Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monteverdi Sierra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Monteverdi Sierra

Ik ben sinds kort mede eigenaar van een Monteverdi Sierra. De kenners weten vast wel wat het is. Het was eigenlijk niet de bedoeling om nog een auto erbij te nemen maar ik vond het dermate uniek dat ik m niet voorbij wilde laten gaan. Voor een habbekrats op de kop getikt maar de kosten gaan vooral zitten in het opknappen want het is een behoorlijke project auto. Mogelijk is het niet eens rendabel. Eerst maar eens zien of we de wagen op de rit kunnen krijgen en een beetje gangbaar kunnen maken. Dan kunnen we eens verder kijken hoe we de rest gaan aanpakken.

Voor wie het interesseert, ik heb een blogje aangemaakt: monteverdisierra.blogspot.com

En maar meteen de eerste vraag. Herkent iemand de bumpers die gebruikt zijn voor de Monteverdi Sierra. Zo te zien zijn ze ook gebruikt op de Monteverdi Safari. Aangezien Monteverdi veel leentjebuur heeft gedaan is het waarschijnlijk dat ze van een andere productie auto afkomen. Maar welke? Ik heb vooralsnog geen idee. Een appeltaart voor wie het wel weet :-)

Ik ga niet door voor de appeltaart. Maar wel geweldig dat je zoiets aanschaft!
    Hoe erg is ie eraan toe?
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Cool project! Leuke keuze idd. Ik ben niet een echte liefhebber van het model, die net als de Safari te veel op de basis lijken. En die basis is nou niet echt aansprekend. Maar het is wel een auto die het waard is gered te worden. Lijkt me een crime om die Monteverdi specifieke onderdelen te vinden. De bumpers lijken hetzelfde te zijn als die op de Safari, maar daar heb je niks aan

Comment

Deze is er heel ernstig aan toe, zie blog. Ik had liever ook de 375 gehad ... Maar ja, ze liggen niet voor het oprapen. Deze eigenlijk wel :-) Dit model heeft nauwelijks specifieke Monteverdi onderdelen alleen de voor en achterkant zijn gemodificeerd. Koplampen, achterlichten en interieur is allemaal van ander auto's (Fiat, Renault, BMW). Onderhuids is alles Chrysler.

Comment

In Belgie staat een sloop Dodge Aspen te koop.

https://www.2dehands.be/auto-onderde...409536482.html

Comment

Cool project. Ik had vroeger een autokwartet met een Monteverdi erin, ik denk dit model. Verder wist ik er niets van voordat ik net de Duitse wikipedia pagina doorscrollde.

Comment

Leuk blog ook. Ik vind het na het lezen ook een tikje een dapper project.

Comment

Elentinos, Addie zit in Helmond geloof ik, vorige week al contact mee gehad. Toch dank voor de tip.

Comment

Cool.
                  Monteverdi is me altijd bijgebleven met de Monteverdi Hai. Vind ik nog steeds een prachtige auto.

Succes met de restauratie.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Interessant project. Ik heb een beetje in het Frans en in het Duits gezocht, en telkens kom je hetzelfde tegen: koplampen, achterlichten en interieur zijn geleend. Het lijkt me waarschijnlijk dat de voor- en achterbumper nu juist wel specifiek Monterverdi zijn. En dat zou betekenen dat ze moeilijk te vinden zijn.
                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Coole aanschaf! En dapper, gezien de staat.
                      Dit model kende ik eigenlijk niet.

Die bumpers lijken afkomstig van een Ford Taunus, en dan de laatste serie (TC3).
                      https://www.car.info/en-se/ford/taunus/tc3-404987

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik kende hem ook niet, maar des te leuker is zo'n auto.
                        ik vind het model mooi. Maar ik vind sedan's vaak mooi.

In de verte heeft hij wel wat van een Detomaso

Ben benieuwd naar de updates

Comment

Dat is een leuke vondst. Aantal gebouwd ergens tussen de 20 en 50, las ik.
                          Hij is een heel stuk fraaier dan een standaard Plymouth Volare / Dodge Aspen.

Comment

Weer zo'n 13 in een dozijn gebakje zeg, gaap!

Fucking held man, proficiat!
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Geweldig zeg! Gewoon in NL gevonden??
                              Bijzonder hoor.
                              De bumpers herken ik zo niet helaas, maar komen idd vast van een productiemodel. Dan doorgezaagd aan zijkanten en met harmonicastuk wat verlengd en tegelijkertijd moderner gemaakt?
                              Ik ga dit project volgen!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat een gaaf ding, nog nooit eerder gezien! Ik kende Monteverdi alleen van de Hai... maar deze doet me meer aan een DeTomaso Deauville denken. Ik ga je blog zeker een beetje volgen, leuk voor bij de koffie!

Comment

Of de bumpers van een 130 coupe bij de lokale smid verbouwd en opnieuw laten verchromen.
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Prachtige auto, goed dat deze bewaard gaat worden !

Comment

Prachtig ding, doet mij ook een beetje aan een Deauville denken, mooi project!
                                      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

die bumpers met die harmonica stukken er in doen mij denken aan de eerste Volvo 760/740 (model1982-1988) en ook de 780 maar ze zijn het niet.
                                        Die harmonica stukken in de bumpers zijn wel een typisch stijl element wat je vaker zag bij auto's van de eerste helft 80-er jaren.
                                        41_Volvo_760_Sedan_thumb.jpg

Comment

Op de jaren '80 harmonica na lijken die Volvo-bumpers dan weer compleet niet op die van de Monteverdi. Ik denk eigenlijk dat het zo'n hobbybob projectje is al Harry omschrijft. Die ga je niet kunnen vinden waarschijnlijk, maar de puzzelstukjes zodat je het zelf kunt doen misschien wel.

Comment

deze komen wel in de buurt, bumperdelen van de Amerikaanse Fiat 131.

http://www.midwest-bayless.com/Fiat-...81-oe-nos.aspx

Comment

Leuke feedback en dank voor het meedenken. Er zijn inderdaad wel wat raakvlakken met de 130 Coupe qua styling. Vwb de bumper, ik heb vandaag contact gehad met een Zwitserse eigenaar en die wist het volgende te melden:

Hallo Erwin - die Stossfänger und Kunststoffecken / Zierleisten sind Monteverdi Teile - sind nicht von einem anderen Hersteller - sind schwer zu finden .....

Lekker dan. Gelukkkig zitten de bumpers er wel op, maar het gaat met name om die plastic zijkappen, mogelijk kun we daar een mooie reproductie van maken mbv 3D print techniek. Eerst maar eens wat andere zaken gaan aanpakken.

Comment

Gaaf ding zeg! Toevallig zag ik gister een Monteverdi op de TechnoClassica, volgens mij was dat een HighSpeed.
                                                https://nl.wikipedia.org/wiki/Automo...iHighSpeed.jpg

Comment

Had dit even gemist. Wat een mooi en bijzonder project. ik heb altijd al een zwak voor de (niet altijd even fraaie) Monteverdi's gehad sinds ik als kleine jongen op de achterbank van een Ford Granada in Zwitserland met een rotgang werd ingehaald door een Monteverdi Safari. Tot die tijd kende die alleen uit mijn autoboekjes.

Ik heb me er verder nooit in verdiept en wist dus niet wat de basis was van de verschillende modellen. Dat er onderdelen geleend zijn zie je inderdaad zo. Mij vallen meteen de omgekeerd gemonteerde achterlichten van een Alfetta 2.0 op.

Ik hoop echt dat het jullie lukt dit exemplaar weer netjes te maken, maar je bent inderdaad al een held omdat je het alleen maar probeert!

Comment

Ben best benieuwd hoe het nu met dit project is eigenlijk! 1 van de 15 a 20 gebouwde Sierras.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Zijn blog is bijgewerkt tot Juni 2019
                                                      https://monteverdisierra.blogspot.com/

Comment

Goed nieuws, de motor loopt weer. Nu de rest nog aanpakken zodat ik m weer rijdend krijg. Bodywork komt pas veel later. Ik heb een register opgebouwd en kan met redelijke zekerheid zeggen dat er inderdaad 20 gebouwd zijn, waarvan 1 stationwagon en 2 cabrio's. Ook met redelijke zekerheid kan ik zeggen dat wij het eerste exemplaar hebben.

Door vakanties, roadtrips, familie beslommeringen en andere bezigheden heb ik maar beperkt tijd om te klussen. In principe alleen op zaterdag en dan moeten de andere wagens ook geen kuren hebben. De Mondeo had dit jaar voor het eerst aandacht nodig, de barchetta had een benzinelucht issue en inmiddels is de XJS ook weer opgebouwd (maar die heeft nog wat extra werk in petto). Dat dus. Verder wil ik het forum ook niet onnodig belasten met updates, dus het meeste is te volgen op het blog.

Comment

Dat ga ik dan maar eens volgen! Leuk hoor zo'n unieke auto.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                          X