Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw m3 e46

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw m3 e46

Zoals al in een ander draadje vermeld heb ik sinds kort een BMW M3, ik wilde altijd wel weer een keer een M3 hebben maar niet echt werk van gemaakt.
    Door een leuke deal met de Clio heb ik deze M3 kunnen aanschaffen.
    Het betreft een Belgische M3 uit het bouwjaar 2005, zwart leer interieur, originele 18 inch breedset (te klein), KW2 onderstel, CSL alimentatie achterklep.
    Mijn plan is om er een clubsportkooi in te zetten, 2 kuipstoelen met 5-punts gordels en dan gebruiken voor de fun.
    Of allemaal niet en gewoon de verkoop in, de mooiste auto blijft een verkochte auto natuurlijk.
    Eerst maar het kenteken erop en dan maar zien hoe het loopt, moet wel gebruikt worden voor het Gummen circuit-uitje.

Last edited by Beamer; 02-05-18, 21:51.

Dat is 1 van de laatste uit de E46 reeks. Setje CSL velgen zou hem goed staan. Maar ook nu al een prima verschijning.

Comment

Nette auto, mooie verschijning.

*keert spaarpot om en begint nee te schudden...*
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Blijf ik nog steeds een van de mooiste BMW's van de laatste 30 jaar vinden, mits in (bijna) originele staat.
        Ik weet niet hoe goed deze auto er technisch en optisch bij staat, maar ik zou in zo'n ding echt niet zomaar even een kooi zetten etc. Zo'n M3 moet je wel van goed doordachte upgrades voorzien, waarvan je weet dat het iets toevoegt, de auto niet meteen fout maakt en het makkelijk nog omkeerbaar is.
        Last edited by Veloce; 02-05-18, 22:52.
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ik ben het met Veloce eens, zo origineel mogelijk houden en wat is er mis met de velgen, die zien er toch prima uit ?

Comment

Ik vind die wielen prachtig, maar ze lijken volgens mij zo klein omdat de auto zo laag (te laag) staat.
            Wat me wel opvalt is dat de wielen ver naar binnen vallen, was dat origineel zo of zijn dit replica-wielen met een andere ET-waarde? (of lijkt het nu gewoon veel erger omdat de auto verlaagd is?)
            Giulia 1600 Super '65

Comment

Veloce,
              Het zijn de originele 18 inch wielen, ik vind een set 19 inch CSL velgen geweldig.
              Ik heb nog wat foto's op FB gevonden van de Belgische eigenaar, hij had er wel 19 inch onder.

Comment

19" CSL is mooi, ja! Past ook goed bij de kleur van je M3.
                Giulia 1600 Super '65

Comment

Goede auto om wat winst op te pakken! 19 inch CSL wielen er onder, of de CSL klep er af, en in originele staat brengen. Kooi er in = waarde verliezen en die trackday E46's gaan ook een stuk moeilijker in de handel. Maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Beetje rammen op een circuit is ook leuk.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ziet er goed uit. Handgeschakeld of SMG?

Comment

Handgeschakeld

Comment

Mooi ding man. Gefeliciteerd.
                        Ik zou er ook geen kooi in zetten als je het ding nog van de hand wil doen. Dit soort auto's verdient het om nog een tijdje rond te rijden. Toch wel een iconische auto.

De wielen vind ik op zich al mooi, maar omdat de auto (te?) laag staat zou 19" de boel misschien net iets beter opvullen. Maar persoonlijk vind ik het wel mooier wanneer de bogen van het wiel en de wielkastrand gelijk oplopen. Dat lijken ze op die FB-plaatjes niet te doen.

Geneuzel in de marge dus. Brullen met die spullen
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gaaf ding zeg. Ik dacht csl maar dat is dus alleen die spoiler. Wat moet hij kosten? Ik bied 10 euro.
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Jasper, eerst maar het kenteken erop en dan kijken we verder.
                            Gisteren een rondje met groene platen gemaakt, Mamaloe zat er hoofdschuddend naar te kijken.
                            Mijn zoon kan ook niet wachten om er een rondje mee te blaffen, nog even geduld mijn zoon :-)

Comment

Gaaf ding! Ik zit sinds ik de e46 330i cabrio heb ook steeds meer naar dit type M3 te kijken, model ga ik steeds mooier vinden!
                              Wat je plannen betreft, zou ik mede laten afhangen van de km.stand. Als die erg laag is zou ik hem ook zo origineel mogelijk houden, maar met wat hogere stand (200k+) wordt het denk ik nooit een verzamelaarsobject, en in dat geval; brullen met die spullen ;-)
                              fka KawaZZtra

Comment

Prima gedaan Beamer, of je hem zo moet houden of een circuit uitvoering ervan maakt.............nee ik zou ook twijfelen.
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Aan de andere kant: als het geld toch tegen de plinten aan klotst, maak je er gelijk een driftmobiel van
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Gaaf ding Zeg! Idd een mooi opgedroogd model.

Comment

Prachtig. Ik heb er zelf een als daily gereden vorig jaar, en dat was iedere kilometer een feest.
                                      Weet je hoe het subframe is? Is dat nog recht, en wellicht ook al verstevigd? En weet je of de lagerschalen nog goed - of onlangs vervangen - zijn.

18 inch CSL wielen (of eigenlijk de wielen van het competition paket, anders is het onbetaalbaar) staan super, die had ik ook en maakt het een scherpere auto. Qua looks zou ik persoonlijk weer op normale hoogte zetten. Ik vind het met aanpassingen van rijhoogte en niet-OEM wielen al snel een petjesauto worden, terwijl het in M3 trim echt een prachtige auto is.
                                      Forza!

Comment

Subframe is vast goed want deze is uit 2005.
                                        Hebben ze toch in 2001/2002 gewijzigd?

Supercool ding trouwens! Echte icoon de E46 M3 vind ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Grappig, ik vind hem zo laag juist mooi staan. Dan wel met OEM wielen of juist die CSL's. En het rijdt ook nog eens goed.
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ruilen op E34 M5?

Comment

Ik vind de auto ook niet te laag, de wielen zijn me wel wat te klein.
                                              Zoals gezegd, eerst maar even op kenteken en dan zien we wel verder.

hugo, verleidelijk !!

Comment

Zoals ik al zei; gaaf apparaat. Een van de leukste BMW's ooit wat mij betreft. Ook als ie net wat te laag staat, en zo meteen te grote velgen heeft.

Comment

Even wat betere foto's geschoten, blijft een bruut apparaat

Comment

Ha, die Beamer;

Brute Beijer! Ben zelf nooit zo van die heel grote hoepels, maar een setje 19"CSL-style wielen zou zeker niet misstaan.
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Mooi ding! Als de centen tegen de plinten opklotsen, is de ruil met een E34 M5 en daar kan kooi in, ook een aardige optie. Zeg maar de M5 DiHo edition ;-)
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Als ik over 14 dagen weer in het land ben kom ik wel eens buurten met de M5. Dan zit de 10W60 er ook in ;-)

Comment

Goed geregeld! Gaaf ding! Heb je goed geregeld zo.

Comment

Goede aanwinst! Kooi erin of niet? Sinds wanneer trek jij jezelf iets van onze mening aan? Zit die er al in?

Comment

Wow wat een gave bak Sylvester! Veel plezier er mee. Die gaat vast wel een keer voor mijn lens langs rijden
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Vandaag een 19 inch breedset met goede banden gekocht voor het luttele bedrag van 350 euro.
                                                                Echt een koopje, set is zeker het dubbele waard, vind het niet echt super maar het staat wel dikker als die 18 inchjes.

Comment

Working...
                                                                X