000 standaard 218 pk.
          Zo te zien is dit er een uit 1998.

          Comment


          • #6
            Oh jee... ;-)

            Misschien dat 'ie nu door de uitlaat 7pk meer heeft...
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

            Comment


            • #7
              218 pk en in 6 sec naar de 100? Is dat ding zo licht? impressive.

              Of is het een 'ongeveer' tijd?
              Forza!

              Comment


              • #8
                Ik weet eigenlijk bijna zeker dat de auto geen motortuning ondergaan heeft want ik heb de jongens bij DBM gesproken en die vertelde mij dat ze de Greddy uitlaat geplaatst hebben, gegroefde schijven achter, goodridge stalen remleidingen en wat olie vervangen. Eigenaar had ook een heel whiteline onderstel besteld maar nooit op komen halen.

                Uit de FAQ van de club het volgende.
                BRON: http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=31165

                Standaard Auto's

                En van de belangrijkste redenen om een impreza te kopen zijn de verbazingwekkende prestaties, die je krijgt voor het geld. Voor de 4-deurs sedan, geeft Subaru 6,4 seconden op voor de sprint van 0 naar 100 km/uur en een topsnelheid van 231km/uur. Voor de 5-deurs plus is dit 6,5 seconden en 229km/uur. En dat voor prijzen vanaf f 50.000,=. Zoals vele testen hebben bewezen in de loop der jaren, zijn dit zelfs nog behoudende cijfers.

                Zowel Performance Car als Autocar hadden slechts 5,9 seconden nodig voor de korte sprint. Deze tests werden uitgevoerd met een bestuurder, een passagier en een volle tank benzine, en ze werden meermalen uitgevoerd om invloeden uit te sluiten.

                Op 4 februari 1998 heeft Autocar een my98 Impreza Plus getest. Men noteerde een topsnelheid van 231km/uur, en de korte sprint werd in slechts 5,5 seconden afgelegd. Van 0 naar 160km/uur duurde 15,8 seconden en de kwartmijl werd afgelegd in 14,2 seconden met een eindsnelheid van 155 km/uur. De tussensprint van 50 naar 110 duurde slechts 5,6 seconden, en dat is een volle seconde sneller dan een Porsche Boxster bijvoorbeeld).

                De meest opmerkelijke tests werden uitgevoerd met een 4-deurs sedan in november 1997. Eerst deed Top Gear de 0-100 sprint in 5,2 seconden, en vlak daarna deed Performance Car de sprint in zelfs 5,03 seconden, en de kwart mijl in 13,72 seconden met een eindsnelheid van dik 160 km/uur. Hierbij moet wel opgemerkt woren dat de laatste tests op de Santa Pod drag strip werden uitgevoerd, waar goed asfalt ligt. In de auto zat alleen de bestuurder en de tank was bijna leeg.

                Testen van andere tijdschriften bevestigen dat de standaard impreza turbo makkelijk onder de 6 seconden de korte sprint kan afleggen, met een topsnelheid boven de 230km/uur. Er zijn verhalen bekend van eigenaren die 'm tot bijna in het rode gebied door kunnen trekken in de vijfde versnelling. Alhoewel de naald van de teller ging, doen de toerentallen vermoeden dat het hier harder gaat dan 260km/uur. De windrichting is wel zeer van belang hierbij, met wind mee kun je zo 15km/uur harder rijden.
                http://www.retrorides.nl

                Comment


                • #9
                  km-stand?

                  Comment


                  • #10
                    260km/u en in amper 5 seconden naar de honderd?

                    Hoe langer de advertentie er staat hoe sneller het ding wordt!
                    Ik kom over een maandje of wat wel terug als hij een Gallardo eruit kan trekken ;-))
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                    Comment


                    • #11
                      Paco ik vind dat je overal een beetje raar reageert op het forum. Op de advertentie waar een racefiets aangeboden wordt doe je ook al zo raar. Ik stel voor dat je dat niet meer doet in mijn draadje en mocht je per se het laatste woord willen hebben kun je reageren via PB.

                      Excuus medeforumleden voor de verrommeling van deze advertentie. De kmstand is 285.000, bij 215.000 km is er een ander blok in de auto gekomen, ik heb de auto met een kmstand van 275000 gekocht ongeveer.
                      Last edited by danielvanderwoude; 08-08-08, 15:33.
                      http://www.retrorides.nl

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                        Tot modeljaar 2000 standaard geleverd met 211pk. Vanaf 2000 standaard 218 pk.
                        Zo te zien is dit er een uit 1998.
                        Je bedoeld tot 1998 geleverd met 211 pk

                        @Paco
                        Ecutek is pas mogelijk vanaf 1999 modellen



                        285.000km ,vrijwel standaard uit 1998 is de prijs redelijk aan de hoge kant.
                        Maargoed, het is wat de liefhebber er voor over heeft.
                        DBM zou ik niet in je advertentie's noemen, want een boel mensen lopen daar met een grote boog omheen binnen de Subaru wereld.

                        succes met de verkoop, enne heeft deze wel 256MB ?
                        Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                        Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                        Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                        http://www.fineline-imports

                        Comment


                        • #13
                          succes met de verkoop, enne heeft deze wel 256MB ?
                          Zo te lezen in ieder geval wel sprint potentie. :-)
                          Rij gezond, rij een kiwi.

                          Comment


                          • #14
                            NEW PICTURES








                            http://www.retrorides.nl

                            Comment


                            • #15
                              Prijsupdate en bump
                              http://www.retrorides.nl

                              Comment


                              • #16
                                Ik zou dat stukje "de snelheid van de RS4" er maar eens even HEEL snel uit weg-editten.

                                Je maakt jezelf niet echt geloofwaardig daarmee.

                                Het echte verhaal ?

                                Elke topsnelheidpoging loop je realische kans op opblazen motor

                                En 260 echte km's ga je met deze standaard plus echt niet halen, das 280 op de teller................laat staan die gesuggereerde 15 km extra met wind mee......

                                De verhalen worden steeds sterker

                                Een nette wagen, verder niets
                                Hoog marktplaatsgehalte in de avertentie
                                Als dat je doelgroep is, dikke prima
                                Maar hier, op SCN en op extreme machines wordt niet serieus genomen
                                In ieder geval niet door mij

                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                Comment


                                • #17
                                  oh ja als je je 17" wielen los wegdoet heb ik intresse dat dan weer wel.
                                  kan altijd wel een extra set gebruiken.
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                    Ik zou dat stukje "de snelheid van de RS4" er maar eens even HEEL snel uit weg-editten.

                                    Je maakt jezelf niet echt geloofwaardig daarmee.

                                    Het echte verhaal ?

                                    Elke topsnelheidpoging loop je realische kans op opblazen motor

                                    En 260 echte km's ga je met deze standaard plus echt niet halen, das 280 op de teller................laat staan die gesuggereerde 15 km extra met wind mee......

                                    De verhalen worden steeds sterker

                                    Een nette wagen, verder niets
                                    Hoog marktplaatsgehalte in de avertentie
                                    Als dat je doelgroep is, dikke prima
                                    Maar hier, op SCN en op extreme machines wordt niet serieus genomen
                                    In ieder geval niet door mij

                                    E
                                    Wat was het probleem ook alweer met deze wagens, dacht dat de motor ging overhitten ofzo door een kapotte sensor ofzo? (als er langdurig op topsnelheid wordt gereden he!)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zit maar 4,3liter olie in het blok
                                      Als je langdurig 6000+rpm draait onder volle belasting wordt die olie waterdu
                                      Dan gaat cylinder No3 eraan (ligt dicht bij de turbo)
                                      Wat jij bedoelt is de eerste generatie Maf sensor (mass air flow)
                                      Die was van het type gloeidraadje
                                      Als daar een beetje olie op kwam (bijv van je oliedamp-retour vanaf je beide koppen dat in je inlaatbuis gedumped wordt) dan gaat die sensor lopen te kloten
                                      Dan geeft hij aan dat er minder lucht wordt gezogen dus zegt de ECU : minder inspuiten
                                      Dus arm lopen --> KRAK
                                      Maar dat kan vandaag de dag nog steeds gebeuren met een slechte MAF.
                                      Ik heb het in mn Seat in 2005 2x gehad binnen 2 weken.
                                      2x garantie.
                                      2x niet nodig.
                                      E
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                        Zit maar 4,3liter olie in het blok
                                        Als je langdurig 6000+rpm draait onder volle belasting wordt die olie waterdu
                                        Dan gaat cylinder No3 eraan (ligt dicht bij de turbo)
                                        Wat jij bedoelt is de eerste generatie Maf sensor (mass air flow)
                                        Die was van het type gloeidraadje
                                        Als daar een beetje olie op kwam (bijv van je oliedamp-retour vanaf je beide koppen dat in je inlaatbuis gedumped wordt) dan gaat die sensor lopen te kloten
                                        Dan geeft hij aan dat er minder lucht wordt gezogen dus zegt de ECU : minder inspuiten
                                        Dus arm lopen --> KRAK
                                        Maar dat kan vandaag de dag nog steeds gebeuren met een slechte MAF.
                                        Ik heb het in mn Seat in 2005 2x gehad binnen 2 weken.
                                        2x garantie.
                                        2x niet nodig.
                                        E
                                        Zou een dikkere olie dan niet helpen tegen olieverdunning door hoge temps? Bijv. 10w60 ofzo?

                                        Ik bedoelde idd het MAF verhaaltje ja.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Geen idee waar je de info vandaan heb Erik, maar je verteld maar halve waarheden.

                                          Alleen de MAF van de MY99/00 zijn over gevoelig.
                                          Subaru's kunnen niet tegen langdurig 6000+ rpm omdat de lagerkappen van de drijfstang dan op gerekt worden en de lagers eruit lopen. Uiteraard is er ook nog een smerings probleem bij temperaturen van 120 graden en hoger waar je ook zo aan zit met die 4.5 liter.

                                          Maar met gezond verstand is het allemaal prima heel te houden.
                                          Maar we verzanden in off-topic en verpesten zo het verkoop topic zonder het over 256mb te hebben
                                          Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                          Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                          Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                          http://www.fineline-imports

                                          Comment


                                          • #22
                                            aan de info die ik post mankeert weinig
                                            alleen dat lagerverhaal heb ik niet meegenomen dat klopt
                                            was in de veronderstelling dat dit nagenoeg alleen wagens betreft met hoge km standen
                                            en ik was in de veronderstelling dat ALLE mafs <00 van type hotwire waren

                                            over met verstand rijden, dat wordt steeds moeilijker nu zich de 4e generatie GTT rijder aandient die voor <8k euro in een 4e hands onverwoestbare bom denken te kunnen gaan rijden...............

                                            E
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              oh ja de enige remedie tegen die achterlijk hoge olietemperaturen is natuurlijk een oliekoeler

                                              Foei EG

                                              :-)

                                              E
                                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik heb gedacht dat Subaruclub leden niet potentile kopers zijn voor mijn auto, immers deze hebben al een sub.. Ben het wel eens dat het een beetje een cheesy tekst, aan de andere kant zo heel veel awd stations zijn er niet die in de buurt komen van de rs4, zeker niet voor dit geld.

                                                To be safe, een oliekoelertje is zo geplaatst maar er zijn zat gt turbo`s die zonder oliekoeler na een dagje nurburgring mokeren met 200km/h + naar huis rijden zonder problemen... Veel impreza`s worden motorisch getuned, naar mijn mening spelen dat soort zaken ook een rol.

                                                Anyways, de auto is nog steeds te koop, ben wel in een ver gevorderd stadium met een koper dus laat je interesse tonen als je genteresseerd bent of doe een bod nu het nog kan.

                                                Ik ben voornemens de wielen bij de auto te verkopen.

                                                Naughty heeft gelijk over de MAF, dit is het model ervoor die daar geen last van heeft. Los daarvan is een open luchtfilter niet handig op deze motoren. De motor heeft zat pk en koppel, houd hem lekker standaard is mijn mening.
                                                http://www.retrorides.nl

                                                Comment


                                                • #25
                                                  een droog filter zoals de Apexi Powerintake is geen enkel probleem
                                                  ook niet op de hotwire MAF
                                                  E
                                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                    een droog filter zoals de Apexi Powerintake is geen enkel probleem
                                                    ook niet op de hotwire MAF
                                                    E

                                                    En laat nou juist die hotwire probleemloos zijn en de hotfilm het probleem veroorzaken...
                                                    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                    http://www.fineline-imports

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Was het heel vroeger (in mijn Subaru tijd) niet eens getest door Psych? Dat een ander luchtfilter zowiezo daadwerkelijk helemaal niets toevoegt qua vermogen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja klopt SR. Had geen nut op zijn Sub destijds. Of het na latere tuning wel nut had, weet ik niet. Naughty wel?

                                                        Laatste tijd heeft 't echt geen nut om auto's te koop te bieden op fora lijkt 't wel. Wat een azijngezeik zeg. Paco koopt deze auto toch niet, die zit zich gewoon achter zijn pc te vervelen en valt daarmee anderen lastig.

                                                        Daniel, we moeten maar weer eens verder lullen, want ik ben benieuwd waar je nu meer gaat rijden. Zal vast iets leuks zijn. Misschien maar buiten 't forum houden, want anders gaat Paco het allemaal weer tegen je gebruiken als je die ooit verkoopt. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                          Laatste tijd heeft 't echt geen nut om auto's te koop te bieden op fora lijkt 't wel. Wat een azijngezeik zeg. Paco koopt deze auto toch niet, die zit zich gewoon achter zijn pc te vervelen en valt daarmee anderen lastig.
                                                          Ben ik met Cav' eens. Jammer, want zonder dat gezeur heeft de kofferbak absoluut meerwaarde.
                                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door danielvanderwoude Bekijk bericht
                                                            Ik weet eigenlijk bijna zeker dat de auto geen motortuning ondergaan heeft want ik heb de jongens bij DBM gesproken en die vertelde mij dat ze de Greddy uitlaat geplaatst hebben, gegroefde schijven achter, goodridge stalen remleidingen en wat olie vervangen. Eigenaar had ook een heel whiteline onderstel besteld maar nooit op komen halen.

                                                            Uit de FAQ van de club het volgende.
                                                            BRON: http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=31165

                                                            Standaard Auto's

                                                            En van de belangrijkste redenen om een impreza te kopen zijn de verbazingwekkende prestaties, die je krijgt voor het geld. Voor de 4-deurs sedan, geeft Subaru 6,4 seconden op voor de sprint van 0 naar 100 km/uur en een topsnelheid van 231km/uur. Voor de 5-deurs plus is dit 6,5 seconden en 229km/uur. En dat voor prijzen vanaf f 50.000,=. Zoals vele testen hebben bewezen in de loop der jaren, zijn dit zelfs nog behoudende cijfers.

                                                            Zowel Performance Car als Autocar hadden slechts 5,9 seconden nodig voor de korte sprint. Deze tests werden uitgevoerd met een bestuurder, een passagier en een volle tank benzine, en ze werden meermalen uitgevoerd om invloeden uit te sluiten.

                                                            Op 4 februari 1998 heeft Autocar een my98 Impreza Plus getest. Men noteerde een topsnelheid van 231km/uur, en de korte sprint werd in slechts 5,5 seconden afgelegd. Van 0 naar 160km/uur duurde 15,8 seconden en de kwartmijl werd afgelegd in 14,2 seconden met een eindsnelheid van 155 km/uur. De tussensprint van 50 naar 110 duurde slechts 5,6 seconden, en dat is een volle seconde sneller dan een Porsche Boxster bijvoorbeeld).

                                                            De meest opmerkelijke tests werden uitgevoerd met een 4-deurs sedan in november 1997. Eerst deed Top Gear de 0-100 sprint in 5,2 seconden, en vlak daarna deed Performance Car de sprint in zelfs 5,03 seconden, en de kwart mijl in 13,72 seconden met een eindsnelheid van dik 160 km/uur. Hierbij moet wel opgemerkt woren dat de laatste tests op de Santa Pod drag strip werden uitgevoerd, waar goed asfalt ligt. In de auto zat alleen de bestuurder en de tank was bijna leeg.

                                                            Testen van andere tijdschriften bevestigen dat de standaard impreza turbo makkelijk onder de 6 seconden de korte sprint kan afleggen, met een topsnelheid boven de 230km/uur. Er zijn verhalen bekend van eigenaren die 'm tot bijna in het rode gebied door kunnen trekken in de vijfde versnelling. Alhoewel de naald van de teller ging, doen de toerentallen vermoeden dat het hier harder gaat dan 260km/uur. De windrichting is wel zeer van belang hierbij, met wind mee kun je zo 15km/uur harder rijden.
                                                            turbo-benzine blokken zijn vrij gevoelig voor ambient temperatuur; is het warm dan zal de auto slechter presteren, is het koud dan loopt 'ie doorgaans als een kogel. Ik kan het verschil in mijn auto goed merken.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Price update

                                                              PRIJS AANPASSING

                                                              Vraagprijs op marktplaats verlaagd naar 7.350,-

                                                              Voor gummers nog leukere gummenprijs mogelijk
                                                              http://www.retrorides.nl

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Leuke auto voor een nog leukere prijs. (lijkt het)

                                                                Ik heb in mijn jongere jaren meerdere GT Turbo's gehad waaronder een motorisch aangepakte Plus uitv. uit 2000. (ems/Mark Verhoeven)

                                                                Geweldige auto!!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X