Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S 75D DDDefects

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tesla Model S 75D DDDefects

Lekker elektrisch zoeven... Het avontuur met de Saab is vrijwel afgelopen... maar met de aanschaf van een nieuwe Tesla Model S wordt dat stuk verdriet snel vergeten.

Om voor de komende jaren nog van de 4% bijtelling te kunnen genieten, de stap genomen om een Tesla aan te schaffen. Een reservering voor een Model3 is omgezet. Gisteren een proefrit gemaakt in een vergelijkbaar model S en ik moet zeggen, wat een mooie auto. Volgens mij zijn de laatste jaren stappen gemaakt met betrekking tot het afwerkingsniveau en kwaliteit van de materialen, het deed mij allemaal erg 'premium' aan. De elektromotoren doen zeer stil hun werk en de autopilot helpt je goed overzicht te houden op de weg. De komende 5 jaar rijd ik dus rond in een 'multi-coat red' rode Model S 75D.

Frappant detail: in die paar uur dat ik in de showroom gezeten heb, werden er 3 Model S'en afgeleverd (achterop de truck), allemaal defect... Eens kijken of die van ons wel een foutloos trackrecord gaat krijgen.

De reden om voor een Model S te gaan ipv bijvoorbeeld een Leaf of I-pace is het feit dat je onbeperkt kan superchargen (gratis) via Tesla's eigen netwerk (je kan ook gebruik maken van Fastned en vele anderen als er geen in de buurt is) en het feit dat je thuis met 3-fasen kan opladen (11kw per uur) ipv 1-fase wat de I-pace en de Leaf helaas hebben. Ook het design van Tesla staat me erg aan. Eerlijkheidshalve heb ik de I-pace niet gereden, de Leaf wel. De actieradius is effectief zo'n 350 km (dat NEDC zegt 480), voldoende voor de dagelijks beslommeringen.

De bestelling is gedaan, levering september, kunnen we er mee op vakantie (Oostenrijk), eens kijken hoe dat gaat!

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
    1984 Saab 900 Turbo T8
    1981 Mercedes RMB 207D
    1974 Citroen 2CV 0.6

Het moet niet gekker worden op Gummen! Gefeliciteerd man. Ik wilde ook nog even bij Tesla kijken vlak voordat ik de krabbel ging zetten op de I Pace om exact de redenen die je aangaf qua laden. Door iemand bij Tesla werd het me echter afgeraden. Grappig genoeg niet de S maar wel de X. Maar de S is te laag en te breed voor mij en de bouwkwaliteit.... Volgens mij woon jij wat landelijker dan ik en rij je ook wat meer. Ikzelf maak de meeste kilometers in de stad. Maar ik vind het wel jammer dat Jag geen netwerk heeft staan zoals Tesla.

Nou, we zien de foto's wel verschijnen. Durfde je pas er voor uit te komen nadat ik had gepost? :-)

Comment

Gefeliciteerd! Ik vind de Model S nog steeds een coole auto, ondanks dat het design nu wel een beetje sleets begint te worden.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Van harte.

Ik heb er ook al een paar langs de weg zien staan, maargoed, die auto's zijn inmiddels ook 4 a 5 jaar oud.

Comment

Een model s te laag?? Dat ding is zo hoog als een BMW 2 serie denk ik.

Proficiat woes!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Fraai hoor, zo' rode Model S. Gefeliciteerd! Ik heb alleen in de oude RWD versie gereden, en vond die al lekker vlot. Deze zal nog wel een tandje sneller zijn.

Comment

De Schipholtaxi's hebben al 450k gelopen met 2013/2014 modellen. Dus qua betrouwbaarheid moet het wel snor zitten. Komt trouwens een nieuwe ronde aan ergens in september ze worden allemaal vervangen.

Kleine edit: ik weet wel dat ze in het begin vaak batterijen / motoren moesten vervangen. Maar het is echt een briljante zet van Tesla hoor, lekker afspraken maken met de concessiehouder en zo een gratis afzetmarkt, reclame en proeftuin voor je shit, want taxi's maken niet alleen veel km's ze maken ook achterlijk veel draaiuren.
              Last edited by EG; 11-07-18, 20:27.

Comment

Gefeliciteerd! Ik vind ze nog steeds leuk en ze zijn idd lekker snel.

Die model X vind ik helemaal niks trouwens. Veel te groot, te zwaar en velugeldeuren achter kan alleen door een kind zijn bedacht volgens mij.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gefeliciteerd! Blijft een erg mooie auto.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik moest toch even hier https://m.youtube.com/channel/UCfV0_wbjG8KJADuZT2ct4SA aan denken.

Buurman verderop is overgestapt van een Model S naar een X. Zijn Model S was een redelijk "vroege" en had wel wat problemen oa motor en accu pakket maar blijft het fantastisch vinden. Vooral de rust.
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
                      Lekker elektrisch zoeven... Het avontuur met de Saab is vrijwel afgelopen... maar met de aanschaf van een nieuwe Tesla Model S wordt dat stuk verdriet snel vergeten.

Om voor de komende jaren nog van de 4% bijtelling te kunnen genieten, de stap genomen om een Tesla aan te schaffen. Een reservering voor een Model3 is omgezet. Gisteren een proefrit gemaakt in een vergelijkbaar model S en ik moet zeggen, wat een mooie auto. Volgens mij zijn de laatste jaren stappen gemaakt met betrekking tot het afwerkingsniveau en kwaliteit van de materialen, het deed mij allemaal erg 'premium' aan. De elektromotoren doen zeer stil hun werk en de autopilot helpt je goed overzicht te houden op de weg. De komende 5 jaar rijd ik dus rond in een 'multi-coat red' rode Model S 75D.

Frappant detail: in die paar uur dat ik in de showroom gezeten heb, werden er 3 Model S'en afgeleverd (achterop de truck), allemaal defect... Eens kijken of die van ons wel een foutloos trackrecord gaat krijgen.

De reden om voor een Model S te gaan ipv bijvoorbeeld een Leaf of I-pace is het feit dat je onbeperkt kan superchargen (gratis) via Tesla's eigen netwerk (je kan ook gebruik maken van Fastned en vele anderen als er geen in de buurt is) en het feit dat je thuis met 3-fasen kan opladen (11kw per uur) ipv 1-fase wat de I-pace en de Leaf helaas hebben. Ook het design van Tesla staat me erg aan. Eerlijkheidshalve heb ik de I-pace niet gereden, de Leaf wel. De actieradius is effectief zo'n 350 km (dat NEDC zegt 480), voldoende voor de dagelijks beslommeringen.

De bestelling is gedaan, levering september, kunnen we er mee op vakantie (Oostenrijk), eens kijken hoe dat gaat!
                      Gefeliciteerd. Mooie auto. Staan er hier twee in de straat een 85+ en 70. Ik heb nog geen klachten gehoord over de auto's of gehoord over reparaties e.d. Ze zijn wel erg breed voor normale parkeervakken.
                      Gisteren zag ik een Model S uit Zwitserland staan op de boulevard in Katwijk. Achterop waren stickers geplakt van landen waar de bestuurder kennelijk allemaal is geweest met zijn Tesla. Ik denk dat Europa bijna compleet was.

Hebben ze dat gratis superchargen verlengd? Ik dacht dat die service wegviel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht

Hebben ze dat gratis superchargen verlengd? Ik dacht dat die service wegviel.
                        Die hebben ze verkocht aan Ratan Tata.

Comment

Dat gratis superchargen krijg je als je een 'referral' aanbrengt ofzoiets. Dat heeft de verkoper voor ons geregeld. Soort van zegeltjes plakken met Tesla's. Die X is ook in de showroom een enorm slagschip. Proporties zijn volledig verdwenen voor mijn gevoel. Hij is ook nog eens een klap minder zuinig wat er in resulteert dat je eigenlijk altijd de 100 kWh batterij moet pakken, die dan weer op zijn beurt 150K kost. Wat in mijn ogen dan weer echt veel geld is voor een auto. Ik moet al enorm wennen aan de nieuwprijs van deze MS.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de reacties van vrienden en familie. Het blijft toch een grote bak met vergelijkbare uitstraling. Ik heb er hard (en nog steeds) voor gewerkt, maar NL is ook wel het land van 'doe maar normaal', daar valt zo'n auto toch wel buiten. Ik merk dat na het doen van de bestelling dit toch nog wel in mijn hoofd blijft zitten. We zullen het wel zien.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                          1984 Saab 900 Turbo T8
                          1981 Mercedes RMB 207D
                          1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Het is maar net waar je woont. Hier rijden ze echt bij bosjes, en valt het niet verder niet op. In Noord-oost Groningen is dat misschien wat anders :-)
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Exact. In de Randstad is het de 2018 Kadett.

Comment

Heerlijk deze Gummen-mentaliteit. Voel me direct beter. In mijn elektrieke Kadett!

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                1984 Saab 900 Turbo T8
                                1981 Mercedes RMB 207D
                                1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Je hebt nog niks
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Nee da's waar, de boot kan nog zinken, de productielijn vastlopen, Tesla failliet. Levering september op z’n vroegst...

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                    1984 Saab 900 Turbo T8
                                    1981 Mercedes RMB 207D
                                    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

De eerste tesla op gummen, netjes! De rust in de cabine en het autonoom rijden is heerlijk. Ondanks dat het weggedrag niet te vergelijken is met de concurrentie, is het zeker de toekomst. Gefeliciteerd en ik heb blijkbaar nog tot september om je te verslaan

Comment

Eerlijk gezegd heb ik me principieel nog nooit verdiept in een elektrische auto, maar betaal je voor zo'n ding 150K??????
                                        Als je zo'n ding in een jaar of 5 of 7 afschrijft naar 0, dan is dat nog steeds serieus geld, zelfs al is de brandstof gratis. Waar zit het voordeel dan?
                                        Groeten,
                                        Bats
                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Is ook serieus aankoopgeld. Allerlei (al dan niet inmiddels afgeschafte) subsidies maken of maakten het voor sommige doelgroepen aantrekkelijk, bv voor ondernemers en zelfstandigen. Maar hoe het op dit moment precies zit weet ik ook niet.

Ik weet wel dat ik die dingen ook erg veel zie, en ik ook al wilde schrijven dat het in mijn beleving de elektrische Opel Astra is. Maar Kadett reken ik ook goed :-)

Comment

Ik weet het ook niet meer precies, maar het kwam neer op een subsidie (vamil ofzo), geen BPM en dus relatief veel BTW (zeg even 30k) en je mag hem als ondernemer in 5 jaar naar 0 afschrijven.

Grofweg moet je rekenen dat een Tesla ongeveer BMW 5-serie (4 cilinder) geld is. Maar dan met Fiat 500 bijtelling.

Comment

Vorig jaar hadden ze een actie bij tesla met een heel voordelig rentetarief en gratis laden door heel europa. Ik heb toen gekeken naar de modelX voor mdv als gezinswagen ipv de R.
                                              Ik heb dus heel even gekeken en van een proefrit is het niet gekomen omdat ik er toch nog niet aan toe ben. En hij is niet zo mooi en best klein van binnen.

Comment

Klein? Hij is net zo groot als de USS Enterprise NC-01

Comment

Nee, een model X is van binnen geen grote wagen. Niet een volwaardige zeszitter.

Een R-klasse is 1,5 x zo groot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                    Ik weet het ook niet meer precies, maar het kwam neer op een subsidie (vamil ofzo), geen BPM en dus relatief veel BTW (zeg even 30k) en je mag hem als ondernemer in 5 jaar naar 0 afschrijven.

Grofweg moet je rekenen dat een Tesla ongeveer BMW 5-serie (4 cilinder) geld is. Maar dan met Fiat 500 bijtelling.
                                                    Woes heeft geluk, want als ie in 2018 zijn waggie krijgt betaald ie 60 maanden lang 4% bijtelling over 150k. Dat betekent dat ie ongeveer net zoveel bijtelling gaat betalen als een auto die normaal 27-28k kost...

In 2019 betekent dat tot 50k 4% en vanaf 50k, 'gewoon' 22% (als dat al 22% blijft) dus in het geval van woes 22% over 100k!!!!

50k x 4% = 2.000 + 100k x 22% = 22k = totaal 24k bijtellng. En in de huidige situatie ongeveer 6k bijtelling. (dit zijn geen netto bedragen, in het geval van een eenmanszaak ondernemer wordt dit gewoon letterlijk bovenop je omzet 'bijgeteld', dus heb je 100k omzet wordt je omzet 100 + 24 = 124k. Simpeler kan ik het niet uitleggen. )

Oh ja: VAMIL is de versnelde afschrijving. Je mag tot max 75% van de aanschafkosten desnoods in een keer afschrijven. Milieu-investeringsaftrek is een eenmalige aftrek van de winst, is een X percentage van de aanschafkosten (ik dacht maximaal 36%).

Je ziet met dit verhaal hoe ondernemers eigenlijk gesubsidieerd worden door de overheid. Ik vind het geen probleem maar toch blijft het krom dat een particulier al deze voordeeltjes niet kan krijgen (ja indirect als ie hem via de werkgever leased, maar daarbuiten om).

En aangezien Nederland vol zit met DGA's, VOF'jes en eenmanszaken is het ook logisch dat je zo veel van die apparaten in de randstad ziet. Je wordt er letterlijk mee doodgegooid in Amsterdam.
                                                    Last edited by EG; 12-07-18, 23:31.

Comment

Denk niet dat Woesje € 150.000,- heeft uitgegeven aan een Tesla 75D.

Comment

Nee klopt, zal eerder 90 - 95 zijn.

Er was nog een regeling, ik geloof de MIA.

Dat de zakelijke klanten bevoordeeld worden, snap ik wel. Dat is namelijk de enige doelgroep die zo'n wagen koopt. Particulieren zullen nooit zo'n auto kopen. En zeker zo'n kleine oplage als Tesla, dat eigenlijk een prototype is.

Wel de meest geslaagde vind ik.

Comment

Je had inderdaad de Vamil/MIA regelingen. Die zijn wel redelijk hard afgebouwd. Ik heb in 2015 niet de moeite genomen om de administratie te doen voor de bijdrage voor de aanschaf van de A3 e-tron.

Toen de Fisker Karma nog werd verkocht kon je dergelijke auto's versneld en voor 140% afschrijving op het bedrijf.

Comment

Van harte met de Tesla, denk dat je daar wel van gaat genieten. Zelf een keer met een S mee mogen rijden en heb 2 dagen in een model X gereden.
                                                            Afwerking is prima in orde, hoewel nog wel steeds plastic achtig en als je kijkt wat het spul moet kosten in vergelijk met andere premium auto's dan zou ik er zelf niet zo snel voor gaan. Maar in mijn ogen is er nauwelijks een betere auto om comfortabel en snel in luxe en vooral stilte te kunnen rijden. Man wat is dat heerlijk. Zonder dat je knettergek doet met het gaspedaal vlieg je iedereen al zo voorbij en je hebt het gevoel dat je nauwelijks je best doet.

Er zitten zoveel gadgets op die auto's dat je soms niet weet hoe het allemaal werkt en wat allemaal kan. Deuren die automatisch open gaan, en zelfs helemaal. De deur dichttrekken? nee joh, even op display op de deur klikken en hij gaat dicht. etc...etc..etc... was er wel van onder de indruk. Ook van de prijs van de X die wij meehadden. Kun je toch een serieus goed aangeklede Maserati Kubang voor kopen...
                                                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                            Citroen 2CV 1982
                                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                                            Citroen C1 2014
                                                            Solex 3800

Comment

De keuze is gemaakt omdat we hem ook kunnen inzetten als volwaardige gezinsauto met hond en onze 2 dochters. Qua afstanden per dag kan ik prima uit met een elektrische auto. Het scheelt me brandstof, wegenbelasting en onderhoud, gratis superchargen door Europa, kan hem tegen 52% aftrekken.

Verder is de levering gegarandeerd 2018 (september is nu aangegeven). Dat betekent inderdaad 4% bijtelling voor de komende 5 jaar. MIA subsidie is 18K (36% van de aanschaf met een max van 50K), mag in de eerste 2 jaar weggeschreven worden. Gegarandeerde restwaarde vanuit Tesla (je hoeft hem voor dat bedrag niet in te leveren, maar het mag wel: dat bedrag is aanzienlijk). En in 5 jaar naar 0 op de balans. Rentetarief is nu 2,4% via Tesla.

Voorbeeld van die 150.000 was inderdaad voor een X, deze S is redelijk 'standaard' en kost iets meer dan 95K.

Overigens was in volgens mij 2013 die MIA nog niet gelimiteerd (36% over het gehele aankoopbedrag) en reed je ook nog eens tegen 0% bijtelling. Dat was toen echt een goeie deal.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                              1984 Saab 900 Turbo T8
                                                              1981 Mercedes RMB 207D
                                                              1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Ik heb dus heel even gekeken en van een proefrit is het niet gekomen omdat ik er toch nog niet aan toe ben. En hij is niet zo mooi en best klein van binnen.
                                                                Heh, bijzonder. Want als ‘mooi’ een waar selectiecriterium zou zijn had MdV niet in een R gereden denk ik

Praktisch snap ik die keuze, maar esthetisch is het toch echt de lelijkste Merc van de afgelopen decennia.

Comment

Working...
                                                                X