Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaguar I-Pace HSE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Deze laatste zin had ik het over:

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Ik denk dat als je als merk elektrisch rijden gaat leveren dat het misschien slimmer is omdat meer centraal te regelen. Als eigen merk of eigen netwerk met vanuit de fabriek aangestuurde mensen. Huidige aanpak is gewoon niet handig voor een merk.
    Echt geen idee wat je ermee bedoelt.

Comment

• Ah. Okay; Ik zit dus in de I Pace groep of FB. En het niveau van dealers verschilt enorm. Klanten vragen om updates en worden dan glazig aangekeken. Bij andere dealers weten ze exact wat er wordt bedoeld en bij weer andere worden klanten gewoon uitgenodigd. Bij Tesla zijn de dealers van Tesla. Omdat software nog belangrijker is dan hardware zat ik dus een beetje te bedenken dat ze misschien dit soort voertuigen beter maar vanuit de fabrieks(netwerk) kunnen verkopen.

Comment

• Niels presentatie.jpgRode Jag.jpgJags aan het laden.jpg

Comment

• Afgelopen zaterdag presentatie in Spijkenisse. We werden ontvangen op een mooie locatie mét laadpaalservice (de generator draait op iets want nog milieu vriendelijker is dan Bio Diesel). Echt heel cool. Presentatie werd gegeven door Niels (E.V. Manager Benelux) en Henk Meiborg die tweede is geworden bij de E Cannonball run naar Oostenrijk. Hij werd alleen maar tweede omdat de laatste laadpaal het na 60% voor gezien hield. Ze moesten toen op zoek naar een andere locatie. Nr 1 was trouwens de Model 3 maar anders was het de I PACE geweest.

Vermakelijke middag en ruim voldoende tijd om alle vragen te beantwoorden, nieuwe dingen te vertellen én wat te leren. Ik rijd de laatste dagen warempel wat zuiniger (en dat heeft niet alleen te maken met de hogere buitentemperaturen). Ook veel gehoord over het accupakket. De techniek. De visie van Jaguar (zit zelfde pakketje in als bij Audi) en ja...ze hebben ten tijde van de ontwikkeling diverse Tesla's open geschroefd.

Ook over het laden weer nieuwe dingen geleerd. Al met al een topmiddag. Nog blijer ben ik nu met de auto en vraag me af of sommigen hem niet te vroeg al weer hebben weggedaan.

.

Comment

• Wat heb je dan geleerd ??
            Veritatis simplex oratio est

Comment

• Nou, gewoon, dat ie blij moet zijn met die auto!
              Gewoon ouderwets tevreden zijn met iets wat je (bijna) gratis krijgt. Dat is toch heerlijk ?!
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Das tenminste nog eens premium merkbeleving met bovendien gratis 'peut'.

Ik kom niet verder dan een tochtige a12 wegrestaurant parkeerplaats in de Meern met allemaal lui met propellorbakken met uitlaten die meer dan 110db produceren en dat nog mooi vinden ook.
                ----------------------------------------------------
                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                ----------------------------------------------------

Comment

• Lol@veejay
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ging over accu laden. Presentatie komt op youtube maar wat voor mij een eye opener was, is om regen uit te zetten op de snelweg. Klinkt allemaal logisch maar je rijdt een stuk rustiger als het druk is. Ook om het aantal streepjes te laten afhangen van op welke baan je zit. Van de “auto pilot” functie. Het zijn kleine dingen die ook bij een gewone auto gelden. Ook proberen om alleen maar gas te geven tussen het woord “power” op de snelheidsmeter. En gas geven bij oranje... dat ook. Moet er geen auto voor je zitten die wel remt. Denk dat het niet veel anders is dan normaal zuinig rijden maar je merkt het gelijk in het verbruik.

Comment

• En niet laten gek maken door de verbuiksmonitor. Hele verhandeling gehad hoe die werkt en wat er vooral nog niet goed aan is. Ook dat er een dikke veiligheidsmarge is in de accu die kan worden aangesproken en die ze in de toekomst meer open gaan zetten.

Comment

• De regen uitzetten op de snelweg! Zo'n Jag heeft echt een God Mode, cool.
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Klinkt logisch inderdaad. Gek dat niemand daar eerder aan heeft gedacht.
                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Ik ben onder de indruk van die iPace.

Kan hij ook ijzel en mist uitzetten?

Comment

• Kleintje schrijft en praat tegenwoordig Brexits, snap dat nou!

Comment

• Lol @ weeromstandigheden
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                  De regen uitzetten op de snelweg! Zo'n Jag heeft echt een God Mode, cool.
                                  Woehahahahhahaha... Re-gen? Hmmmm.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                    Ging over accu laden. Presentatie komt op youtube maar wat voor mij een eye opener was, is om regen uit te zetten op de snelweg. Klinkt allemaal logisch maar je rijdt een stuk rustiger als het druk is. Ook om het aantal streepjes te laten afhangen van op welke baan je zit. Van de “auto pilot” functie. Het zijn kleine dingen die ook bij een gewone auto gelden. Ook proberen om alleen maar gas te geven tussen het woord “power” op de snelheidsmeter. En gas geven bij oranje... dat ook. Moet er geen auto voor je zitten die wel remt. Denk dat het niet veel anders is dan normaal zuinig rijden maar je merkt het gelijk in het verbruik.
                                    Dit leest een beetje als "we hebben de I-Pace-rijder instructies gegeven te leren autorijden"...;-)

Comment

• Nou. Dat kan wel kloppen. De meeste komen toch echt uit een benzine/diesel auto.

Comment

• En Kleintje, al schade aan de linkerzijde van je achterbumper?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                          En Kleintje, al schade aan de linkerzijde van je achterbumper?
                                          ???

Comment

???
                                            In schadeland gaat het verhaal rond dat er al diverse Eipeeezen schade aan de achterbumper hebben omdat de sensoren aan de linkerkant niet of niet goed werken. Jaguar zelf schijnt dat trouwens hardnekkig te ontkennen :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                              nou, gewoon, dat ie blij moet zijn met die auto!
                                              Gewoon ouderwets tevreden zijn met iets wat je (bijna) gratis krijgt. Dat is toch heerlijk ?!
                                              lol!

Comment

We werden ontvangen op een mooie locatie mét laadpaalservice (de generator draait op iets want nog milieu vriendelijker is dan Bio Diesel).
                                                .
                                                Juist ja.. alsof Biodiesel milieuvriendelijk is :-P
                                                Waar draaide hij dan op? Waterstof?

Gaat bij een Jaguar of de meeste E-voertuigen helemaal niet om het milieu, kom op zeg...
                                                3000kilo in 6 sec op de 100kmu (oid) en dan zeggen dat het een milieuvriendelijke auto is...

Comment

• Het was geen bio diesel he. Maar een Jag gaat van 0-100 in 4,8 sec en weegt maar 2200 kilo. Die discussie kunnen wel blijven voeren maar elektrisch rijden is gewoon beter voor het milieu. En dat daar een fiscaal vriendelijke, goed uitziende, Jaguar omheen zit is gewoon mooi mee genomen. Of moeten we allemaal in een Leaf gaan rijden?
                                                  Last edited by Kleintje; 13-04-19, 12:37.

Comment

• Een nieuwe auto (laten) produceren is natuurlijk niet milieuvriendelijk. Zeker niet een elektrische. Het produceren daarvan kost enorm veel energie. Duurzamer is het om gewoon door te rijden met je Compact. En als die op is, een andere gebruikte auto aanschaffen. De wereld staat namelijk vol met auto's die er al zijn. Een beter milieu begint bij jezelf ;-)
                                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Beste is natuurlijk in je nakie het bos in te lopen en jezelf laten verhongeren. Dan ben je goed bezig. Voor de rest....

Comment

• De onderbouwing is wat karig..... "en weegt maar 2200 kilo" dan weet ik genoeg mbt het milieu.. dat is dus totaal geen milieuvriendelijke auto... ONMOGELIJK!

Comment

• Dit is toch geen serieuze discussie he? :-)

Comment

• Niet serieus wat mij betreft. Maar ik krijg altijd enorm jeuk als elektropiloten beginnen over ‘het is ook heel milieuvriendelijk hè, zo’n elektrische auto’. Want dat is het dus niet. En zeker niet zo’n enorme Jag.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oh joh. Niks van aantrekken. Dat mensen hier op aarde zijn is al zo slecht voor het milieu. Daar is niks van gelogen. Elk stuk vlees is slecht. Elke vliegreis. Enige wat zo is, is dat zo'n auto voor de directe omgeving niet schadelijk is (behalve als ie je met 208 km/u aan rijdt....). Dat geeft een fijn gevoel. Naast de 4% bijtelling, bergen aan koppel, snelheid en luxe. Voor de rest maak ik me geen illusies. Oh... En ik weet niet meer wat benzine kost. Heb ik het al gehad over de andere fiscale voordelen? Kunnen we nu nog even van genieten.
                                                              Last edited by Kleintje; 19-04-19, 09:31.

Comment

• En wat zag ik vanochtend toen ik wegreed...? De laadpaal die ik heb aangevraagd omdat de dichts bijzijnde paal exact op 300 meter loopafstand staat is geplaatst! Dat is bij mij om de hoek van de straat. Erg fijn voor mij. Minder fijn voor de bewoners die voor/achter de paal wonen want hun plekje is nu weg. Niet getreurd.... Mijn plek om de hoek komt vrij. Kan me voorstellen dat ze niet heel blij zullen zijn. 2 Plekjes weg en ik hoef niet altijd te laden natuurlijk. Lullig maar niks aan te doen.

Comment

• En als ie vol is daar wel weghalen he? Kan je hem daarna mooi parkeren op het plekje voor de deur. Oh nee, daar staan de buren van om de hoek dan. Lullig maar niks aan te doen.
                                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
                                                                  X