Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hot hatch kopen. Suggesties?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
    Niet echt nee. De 300 heeft iets meer koppel (380 vs 350) en ik vond dat onderin toerenbereik heel licht voelbaar. Is net wat vlotter daar. Qua prestaties merkte ik geen verschil, maar de gewone 280 haalt ook al bijna 300 pk op de bank. Wel vraag ik me af of de 300 al gekraakt is voor chiptuning?
    Simpel op te lossen dus met een chippie .

Vast wel, de bekende tuningsboeren bieden iig tuning aan voor de 300.

Leuke blog btw!
    E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Edwin (Tuningparts) kan die SEAT's en andere VAG-modellen natuurlijk nóg beter/leuker maken dmv softwaretuning waarbij je ook de DSG bak anders kunt instellen en natuurlijk het motorvermogen aanpast, of de nadruk legt op meer koppel. Milltek eronder en klaar.

Comment

Vermogen heb ik in versnelling 1 en 2 ook geknepen. In 1 rond 250 pk en in 2 circa 300. Pas vanaf 3e versnelling alle 400 peekaatjes. Werkte prima!

https://www.youtube.com/watch?v=_SXy11h3pis

Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
          Wat goed is: acceleratie (5,7sec naar 100), remmen, mooi maar bescheiden geluid, direct instuurgedrag, fijne kuipstoelen met mooie details
          Minder: gevoelloze besturing, verbruik, mocht van mij nog wat stugger afgeveerd zijn, materiaalgebruik matig op sommige plekken (idem Focus en Mégane dus)

Door de gevoelloze besturing, automaat en comfortabele (vind ik) vering is het meer een hele snelle allrounder waar je ook best eens een stukje lekker mee kunt gassen. Ondanks het snelle insturen mist hij nét wat scherpte om het een echt hete hatchte maken, vooral omdat je soms niet goed voelt wat de voorwielen doen en hij iets te soft is. Hij is absoluut kansloos tegen een Mégane RS en Golf GTI Clubsport als het op rijden aankomt.
          Maar áls je een QV overweegt, ga dan absoluut voor de versie met TCT. Die auto is wel een stuk beter doorontwikkeld dan de 1e serie QV.
          Ik rij ook een QV (maar dan een handbak en dus zonder de fijne kuipstoelen...) en ben het eens met Rik. Een giulietta is anders dan de obligate Golf, Cupra en Megane, en rijdt erg goed.

Maar...twee punten zijn belangrijk om te noemen mbt de minpunten:
          - onderstel is eenvoudig op smaak te brengen (zoals K+W, Novitec). Zeker als je een instelbare variant kiest kun je het exact naar smaak afstellen. Ga ik binnenkort ook monteren.
          - quaife levert een spervoor de Giulietta (iets van 600,- alleen via AutoLusso te bestellen) waarmee je de QV op uitrustingsnivo brengt wat meeste GTI's tegenwoordig ook hebben. Denk dat ik dat ook ga doen (ipv mijn velgen opnieuw te laten coaten en een nieuwer model grille erin zetten). Op mijn 156 GTA heb ik ook een sper en dat rijdt toch wel echt geweldig.

Tot slot - maar dat is een no-brainer lijkt me en ook van toepassing op de andere modellen die op de shortlist staan - is de ecu aan te passen voor een veel beter rijgedrag (rustiger inkomen van de turbo en die mag dan wat meer druk leveren). Erkende namen zijn H&S corse en squadra.
          nu: Alfa 156 SportWagon GTA 3.2V6 24v Q2 - Panda 100HP met K+W, BMC CDA, Ragazzon
          gehad: Alfa 145 1.4 boxer - 156 1.9 JTD sportpakket - Alfa 147 1.9JTD met goodies - Seicento Abarth Schumacher

Comment

Heren,

Bedankt voor alle leuke adviezen en goed onderbouwde ervaringen. Ik heb vandaag de handtekening gezet onder koopcontract van een hothatch. Niet nieuw, wel in hele mooie staat. Gelimiteerde oplage en in deze kleur maar 5 in Nederland. Origineel volgens mij maar iets van 30 geleverd in NL. Kwam de hothatch tegen puur bij toeval en als deze niet op 15 minuten rijden van mien huus stond was ik niet eens gaan kijken. 18 duims velgjes, brembo op de vooras, LSD'tje en Recaro's als stoelen. Met recht een poor man's GT3, althans, kwa uiterlijk zeker.

Nu ja, begin maar met raden :-D

Comment

1M? (Oh nee, dat is geen hatch)

Eh....Mégane RS275 Trophy?

Maarre, proficiat met wat t ook geworden mag zijn.
              Last edited by Veloce; 23-03-18, 19:07.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Civic Type-R van de vorige generatie is mijn gokje Als ik die dan eens zie (vorige week was de laatste keer) is het meestal een witte of een grijze, dus ik ga voor een rode.

Comment

Megane RS Trophy lijkt me idd logisch. Die heeft gelimiteerde oplage, Brembo's, Recaro's en staat bekend als de poor mans GT3. Mega auto!
                  Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Megane RS idd.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Golf 7 CS?

Comment

Ik zeg Megane RS. Hele goede keuze. Als Honda fanboy toch wel een auto waarvan ik onder de indruk was. Bang for the buck is second to none.
                        Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Ik moet mezelf even rectificeren. Officieel is deze niet gelimiteerd maar wel gelimiteerd geleverd in NL, klein detail dus. Anyway, het is de auto met het langste modelnaam ooit geworden. Renault Megane 2.0 16v T RS Team F1 R26.

Toen deze 10 jaar geleden uit kwam was ik er al weg van en puur bij toeval kwam deze op mijn pad. Het wordt waarschijnlijk een tussenwagen waar ik een jaar mee ga rijden. Als 'ie echt enorm goed bevalt dan kunnen we wat geld gaan reserveren voor toekomstig onderhoud en gaan we er langer mee rijden. Een andere reden van aankoop was de prijs / kwaliteit verhouding. De vorige eigenaren waren duidelijk liefhebbers, zo zitten er bijvoorbeeld Pilot Sport 4 rondom waarvan 2 gloednieuw en is er ook nooit aan het motortje en onderstel geklooid. Helemaal standaard dus. Auto staat ook serieus goed in de lak. Vorige eigenaar is overigens monteur bij de garage waar deze te koop stond en de eigenaar daarvoor was bouwvakker die er af en toe in het weekend mee reed. Die bouwvakker heeft overigens veel preventief laten doen waaronder de injectoren.

Last edited by hugo; 26-03-18, 07:54.

Comment

Proficiat. Fantastische auto lijkt mij.

Comment

Working...
                            X