Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaguar I-Pace HSE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jaguar I-Pace HSE

Het voelt raar om alvast wat te gaan posten voordat ik een proefrit heb gemaakt. Mijn voormalige medewerkster haar man is dus Jaguar dealer en opeens zag ik de I-Pace. De eerste volledig elektrische Jaaaaaaag. Meteen verliefd op het concept contact opgenomen met Niels en langs gegaan. Beetje heen en weer gemaild. Auto samengesteld en besteld. Mijn grootste voorwaarde; Kenteken 2018. Dit jaar nog 4% bijtelling wat betekend dat deze in de bijtelling goedkoper is dan de 15% van de BMW 225xe. Dus maandje geleden al besteld. Voor de presentatie die zo leuk op FB stond.

Het leasecontract van de BMW loopt tot november 2019. Ik wist tot voor kort ook helemaal niet van het bestaan van de I-Pace maar toen ik wel wist gelijk aan het rekenen geslagen. Ik ben een groot fan van elektrisch rijden. In de BMW vind ik het al bijzonder maar om nu 400pk en gezillion NM onder de rechtervoet te hebben terwijl je naar je werk zoeft... Ik zie het al voor me.

Laden; Zo vaak als ik maar kan. Er staat een paal bij kantoor en thuis paar straten verder op. Moet gewoon zorgen dat als ik kan, kan laden. Langs de snelweg ben je ca 45 minuten kwijt wil je van leeg naar 80%. Dat is wel weer jammer dat ze geen toegang hebben tot de Tesla laders. Ze zeggen dat ze wel met iets bezig zijn maar ik reken verder nergens op.

Daarnaast is de ruimte achter in de BMW wat krapjes en kofferruimte ook. Nu verwacht ik niet dat we met de I-Pace veel op vakantie zullen gaan buiten Europa (wel Frankrijk, Duitsland en Engeland) maar het is wel fijn als het allemaal wat ruimer is én we verwachten volgend jaar (tijdelijk) gezinsuitbreiding. Er komt een pubertje voor een jaar of wat langer bij ons wonen. Ons nichtje.

Het is een hoop geld maar als ik kijk naar de werkelijke lasten inclusief bijtelling (ik heb eigen zaak dus kosten zaak neem ik mee in de overweging) is het wel duurder dan de huidige auto maar niet extreem veel duurder. Dan rij je wel een full size Jaguar.

Qua milieu leuk natuurlijk maar ben niet blind voor de productieproces van accu's en opwekking van energie. Dus dat is niet de voornaamste reden. Wel uiteraard fiscaal en running costs maar laten we de afschrijving niet vergeten. Ik probeer jullie reacties al voor te zijn hoor :-). Auto rijden kost geld. Nieuwe auto rijden kost veel geld.

Wat ik met de 325ti ga doen weet ik nog niet. De kosten voor de Jaaaaaaag zijn hoger dus misschien gaat de 325ti er wel uit. Maar ik weet het gewoon nog niet.

Oh... De uitvoering en kleur; Het wordt de HSE. Dat is full option met luchtvering, panorama dak en echt alles er op en aan. Zwart met rood leder interieur.

Over 2 weken proefrijden. Mocht ik het echt niks vinden dan mag ik nog annuleren. Denk het niet trouwens.

En natuurlijk; Ik ben echt een BMW ventje. Hoe zou dat in een Jag zijn? Ben ik wel een Jag persoon? Voel ik me thuis tussen de Jag mensen? Jasper?
    Last edited by Kleintje; 11-07-18, 12:53.

Dus een jaar lang 2 FO-leasecontracten op jouw naam? Gaaf.
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Deze aanname is niet correct; De BMW ga ik afkopen. 10 Maandjes dokken of komende half jaar iemand vinden die de BWM met contract wil overnemen.

Comment

Gaaf! Gaat vast wel bevallen die Jag!

Op automotive gebied vind ik altijd dat je beter spijt kan hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt. Jij bent een soort van de belichaming van die uitspraak :-p
        fka KawaZZtra

Comment

Heheheheheh. Jazeker. Leuk je weer te zien Rudie trouwens. Ik ben sowieso impulsief. Huidige woning in 1 dag gekocht zonder overleg met MDV en daar wonen we ook al weer sinds 1999. Vrouw na 3 maanden ten huwelijk gevraagd (zij mij ongeveer) en dat was ook al weer 23 jaar geleden.. Ik hoef nooit lang na te denken.

Comment

Mooi kleine man!
            Heeft er al iemand gezegd dat dit een prima keuze is? #veerinkont #schouderklopje
            Dat elektrisch rijden is gewoon prima te doen in NL, tenminste nu nog wel.
            Hopelijk worden binnen afzienbare tijd die hybrides geweerd van de laadpalen, want ik hou een beetje mijn hart vast dat het aantal electro-auto's harder groeit dan het aantal laadpalen.

Comment

Proficiat, Kleintje. Mijn oom overweegt ook een i-Pace als vervanger van zijn Cayenne Hybrid, maar hij durft de stap nog niet te maken. Ik heb de auto een paar maanden geleden van dichtbij bekeken in Genève en vond het echt een mooi ding.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Hybrides zullen snel minder worden en mooi elektrisch zal ook minder worden door de nieuwe regels. Ik heb er zin in.

Comment

Kleintje wat gaaf! Ikzelf twijfel tussen de I-Pace en de E-tron van Audi. heb mij voor beide ingeschreven (inclusief de 2k borg voor de audi betaald) en ik ga ook over een paar weken een proefrit maken met de I-pace. Benieuwd wat je ervan gaat vinden man.

Comment

E-tron is levering 2019 volgens de website. Dan is de eerste 50k 4% en alles erboven 22%. Beetje aangeklede E-tron zal ook wel 90 a 100k zijn?

Comment

Proficiat, mooie wagen.

Een vriend van mij heeft er ook eentje besteld, maar dat was voordat bekend werd dat de bijtellingsregels worden veranderd. Hij heeft dus geen voorwaarde meegenomen dat hij in 2018 op naam wordt gezet en daar baalt hij wel van. En nu er waarschijnlijk bij alle bestellingen die nu nog worden gedaan, die voorwaarde wel gesteld wordt, zal zijn leveringsdatum alleen maar naar achteren schuiven.

In 2019 wordt het 4% tot € 50.000, daarboven 22%. Dus hij mag een honderdje of vijf netto extra aftikken per maand. contant gemaakt over vier jaar dus 24k netto.

Ik denk trouwens dat jij jouw bestelling / leasecontract nog wel kan verkopen tegen het eind van het jaar. Ook die van de BMW omdat de bijtelling lager is. Hoewel: is die BMW meer dan 50K?

Comment

Gefeliciteerd kleine man, erg cool apparaat! Ik moet wel nog wennen aan de (hoog-op-de-poten) looks, maar na een BMW 2 Noric Walking kan het alleen maar mooier worden.

Dat je het leasecontract van die 2 nooit vol zou houden is natuurlijk geen verrassing. Wie heeft de poll gewonnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                          E-tron is levering 2019 volgens de website. Dan is de eerste 50k 4% en alles erboven 22%. Beetje aangeklede E-tron zal ook wel 90 a 100k zijn?
                          De dealer denkt dat dit jaar de eerste wellicht geleverd kunnen worden. En qua prijs idd gelijk aan de I-Pace. ik ga wel voor de I-pace first edition en de E-tron zit ook opzelfde prijsniveau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                            Gefeliciteerd kleine man, erg cool apparaat! Ik moet wel nog wennen aan de (hoog-op-de-poten) looks, maar na een BMW 2 Noric Walking kan het alleen maar mooier worden.

Dat je het leasecontract van die 2 nooit vol zou houden is natuurlijk geen verrassing. Wie heeft de poll gewonnen?
                            Netraam geloof ik :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ninosins Bekijk bericht

De dealer denkt dat dit jaar de eerste wellicht geleverd kunnen worden. En qua prijs idd gelijk aan de I-Pace. ik ga wel voor de I-pace first edition en de E-tron zit ook opzelfde prijsniveau
                              Het verschil met de "mijne" en First edition is dat de FE 2 standaard kleuren heeft en er was nog iets.

Comment

Ik vind die I-pace ookal cool.
                                Leuke keuze dus en daar ga je vast geen spijt van krijgen. Zeker niet naar dat BMW-busje :-)

Wat kost jouw I-pace incl opties ongeveer?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

€ 105k

Valt niemand over de kleuren combi? :-)

Comment

Potverdorie Kleintje... zwart met rood, rood met zwart... Kunnen we lekker stekkerschrapen samen. Gefeliciteerd BTW, gave auto, ben benieuwd naar de foto's als hij binnen is. Is de levering gegarandeerd 2018?

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                    1984 Saab 900 Turbo T8
                                    1981 Mercedes RMB 207D
                                    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Levering gegarandeerd 2018 en anders is het een no-go. Zoonlief heeft de kleur uit mogen zoeken. Wel fijn dat mijn vrouw het geen reet kan boeien. Het is zwart met zwarte velgen en achter zwarte ramen dus kan hem zo bij de Arena parkeren op het voetballers dek. Dat vind ik nog wel een dingetje maar okay. Mijn achterburen hebben een Cayenne in zo'n configuratie dus in Amstelveen is het wel gewoon :-). Ben alleen af en toe bang dat ik geen typische Jaaaaag rijder ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                        Proficiat, mooie wagen.

Een vriend van mij heeft er ook eentje besteld, maar dat was voordat bekend werd dat de bijtellingsregels worden veranderd. Hij heeft dus geen voorwaarde meegenomen dat hij in 2018 op naam wordt gezet en daar baalt hij wel van. En nu er waarschijnlijk bij alle bestellingen die nu nog worden gedaan, die voorwaarde wel gesteld wordt, zal zijn leveringsdatum alleen maar naar achteren schuiven.

In 2019 wordt het 4% tot € 50.000, daarboven 22%. Dus hij mag een honderdje of vijf netto extra aftikken per maand. contant gemaakt over vier jaar dus 24k netto.

Ik denk trouwens dat jij jouw bestelling / leasecontract nog wel kan verkopen tegen het eind van het jaar. Ook die van de BMW omdat de bijtelling lager is. Hoewel: is die BMW meer dan 50K?
                                        Volgens mij gaat het om datum afgifte kenteken want ook nu staan er nog 7% auto's te koop. Of gaat dat ook veranderen?

Comment

Ik heb ook een zwarte auto met donkere ramen en leer en een accu!

Proficiat, in de categorie electrisch is dit een hele fraaie. En je bent weer trendsetter, over 10 jaar is heel Gummen electrisch.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Prima kleurencombi. Het moet ook weer niet te stijlvol worden :-)
                                            VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

*wacht op foto's al het zover is*

Ik heb niet veel met SUV's, maar soms zit er iets bij waarvoor je dan wel weer wat respect kan hebben.

Mooi ding Kleintje.
                                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

De tijden van een draadje openen en dan een jaar lang dromen over welke auto het gaat worden is wel passé op Gummen he? Iedereen koopt maar gelijk. Zonder een beetje te overleggen met elkaar. Waar zijn die tijden?

Comment

Gefeliciteerd! Ik vind het heel erg bij je passen.
                                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Wordt het niet tijd om een apart stukje forum te bouwen voor 100% electrische auto's. Het 'verbanhoekje' oid. (Ik kan in m'n prehistorische petrolhoofd nog steeds geen plekje vinden voor electrisch rijden..)
                                                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                      De tijden van een draadje openen en dan een jaar lang dromen over welke auto het gaat worden is wel passé op Gummen he? Iedereen koopt maar gelijk. Zonder een beetje te overleggen met elkaar. Waar zijn die tijden?
                                                      Niet dat ik al zo lang meedraai, maar dat soort draadjes zijn idd wel vermakelijk. Vooral omdat het vaak in niets eindigt. Wellicht dat ze er daarom minder zijn??

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                      1984 Saab 900 Turbo T8
                                                      1981 Mercedes RMB 207D
                                                      1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                        Gefeliciteerd! Ik vind het heel erg bij je passen.
                                                        Beetje patser auto :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                          Wordt het niet tijd om een apart stukje forum te bouwen voor 100% electrische auto's. Het 'verbanhoekje' oid. (Ik kan in m'n prehistorische petrolhoofd nog steeds geen plekje vinden voor electrisch rijden..)
                                                          Ja. Ik zocht er ook al naar. Shocking Gummen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisZZZZ Bekijk bericht
                                                            Hopelijk worden binnen afzienbare tijd die hybrides geweerd van de laadpalen, want ik hou een beetje mijn hart vast dat het aantal electro-auto's harder groeit dan het aantal laadpalen.
                                                            waarom plugin hybrides discrimineren??? niet doen!
                                                            gewoon als een dolle extra laadmogelijkheden gaan aanbieden. Er zou gewoon een landelijke wet moeten worden aangenomen die eist dat iedere nieuwe openbare parkeerplaats een laadmogelijkheid moet krijgen.

Kleintje proficiat , I-pace is een mooie auto.

Comment

van harte mooie keus, ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat bevallen met stekkeren onderweg en hoe de actieradius zich houdt.
                                                              http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                              Citroen 2CV 1982
                                                              Saab 9-3 2.0T 2002
                                                              Citroen C1 2014
                                                              Solex 3800

Comment

Gefeliciteerd Arjé, stijlvolle keuze! Welke velgen heb je gekozen?
                                                                Want met zwart op volledig zwarte velgen mag je wel een petjescollectie gaan aanleggen....;-)

Comment

Working...
                                                                X