Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S 75D DDDefects

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
    esthetisch is het toch echt de lelijkste Merc van de afgelopen decennia.
    Er staat op dit moment een aantal modellen in de prijslijst die wat mij betreft de R met groot gemak aftroeven...
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

    Comment


    • #34
      Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht

      Heh, bijzonder. Want als ‘mooi’ een waar selectiecriterium zou zijn had MdV niet in een R gereden denk ik

      Praktisch snap ik die keuze, maar esthetisch is het toch echt de lelijkste Merc van de afgelopen decennia.
      Het praktisch nut van een R compenseert de lelijkheid, en dat doet een ModelX niet. De rij-eigenschappen van de R vind ik overigens best goed voor zo'n grote wagen. Geen idee hoe dat met de X is.

      Een B-klasse vind ik trouwens nog lelijker dan een R

      Comment


      • #35

        Sinds vandaag officieel in productie genomen.


        256D5741-D1D7-4F73-A5CD-59E89B0501DB.jpeg
        Last edited by woes; 06-08-18, 22:30.
        __________

        2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
        1984 Saab 900 Turbo T8
        1981 Mercedes RMB 207D
        1974 Citroen 2CV 0.6

        Comment


        • #36
          screen-shot-2018-08-09-at-13-03-44-png.324326.png
          __________

          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

          Comment


          • #37
            Het bouwen van een Tesla bestaat uit 4 taken? Lekker efficient, dat wel .

            Comment


            • #38
              *sarcasm incoming* Omdat ik toch wat bang was dat de toko om zou vallen alvorens er eentje bij mij op de stoep zou staan, heb ik mijn bestelde versie omgezet naar een voorraadmodel. Dit laatste gedeelte is trouwens wel waar.

              Uiteindelijk had ik niet het juiste gevoel bij de rode kleur (twijfelde een beetje aan de representativiteit), dus nu voor een zwarte gegaan met een witte binnenkant. En een premium pakketje er nog bij gestoken.

              Als alles goed gaat volgende week dinsdag ophalen! Zal wat foto's proberen te maken want als alles goed gaat, krijgen we ook een heuse 'factory tour', kijkje achter de schermen.
              __________

              2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
              1984 Saab 900 Turbo T8
              1981 Mercedes RMB 207D
              1974 Citroen 2CV 0.6

              Comment


              • #39
                Witte binnenkant? Dan wel even goed checken bij het ophalen. ;-)

                https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla...ke-fout-113607

                Comment


                • #40
                  Was je nou bang dat Tesla failliet zou gaan? Maar als dat een reeele angst is dan zou je toch ook niet mef een (bijna) nieuwe auto van ze willen rijden ivm onderhoud en de laadpalen? Weet iemand hoe het toevallig met TATA steel gaat? :-)

                  Comment


                  • #41
                    Als Tesla failliet gaat, wordt de boel wel overgenomen door een andere partij, dus de technologie en onderdelen. En anders blijft er wel een service organisatie over want dat levert wel geld op.

                    Alle gedane aanbetalingen gaan wel in rook op bij een failissement, dus vandaar zal woes deze keuze hebben gemaakt. Slim.

                    Comment


                    • #42
                      Mannen, ik denk dat het wel meevalt met Tesla en faillissement, maar dat komt ook omdat ik lees hoeveel Model 3's er inmiddels rondrijden in the USA en Canada en hoe enthousiast de gemiddelde berijder is. Dat er inmiddels meer dan 7000 per week gemaakt worden lees je hier nergens (want past niet bij de stigmatisering die nu gecreeerd wordt). Als de M3 straks naar Europa komt, verwacht ik dat de kritiek wel zal verstommen. Als je nu al ziet wat de wachttijden zijn van bijvoorbeeld de Ioniq, Kona, etc is er echt veel interesse.

                      Volgens mij is het meer een grote lobby van de concurrentie (lees: conventionele autobouwers) omdat Tesla inmiddels wel als concurrent gezien kan worden. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

                      Verder kon ik een goede deal maken voor een inventory-auto met wat leuke korting en een extra pakket, dus dat maar gedaan.

                      Overigens het verzekeren van een Tesla is nog niet zo makkelijk. De verzekeringsmarkt lijkt er gewoon niet klaar voor te zijn? Ze houden vast aan de SCM-alarmeisen (wat op zich logisch is), maar zo'n SCM alarmsysteem kan niet goedgekeurd worden omdat de brandstofpomp niet uitgeschakeld kan worden (die zit er helemaal niet op natuurlijk). Ongeveer 90% van de verzekeraars houd hier toch aan vast.
                      Last edited by woes; 21-08-18, 16:00.
                      __________

                      2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                      1984 Saab 900 Turbo T8
                      1981 Mercedes RMB 207D
                      1974 Citroen 2CV 0.6

                      Comment


                      • #43
                        Kan je hem niet bij Tesla zelf verzekeren?

                        Gelijk heb je hoor. Welke S is het nu geworden?

                        Comment


                        • #44
                          Die verzekering heb ik inmiddels wel een goeie offerte liggen: moet wel een extra kastje ingebouwd worden, maar dat is geen probleem. Maar ga je bijvoorbeeld naar Independer, niet mogelijk een Tesla te verzekeren, zo ook voor Centraal Beheer, ANWB, Interpolis (Rabobank) en nog een paar anderen. Kleintje is dat met jouw I-Pace ook zo of doe je dat via de dealer?

                          Voor wat betreft de kleur: een zekere medeGummer was zo enthousiast over z'n zwarte electrieke mobiel dat hij mij daarmee aangestoken heeft. Dus het wordt een zwarte met pornowitte binnenbekleding (of geldt dat alleen voor pornorood?) ;-)
                          Last edited by woes; 21-08-18, 16:30.
                          __________

                          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                          1984 Saab 900 Turbo T8
                          1981 Mercedes RMB 207D
                          1974 Citroen 2CV 0.6

                          Comment


                          • #45
                            "Meer dan 7000 per week" is iets te optimistisch

                            https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
                            Our best estimate is that Tesla has manufactured 72,791 Model 3s so far, and is now building approximately 5,942 a week. Those figures, and the charts below, represent Bloomberg’s latest estimates and will automatically update to reflect changes in the data. (Tesla reported on July 2 it had made 5,031 Model 3s over the previous seven days, the first time it passed the 5,000 milestone.)

                            ​​​​​​​Naja, het begin is er
                            Veritatis simplex oratio est

                            Comment


                            • #46
                              Mooi man, van die verzekering ;-)
                              Dat die verzekeringsklerken nog een SCM alarmsysteem met brandstofpomp onderbreking vereisen.

                              Of Tesla failliet gaat, weet ik niet en wilde ik er niet mee zeggen. Maar áls het failliet zou gaan, dan maak je wel een betere keuze door hem nu uit voorraad te halen.

                              Comment


                              • #47
                                Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Mooi man, van die verzekering ;-)
                                Dat die verzekeringsklerken nog een SCM alarmsysteem met brandstofpomp onderbreking vereisen.

                                Of Tesla failliet gaat, weet ik niet en wilde ik er niet mee zeggen. Maar áls het failliet zou gaan, dan maak je wel een betere keuze door hem nu uit voorraad te halen.
                                De meeste verzekeringsmaatschappijen zijn enorme kneuzen.
                                Alles wat afwijkt van "normaal" willen ze niet, want risico is dan niet goed in te schatten... zeggen ze. tenzij je akkoord gaat met een exorbitante premie in combinatie met allerlei aanvullende alarm eisen en verhoogd eigen risico.

                                Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik gehad heb om mijn in NL onbekende Acura MDX tegen normale premie te verzekeren, puur omdat die niet in de typen lijstjes van de verzekeraars voorkomt, ze daardoor menen dat ze risico van schadeomvang (als in: onderdelen prijzen) niet kunnen inschatten, daarom veelal niet eens willen accepteren.
                                Premium merken waar de onderdelen veelal een stuk meer kosten.. daar hebben ze geen problemen mee.. want dat is bekend.

                                De logica ontgaat mij volledig want volgens mij wordt bij schade max uitgekeerd tot dagwaarde, dus wat is probleem.. Oh wacht.. dagwaarde van onbekend model bepalen (als in: nieuwwaarde op kenteken -/- jaarlijkse afschrijving) is vermoedelijk te moeilijk. Schijtziek word je van die clubs.
                                Uiteindelijk tegen veel lagere premie dan elders bij een reguliere verzekeraar geoffreerd, via bank relatie (stukje geboden relatie service) bij een bank in eigen beheer in verzekering ondergebracht, ook nog zonder aanvullende eisen/ beperkingen.
                                Last edited by RenéNSX; 22-08-18, 17:33.

                                Comment


                                • #48
                                  Afgelopen dinsdag opgehaald, de auto nu dus een week in bezit.

                                  Ophalen is echt leuk! Als je met de trein gaat, wordt je opgehaald vanaf Tilburg Centraal (uiteraard in stijl met een Tesla) om zo naar de fabriek gebracht te worden. Daar staan dan per 2 uur ongeveer 6 blije nieuwe eigenaren die hun Tesla in ontvangst mogen gaan nemen. De hele assemblagelijn ligt daarachter en is mooi te zien (muurtje van 1 mtr hoog). Als je je auto in ontvangst genomen hebt, kan je kiezen voor een 'factory-tour', waar je met een treintje door de fabriekshallen heen gereden wordt om inzicht te krijgen in het (laatste) productieproces. Ik voelde me een beetje als Sjakie in de Chocoladefabriek :-)

                                  Even terug naar de aflevering: keurig afgeleverd en ook qua materiaalgebruik echt fraai (heb dan ook wel het premium pakket). Zo vaak haal ik geen nieuwe auto op, dus echt wel gaaf om dat een keer te mogen doen.

                                  Tot nu toe zo'n 800 kilometer afgelegd en zeer tevreden. Het superchargen werkt perfect en is vrij eenvoudig in te passen in je dagelijkse agenda. Ergens volgende week wordt er een 3-fase lader thuis opgehangen zodat ik daar ook kan laden, dat lijkt me helemaal fijn.

                                  Is er dan niets te zeiken over de auto? Jawel, nadat ik letterlijk 200 meter de fabriek uitgereden was en de N-weg opging, voelde ik dat de auto stuiterde/onbalans had in de aandrijving. Kan gebeuren, wel jammer. Teruggereden en omwille van de tijd een 'loaner' meegekregen en ons fonkelnieuw eigen exemplaar achtergelaten. Dat voelt toch wel minder, maar het had ook te maken met het feit dat ik vanwege vervolgafspraken door moest. De volgende ochtend om 10:30 uur werd ik alweer gebeld dat de auto klaarstond, met excuses: 1 band had wat teveel onbalans en was veiligheidshalve vervangen door een nieuw exemplaar. Toch keurig opgelost!

                                  Janken bij de Tamoil wel geprobeerd, maar dat vulpistool paste toch echt niet ;-)


                                  Last edited by woes; 04-09-18, 09:06.
                                  __________

                                  2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                  1984 Saab 900 Turbo T8
                                  1981 Mercedes RMB 207D
                                  1974 Citroen 2CV 0.6

                                  Comment


                                  • #49
                                    Voortaan janken bij Fastned dan maar .

                                    Comment


                                    • #50
                                      Dat doen ze wel netjes bij Tesla, dat ceremoniele.

                                      Veel plezier en veilige km's met je Tesla!

                                      Comment


                                      • #51
                                        Cool, een nummerplaat met SS erin

                                        Comment


                                        • #52
                                          Maar weer even een update!

                                          Qua software is het nog niet helemaal goed geregeld: regelmatig waan je je in een Windows ME of Vista (pick one) omgeving. Het is op zijn zachtst gezegd nog wel een beetje 'beta'. Maar OK, rijden en laden gaat wel lekker snel en werkt probleemloos. De wintersport was gepland voor 5 tot 12 januari en alweer even geleden geboekt, niet wetende dat moeder natuur precies deze week uitgekozen had om een poging te doen om heel Oostenrijk te laten verdwijnen onder meters sneeuw. Met in het achterhoofd het verhaal van TSM dat alle superchargers bezet zouden zijn wat regelmatiger geladen (niet helemaal leegrijden tot de volgende supercharger), maar aankomen met wat meer stroom, zodat we speling hadden qua locatie om te laden. Nergens een probleem geweest, regelmatig met 95kw (max voor onze batterij) kunnen laden.

                                          Ik zit in Konigsleiten met het gezin, waar onze oudste dochter (4jr) leert skien en wij dat ook een beetje doen. De heenreis was zeg maar... pittig, maar ook wel weer leuk. de Tesla heeft geen krimp gegeven, 4x4 is wel echt heel relaxed (door een cm of 20/30 heen de pas op was geen probleem). Hij wil alleen niet dwars de bergpas op (software blijft ingrijpen). Vrijdagavond vertrokken tot in Frankfurt en de zaterdag was wel wat lang (veel file).

                                          Maar even wat foto's erbij:
                                          Last edited by woes; 07-01-19, 18:04.
                                          __________

                                          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                          1984 Saab 900 Turbo T8
                                          1981 Mercedes RMB 207D
                                          1974 Citroen 2CV 0.6

                                          Comment


                                          • #53
                                            Heb het sinds vrijdag een beetje op afstand gevolgd al die sneeuw en ik vind het als wintersportliefhebber echt geweldig. Drie weekjes geleden al een weekend geweest en volgend weekend weer een week die kant op. Gelukkig staat je Tesla in de garage want er komt nog wel een bak sneeuw aan. Anders krijg je dit soort taferelen... ook genomen vandaag in Köningsleiten... Op zoek naar je auto

                                            Comment


                                            • #54
                                              Leuk mensen.

                                              Comment


                                              • #55
                                                Wel mooie actie met je Tesla de sneeuw in.
                                                Leuk dat het allemaal goed ging.

                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                Comment


                                                • #56
                                                  mooie plaatjes, en goed dat het relatief probleemloos ging die rit. Ik zou toch een beetje knijpen voor het laden met een lange rit. Zeker in de kou. Hoe ging het met de actieradius toen het kouder werd? Zakt dat hard?
                                                  Forza!

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    Gave plaat Pakkie!

                                                    Scudetto Tesla heeft dat actieradius c.q. warm/koude verhaal goed onder controle. Die hele batterij wordt op een bepaalde temperatuur gehouden middels een groot kvs circuit. Daardoor is het ook mogelijk om met grotere vermogens te laden (o.a. pomp van de kvs gaat sneller draaien). Verbruik is ongeveer 20% meer dan in de zomer. Zeg 240 winter tov 200 zomer. Je moet dus min. 1x vaker laden (zeg 25 minuten) naar Oostenrijk. Via www.abetterrouteplanner.com heb je nog meer inzicht in je verwachte verbruik en mogelijkheden qua laden, deze kan je simultaan laten lopen naast je Tesla nav. Hiermee kan je eigenlijk tot op de procent goed uitkomen. Het aantal superchargers in Duitsland is ruim voldoende om uit te kunnen wijken en eigenlijk altijd te kunnen laden.

                                                    Op de heenreis een hotel uitgezocht met een Tesla destination charger, dus daar kon ik vrijwel leeg aankomen en reed ik 's ochtends weer vol weg. Dat scheelt je weer een keer stoppen. Op de terugweg doe ik dat weer.
                                                    __________

                                                    2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                    1984 Saab 900 Turbo T8
                                                    1981 Mercedes RMB 207D
                                                    1974 Citroen 2CV 0.6

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      ah duidelijk. Wat beter plannen dus, en dan gaat het probleemloos.
                                                      Forza!

                                                      Comment


                                                      • #59
                                                        Ik heb dat soort info (over die batterij) goed uitgezocht alvorens ik de stap (naar een EV) durfde te nemen.
                                                        __________

                                                        2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                        1984 Saab 900 Turbo T8
                                                        1981 Mercedes RMB 207D
                                                        1974 Citroen 2CV 0.6

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X