Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper Clubman, the defects thread

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oja,
    https://www.schmiedmann.nl/nl/produc...ct=51717039760

Werkt je "boordkrik"ook beter
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Of een blokkie hout er onder. Of een 1 serie kopen, daar zit het standaard onder. :-)
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Onder de Mini ook, maar in dit geval slechts 3
        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Dank voor de tip, die rossen we er in.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Proficiat met je Mini! En je nieuwe slotbouten. En je nieuwe krik en wat nog allemaal meer ...

#vijgennapasen
            #welgemeend
            Rock on. RS.

Comment

• Dankjewel! Hij rijdt nog steeds keurig, ook op de winter bandjes. Wegens tijdgebrek nog niet toegekomen aan de Clubman deur. Maar zonder lukt ook hoor.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Bestaat er ook een Clubman-club? Het lijkt me énig om daar lid van te zijn.
                VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Vast wel, maar ik ben niet zo van de merken clubjes. Wel aangemeld bij wat r55 groepjes op vleesboek maar da's meer handig voor technische vragen.

Je wilt toch niet op zondagochtend op een tochtige parkeerplaats naar 34 van die nichten hokken staan te kijken.
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Oja,
                    https://www.schmiedmann.nl/nl/produc...ct=51717039760

Werkt je "boordkrik"ook beter
                    Besteld, nogmaals dank voor de tip.

De Mini maakt de laatste weken behoorlijk wat kilometers (voor ons dan, ca 4k in 2 maanden) en doet het voorlopig prima. Ook de El cheapo marktplaats winterbanden en velgen doen het uitstekend.

Leuk wagentje hoor. Al is het onderstel zo goed dat je toch aan een S gaat denken he.....
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Na 5k maar eens olie peilen om de balans op te maken: een halve liter verbrand zo te zien, wat aangeeft dat deze n18 nog erg gezond is (bij 1 liter per 1500 km is het klep zegels vervangen). Maar deze verbrandt dus een factor 8 minder dan de kritische grens.

Ik ga wel een aftermarket dipstick bestellen trouwens want dat oem ding is volkomen onleesbaar. Aftermarket ding kost 75 dollar maar een nieuw blok kost meer.
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik denk trouwens ontzettend vaak dat dit ding heel rap is, maar dat is met 120 pk en 1150 kg natuurlijk niet echt zo. Toch ben je met het scherp schakelende bakje meestal snel weg bij hernemingen.... Ik vermoed dat er eigenijk geen hond meer terug schakelt naar 4 of 3 wanneer er een Jezus vis Matiz met 90 een truck inhaalt. En dan rijd je ineens iedereen los. Omdat ze lui zijn.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik heb dezelfde motor in onze 208, je moet echt hoog in de toeren gaan dan wil ie best van zijn plek. Verder geen turbogat dus instant power!
                          ----------------------------------------------------
                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Ik denk trouwens ontzettend vaak dat dit ding heel rap is, maar dat is met 120 pk en 1150 kg natuurlijk niet echt zo. Toch ben je met het scherp schakelende bakje meestal snel weg bij hernemingen.... Ik vermoed dat er eigenijk geen hond meer terug schakelt naar 4 of 3 wanneer er een Jezus vis Matiz met 90 een truck inhaalt. En dan rijd je ineens iedereen los. Omdat ze lui zijn.
                            Er reed vd week een jonge Octavia 1.6 TDI(na kentekencheck) greenline met me mee op de snelweg. Vond ‘m al niet traag en zag dat zo’n eco 1.6 TDI 0-100 al in 10 seconden doet.
                            SF-432-D

Ik denk dat die jou op z’n koppel wel om je oren rijdt, netzoals elk ander modern turbo benzine of diesel koppel blokje.

Comment

• Waarschijnlijk wel, mits de chauffeur enig besef heeft van waar die power nou zit.

Die gekke mini nodigt enorm uit om continu alles eruit te halen. 4 maanden terug stond mijn v70 op de snelweg altijd in zijn 5, want why bother.

Da's een beetje het punt. Veel plezier met relatief weinig vermogen, omdat de auto je er toe aanzet. En dat is best wel leuk.
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Voor dit model is er toch ook een turbo uitvoering leverbaar geweest? Laat je dat erop zetten :-)
                                8.2 met supercharger?

Comment

• ‘Werken’ in een auto is altijd leuk. De Panda 100HP die we thuis hebben, beloont je met een hoop vaart, en is best een beetje rap. Dan moet je wel bereid zijn om terug te schakelen en toeren te maken.
                                  Ik verdenk ook een hoop mensen ervan dat ze nooit terug schakelen. Bij mij gaat de 130i wel eens met tussengas in de 3e versnelling op de snelweg. Iets rond de 100km/h kan dat prima. Maar in de Panda is dat spelletje veel leuker, omdat je minder vermogen hebt, en veel meer je best moet doen.
                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                                    Voor dit model is er toch ook een turbo uitvoering leverbaar geweest? Laat je dat erop zetten :-)
                                    Dat is de Cooper S met THP-blok. Als de Mini je enige auto is en je hebt ook mog een kind, dan is het de vraag of zo'n auto dan wel verstandig is.
                                    Giulia 1600 Super '65
                                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Die gekke mini nodigt enorm uit om continu alles eruit te halen. 4 maanden terug stond mijn v70 op de snelweg altijd in zijn 5, want why bother.

Da's een beetje het punt. Veel plezier met relatief weinig vermogen, omdat de auto je er toe aanzet. En dat is best wel leuk.
                                      Ja, dat is ontzettend leuk. De 106 Rallye heeft dat ook. Het is net een pup die constant komt vragen om te spelen.
                                      Is de enige auto die ik als automatisch tot net voor de begrenzer (rond 7500rpm) doortrek alvorens te schakelen. Dat moet ook wel want de 108nm max koppel komt er pas bij 5400rpm uit, dus je wil niet lager uitkomen als je opschakelt.
                                      De rest van de week kom ik met de eco-diesel nauwelijks boven de 2500rpm...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht

Dat is de Cooper S met THP-blok. Als de Mini je enige auto is en je hebt ook mog een kind, dan is het de vraag of zo'n auto dan wel verstandig is.
                                        Second gen minis zijn er als One, Cooper, en Cooper S (evt in JCW versie). De One is een 1.4 maar de Cooper en Cooper S hebben in principe hetzelfde blok, met of zonder föhn. Ik heb dus niet de pret van 50 pk extra, maar toch hetzelfde risico op substantiële motor schade.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• (er zijn natuurlijk ook diesels maar ik kan me geen slechter passende combinatie voorstellen van scheur grage koets en laag toerig tractor blok, dus die laten we buiten beschouwing)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Second gen minis zijn er als One, Cooper, en Cooper S (evt in JCW versie). De One is een 1.4 maar de Cooper en Cooper S hebben in principe hetzelfde blok, met of zonder föhn. Ik heb dus niet de pret van 50 pk extra, maar toch hetzelfde risico op substantiële motor schade.
                                            De One heeft vanaf 2010/2011 ook het 1.6 blok van de Cooper. Is door bijvoorbeeld Beek heel goed te chippen naar Cooper waardes.

Comment

• Met de Peug 208 kan ik regelmatig stukken volgas (zelfs in bochten), met de BMW moet ik de hele tijd gas lossen. Wat is leuker?

Op gevoel is de 120pk benzine vam 1000kg net zo vlot als ooit mijn 140pk Octavia tdi (1250 kilo). De korte 5 bak help daar natuurlijk wel bij.

Jasper de THP is het probleemgeval, de VTI niet. Gewoon brullen met die spullen.
                                              Last edited by veejay; 13-01-19, 22:17.
                                              F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

• Dipstick besteld. Gelijk ook maar even een nieuwe en kortere antenne, de oude was erg aan het desintegreren qua rubber!
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• En zo ziet die kleinere antenne eruit, vergeleken met die enorme spriet die er eerst op zat:

20190118_160626-1200x1600.jpg20190118_160653-1200x1600.jpg

Ontvangst is gewoon prima en het ziet er wat strakker uit. De oude was half verteerd.

Nieuwe wel leesbare dipstick zit er ook in. Morgen maar weer eens meten. Moet bij deze motor warm, 5 minuten na een gereden rit van minimaal 10 minuten.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• *grappen over antenne en lengte en niet belangrijk en #450 en hoe je de grote stok in de motor steekt en de kleine op het dak zet en en en....*
                                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Rofl
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Is wel wat beter idd, zo'n korte antenne

Comment

• Je hebt de oude gewoon afgeknipt? Slim.
                                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                            Je hebt de oude gewoon afgeknipt? Slim.
                                                            Heb je het plaatje bekeken?

Comment

• Nieuwe peilstok is idd veel makkelijker af te lezen. Er moet 2/3 liter bij na 5k kilometers. Da's dus te overzien.

Oh ja, het gecoate handvat van de cravenspeed dipstick is 5 minuten na power off wel fucking heet itt de standaard dipstick die een handvat van plastic heeft. Voortaan even een BBQ handschoen aan op links.
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht

Heb je het plaatje bekeken?
                                                                Nee maar het idee dat Jaspers al zwetend de mini beklimt met een schaar in zn vingers en de gsm in de aanslag vond ik wel grappig
                                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Om dat te voorkomen, kun je natuurlijk eenmalig het verschil checken tussen 5-minuten-na-uitzetten en ieder-willekeurig-moment-met-koude-motor. Do the maths
                                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Working...
                                                                  X