Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa 159 Sportwagon 1750TBI TI-pack

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa 159 Sportwagon 1750TBI TI-pack

Zoals al aangekondigd in mijn projecttopic mag de 159 op zoek naar een nieuw baasje. Waarom? Omdat mijn vrouw een zuinige en ruime stationwagon krijgt, waardoor de 159 in feite overbodig is. Ik wil zodoende een maat kleiner gaan rijden.

Specs:
    Type: 159 Sportwagon 1750TBI
    Uitvoering: Ti-pack
    Bouwjaar: januari 2012, één van de laatste
    Interieur: zwart leer met geperforeerde stoffen middenbaan, voorzien van stoelverwarming. Alles rood afgestikt én voorzien van rode piping. Alle aludelen ook zwart gespoten (af-fabriek) Dit is een specifiek interieur voor de laatste serie 159Ti's.
    Voorzien van meest uitgebreide radio met navigatie en Blue&Me met gigascherm (af-fabriek)
    Kleur: wit (bianco Ghiaccio)
    Km-stand 79.xxx
    Auto is vrij van schade en mankementen, werkelijk álles werkt nog.

Belangrijkste recente onderhoudsgeschiedenis
    Deze week (28-6) beurt gehad met verse olie, oliefilter en aircofilter
    Nieuw koelvloeistofreservoir en koelslangen naar turbo (okt. 2016)
    Nieuwe hogedruk brandstofpomp (sept. 2016)
    Bougies, accu en distributie vervangen (febr 2016 @ 59.000km)
    Squadra Massimo tuning (235pk/380Nm) Eerlijk gezegd maak ik nooit gebruik van het vermogen, rij er alleen rustig mee naar huis en heeft werkelijk nog nooit de toerenbegrenzer aangetikt. Vooral gedaan vanwege verbeterde driveability, achteraf gezien was een Medio-kuur dus ook prima geweest.
    Vebruikt nauwlijks olie (nog nooit hoeven bijvullen!)

Ik zet hem voorlopig nog niet op Marktplaats omdat ik eerst de liefhebbers de tijd wil geven er op te kunnen reageren. (en dan wellicht bespaard blijft van MP-ergernis) In het verleden is een auto van mij al 2x in handen van een Gummer gekomen, en dat was naar alle tevredenheid.
    Prijs? Pfoe! Een rondje autoverkoopsites zie ik vergelijkbaren auto's (d.w.z. 1750TBI + TI-pack + weinig km + BJ 2011/12) staan voor rond de €21K. Als particuliere verkoop is denk ik €18.5K dan een meer realistisch bedrag.

Meest recente foto's (gisteren)

Enkele foto's van toen ik de auto kocht bij Wim Prins

Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Wat een mooie auto. Smaakvol interieur én exterieur. Misschien tijd voor een andere vrouw anders zodat je auto kan houden? :-)

Succes met de verkoop.

Laat WOES dit maar niet zien ander verkoopt ie de Cactus weer.

Woes...Woehoeeeeees.... WOESSS!!!!!

Comment

Idd, een beauty.
      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Zag toevallig vandaag een rode Ti rijden en ik vind het nog steeds geen oude auto om te zien, tijdloos!
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nahh, ik ben zo verwend met jouw Cactus, mr Kleintje, deze TI kan daar niet tegenop..!

Maar idd, mooi ding. Succes met de verkoop.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Grappig, toen die auto bij Wim Prins te koop stond heb ik serieus overwogen hem te kopen, tot ik de prijs zag (was soort van liefde op 't eerste gezicht). Nooit geweten dat 'ie hier terecht was gekomen.
            Last edited by Dennis Cavallino; 03-07-17, 11:41.

Comment

Hihi over 'zuinige auto'.

Ik heb een paar maanden een 1750TBi (geen ti) als lease-auto gehad en ik maakte ook nogal veel kilometers. Zodoende het probleem gehad dat de leasemij het tankpasje blokkeerde omdat ik te veel tankte per week. Ging over 250 Euro per week of zoiets en dat was niet genoeg.

Verder een mooie auto en deze zeker, maar ik was er niet heel blij mee uiteindelijk.

Comment

Verkocht!
                Giulia 1600 Super '65

Comment

Zo! Zomaar aan een particulier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                    ......Verder een mooie auto en deze zeker, maar ik was er niet heel blij mee uiteindelijk.
                    Waarom was je er niet blij mee?

Verder Veloce: feli met de verkoop, maar toch jammer dat je zo'n mooi exemplaar moet laten gaan.

Groeten,
                    Bats
                    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                    *klopt zelf op schouder* --- TSM
                    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Thanks! Aan een particulier, ja. Een liefhebber uit Zeeland, de enige die ook echt de moeite nam om er tijd in te steken om de auto te bekijken ipv zomaar een bod neer te leggen op basis van merk/leeftijd/kilomterstand.
                      Niet gedacht dat het binnen 3 weken zou lukken. Had geen haast, maar de price is right.
                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Gefeliciteerd met de verkoop.
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht

Waarom was je er niet blij mee?

Verder Veloce: feli met de verkoop, maar toch jammer dat je zo'n mooi exemplaar moet laten gaan.

Groeten,
                          Bats
                          Algehele kwaliteitsbeleving. Vriend van me stapte in en stootte niet extreem hard met zijn knie tegen het dashboard aan. Viel gelijk de plaat aan de passagierskant er uit. Ik vond de motor loom en niet heel vlot aanvoelen voor het vermogen wat er in verstopt zat.

Hij was heel onzuinig en ik reed heel veel, waardoor ik bijna iedere dag aan de pomp stond. Ze hadden deze nog staan van een collega die uit dienst was, dus was aan mij doorgegeven. Verder vond ik de auto wat zwaar op de neus aanvoelen.

Kortom: algehele indruk niet extreem positief.

Maar veel belangrijker:
                          Gefeliciteerd met de verkoop, Veloce!

Comment

Dit zijn liefhebbers auto's. Soms kan dat maanden duren en soms paar weekjes zoals bij jou. Q4 heb ik 7 mnd over gedaan destijds. Een 740i met 280k op de teller 2 weken. Tsja moet maar net iemand in de markt zijn voor zo'n auto.
                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Zo is t maar net. 740i H6 met nog geen 2 ton op de teller duurde een maand of 4... Je hebt net die ene liefhebber nodig.

Comment

Working...
                              X